1
|
Na (za)myslenie 31 - Múdrosť versus Vedomosť
Môžem povedať, že človek si múdrosť získa zo dňa na deň, kdež to vedomosť z roka na rok. Je ľahké si ziskať múdrosti a odskúšať ich na vlastnej koži, nech ste kdekoľvek, napriek tomu, ako si zášróbovať do búdky vedomosti, keď ste na ne sám o samote a (ne)máte ako takú možnosť ich zaviesť do praxe.
Pod múdrosť by Som zaviedol poznanie, pravdu, zmysel života, (pre)javené bytostné "ja", (psycho)lógia a duševno, (ne)prejavené bytostné "nie ja", (filo)zofia a duchovno.
Pod vedomosti by Som zaradil obdobie človeka v školskom veku plus poprípadné rekvalifikácie. Človek je tak na štúdium konkrétneho vzdelania a povolania po celý jeho život predurčený.
Človek sa má tak celý život vzdelávať, získavať vedomosti a múdrosti.
Otázka znie prečo? Dosť často Som čítal od ľudí, ktorý so sebou, po duševnej, mentálnej stránke (ne)robia nič! Sťažujú sa, že im stárne mozog, že sa už v 30-ke cítia byť starcami.
Ale, je tu východisko, ako ostať večne mladým (ne)stárnucim duchom a to aj v dôchodkovom veku. Treba veľa čítať, (ne)lehniť pri telke s ovládačom v ruke, či (ne)čumiet do displeja na mobile, na tablete, či na počítači. Mať ako taký pohyb, min. hodinové prechádzky, bycikel, či beh..., bežné potreby a činnosti...
Ak si človek získa dostatok múdrosti, tak jeho život je potom "Mozartova hra", ktorá (ne)pozná (u)trpenie. A ak si človek získa ešte aj ďalšie vedomosti, tak jeho život je potom stará, klasická tímová básnička.
(Ne)dá sa všetká vedomosť sveta požrat za jeden tento život! Preto človek vyhľadáva vplyvné kontakty, konexie, aby vytvorili jeden fungujúci tím na danú oblasť. Jeden ovláda tamtú činnosť, druhý tamtú...
Je normálne a bežné, že človek sa po škole rekvalifikuje na inú oblasť, akú doposiaľ má. Je to tým, že sa chce v živote posunúť ďalej. Preto by sme sa mali nad sebou zamyslieť, čoho v živote chceme dosiahnuť.
Cieľom žitia a Bytia je tak (seba)rozvoj, (seba)zdokonaľovanie sa. Cieľom je žiť, existovať a rásť, jak po duševnej, tak i po duchovnej stránke, nie umierať za živa, nič (ne)robením.
Človek a svet, aký by mal byť!!!
Človek na tejto zemi by mal byť vyrovnaný. To je ten, kto sa neprikláňa ani extrovertzii a ani introvertzii, ani západu a ani východu. Je to vedec a zároveň mystik.
Človek by mal byť človekom, dokonale ľudským v jednote. A z tejto jednoty by malo povstať zdravie.
Západ trpí, východ trpí. Západ trápia neustále problémy, utrpenia, trápenia, bolesti. Východ pre zmenu chudoba a hlad.
Ľudia zo západu sú chudobní vnútorne a ľudia z východu z vonkajšku. Chudoba je zlá. Nezáleží na tom či je z vonkajšku alebo z vnútra. Nemala by byť vôbec.
Človek by mal byť bohatý navonok i zvnútra. Obojo zároveň. Človek by mal byť všestranne bohatý.
Mojou predstavou je svet, ktorý nieje ani extrovetrny a ani introvetrny, ani vonkajší a ani vnútorný, nieje ani západný a ani východný, ale je v rovnováhe, v jednote.
"oSHo"
vrana
streda 16. feb. 22. 17:11hod
|
 |
|
2
|
|
1. vrana 16.02.2022, 17:27
Na (za)myslenie 31 - Múdrosť versus Vedomosť
Môžem povedať, že človek si múdrosť získa zo dňa na deň, kdež to vedomosť z roka na rok. Je ľahké si ziskať múdrosti a odskúšať ich na vlastnej koži, nech ste kdekoľvek, napriek tomu, ako si zášróbovať do búdky vedomosti, keď ste na ne sám o samote a (ne)máte ako takú možnosť ich zaviesť do praxe.
Pod múdrosť by Som zaviedol poznanie, pravdu, zmysel života, (pre)javené bytostné "ja", (psycho)lógia a duševno, (ne)prejavené bytostné "...
▲
16.02.2022, 21:37
|
by mal by mal by mal 
|
 |
|
|