hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Ako socialistický časák svět motorú porovnával žiguláka a mercedes piano

príspevkov
25
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 18.10.2018 00:23 Osvietený
posledná zmena 18.10.2018 22:55
1
18.10.2018, 00:23
Dodám len že v tom čase bol už na trhu model 124 MB s klimatizáciou v koži , šíbrom či v prevedení kabriolet samozrejmosťou bola automatická prevodovka . To by bola už prisilná káva a tak aspoň takto
odkaz

odkaz


odkaz



odkaz
none
2
18.10.2018, 19:08
Edo, tak si to našiel. Benzín stál presne 8,- Kčs, čo som tvrdil vždy a všade.
none
3
18.10.2018, 19:18
super do žiguláka stál 9 kčs
none
4

3. Osvietený 18.10.2018, 19:18

super do žiguláka stál 9 kčs

18.10.2018, 19:20
Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!
none
7

4. 18.10.2018, 19:20

Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!

18.10.2018, 19:24
No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985
none
8

7. Osvietený 18.10.2018, 19:24

No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985

18.10.2018, 19:28
Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16
none
17

8. 18.10.2018, 19:28

Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16

18.10.2018, 21:28
Temnýmyseľ ale to je v poriadku po dohnití bolševizmu sa ceny rýchle menili . Prvý padol kurz DM a dolára . Kurz západonemeckej marky bol v roku 1987 3 kčs a dolára 5,50 kčs .
ten kurz bol samozrejme iba nezmyslom a bol virtualny v tuzexových korunách čiže 1 marka 3 bony ktoré sa mali rovnať 3 kčs ako bolo uvedené na týchto humorných poukážkach . Lenže skutočná cena bonu nebola 1 kčs ale 5 - 8 kčs podľa toho ako prišiel tovar do tuzexu . Bon sa legálne kupiť nedal !!! Napriek tomu v tomto orvelovskom svete si ľudia bony kupovali bežne od vekslákov alebo od poberateľov dôchodkov zo západu korých štat ožolil o tvrdu menu a dal im tieto pol roka neskôr rok platné papieriky do tuzexu .

Takže čo bolo po roku 1989 je niečo iné .
none
5

3. Osvietený 18.10.2018, 19:18

super do žiguláka stál 9 kčs

18.10.2018, 19:21
Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs
👍: Osvietený
none
6

5. 18.10.2018, 19:21

Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs

18.10.2018, 19:22
Nešťastník, pýtaj si zvýšenie platu.
none
9
18.10.2018, 19:30
V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .
none
10

9. Osvietený 18.10.2018, 19:30

V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .

18.10.2018, 19:34
Nuž a terazky sú poradovníky na cestách.
Mal si to vidieť, minulý víkend bol zatvorený tunel Branisko, vracal som sa z Dukly. kolóna na vrchol Braniska až na diaľnicu v Beharovciach. Niekedy ľudia stáli v radoch na tovar a dnes stoja v radoch áut.
none
11
18.10.2018, 19:37
Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .
none
12

11. Osvietený 18.10.2018, 19:37

Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .

18.10.2018, 19:40
Edo. napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic skoro mi bok vyvalilo. Prestaň!!!
none
13

11. Osvietený 18.10.2018, 19:37

Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .

18.10.2018, 19:44
Osvietený,každý komunista ti dodnes bude tvrdiť, že lepšie sa chodilo ponad súčasne Branisko cez kopec. A, ako fajnovo mu vyvarilo vodu z chladiča, keď turoval 110 nu hore kopcom! Ech, každý súdruh by vdedy oplul Mercedes-Benz a zobral Žigula
👍: Osvietený
none
15
18.10.2018, 20:30
Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .
none
16

15. Osvietený 18.10.2018, 20:30

Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .

18.10.2018, 20:42
Komunisti postavili akurát tu najľahšiu časť po rovine od BA po H. Stredu a kúsok popri Tatrách, plus kúsok R1 ZH - BB. A tuším aj D2, ak sa nemýlim. Takže mizerne málo na to, že ľudia robili zadarmo a vládli 40 rokov !!
none
18
18.10.2018, 21:30
Z BA po Hornu Stredu to boli iba utržky
none
19
18.10.2018, 21:31
za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?
Chlapi, ved sa trochu kontrolujte.
none
20

19. stefan 5 18.10.2018, 21:31

za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?...

18.10.2018, 21:42
Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!
none
21

20. 18.10.2018, 21:42

Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!

18.10.2018, 21:50
v akom nemecku? alkohol si kupuj radšej v obchode. Bude to pre teba zdravšie.
1974 – začiatok výstavby D2 Brno – Bratislava
1980 – sprevádzkovanie D1 a D2 po celej dĺžke (Praha - Brno - Bratislava)
Takže v SR od r.1978

kešu...poznáš gúgl?
none
22
18.10.2018, 22:00
stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google

odkaz
none
23

22. Osvietený 18.10.2018, 22:00

stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google

https://sk.wikipedia.org/wiki/Dejiny_v%C3%BDstavby_dia%C4%BEnic_a_r%C3%BDchlostn%C3%BDch_ciest_na_Slovensku

18.10.2018, 22:24
Osvietený- nejde ani tak o demagogiu, ako o trochu viacej korektnosti.
Ty asi nemusíš stáť v kolonach tak, ako ja.
Preto ma ta tvoja "intenzívna" výstavba pobavila.
none
24
18.10.2018, 22:43
stefan 5 samozrejme , že pribudlo i aút k tým dialniciam a to tiež enormne .
V roku 1985 by si nemusel stať v kolonach kedže benzín bol na prídel okrem toho sa musel samozrejme zaplatiť .
Čiže na 3 mesiace 20 litrov to sa vyznačilo vo veľkom techničáku . Ale to len na okraj .
Neviem či zámerne si nemenoval niektoré rýchlostné cesty a diaľnice Napríklad Martin . Kraľovany atď .
Ale napísať že komunisti postavili skoro rovnako dialnic ako sa postavilo po vstupe do EU je naozaj nezmysel .
Ja robím okolo 50 000 km ročne čiže nejakú tú zápchu poznám . Poznám i problem parkovacej politiky a mnoho iných .
none
25
18.10.2018, 22:55
aby som to nejako ukončil...
Okolo Martina to nebolo zámerné. Možno som zabudol aj nejaké iné "mega" úseky
Ide o toto:
Ekonomika CSSR nebola odkázaná na dialnice, ako dnes. Takže z tohoto dôvodu je dnešná výstavba úplne smiešna a nie "INTENZíVNA"
To už ani nepíšem o nekonečných zlodejinách, ktoré túto "intenzívnu" výstavbu sprevádzajú.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 ) veľkosť : 142 784 B vygenerované za : 0.148 s unikátne zobrazenia tém : 51 154 unikátne zobrazenia blogov : 940 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz 1. Spoznaj, na čom si. 2. Nastav si ciele. 3. Sleduj, kam odchádzajú tvoje peniaze. 4. Míňaj menej na neužitočné veci. 5. Splácaj svoje dlhy čím skôr. 6. Spor si na ťažšie časy. 7. Vytvo...

citát dňa :

Úspech v manželstve nezáleží len na tom, aby sme našli toho
pravého partnera, ale hlavne na tom, aby sme my sami boli tou pravou osobou.