hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Oplzlosti v Biblii 5

príspevkov
4
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 11.3.2015 18:04
posledná zmena 13.3.2015 00:06
1
11.03.2015, 18:04
Dávid bol predsa kráľ, a kráľovi je dovolené viac než sprostému ľudu. To musí aj sám boh rešpektovať! Za poznámku hádam stojí, že potomkom Dávida a spomínanej vdovy po Uriášovi, je aj sám Kristus, a že na tento pôvod mesiáša sú evanjelisti veľmi hrdí, lebo Krista označujú ako syna Dávidovho až osemkrát.
Ani kráľ Šalamún mi neimponoval orientálnym poňatím „múdrosti“, ktorá sa vyčerpávala znalosťou bájok a porekadiel a ešte menej jeho háremom: „Mal sedemsto kniežacích žien a tristo vedľajších žien“ (1Kr 11, 3). Márne som hľadal miesto, kde by mu boh pripomenul „Nescudzoložíš!“. Boh akoby o svojom prikázaní ani nevedel (viem, že polygamiu nikde nezakázal, ale 300 súložníc naozaj nemožno považovať za manželky). Precitlivelý bol iba na neveru voči sebe: „V čase Šalamúnovej staroby zviedli mu jeho ženy srdce ku iným bohom, takže jeho srdce nebolo cele oddané Hospodinovi“ (1Kr 11, 4). „Hospodin sa rozhneval na Šalamúna, lebo jeho srdce sa odvrátilo od Hospodina, Boha Izraela“ (1Kr 11, 9).
A tak to išlo ďalej. Našiel som aj celkom prijateľné spisy, ako niektoré zo Žalmov, prosté Príslovia, ateistickú knihu Jób, skeptického Kazateľa, poetickú ľúbostnú Pieseň piesní, ale zvyšok bol jednoducho morálne odporný. Na môj detský vkus bolo neustále prplanie v ohanbiach, krvismilné príbehy Amnóna a jeho sestry Támar a mnohé iné excesy, na ktoré sa boh díval celkom zhovievavo, jednoducho odporné. Jediné, čo bohu vadí, je „chodenie za inými bohmi“. Vtedy sa rozpáli, šalie, tresce. Veď je to egoistický despota! Nemôžem tu však rekapitulovať celý Starý zákon, je toho priveľa.
U Izaiáša som mal dojem, že „sa blýska na lepšie časy“. Ústami proroka sa boh ponosuje: „Načo mi množstvo vašich obetí? Sýty som zápalov z baranov i tuku z kŕmnych teliat… Vaše novmesiace a sviatky z tej duše nenávidím; bremenom sa mi stali, ustal som znášať ich“ (Iz 1, 11-14). Je to síce od boha sympatické (nazval by som to božím osvietením), ale protirečí to jeho podrobným príkazom ako, kedy a aké obete prinášať, ktoré v knihe Leviticus zaberajú až deväť (!) prvých kapitol. Hovorí ústami Izaiáša ten istý boh, ktorý inšpiroval knihu Leviticus? Tomu som nerozumel. Isté sa mi zdalo len to, že žiadne obete nemal nikdy požadovať – veď boh nemôže byť odkázaný na ľudí a na ich obete! Ale to by malo byť zrejmé z Biblie, lenže nie je.
Keď som sa dostal k Ezechielovi, myslel som si, že je už po všetkom, čo sa mi v Starom zákone nepáčilo, čo ma v ňom urážalo. Úžasné koleso, ktoré malo na Dänikenov mozog rovnaký účinok ako pivovarské kvasinky na mladinu, som si akosi ani nevšimol. Lenže o chvíľu ma opäť ovalila záplava vulgárnych slov (aspoň ja som ich ako vulgárne v božom slove chápal). Najprv som čítal o jedení chleba upečeného na ľudských a hovädzích výkaloch (Ez 4, 12 a 15) a potom som bol opäť vrhnutý do sveta sexuálnych predstáv: „Prsia sa ti vyvinuli a chĺpy narástli. Bola si však holá a nahá… videl som, že nadišiel tvoj čas, čas lásky [ruje?]“ (Ez 16, 7-8). Potom sa na mňa začalo valiť smilstvo všemožného druhu: slov odvodených od oddávania sa smilstvu je v Ezechielovi podľa konkordancie BK celkom 38. Prorok Ezechiel mi strkal pred nos také ušľachtilé výrazy, aké sú obsiahnuté napríklad v týchto vetách: „Avšak spoľahla si sa na svoju krásu, smilnila si pre svoj chýr a zahrňovala si smilstvom každého, kto išiel okolo… zhotovila si si mužské podoby [penisov] a smilnila si s nimi“ (Ez 16, 15-17); „rozťahovala si nohy pred každým, čo prechádzal okolo“ (Ez 16, 25); „Potom si smilnila s Egypťanmi, so svojimi susedmi s veľkým údom“ (Ez 16, 26); „Smilnila si s nimi, ale ani tak si sa neukojila“ (Ez 16, 28); „Nebola si ako obyčajná neviestka; pohrdla si odmenou za smilstvo… ty si dávala dary svojim milencom… aby vchádzali k tebe zo všetkých strán“ (Ez 16, 31-33). Na jednom mieste sa Hospodin už neudržal (áno, Ezechiel stále tvrdí, že cituje Hospodinove slová!) a vysoptil až takú tirádu: „Pretože si odhalila svoju hanbu a tvoje ohanbie bolo odhalené pri tvojom smilstve s tvojimi milencami… zhromaždím všetkých tvojich milencov, ktorých si milovala… a odkryjem im tvoje ohanbie, takže bude vidieť celé tvoje ohanbie“
none
2
11.03.2015, 18:54
posvatnym tunak pravidlom je,ze sluhom sluhov Bozich
je papez
none
3
12.03.2015, 22:45
oplzlosti, uchylnlosti, stavnate sexualne opisy - to vsetko je pre ateistov, nech si pridu na svoje a ukoja sa - Biblia obsahuje mnoho poucneho a ukazuje spravnu cestu. Ale ako Kniha knih ma jednu vysadu a neporozumie jej kazdy - porozumie je len clovek veriaci a uprimne hladajuci pravdu, Boha a Jezisa. Ten kto cita Bibliu, aby v nej nasiel nieco zle, tak v nej vzdy najde len zle - lebo sam je zly a je naplneny zlom.
none
4
13.03.2015, 00:06
3. To sa hodí presne na Korán a Alaha.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 87 545 B vygenerované za : 0.117 s unikátne zobrazenia tém : 36 426 unikátne zobrazenia blogov : 543 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Je veľmi zaujímavé, že naše presvedčenie nám bráni spoznať pravdu... Vlastne, po nej aj pátrať. Poznáme to všetci, ale málokto proti tomu aj bojuje, a aj keď bojuje, veľakrát bez úspechu. Zato máme všetci túžbu o svojej verzii pravdy poúčať druhých ...

citát dňa :

Som vegetarián, ale na mäso sa pozerať môžem.