Strana Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS) skryto platila reklamu na Facebooku, tvrdí organizácia Transparency international Slovensko (TIS). Na utorkový predvolebný míting v petržalskom Dome kultúry Lúky pozývala ĽSNS prostredníctvom plateného statusu, hoci strana tvrdí, že nemá žiadne výdavky na sociálne siete a neuvádza ich ani na svojom transparentnom účte.
„V statuse je uvedené, že reklamu zaplatil Tomáš Špaček, 23-ročný študent z Bratislavy, ktorý za ĽSNS kandiduje z 53. miesta. Podľa zákona však predvolebnú kampaň môžu platiť len kandidujúce strany,“ uviedla organizácia. „Reklamu na Facebooku zaplatil pán Špaček z vlastných prostriedkov, túto nám však následne poskytol na základe zmluvy o poskytnutí bezodplatného plnenia,“ reagoval hovorca ĽSNS Ondrej Ďurica.
Zmluvu pre TIS odmietol sprístupniť, vraj ju poskytnú výlučne štátnym kontrolným orgánom.
Vlastné kampane a účty ako hypotetická zbytočnosť
Transparency však hovorí, že vysvetlenie ĽSNS odporuje duchu zákona. „Dotiahnuté ad absurdum by takýmto spôsobom strany vôbec nemuseli viesť vlastné kampane a zakladať účty, pretože jednotliví darcovia im môžu v kalendárnom roku podarovať formou daru alebo bezodplatného plnenia každý až 300-tisíc eur. Takúto kampaň mimo transparentného účtu by občania nemali ako skontrolovať,“ vyhlásila mimovládna organizácia.
Podľa nej ide o druhý prešľap tejto strany, ktorá už koncom novembra uskutočnila podozrivý vysoký hotovostný výber z transparentného účtu v sume 26-tisíc eur. Zároveň TIS potvrdila, že na stranu Kotlebovci - ĽSNS podávajú podnet volebnej komisii.
odkaz