AKO MI MÔŽE TÁTO HUDBA UBLÍŽIŤ?
Často sa ma mladí pýtajú: „Ako mi môže počúvanie tejto hudby alebo kapely ublížiť? Viete, na jednej strane je to dobrá otázka, ale keď sa len takto pýtame, potom mi to pripadá príliš sebecké. Prečo sa nepýtame: Prečo sa to nepáči Ježišovi? Čo ho na tom uráža? Nie je to proti jeho vôli? Nezarmucuje ho to? Nevyjadruje táto hudba niečo, čo je v rozpore s Jeho slovom? Ak sa takto pýtaš, potom je to prejavom tvojej lásky. Lásky k Ježišovi. A možno aj lásky k blížnemu.
Niekto povie, že on nerozumie textom alebo že sa nezameriava na nejaké protikresťanské texty, že jemu sa páči len hudba. Raz mi na diskotéke jeden chlapec povedal: „Prosím vás, pustite pre mňa túto pieseň. Ja som mu povedal: „Nie, lebo sa v nej vulgárne nadáva“. A on na to: „Ale veď to nikto nerozumie.“
Iný raz mi napísal mladý organista: „V poslednom čase sa mi páči metal. Ale ja nepočúvam tie pesničky, kde by sa rúhali Bohu.“ Stačí to, aby sme brali veci iba takto?
Autor satanskej biblie Anton Šandor La Vey píše, že diablova taktika spočíva na týchto troch dôležitých prvkoch: 1. Slovo, 2. Zhovievavosť, ktorá vedie k zmazaniu rozdielu medzi dobrom a zlom, pravdou a klamstvom, svetlom a tmou, životom a smrťou, 3. Hudba, ktorá je nositeľkou emócií a obsahu.[292]
Negatívne prvky v modernej hudbe
Negatívne texty
Skryté posolstvá formou backward masking[293] – nahraté odzadu so zmenenou rýchlosťou pri frekvenciách 14-20 Hz alebo 17 000-20 000 Hz.[294]
Metafory a symboly, vyjadrujúce negatívne obsahy – obrazové, zvukové a hudobné.
Magické a satanistické rituály pri nahrávaní, zasvätenie skladieb alebo jej autorov temným silám
Inšpirovanie diablom pri tvorbe a diabolské autorské práva, ktoré robia skladbu duchovne nečistou.
Podvedomý odraz negativity vnútra autora skladby.
Potláčanie rozumu, myslenia a vedomia vyburcovaním emócií alebo vyvolaním zmeneného stavu vedomia
Vo všetkých týchto prípadoch má na skladbu a na jej duchovné pozadie autorské práva diabol. On je ten „Zlý“ (pozri: Mt 6, 13) a „otec lži“ (porov. Jn 8, 44). Uvedené negatívne prvky, ktoré sú spojené s určitou skladbou, spôsobujú, že skladba je nielen „materiálne“ negatívna, ale zároveň je aj duchovne „poškvrnená“. Ak je táto poškvrnenosť zamaskovaná, skladba je zároveň aj klamstvom, pretvárkou, farizejstvom, alebo akoby povedal Ježiš: „Beda vám, lebo ste ako neoznačené hroby a ľudia ani nevedia, po čom chodia!“ (Lk 11, 44). Kto sa zo židov dotkol hrobu, bol považovaný za obradne nečistého a nemohol vstúpiť do chrámu, kým sa neočistil. V opačnom prípade sa to považovalo za svätokrádež:„Keby sa niekto dotkol niečoho nečistého, či je to nečistý človek alebo nečisté zviera alebo nečistý plaz, a predsa by jedol z mäsa pokojnej Pánovej obety, takáto osoba nech je vyhubená zo svojho ľudu“ (Lv 7, 21).
A tak si položme otázku: Je hudba, ktorú počúvam čistá? Vieme, že hudba je vyjadrením vnútra človeka, preto si položme ďalšiu otázku: Je človek, ktorý vytvoril túto hudbu, čistý? Ak nie, potom ani jeho hudba nie je čistá.
Čo hovorí o duchovnej nečistote Božie slovo?
1. „Čo môže urobiť čistým, kto sám je nečistý? A akú pravdu ti povie, kto sám je luhár? (Sir 34, 4).
2. „Kto z nečistého stvorí čisté? Nik ver’“ (Jób 14, 4).
3. „Hadie plemeno, ako môžete hovoriť dobre, keď ste zlí? Veď z plnosti srdca hovoria ústa. Dobrý človek vynáša z dobrého pokladu dobré veci a zlý človek vynáša zo zlého pokladu zlé“ (Mt 12, 34-35).
4. „Boh rovnako totiž nenávidí modlára aj jeho dielo pohanské. Veď výtvor i s výrobcom spolu stihne trest“ (Múd 14, 9-10).
5. „Nenáviďte aj ten odev poškvrnený telom.“ (Flm 23).
6. „A preto vyjdite spomedzi nich, oddeľte sa, hovorí Pán, a nečistého sa nedotýkajte; a ja vás prijmem a budem vaším Otcom a vy budete mojimi synmi a dcérami, hovorí všemohúci Pán“ (2 Kor 6, 17-18).
7. „Ale všetko skúmajte a čo je dobré, toho sa držte! Chráňte sa zla v akejkoľvek podobe!“ (1 Sol 5, 21-22).
Diablovi je jedno, či nejaká kapela spieva o ňom z presvedčenia alebo iba kvôli reklame, zo žartu alebo z recesie. On to berie vždy vážne. „Ak sa nejaký rockový hudobník skutočne otvoril démonským duchom a získal jedného alebo viacerých sprievodných démonov, títo démoni zostávajú stále v jeho blízkosti a robia z neho nosiča tajomnej sily, okultnej „energie“. Vďaka týmto démonským energiám je hudobník schopný na mediálnej úrovni ovplyvňovať podvedomie „svojej obete“, takže tieto sily môžu prúdiť aj do jeho podvedomia.
odkaz