hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
Ako socialistický časák svět motorú porovnával žiguláka a mercedes piano
príspevkov 25 |
zobrazení 0 |
posledná zmena 18.10.2018 22:55
|
1
|
Dodám len že v tom čase bol už na trhu model 124 MB s klimatizáciou v koži , šíbrom či v prevedení kabriolet samozrejmosťou bola automatická prevodovka . To by bola už prisilná káva a tak aspoň takto
odkaz
odkaz
odkaz
odkaz
|
|
|
3
|
super do žiguláka stál 9 kčs
|
|
|
4
|
|
3. Osvietený 18.10.2018, 19:18
super do žiguláka stál 9 kčs
▲
18.10.2018, 19:20
|
Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!
|
|
|
7
|
|
4. 18.10.2018, 19:20
Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!
▲
18.10.2018, 19:24
|
No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985
|
|
|
8
|
|
7. Osvietený 18.10.2018, 19:24
No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985
▲
18.10.2018, 19:28
|
Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16
|
|
|
17
|
|
8. 18.10.2018, 19:28
Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16
▲
18.10.2018, 21:28
|
Temnýmyseľ ale to je v poriadku po dohnití bolševizmu sa ceny rýchle menili . Prvý padol kurz DM a dolára . Kurz západonemeckej marky bol v roku 1987 3 kčs a dolára 5,50 kčs .
ten kurz bol samozrejme iba nezmyslom a bol virtualny v tuzexových korunách čiže 1 marka 3 bony ktoré sa mali rovnať 3 kčs ako bolo uvedené na týchto humorných poukážkach . Lenže skutočná cena bonu nebola 1 kčs ale 5 - 8 kčs podľa toho ako prišiel tovar do tuzexu . Bon sa legálne kupiť nedal !!! Napriek tomu v tomto orvelovskom svete si ľudia bony kupovali bežne od vekslákov alebo od poberateľov dôchodkov zo západu korých štat ožolil o tvrdu menu a dal im tieto pol roka neskôr rok platné papieriky do tuzexu .
Takže čo bolo po roku 1989 je niečo iné .
|
|
|
5
|
|
3. Osvietený 18.10.2018, 19:18
super do žiguláka stál 9 kčs
▲
18.10.2018, 19:21
|
Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs
|
|
|
6
|
|
5. 18.10.2018, 19:21
Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs
▲
18.10.2018, 19:22
|
Nešťastník, pýtaj si zvýšenie platu.
|
|
|
9
|
V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .
|
|
|
10
|
|
9. Osvietený 18.10.2018, 19:30
V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .
▲
18.10.2018, 19:34
|
Nuž a terazky sú poradovníky na cestách.
Mal si to vidieť, minulý víkend bol zatvorený tunel Branisko, vracal som sa z Dukly. kolóna na vrchol Braniska až na diaľnicu v Beharovciach. Niekedy ľudia stáli v radoch na tovar a dnes stoja v radoch áut.
|
|
|
11
|
Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .
|
|
|
12
|
|
11. Osvietený 18.10.2018, 19:37
Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .
▲
18.10.2018, 19:40
|
|
13
|
|
11. Osvietený 18.10.2018, 19:37
Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .
▲
18.10.2018, 19:44
|
Osvietený,každý komunista ti dodnes bude tvrdiť, že lepšie sa chodilo ponad súčasne Branisko cez kopec. A, ako fajnovo mu vyvarilo vodu z chladiča, keď turoval 110 nu hore kopcom! Ech, každý súdruh by vdedy oplul Mercedes-Benz a zobral Žigula
|
|
|
15
|
Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .
|
|
|
16
|
|
15. Osvietený 18.10.2018, 20:30
Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .
▲
18.10.2018, 20:42
|
Komunisti postavili akurát tu najľahšiu časť po rovine od BA po H. Stredu a kúsok popri Tatrách, plus kúsok R1 ZH - BB. A tuším aj D2, ak sa nemýlim. Takže mizerne málo na to, že ľudia robili zadarmo a vládli 40 rokov !!
|
|
|
18
|
Z BA po Hornu Stredu to boli iba utržky
|
|
|
19
|
za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?
Chlapi, ved sa trochu kontrolujte.
|
|
|
20
|
|
19. stefan 5 18.10.2018, 21:31
za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?...
▲
18.10.2018, 21:42
|
Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!
|
|
|
21
|
|
20. 18.10.2018, 21:42
Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!
▲
18.10.2018, 21:50
|
v akom nemecku? alkohol si kupuj radšej v obchode. Bude to pre teba zdravšie.
1974 – začiatok výstavby D2 Brno – Bratislava
1980 – sprevádzkovanie D1 a D2 po celej dĺžke (Praha - Brno - Bratislava)
Takže v SR od r.1978
kešu...poznáš gúgl?
|
|
|
22
|
stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google
odkaz
|
|
|
23
|
|
22. Osvietený 18.10.2018, 22:00
stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google
https://sk.wikipedia.org/wiki/Dejiny_v%C3%BDstavby_dia%C4%BEnic_a_r%C3%BDchlostn%C3%BDch_ciest_na_Slovensku
▲
18.10.2018, 22:24
|
Osvietený- nejde ani tak o demagogiu, ako o trochu viacej korektnosti.
Ty asi nemusíš stáť v kolonach tak, ako ja.
Preto ma ta tvoja "intenzívna" výstavba pobavila.
|
|
|
24
|
stefan 5 samozrejme , že pribudlo i aút k tým dialniciam a to tiež enormne .
V roku 1985 by si nemusel stať v kolonach kedže benzín bol na prídel okrem toho sa musel samozrejme zaplatiť .
Čiže na 3 mesiace 20 litrov to sa vyznačilo vo veľkom techničáku . Ale to len na okraj .
Neviem či zámerne si nemenoval niektoré rýchlostné cesty a diaľnice Napríklad Martin . Kraľovany atď .
Ale napísať že komunisti postavili skoro rovnako dialnic ako sa postavilo po vstupe do EU je naozaj nezmysel .
Ja robím okolo 50 000 km ročne čiže nejakú tú zápchu poznám . Poznám i problem parkovacej politiky a mnoho iných .
|
|
|
25
|
aby som to nejako ukončil...
Okolo Martina to nebolo zámerné. Možno som zabudol aj nejaké iné "mega" úseky
Ide o toto:
Ekonomika CSSR nebola odkázaná na dialnice, ako dnes. Takže z tohoto dôvodu je dnešná výstavba úplne smiešna a nie "INTENZíVNA"
To už ani nepíšem o nekonečných zlodejinách, ktoré túto "intenzívnu" výstavbu sprevádzajú.
|
|
|
|
prevádzkuje diskusneforum.sk
kontaktuj správcu diskusného fóra
vytvoril dzI/O 2023 - 2024
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 )
veľkosť : 142 784 B
vygenerované za : 0.148 s
unikátne zobrazenia tém : 51 154
unikátne zobrazenia blogov : 940
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
|
možnosti
hlavná stránka
nastavenia
blogy
todo
hľadanie :
blog dňa :
odkaz 1. Spoznaj, na čom si. 2. Nastav si ciele. 3. Sleduj, kam odchádzajú tvoje peniaze. 4. Míňaj menej na neužitočné veci. 5. Splácaj svoje dlhy čím skôr. 6. Spor si na ťažšie časy. 7. Vytvo...
citát dňa :
Úspech v manželstve nezáleží len na tom, aby sme našli toho pravého partnera, ale hlavne na tom, aby sme my sami boli tou pravou osobou.
|