hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Ako socialistický časák svět motorú porovnával žiguláka a mercedes piano

príspevkov
25
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 18.10.2018 00:23 Osvietený
posledná zmena 18.10.2018 22:55
1
18.10.2018, 00:23
Dodám len že v tom čase bol už na trhu model 124 MB s klimatizáciou v koži , šíbrom či v prevedení kabriolet samozrejmosťou bola automatická prevodovka . To by bola už prisilná káva a tak aspoň takto
odkaz

odkaz


odkaz



odkaz
none
2
18.10.2018, 19:08
Edo, tak si to našiel. Benzín stál presne 8,- Kčs, čo som tvrdil vždy a všade.
none
3
18.10.2018, 19:18
super do žiguláka stál 9 kčs
none
4

3. Osvietený 18.10.2018, 19:18

super do žiguláka stál 9 kčs

18.10.2018, 19:20
Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!
none
7

4. 18.10.2018, 19:20

Otvor si tvoj tretí príspevok a tam je to jasne napísané Super 96 stojí 8,5 a Normál jěšte o 50 haléŕu méne!!

18.10.2018, 19:24
No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985
none
8

7. Osvietený 18.10.2018, 19:24

No hej ale to nie je článok z roku 1989 ako sme tu preberali ale z roku 1985

18.10.2018, 19:28
Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16
none
17

8. 18.10.2018, 19:28

Nuž hľadaj, ale na Bibliu odprisahám, že potom stál 12 a neskôr skočil na 16, To zdraženie bolo tesne po revolúcii. Keď sme išli pre víno do Hodonína, tak už stál 12 a pre cudzincov 16

18.10.2018, 21:28
Temnýmyseľ ale to je v poriadku po dohnití bolševizmu sa ceny rýchle menili . Prvý padol kurz DM a dolára . Kurz západonemeckej marky bol v roku 1987 3 kčs a dolára 5,50 kčs .
ten kurz bol samozrejme iba nezmyslom a bol virtualny v tuzexových korunách čiže 1 marka 3 bony ktoré sa mali rovnať 3 kčs ako bolo uvedené na týchto humorných poukážkach . Lenže skutočná cena bonu nebola 1 kčs ale 5 - 8 kčs podľa toho ako prišiel tovar do tuzexu . Bon sa legálne kupiť nedal !!! Napriek tomu v tomto orvelovskom svete si ľudia bony kupovali bežne od vekslákov alebo od poberateľov dôchodkov zo západu korých štat ožolil o tvrdu menu a dal im tieto pol roka neskôr rok platné papieriky do tuzexu .

Takže čo bolo po roku 1989 je niečo iné .
none
5

3. Osvietený 18.10.2018, 19:18

super do žiguláka stál 9 kčs

18.10.2018, 19:21
Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs
👍: Osvietený
none
6

5. 18.10.2018, 19:21

Čo bolo vzhľadom na vtedajší plat veľmi veľa. Dnes je voči vtedajším platom akoby po 4 Kčs

18.10.2018, 19:22
Nešťastník, pýtaj si zvýšenie platu.
none
9
18.10.2018, 19:30
V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .
none
10

9. Osvietený 18.10.2018, 19:30

V roku 1985 som ešte chodil na strednú školu ale v roku 1989 som mal 7,50 kčs na hodinu cena benzínu super bola 9 kčs špecialu 8 kčs . Nástupný čistý plat stredoškoláka bol v roku 1989 tabuľkovo daný na 1300 kčs hrubeho čo bolo 1040 kčs čistého . Cena škody favorit bola cez 100 000 kčs . Cena napríklad malého peugeota 309 55 000 bonov čo bolo najmenej 275 000 kčs . Samozrejme u všetkých aut boli poradovníky u škodovky favorit mnohoročné a všadeprítomná korupcia .

18.10.2018, 19:34
Nuž a terazky sú poradovníky na cestách.
Mal si to vidieť, minulý víkend bol zatvorený tunel Branisko, vracal som sa z Dukly. kolóna na vrchol Braniska až na diaľnicu v Beharovciach. Niekedy ľudia stáli v radoch na tovar a dnes stoja v radoch áut.
none
11
18.10.2018, 19:37
Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .
none
12

11. Osvietený 18.10.2018, 19:37

Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .

18.10.2018, 19:40
Edo. napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic skoro mi bok vyvalilo. Prestaň!!!
none
13

11. Osvietený 18.10.2018, 19:37

Ano napriek intenzívnej výstavbe ciest a dialnic stále nestíhajú preto lebo slovaci majú mrte luxusných aut a cena benzínu ich netrasie .
respektíve 9 kčs na hodinu čiže liter benzínu bola už výborná hodinová mzda .

18.10.2018, 19:44
Osvietený,každý komunista ti dodnes bude tvrdiť, že lepšie sa chodilo ponad súčasne Branisko cez kopec. A, ako fajnovo mu vyvarilo vodu z chladiča, keď turoval 110 nu hore kopcom! Ech, každý súdruh by vdedy oplul Mercedes-Benz a zobral Žigula
👍: Osvietený
none
15
18.10.2018, 20:30
Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .
none
16

15. Osvietený 18.10.2018, 20:30

Tak keď si zoberieme koľko ciest a dialnic postavili komunisti za 40 rokov a koľko sa ich postavilo za posledných 14 rokov po vstupe do EU je tam slovko intenzívna výstavba správne .

18.10.2018, 20:42
Komunisti postavili akurát tu najľahšiu časť po rovine od BA po H. Stredu a kúsok popri Tatrách, plus kúsok R1 ZH - BB. A tuším aj D2, ak sa nemýlim. Takže mizerne málo na to, že ľudia robili zadarmo a vládli 40 rokov !!
none
18
18.10.2018, 21:30
Z BA po Hornu Stredu to boli iba utržky
none
19
18.10.2018, 21:31
za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?
Chlapi, ved sa trochu kontrolujte.
none
20

19. stefan 5 18.10.2018, 21:31

za komančov /1978-1989/
Ba-Horná Streda 95km
Nitra- Trnava 50 km
Šášovské Podhradie-Zvolen 23 km
Zvolen.B.Bystrica 24 km
Ivachnová-Liptovský Peter 32 km
Prešov .Košice 40 km
Ba -Kuty 60 km
229 km
Po prevrate:
H.Streda-Zilina 112 km
Nitra-Ziar n.H. 85 km
Liptovský Peter .Poprad 45 km
Prešov- Jánovce, 65 km
Barca -Milhost 16 km
323 km
Takže za 10 rokov za komančov 229 km a 28 demokratických rokov 323 km.
Intenzívna výstavba?...

18.10.2018, 21:42
Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!
none
21

20. 18.10.2018, 21:42

Ty si opitý ? Akých 10 rokov ??? V Nemecku staval diaľnice ešte Hitler. To pred rokom 1978 prečo nerátas ? Ty sa kontroluj ty k... t korunovaný !!!

18.10.2018, 21:50
v akom nemecku? alkohol si kupuj radšej v obchode. Bude to pre teba zdravšie.
1974 – začiatok výstavby D2 Brno – Bratislava
1980 – sprevádzkovanie D1 a D2 po celej dĺžke (Praha - Brno - Bratislava)
Takže v SR od r.1978

kešu...poznáš gúgl?
none
22
18.10.2018, 22:00
stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google

odkaz
none
23

22. Osvietený 18.10.2018, 22:00

stefan 5 zase také tajomstvo to nie je . Tú demagogiu ktorú si popísal si doštuduj keď máš google

https://sk.wikipedia.org/wiki/Dejiny_v%C3%BDstavby_dia%C4%BEnic_a_r%C3%BDchlostn%C3%BDch_ciest_na_Slovensku

18.10.2018, 22:24
Osvietený- nejde ani tak o demagogiu, ako o trochu viacej korektnosti.
Ty asi nemusíš stáť v kolonach tak, ako ja.
Preto ma ta tvoja "intenzívna" výstavba pobavila.
none
24
18.10.2018, 22:43
stefan 5 samozrejme , že pribudlo i aút k tým dialniciam a to tiež enormne .
V roku 1985 by si nemusel stať v kolonach kedže benzín bol na prídel okrem toho sa musel samozrejme zaplatiť .
Čiže na 3 mesiace 20 litrov to sa vyznačilo vo veľkom techničáku . Ale to len na okraj .
Neviem či zámerne si nemenoval niektoré rýchlostné cesty a diaľnice Napríklad Martin . Kraľovany atď .
Ale napísať že komunisti postavili skoro rovnako dialnic ako sa postavilo po vstupe do EU je naozaj nezmysel .
Ja robím okolo 50 000 km ročne čiže nejakú tú zápchu poznám . Poznám i problem parkovacej politiky a mnoho iných .
none
25
18.10.2018, 22:55
aby som to nejako ukončil...
Okolo Martina to nebolo zámerné. Možno som zabudol aj nejaké iné "mega" úseky
Ide o toto:
Ekonomika CSSR nebola odkázaná na dialnice, ako dnes. Takže z tohoto dôvodu je dnešná výstavba úplne smiešna a nie "INTENZíVNA"
To už ani nepíšem o nekonečných zlodejinách, ktoré túto "intenzívnu" výstavbu sprevádzajú.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 136 709 B vygenerované za : 0.092 s unikátne zobrazenia tém : 36 360 unikátne zobrazenia blogov : 539 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Konflikt medzi Ruskom a Ukrajinou V posledných dňoch, hovorí Boh, vylejem svojho Ducha na každé telo. Vaši synovia a vaše dcéry budú prorokovať, vaši mladíci budú mať videnia a vašim starcom sa budú snívať sny. V tých dňoch vylejem svojho Ducha aj ...

citát dňa :

Svojich priateľov chváľ verejne, ale kritizuj medzi štyrmi očami.