hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Robíme naozaj to, čo chceme?

príspevkov
50
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 24.7.2013 10:22
posledná zmena 25.7.2013 10:50
1
24.07.2013, 10:22
Stazujeme sa na ludsky svet, ale pritom denno denne napomahame jeho skazenosti. Chodime do zamestnani a pomahame svojim zamestnavatelom pachat nemoralne ciny, pomahame predavat odpad, pomahame predavat pozicky, pomahame zakonu sikanovat, klameme az sa prasi v mene nasich profesii a nasich chlebodarcov, ozobrazujeme tym druhych, ale mame vyhovorku, robime len to, co musime, co sa nam kaze.

Nieco o sikane a museni ludi, o psychologickom podtone, nieco o nas a nasom rozdeleni. Ano, niesme vsetci rovnaki, vacsina sa statisticky len podriaduje a mensina si urcuje sama, co je spravne a je v tom aj uspesna, zial vacsina je vacsina a potlaca mensinu. Nas svet je zvrateny preto, lebo ho my zvrateny robime a vyhovarame sa na autority......
👍: -era-
none
2
24.07.2013, 10:22
Mučení je hanebný a zvrácený způsob potlačování práv a důstojnosti jednotlivce, zločin proti lidskosti, pro nějž neexistuje žádné ospravedlnění. Anebo existuje? V listopadu 1956 se v Alžíru ocitl Paul Teitgen před neřešitelným rozhodnutím.

Teitgen, hrdina francouského odboje, jenž byl za druhé světové války opakovaně mučen Němci v koncentračním táboře v Dahau, nyní působil jako generální tajemník jedné z alžírských prefektur. Ferdinand Yveton, konunistický přívrženec nacionalistického hnutí, byl zadržen, jak klade bombu v plynárenských závodech, kde pracoval. Zbývalo nalázt ještě druhou bombu, neboť kdyby vybuchla, přišly by o život stovky lidí. Yveton odmítl prozradit, kde je ukryta, a policejní důstojník se zoufale snažil přesvědčit Teitgena, aby mu dovolil použít veškeré metody výslechu:

"Já jsem však odmítl nechat ho mučit. Třásl jsem se po celé odpoledne. Nakonec bomba nevybuchla. Díky bohu jsem měl pravdu. Protože jakmile nakonec přičichnete k mučení, jste ztraceni... Chápejte, základnem všeho je strach. Veškerá takzvaná civilizace je jen pozlátko. Odloupněte kousek a naleznete strach. Francouzi - dokonce ani Němci - nejsou mučitelé od přírody. Když však vidíte proříznutá hrdla svých copains, pozlátko je totam."

V článku zveřejněném v americkém časopise Newsweek v roce 1992 pod názvem Případ mučení se Michael Levin, newyorský profesor filozofie, nad takovým případem zamýšlý:

"Existují situace, v nichž je nejen přípustné, ale z hlediska morálky nezbytné mučit. Představte si, že terorista ukryje na Manhattan Islandu bombu, která vybuchne 4. července, pokud... Dále si představte, že je v deset hodin téhož dne chycen, ale - neboť raději zemře, než aby prohrál - nechce prozradit, kde je bomba ukryta... Jestliže jediná cesta k záchraně tolika lidských životů vede přes vystavení teroristy té nejmučivější bolesti, jaké důvody hovoří proti? Myslím, že žádné... Budeme-li mučit jen ty prokazatelně vinné a jen pro záchranu nevinných, hranice mezi námi a jimi zůstane zřetelná. Nehrozí tudíž nebezpečí, že západní demokracie ztratí svou orientaci, zvolí-li působení bolesti jako jednu z cest udržení pořádku."

Na první pohled se tento argument zdá být nevyvratitelný. Avšak Amnesty International, organizace chránící lidská práva a bojující proti všem formám mučení, dovádí úvahu k jejímu logickému vyústění:

"Člověk přizná, kde položil bombu: mučení zachrání lidské životy. Člověk je podezdřelý, že položil bombu" mučení to odhalí. Člověk má přítele podezdřelého z položení bomby: mučení nás dovede k podezdřelému. Člověk má nebezpečné názory a mohl by pomýšlet na to, že položí bombu: mučení odkryje jeho plány. Člověk zná někoho s nebezpečnými názory a pravděpodobně přemýšlý stejně: mučení nás dovede k dalším. Člověk odmítne prozradit, kde je podezdřelý: mučení odradí všechny od čehokoliv podobného."

Jak zdůrazňuje Albert Camus, francouský nositel Nobelovy ceny: "Mučení možná zachránilo nějaké životy na úkor cti tím, že bylo objeveno 30 bomb, ale zároveň se zrodilo 50 nových teroristů pracujících jiným způsobem a na jiném místě, což způsobí smrt možná ještě většího počtu nevinných lidí."

Oficiálním ospravedlněním mučení vždy byla a je nezbytnost získání informací: od zločince ohledně rozsahu jeho zločinů a jmen kompliců; od válečných zajatců o záměrech jejich generálů; od kacíře o tom, jakou víru vyznává a s kým; od teroristy, jehož činy mohou ohrozit desítky, možná stovky nevinných životů.

Bohužel však použití mučení v těchto případech, jež jsou sami o sobě neomluvitelné, je zamaskováno tvrzením, že jde rovněž o trest. Zde vzniká rozpor, který se odráží v názoru profesora Levina "mučit jen prokazatelné viníky". Z toho plyne, že instituce mučení přitahuje pouze nejsadističtější lidské jedince a že použití mučení se již neřídí praktickou potřebou získat informace nebo udělit zákonný trest za pochybení, ale má umožnit silnějším, aby si vytvářeli požitek z působení náhodné bolesti těm, kteří byli obdařeni menší mírou štěstí.

Samozdřejmě že my - já, autor, a vy čtenáři, všichni "správně uvažující lidé" - bychom nikdy nikoho nemučily. Ale opravdu? V roce 1974 v Interakční laboratoři na univerzitě v Yale Stanley Milgram a jeho pracovní skupina vytvořily projekt, který se zabýval lidskou poslučností. Uváděli, že hledají jednotlivce, kteří by se zůčastnili "studie paměti". V úvodním pohovoru bylo zájemcům řečeno, že "lidé se něco nejlépe naučí, jestliže jsou vždy potrestáni za to, že udělali chybu".

Každý dobrovolník byl seznámen s "žákem", jenž byl připoután ve vedlejší místnosti laboratoře k jakémusi elektrickému křeslu s rukou na kovové destičce. Examinátor byl usazen k ovládacímu panelu: na něm byla řada spínačů označených napětím od 15 do 450 voltů. Poslední čtyři spínače byli také opatřeny nápisem "Pozor: velmi vysoké napětí".

Pod kontrolou jednoho člena výzkumného týmu měli dobrovolníci přepnout navyšší napětí pokaždé, když zkoušení špatně odpověděli. Nevěděli, že spínače jsou pouhé atrapy a že zkoušení jen hrají, když křičí a prosí o slitování, jsou-li "elektrické šoky" příliš bolestivé. Ačkoliv mnoho dobrovolníků při pohledu na účinky protestovalo, i nadále poslouchali příkazy kontrolora a 26 ze 40 dávalo šoky až do maximálního napětí.

V některých případech "žáci" přestali křičet, a ačkoliv se dobrovolníci báli, že jsou v bezvědomí nebo dokonce mrtví, i nadále poslouchali příkazy. A jakýsi pan Prozi se zeptal: "A co když je mrtvý? Řekl mi, že to nevydrží, pane. Nechci být nezdvořilý, ale myslím si, že byste se na něj měl podívat." Nechci být nezdvořilý! Jak Milgram poznamenává, "subjekt... si myslí, že někoho zabíjí, a přitom používá slovník čajových dýchánků".

Ještě znepokojivější bylo chování pana Battyho. Jeho "oběť" seděla vedle něj ve stejné místnosti. Když muž odmítl držet po stopadesátivoltovém "šoku" ruku na destičce, pan Batty mu ji tam prostě přitlačil. Milgram napsal: "Co je zvláštního na jeho naprosté lhostejnosti k "žákovy": stěží ho vnímá jako lidskou bytost. Zároveň se však k experimentátorovi chová submisivně a zdvořile."

V co jsme všichni doufaly, byla reakce pana Rensaalera z Nizozemska, který měl podle všeho zkušenosti s německou okupací své vlasti během druhé světové války. Poslouchal příkazy kontrolora, dokud nedosáhl hranice 255 voltů. Když mu bylo řečeno, že musí pokračovat, rozhořčeně prohlásil:

"Já si ale můžu vybrat. Proč bych si nemohl vybrat? Přišel jsem sem ze své svobodné vůle. Myslel jsem si, že napomohu výzkumnému projektu. Ale jestliže přitom musím někomu ublížit, pak nemohu pokračovat dál. Stejně jsem zašel až příliš daleko.

Milgrmovy závěry jsou sice poplatné jeho prostředí a výchově, ale bohužel stejně pro nás všechny platí:

"Nelze spoléhat na lidskou povahu, byť ji utváří demokratická společnost, že ochrání spoluobčany před brutalitou a nelidským zacházením ze strany zlovolné moci. Značná část lidí dělá, do se jim řekne, nezávisle na obsahu činu a bez jakékhokoliv omezení svým vědomím, pokud vnímají, že příkaz pochází od legitimní autority."

Vysvětlení psychologického mechanismu této slepé poslušnosti najdeme v knize Hannah Arendtové Eichmann v Jeruzalémě: Zpráva o banalitě zla (1965). Autorka se zde zamýšlý nad tím, jak "obyčejní Němci" čelili příkazu k vyřešení "židovské otázky" pod nacistickou vládou, příkazu, který sám Heinrich Himmler popsal jako "nejděsivější úkol, před nímž kdy organizovaná společnost stála", a píše:

"Problém nespočíval ani tak v tom, jak překonat vlastní svědomí, ale spíše pocit lítosti, který většinu normálních lidí postihuje v přítomnosti fyzického utrpení. Postup, který použil Himmler - sám zjevně poněkud silněji vybaven těmito instinktivními reakcemi -, byl velmi jednoduchý a pravděpodobně velmi účinný. Spočíval v obrácení těchto instinkrů opačným směrem, tedy směrem k sobě. Takže namísto toho, aby si vrazi kladly otázku Co hrozného jsem těm lidem udělal?, byli schopni prohlásit: Na jaké hrozné věci se při vykonávání svých povinností musím dívat, jak těžce dopadá tento úkol na má bedra?"
👍: Nadja
none
3
24.07.2013, 10:43
Ako veľký prospech, ako veľa ľudí musí mať prospech z nemorálneho správania sa, aby bolo akceptovateľné?
Veľký prospech všetkých ľudí by bol dostatočným dôvodom na zabitie jedného človeka?
Povedzme, že v niekom sa vyvinie choroba, o ktorej vieme, že sa rozšíri pre neschopnosť ju liečiť a ľudstvo vyhynie... jedinou možnosťou je toho človeka usmrtiť a spáliť...
none
4

3. Nadja 24.07.2013, 10:43

Ako veľký prospech, ako veľa ľudí musí mať prospech z nemorálneho správania sa, aby bolo akceptovateľné?
Veľký prospech všetkých ľudí by bol dostatočným dôvodom na zabitie jedného človeka?
Povedzme, že v niekom sa vyvinie choroba, o ktorej vieme, že sa rozšíri pre neschopnosť ju liečiť a ľudstvo vyhynie... jedinou možnosťou je toho človeka usmrtiť a spáliť...

24.07.2013, 10:46
Tu nejde o prospech, skus si to precitat znova,.
none
7

4. 24.07.2013, 10:46

Tu nejde o prospech, skus si to precitat znova,.

24.07.2013, 10:50
Ide iba o prospech. Nebyť prospechu, nebola by dilema urobiť to alebo neurobiť.
none
10

7. Nadja 24.07.2013, 10:50

Ide iba o prospech. Nebyť prospechu, nebola by dilema urobiť to alebo neurobiť.

24.07.2013, 10:56
Citaj 6, prospech je aj sloboda, prospech je nemusiet ublizovat inym. Nemas pravdu. To co ty pouzivas je len navnada presne tak isto ako ti psychopati tam hore. Neurobis? Nebudes mat! To je ale pekna sprostost, ktoru nasledujete.
none
12

10. 24.07.2013, 10:56

Citaj 6, prospech je aj sloboda, prospech je nemusiet ublizovat inym. Nemas pravdu. To co ty pouzivas je len navnada presne tak isto ako ti psychopati tam hore. Neurobis? Nebudes mat! To je ale pekna sprostost, ktoru nasledujete.

24.07.2013, 11:07
Odporuješ si.
"Tu nejde o prospech"
"Prospech je aj sloboda"
none
48

12. Nadja 24.07.2013, 11:07

Odporuješ si.
"Tu nejde o prospech"
"Prospech je aj sloboda"

24.07.2013, 15:43
Nie, len ty zas a zas nechapes. Tu nejde o prospech, prospechy su rozne.
Z toho, ze niekoho posluchas mozes mat ako prospech, tak neprospech, presne ako v tom Milgamovom experimente, boli tam ludia, ktori sa sami zastavili a odmietli, chapes konecne? Aky prospech v tom vnimali?
none
8

3. Nadja 24.07.2013, 10:43

Ako veľký prospech, ako veľa ľudí musí mať prospech z nemorálneho správania sa, aby bolo akceptovateľné?
Veľký prospech všetkých ľudí by bol dostatočným dôvodom na zabitie jedného človeka?
Povedzme, že v niekom sa vyvinie choroba, o ktorej vieme, že sa rozšíri pre neschopnosť ju liečiť a ľudstvo vyhynie... jedinou možnosťou je toho človeka usmrtiť a spáliť...

24.07.2013, 10:51
Nadja, je to velmi jednoduche. Nejde o mnozstvo ludi, ide o obycajne porovnavanie sa s inymi.
Banda darebakov vzdy tazi pred svojou krajinou z poukazovania na stav inych krajin a obyvatelstvo radsej je tichym spoluucastnikom na comkolvek nemoralnom, kedze i tak ide v konecnom dosledku o plnost brucha.
Neskor ked sa ukazuje, ze byt nemoralnym a vediet to aj sikovne ukryt za moralne poucky a zakony a toto im prinieslo plnost bruch este pridaju ruku k dielu a biele nazvu ciernym bez mrknutia.
Taka je nasa zapadna kultura, stojaca na biede vychodu.
none
13

8. 24.07.2013, 10:51

Nadja, je to velmi jednoduche. Nejde o mnozstvo ludi, ide o obycajne porovnavanie sa s inymi.
Banda darebakov vzdy tazi pred svojou krajinou z poukazovania na stav inych krajin a obyvatelstvo radsej je tichym spoluucastnikom na comkolvek nemoralnom, kedze i tak ide v konecnom dosledku o plnost brucha.
Neskor ked sa ukazuje, ze byt nemoralnym a vediet to aj sikovne ukryt za moralne poucky a zakony a toto im prinieslo plnost bruch este pridaju ruku k dielu a biele nazvu ciernym bez mr...

24.07.2013, 11:17
Odpovedz na otázku:
Je vždy správne sa správať v každom prípade eticky?
Uvediem príklad:
Siamské dvojičky. Jedno má šancu po oddelení prežiť plnohodnotný život, druhé je nútené parazitovať na svojom súrodencovi.
Je etické ho zabiť?
none
15

13. Nadja 24.07.2013, 11:17

Odpovedz na otázku:
Je vždy správne sa správať v každom prípade eticky?
Uvediem príklad:
Siamské dvojičky. Jedno má šancu po oddelení prežiť plnohodnotný život, druhé je nútené parazitovať na svojom súrodencovi.
Je etické ho zabiť?

24.07.2013, 11:29
to ma zaujima, ako by si ty Nadja riesila, aky je tvoj nazor? 🙂
none
18

15. 24.07.2013, 11:29

to ma zaujima, ako by si ty Nadja riesila, aky je tvoj nazor? 🙂

24.07.2013, 11:58
Podľa toho, k čomu prihliadnem... ak k užitočnosti oddelenia, lebo inak neprežije ani jeden, je to správne.
Je to však v rozpore s etikou, lebo nemáme nijaké právo zabiť niekoho, ak to sám nechce. A Siamská dvojička je človek, ak má samostatný mozog. Uznávam, že definície nie sú väčšinou jednoznačné, čo umožňuje si ich vysvetlovať rôzne.
none
23

18. Nadja 24.07.2013, 11:58

Podľa toho, k čomu prihliadnem... ak k užitočnosti oddelenia, lebo inak neprežije ani jeden, je to správne.
Je to však v rozpore s etikou, lebo nemáme nijaké právo zabiť niekoho, ak to sám nechce. A Siamská dvojička je človek, ak má samostatný mozog. Uznávam, že definície nie sú väčšinou jednoznačné, čo umožňuje si ich vysvetlovať rôzne.

24.07.2013, 12:15
volit spravne rozhodnutie medzi siamskými dvojickami byva vzdy obrovskou dilemou..
👍: Nadja
none
17

13. Nadja 24.07.2013, 11:17

Odpovedz na otázku:
Je vždy správne sa správať v každom prípade eticky?
Uvediem príklad:
Siamské dvojičky. Jedno má šancu po oddelení prežiť plnohodnotný život, druhé je nútené parazitovať na svojom súrodencovi.
Je etické ho zabiť?

24.07.2013, 11:45
13.Máš pocit že spoločnosť je zrastená ?
none
19

17. 24.07.2013, 11:45

13.Máš pocit že spoločnosť je zrastená ?

24.07.2013, 11:59
Zrastená s čím?
none
20

19. Nadja 24.07.2013, 11:59

Zrastená s čím?

24.07.2013, 12:06
asi s prerastenym egom
none
21

20. 24.07.2013, 12:06

asi s prerastenym egom

24.07.2013, 12:09
Hmmm... ego nie je zlé... 🙂
Si tu nový? Ako keby som ťa poznala
none
22

13. Nadja 24.07.2013, 11:17

Odpovedz na otázku:
Je vždy správne sa správať v každom prípade eticky?
Uvediem príklad:
Siamské dvojičky. Jedno má šancu po oddelení prežiť plnohodnotný život, druhé je nútené parazitovať na svojom súrodencovi.
Je etické ho zabiť?

24.07.2013, 12:11
Boze, nezmyselny priklad. Samozrejme, ze jedno zabit. Ale ides po analogii uplne od veci. Kvalita zivota je urcovana tym, co je nadiktovane ako kvalitne spolocnostou samou. Lama ma kvalitny zivot tiez a nepotrebuje zrat jak svina europska.
ALe toto s tymi siamskymi dvojcatami je zjavne pre kazdu spolocnost, aj ked pokrivene chapanie spravnych veci casto dava zivot niekomu vyslovene na ukor ineho.
none
24

22. 24.07.2013, 12:11

Boze, nezmyselny priklad. Samozrejme, ze jedno zabit. Ale ides po analogii uplne od veci. Kvalita zivota je urcovana tym, co je nadiktovane ako kvalitne spolocnostou samou. Lama ma kvalitny zivot tiez a nepotrebuje zrat jak svina europska.
ALe toto s tymi siamskymi dvojcatami je zjavne pre kazdu spolocnost, aj ked pokrivene chapanie spravnych veci casto dava zivot niekomu vyslovene na ukor ineho.

24.07.2013, 12:17
Teda paraziti nemajú nárok na život?
Taká blcha, pijavica, kliešť?
A čo ak je tvor nútený sa živiť mäsom? To je akceptovatelné? Je veľký rozdiel živiť sa občasne krvou a nechať žiť, ako zabiť?
none
26

24. Nadja 24.07.2013, 12:17

Teda paraziti nemajú nárok na život?
Taká blcha, pijavica, kliešť?
A čo ak je tvor nútený sa živiť mäsom? To je akceptovatelné? Je veľký rozdiel živiť sa občasne krvou a nechať žiť, ako zabiť?

24.07.2013, 12:24
Co to zase skusas? Ved ty tu tahas medzidruhove vztahy na analogie vztahov vramci jedneho druhu zvaneho clovek.
Medzi zvermi svojho druhu, parazit skape a strhne sebou aj toho na kom sa prizivuje, kedze ten nedokaze konkurovat ostatnym spomedzi svojho druhu, prave parazita.
none
28

26. 24.07.2013, 12:24

Co to zase skusas? Ved ty tu tahas medzidruhove vztahy na analogie vztahov vramci jedneho druhu zvaneho clovek.
Medzi zvermi svojho druhu, parazit skape a strhne sebou aj toho na kom sa prizivuje, kedze ten nedokaze konkurovat ostatnym spomedzi svojho druhu, prave parazita.

24.07.2013, 12:32
Teda nemá nijaký nárok na lásku a na súcit tvorček, ktorý nijako sa nezapríčinil za svoj stav, nemal možnosť volby, nemá právo na život? Nezaručuje toto právo naša ústava aj deklarácia práv?
none
33

28. Nadja 24.07.2013, 12:32

Teda nemá nijaký nárok na lásku a na súcit tvorček, ktorý nijako sa nezapríčinil za svoj stav, nemal možnosť volby, nemá právo na život? Nezaručuje toto právo naša ústava aj deklarácia práv?

24.07.2013, 12:38
Akoto, ze manipulujes otazkou odpoved, aby si ma uvrhla do spatneho svetla? Aky tvorcek? Mravec je tvorcek oproti slonovi.
A ano nemal moznost volby, tak ako neexistuje moznost volby u nikoho z nas a ani vo vesmire samom.
To co spomina ustava sa javi skor iba ako ramcove ohranicenie, kedze jej predpoklad je spatny. A ten predpoklad stoji na slobode jednotlivca, ba dokonca naroda. Co je nezmysel. Slobodny nie je nik, kazdy je niecim viazany.
👍: Nadja
none
36

33. 24.07.2013, 12:38

Akoto, ze manipulujes otazkou odpoved, aby si ma uvrhla do spatneho svetla? Aky tvorcek? Mravec je tvorcek oproti slonovi.
A ano nemal moznost volby, tak ako neexistuje moznost volby u nikoho z nas a ani vo vesmire samom.
To co spomina ustava sa javi skor iba ako ramcove ohranicenie, kedze jej predpoklad je spatny. A ten predpoklad stoji na slobode jednotlivca, ba dokonca naroda. Co je nezmysel. Slobodny nie je nik, kazdy je niecim viazany.

24.07.2013, 12:41
Aby som ťa uvrhla do špatného svetla? To ti ako napadlo?
Smerujem otázku k tomu, kde cítim najväčšiu kontroverznosť... prečo toto nemá ľudstvo už dávno poriešené?
none
38

36. Nadja 24.07.2013, 12:41

Aby som ťa uvrhla do špatného svetla? To ti ako napadlo?
Smerujem otázku k tomu, kde cítim najväčšiu kontroverznosť... prečo toto nemá ľudstvo už dávno poriešené?

24.07.2013, 12:43
Pretoze ludstvo este nikdy neviedli najinteligentnejsi a najempatickejsi ludia, ale prave ti opacni k vyznamom tychto pojmov.
none
41

38. 24.07.2013, 12:43

Pretoze ludstvo este nikdy neviedli najinteligentnejsi a najempatickejsi ludia, ale prave ti opacni k vyznamom tychto pojmov.

24.07.2013, 12:45
Teda ľudstvo nikdy neviedli filozofi... 🙂
none
25

22. 24.07.2013, 12:11

Boze, nezmyselny priklad. Samozrejme, ze jedno zabit. Ale ides po analogii uplne od veci. Kvalita zivota je urcovana tym, co je nadiktovane ako kvalitne spolocnostou samou. Lama ma kvalitny zivot tiez a nepotrebuje zrat jak svina europska.
ALe toto s tymi siamskymi dvojcatami je zjavne pre kazdu spolocnost, aj ked pokrivene chapanie spravnych veci casto dava zivot niekomu vyslovene na ukor ineho.

24.07.2013, 12:22
..ak ak existuje pravdepodobnost, ze operaciou moze ist nasledne prec aj ta druha? a len tým ze su spolu ziju? sice nekvalitne, ale ziju..Alebo este inac "oni" chcu zit.

to je tazke rozhodnutie pre rodicov.
none
27

25. 24.07.2013, 12:22

..ak ak existuje pravdepodobnost, ze operaciou moze ist nasledne prec aj ta druha? a len tým ze su spolu ziju? sice nekvalitne, ale ziju..Alebo este inac "oni" chcu zit.

to je tazke rozhodnutie pre rodicov.

24.07.2013, 12:27
Každý tvor chce žiť, ak nie je chorý. A väčšinou aj vtedy. Teda ľudia trochu vymýšľajú niekedy, ale to je len daň za ich schopnosti.

Nikdy nie je 100% istota, že dvojička po oddelení prežije ... Lekári isto tie percentá zavažujú.
O to ale nejde, ako si zaslúži ten, čo nemá niektorý z dôležitých orgánov, aby bol odsúdený na smrt po zásahu lekárov? Nijako. A nespravodlivosť nemôže byť v súlade s etikou.
none
29

27. Nadja 24.07.2013, 12:27

Každý tvor chce žiť, ak nie je chorý. A väčšinou aj vtedy. Teda ľudia trochu vymýšľajú niekedy, ale to je len daň za ich schopnosti.

Nikdy nie je 100% istota, že dvojička po oddelení prežije ... Lekári isto tie percentá zavažujú.
O to ale nejde, ako si zaslúži ten, čo nemá niektorý z dôležitých orgánov, aby bol odsúdený na smrt po zásahu lekárov? Nijako. A nespravodlivosť nemôže byť v súlade s etikou.

24.07.2013, 12:33
Ja nechcem zit. Ja len zit musim, pre dovody, ktore su lepsie nez nezitie. Ked ich naplnim kludne zomrem a slza lutosti mi nevypadne za niecim tak skazenym.
none
31

29. 24.07.2013, 12:33

Ja nechcem zit. Ja len zit musim, pre dovody, ktore su lepsie nez nezitie. Ked ich naplnim kludne zomrem a slza lutosti mi nevypadne za niecim tak skazenym.

24.07.2013, 12:35
Chceš žiť, lebo kto nechce, nežije. Máš depku? Aké sú dôvody tvojej skazenosti?
none
37

31. Nadja 24.07.2013, 12:35

Chceš žiť, lebo kto nechce, nežije. Máš depku? Aké sú dôvody tvojej skazenosti?

24.07.2013, 12:41
Ja pokladam skor zivot za formu raktaty na temu ucelnostskazy, ci odplaty vedomiu ktore nadobudla hmota. A nemienim rozoberat siahodlhe ti bytia, jeho zmyslu v nezmysle atp.
Zivot v svojom hlbsom vyzname je nezmyselny a v podstate je to len samoucelnost trapiaca sa v sanhe dokazat smrti, ze je tu pre cosi. Ale to cosi je i tak len smrt, pretoze bez existencie zivota smrti niet.
👍: Nadja
none
39

37. 24.07.2013, 12:41

Ja pokladam skor zivot za formu raktaty na temu ucelnostskazy, ci odplaty vedomiu ktore nadobudla hmota. A nemienim rozoberat siahodlhe ti bytia, jeho zmyslu v nezmysle atp.
Zivot v svojom hlbsom vyzname je nezmyselny a v podstate je to len samoucelnost trapiaca sa v sanhe dokazat smrti, ze je tu pre cosi. Ale to cosi je i tak len smrt, pretoze bez existencie zivota smrti niet.

24.07.2013, 12:44
Teda vyššieho zmyslu niet? Je všetko jedno, a najlepšie je sa starať o svoj prospech?
none
42

39. Nadja 24.07.2013, 12:44

Teda vyššieho zmyslu niet? Je všetko jedno, a najlepšie je sa starať o svoj prospech?

24.07.2013, 12:45
Ani v tom niet vyznamu.
none
45

42. 24.07.2013, 12:45

Ani v tom niet vyznamu.

24.07.2013, 12:49
Ok, to mi nie je užitočné.
Význam tomu dám sama.
none
32

29. 24.07.2013, 12:33

Ja nechcem zit. Ja len zit musim, pre dovody, ktore su lepsie nez nezitie. Ked ich naplnim kludne zomrem a slza lutosti mi nevypadne za niecim tak skazenym.

24.07.2013, 12:37
uz viem kto si 🙂

nech ta to netrapi, ze ti pri smrti nevypadne slza, nech za tebou placu iní. 🙂
none
30

27. Nadja 24.07.2013, 12:27

Každý tvor chce žiť, ak nie je chorý. A väčšinou aj vtedy. Teda ľudia trochu vymýšľajú niekedy, ale to je len daň za ich schopnosti.

Nikdy nie je 100% istota, že dvojička po oddelení prežije ... Lekári isto tie percentá zavažujú.
O to ale nejde, ako si zaslúži ten, čo nemá niektorý z dôležitých orgánov, aby bol odsúdený na smrt po zásahu lekárov? Nijako. A nespravodlivosť nemôže byť v súlade s etikou.

24.07.2013, 12:34
presne na to narazam...ist do neistoty...a zasahom mozu umriet obe..
nie je to take jednoduche..
👍: Nadja
none
34

30. 24.07.2013, 12:34

presne na to narazam...ist do neistoty...a zasahom mozu umriet obe..
nie je to take jednoduche..

24.07.2013, 12:39
Ale zásahom môžu zomrieť aj tie, ktoré majú veľkú nádej na prežitie (obidve)
Ja som si zobrala na mušku len jeden z prípadov, nakoniec zomrel aj druhý, po zápale mozgových blan, krásne decko, žil tuším iba jeden alebo 2 roky po operácii... blbá náhoda... ale vcítila som sa do toho "prebytočného nepodarku", ktorý mal iba hlavu a malú časť trupu, aj on sa smial, plakal, bol to živý tvor... a oni ho jednoducho zavraždili...
none
35

34. Nadja 24.07.2013, 12:39

Ale zásahom môžu zomrieť aj tie, ktoré majú veľkú nádej na prežitie (obidve)
Ja som si zobrala na mušku len jeden z prípadov, nakoniec zomrel aj druhý, po zápale mozgových blan, krásne decko, žil tuším iba jeden alebo 2 roky po operácii... blbá náhoda... ale vcítila som sa do toho "prebytočného nepodarku", ktorý mal iba hlavu a malú časť trupu, aj on sa smial, plakal, bol to živý tvor... a oni ho jednoducho zavraždili...

24.07.2013, 12:41
..a takýto krok moze rodicov boliet cely zivot...
none
40

34. Nadja 24.07.2013, 12:39

Ale zásahom môžu zomrieť aj tie, ktoré majú veľkú nádej na prežitie (obidve)
Ja som si zobrala na mušku len jeden z prípadov, nakoniec zomrel aj druhý, po zápale mozgových blan, krásne decko, žil tuším iba jeden alebo 2 roky po operácii... blbá náhoda... ale vcítila som sa do toho "prebytočného nepodarku", ktorý mal iba hlavu a malú časť trupu, aj on sa smial, plakal, bol to živý tvor... a oni ho jednoducho zavraždili...

24.07.2013, 12:44
Clovek musi najst v sebe silu aj nicit. Inak nikdy nedokaze tvorit.
none
43

40. 24.07.2013, 12:44

Clovek musi najst v sebe silu aj nicit. Inak nikdy nedokaze tvorit.

24.07.2013, 12:48
Skaza je podmienkou tvorby?
To se mi ňák nezdá... možno iba neviem správne rozmýšľať, neviem... ale je fakt, že život je možný len vďaka tomu, že existuje smrť.
none
47

43. Nadja 24.07.2013, 12:48

Skaza je podmienkou tvorby?
To se mi ňák nezdá... možno iba neviem správne rozmýšľať, neviem... ale je fakt, že život je možný len vďaka tomu, že existuje smrť.

24.07.2013, 12:59
Ano, je nemozne budovat bez nicenia
none
50

47. 24.07.2013, 12:59

Ano, je nemozne budovat bez nicenia

25.07.2013, 10:50
To si nemyslim. Mnohe domy maju aj 200 - 300 rocne zaklady, prerabaju sa do aleluja.
Praveze kvalita sa nemusi nicit, len upravovat.
none
44

40. 24.07.2013, 12:44

Clovek musi najst v sebe silu aj nicit. Inak nikdy nedokaze tvorit.

24.07.2013, 12:48
naopak, myslim ze to ide ludom celkom dobre..nicime, co sa len da..
👍: Nadja
none
46

44. 24.07.2013, 12:48

naopak, myslim ze to ide ludom celkom dobre..nicime, co sa len da..

24.07.2013, 12:50
Ako vidíš, je to potrebné.
none
5
24.07.2013, 10:49
Na jednej strane je zrejme najrýchlejší sposob ako ziskat dolezite informacie, ak to inac nejde takýmto brutalnym sposobom..
dany clovek si za to moze sam..ak sa prizna, utrpenie sa skonci..je to nehumanne, ale ako inac?? cas niekedy velmi tlaci a nemozu nim plytvat, ak su ohrození iní ludia..to je v skutku poriadna dilema.

ludia to odsudzuju, ale presne ako v clánku ak su prinuteni tak uz s tým az taký problem nemaju..Akoby mozog na chvilu vypli a vlozili ho do ruk autorit..
none
9

5. 24.07.2013, 10:49

Na jednej strane je zrejme najrýchlejší sposob ako ziskat dolezite informacie, ak to inac nejde takýmto brutalnym sposobom..
dany clovek si za to moze sam..ak sa prizna, utrpenie sa skonci..je to nehumanne, ale ako inac?? cas niekedy velmi tlaci a nemozu nim plytvat, ak su ohrození iní ludia..to je v skutku poriadna dilema.

ludia to odsudzuju, ale presne ako v clánku ak su prinuteni tak uz s tým az taký problem nemaju..Akoby mozog na chvilu vypli a vlozili ho do ruk autorit..

24.07.2013, 10:54
Lenivost? Sprostost? Neempatia? To su doovody, preco sa skor uchylime k muceniu "teroristov" miesto toho, aby sme chceli pochopit, co ich k tym cinom viedlo? Nie nahodou to, ze vedieme vojny v ich domovskych krajinach? Nie preto nas chce atentatnik potrestat?
Takto to vypoada v celej nasej spolocnosti. Odsudime zlodejicka preto, ze kradol, ked bol hladny. Ale skutocne priciny, zlodejstvo tam hore, kvoli ktoremu vznika chudoba dole sa nespomina. Nie budu sa trestat zlodejickovia a "teroristi" a my, ti ktori sa prizeraju s tym budeme suhlasit, potom nam ale tak treba a budeme sa bat bomb teroristov a zlodejov, ze nas okradnu, ked nebudeme doma. Je to nase zapricinenie, ani nie tych tam hore, co sa absolutne necitia, oni za to nemozu su dusecne chori, to mi za to mozeme, ze sme pripustili, aby sa tam dostali a ze vobec pripustame, aby take miesta existovali z ktorych sa da sikanovat cely narod a ani "teroristi", ci zlodejickovia nenesu vinu,. oni su naopak obete, ktore my mame este tu drzost trestat. Tak sa veci maju v tomto svete.
none
14

9. 24.07.2013, 10:54

Lenivost? Sprostost? Neempatia? To su doovody, preco sa skor uchylime k muceniu "teroristov" miesto toho, aby sme chceli pochopit, co ich k tym cinom viedlo? Nie nahodou to, ze vedieme vojny v ich domovskych krajinach? Nie preto nas chce atentatnik potrestat?
Takto to vypoada v celej nasej spolocnosti. Odsudime zlodejicka preto, ze kradol, ked bol hladny. Ale skutocne priciny, zlodejstvo tam hore, kvoli ktoremu vznika chudoba dole sa nespomina. Nie budu sa trestat zlodejickovia a "teroristi...

24.07.2013, 11:23
fuuha, ale ja to neschvalujem...len som zvazila realne moznosti..
ok, s tými teroristami mozno je tak ako pises, ale odhliadnuc od nich, existuju rozne nasilnícke typy ludi, hlavne chlapi, ktorí znasilnuju vrazdia zeny, z iných dovodov, napr. psychicke poruchy, z chvílkoveho naplnania, dodava im to pocit dolezitosti, sex. vrcholy a pod. Ak su ohrozene zivoty týchto zien, tiez ak by ti takýto nanichodník dostal do ruk, co by uväznil aj niekoho z tvojich blizkych, tiez by si sa s nim nehral ako v rukavickach...a nemal by si najmensí zaujem zistovat jeho psychicke pohnutky, ktore ho k tomu viedli, ale konal by si velmi rýchlo..jednoducho nezovseobecnuj please.

opat -na kazdeho cloveka sa musi pouzit iný meter..Poznam to celkom dobre, na niekoho sa staci iba pozriet...na ineho zvýsit hlas..a na dalsieho co tvrdia rodicia, ani bitka nezabera...

Jedna výchova dve deti, jedno je take a druhe ine..aj tam je nutne pouzit dvojaky meter, ak nechce rodic podcenit vychovu a tuzi vychovat plnohodnotneho cloveka.
🙂
none
49

14. 24.07.2013, 11:23

fuuha, ale ja to neschvalujem...len som zvazila realne moznosti..
ok, s tými teroristami mozno je tak ako pises, ale odhliadnuc od nich, existuju rozne nasilnícke typy ludi, hlavne chlapi, ktorí znasilnuju vrazdia zeny, z iných dovodov, napr. psychicke poruchy, z chvílkoveho naplnania, dodava im to pocit dolezitosti, sex. vrcholy a pod. Ak su ohrozene zivoty týchto zien, tiez ak by ti takýto nanichodník dostal do ruk, co by uväznil aj niekoho z tvojich blizkych, tiez by si sa s nim nehral ak...

24.07.2013, 15:45
Mala kriminalita je vo vacsine pripadov len sposob beznadeje.
Iste su aj chori jedinci, ale ti predstavuju mensinu.
none
6
24.07.2013, 10:49
Nie prospech, ale pocit podriadenosti. Hierarchicky system, ktory sme tu nastolili nas robi nesvedomitych, presuvame tu zodpovednost na tych, ktori su hierarchicky, teda len pomyslene nad nami. Verime, ze oni robia tie spravne rozhodnutia.
none
11
24.07.2013, 11:01
Idem kosit, zatial pekny den prajem.
none
16
24.07.2013, 11:31
esteze moze clovek vyuzit fantaziu a utiekat do imaginarneho sveta
cim zlozitejsia realita,tym bude virtualny svet dokonalejsi,krajsi a lepsi a vstup k nej jednoduchsi
virtualny svet vdaka internetu je nic oproti virtualnemu svetu o sto rokov,to uz bude mega bombovy ulet a o tisic rokov to uz bude fakt super svet
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 213 649 B vygenerované za : 0.109 s unikátne zobrazenia tém : 36 434 unikátne zobrazenia blogov : 543 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Kľúč k viere ... hľadieť na Ježiša, pôvodcu a zdokonaľovateľa viery, ktorý pre radosť, ktorá mu bola predložená, znášal kríž, pohŕdajúc potupou, a je posadený po pravici Božieho trónu. Židom 12,2 My ľudia máme nielen tendenciu zameriavať sa na kaž...

citát dňa :

while ( ! $success ) $try ++ ;