Teda fotón citujem čo sem pridával Osvietený, ktorý píše fakty a pravdu.
"Krištof všetko čo si popísal sú absurdné bludy .
Jediná existujúca osoba ktorá udajne spomenula v dvoch slovách že ježiš bol je Flavius ale v roku 38 keď sa narodil bol ježiš už dlhé roky po smrti . Čiže nebol jeho súčastník .
Historici: Ježiš je mýtus, nemáme dôkazy
Poldruha miliardy ľudí Ježiša Krista uctieva, v akademických kruhoch ho však niektorí spochybňujú.
Historici sa domnievajú, že Nový zákon v podaní evanjelistov nie je ničím iným, ako holou mytológiou. Tvrdia, že Ježiš nebol Židmi očakávaný mesiáš, ale len kontroverzný rabín menom Ješua ben Josef. Avšak, jeho učenie sa postupne stalo predmetom kresťanstva.
Kľúčové epizódy z Ježišovho života, ako sú narodenie z panny, zázraky, vzkriesenie či príbeh o ženách pri jeho hrobe, sú mytologickými udalosťami, ktoré sa tradovali ako ďalšie iné v starovekom Blízkom východe.
Navyše, existuje množstvo podôb, na základe ktorých tvorcovia sfilmujú biblické udalosti a vsadia ich do historického deja.
Pred viac ako 200 rokmi niekoľko teológov a historikov, z ktorých väčšina z nich boli kresťania, analyzovali staroveké texty. Boli medzi nimi aj časti biblie. Podľa salon.com prišli k záveru, že boli písané štýlom súčasných bestsellerov.
Časť z nich sa domnieva, že príbehy evanjelia sú v skutočnosti „historizovanou mytológiou“. Poznamenali pri tom, že starobylé mýtické šablóny sú samy o sebe jadrom príbehu. Autori doň dosadili názvy miest a ďalších pár reálnych detailov. Svoju úlohu zohrala aj tradícia, na základe ktorej daný príbeh nezostal zabudnutý.
S predstavou, že Ježiš nikdy neexistoval, dnes súhlasí len menšina z odborníkov. „Samozrejme, je to tak!“ tvrdí David Fizgerald. Je autorom kresťanských mýtov, ktoré „podkopávajú“ Ježišovu historickú existenciu.
Po stáročia boli všetci učenci kresťanstva sami kresťanmi a na rozdiel od svojich sekulárnych kolegov sa opierali o analýzy starovekých textov. Avšak aj druhí menovaní vychádzajú pri histórii z kresťanského pozadia.
Fitzgerald je ateista, rečník a spisovateľ. Je obľúbeným učiteľom u sekulárnych študentov a komunitných skupín. On a ďalší jeho kolegovia sa opierajú o päť bodov o mytológii Ježiša:
1. Prvé storočie o Ježišovi nehovorí. Podľa Bearta Ehrmana o Ježišovi nehovoria vtedajší autori v písomnostiach. „Neexistovali žiadne záznamy o pôrode, žiadne spisy o vzdelaní, ani žiadne úmrtné listy. Nie sú o ňom zaznamenané ani výpovede po rokoch od jeho smrti. Keď zhrnieme celé storočia nášho letopočtu, nenájdete tam žiadny kresťanský ani židovský zdroj.“ Vedec zdôrazňuje, že z tohto obdobia existuje množstvo dokumentov – spisy básnikov či filozofov. „Napríklad, dlhé veky prežili nápisy na skalách alebo dokumenty na papyrusoch. Ani tie ale o Ježišovi nehovoria.“
2. Novozákonní spisovatelia zrejme nepoznali detaily Ježišovho života. Napríklad apoštol Pavol nenaznačoval v listoch o Ježišovom narodení z panny, nehovoril o žiadnej hviezde na východe pred jeho narodením. Historici tak vraj zostali zmätení nad „mlčaním Pavla“ pri najzákladnejších textoch o svojom učiteľovi. Nikdy tiež nenazval dvanástich apoštolov jeho učeníkmi. A nikdy sa ani nezmieňoval, že Ježiš mal učeníkov alebo vykonával nejaké zázraky. Liberálny teológ pripomína, že ľudia čítali knihy Nového zákona v chronologickom poradí. „Pri zoradení evanjelií po Pavlove spisy je jasné, že tieto dokumenty neboli zdrojom raného kresťanstva. Sú výtvorom spoločenstiev napísané po niekoľkých desiatkach rokov po údajnom Ježišovom historickom živote.“ Vedci sa preto pýtajú, ako mohli autori týchto spisov poznať Ježišov život v historickom kontexte.
3. Evanjeliá nie sú historické spisy. Názvy evanjelií boli pomenované po štyroch osobách: Marekovi, Lukášovi, Matúšovi a Jánovi. Nie sú to však písomného historické listiny. Za evanjeliá ich kresťania považujú po viac ako sto rokoch, odkedy začali kresťanské komunity fungovať. Navyše, výpovede o Ježišovom živote nemali svojho autora, čo bolo v tom čase bežnou vecou. To isté platí aj o listoch Nového zákona s výnimkou Pavla, Petra či Jána. V týchto prípadoch však ide o ich myšlienky, nie o historické príbehy.
4. Evanjeliá si odporujú. Evanjelium podľa Marka sa považuje za najstaršie datované. Jazyková analýza naznačuje, že Lukášove a Matúšove boli napísané jednoduchým jazykom. Marek pridal svoje vlastné opravy a nové poznatky. V istých pasážach si však odporujú, a v ešte väčšej miere pri príspevkoch apoštola Jána. Boli však vytvorené pre rôzne ciele a pre rôzne publikum. Viacero príkladov v odporovaní našli v opisoch veľkonočných pašií.
5. Moderní učenci, ktorí tvrdia, že odhalili skutočného historického Ježiša, sú rôzne osobnosti. Medzi takýchto ľudí patria filozofi, liberálni rabíni či revoluční myslitelia. Každý pritom o Ježišovi hovorí inak. Pokladajú ho za spasiteľa, kráľa, progresívneho farizeja či galilejského šamana alebo helénskeho mudrca. „Ježišova rozmanitosť prináša akademické rozpaky,“ tvrdí John Dominic Crossan. David Fitzgerald spor o Ježišovej existencii uzatvára poznatkom, že sa táto postava zdá byť efektom, a nie predmetom kresťanstva."
odkaz
sk.wikipedia.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Mimobiblické pramene
Okrem Biblie existuje niekoľko prameňov, ktoré spomínajú existenciu osoby Ježiša Krista.
Žiaden z ich autorov však nebol jeho súčasníkom. Najdôležitejšie z nich sú texty židovského dejepisca Jozefa Flávia, ktorý vo svojich spisoch okrem iného tvrdí: V tomto čase tam bol Ježiš, múdry človek, ak je vôbec legitímne ho nazývať človekom.. Existuje tiež názor, že táto pasáž bola do diela pridaná neskôr nejakým príliš horlivým kresťanským opisovačom, keďže pasáž je evidentne pro-kresťanská a Flávius bol žid.
Rímsky historik Tacitus okolo roku 115 v diele Annales, v súvislosti s Neronovou perzekúciou hovorí, ako kresťania, ktorých už bol „veľký zástup“ (ingens multitudo), si odvodili svoj názov z nejakého Krista, ktorý bol odsúdený za vlády Tibéria prokurátorom v Judei, Pontiom Pilátom . Hlavný spor sa vedie o to či Tacitus čerpal túto informáciu od kresťanov (a teda nie je nezávislým zdrojom) alebo čerpal z rímskych archívov. Tacitus je všeobecne známy ako veľmi dôsledný a skeptický historik, ale tu nesprávne uvádza, že Pilát bol prokurátor a nie prefekt .
Napokon, Suetonius, vo svojom opise Claudia, hovorí o židoch, ktorí boli vyhnaní z Ríma kvôli tomu, že vytvorili rozruch podnietený nejakým Chrestom (impulsore Chresto), čo biblickí učenci považujú za chybu alebo preklep miesto Kristom. Popisovaná udalosť sa zvyčajne identifikuje s popisom dvoch židov vyhnaných z Ríma v Skutkoch Apoštolov 18.2[Chrestus bolo síce bežné grécke meno, ale vieme že veľká časť kresťanov nazývala Ježiša týmto menom, nie slovom Kristus.
Historik šokuje svět: "Ježíš Kristus nikdy nežil, je to jen mýtus"
Historik Michael Paulkovich tvrdí, že prozkoumal desítky historických textů, ale ani v jednom Ježíše nikdo nezmiňuje.
Historik a spisovatel Michael Paulkovich tvrdí, že Ježíš Kristus je jen mytologická postava a nikdy nechodil po této Zemi. Jeho slova citoval britský list Daily Mail.
Paulkovich prozkoumal desítky historických textů, zmínku o Kristu podle vlastních slov nikde nenašel. Literatura, kterou analyzoval, pochází z prvního až třetího století, Ježíš však ani v jednom ze 126 textů nefiguruje.
Spasitele měla vytvořit skupina prvních křesťanů, kteří toužili po božské postavě. Neměli koho uctívat, proto prý vymysleli Krista. Připisovali mu nadpřirozené schopnosti a dělali zápisky o zázracích, které prováděl.
"Kristus je výmysl, jakási legenda, která kolovala v těch dobách po Svaté zemi. Vymysleli ji místní rabíni," říká Paulkovich. Postava podobná Kristu mohla žít v Římské říši mnohem později, odhaduje nejistě autor teorie.
Zároveň přiznává, že v jednom z historických textů zmínku o Ježíši našel. Ve válečném díle ho zmínil jistý Josephus Flavius, jak se však dozvěděl později, informace o Kristu do textu přidali jiní autoři. Z toho vyplývá, že text prošel úpravou.
Jde o jedno z nejkontroverznějších tvrzení vůbec. Katolická církev zatím Paulkovichova slova nekomentovala. Není však vůbec vyloučeno, že se tak stane brzy. A co Bible? Paulkovich říká, že i Knihu knih je třeba číst velmi pozorně, neboť prý ani v ní nevystupuje Ježíš jako reálná osoba."
tn.nova.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk