hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Milosrdenstvo chcem a nie obetu ?

príspevkov
67
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 12.4.2015 15:20
posledná zmena 20.4.2015 00:26
1
12.04.2015, 15:20
František, rímsky biskup, Sluha sluhov Božích

Všetkým, ktorí budú čítať tento list milosť, milosrdenstvo a pokoj

1. Ježiš Kristus je tvárou Otcovho milosrdenstva. Zdá sa, že tajomstvo kresťanskej viery nachádza v tomto slove svoju syntézu. Stalo sa živým, viditeľným a dosiahlo svoj vrchol v Ježišovi z Nazareta. Otec «bohatý na milosrdenstvo» (Ef 2,4), po tom, ako zjavil svoje meno Mojžišovi ako «Boh milosrdný a láskavý, zhovievavý, veľmi milostivý a verný» (Ex 34,6), nikdy neprestal dávať spoznať rozličnými spôsobmi a mnoho ráz v dejinách svoju Božskú prirodzenosť. V «plnosti času» (Gal 4,4), keď bolo všetko pripravené podľa jeho plánu spásy, poslal svojho Syna, narodeného z Panny Márie, aby nám definitívnym spôsobom zjavil svoju lásku. Kto vidí jeho, vidí Otca (porov. Jn 14,9). Ježiš z Nazareta so svojím slovom, so svojimi skutkami a s celou svojou osobou (porov. II. vatikánsky koncil, Dogmatická konš titúcia o Božom zjavení Dei verbum, 4) zjavuje Božie milosrdenstvo.

2. Vždy potrebujeme kontemplovať tajomstvo milosrdenstva. Je prameňom radosti, vyrovnanosti a pokoja. Je podmienkou našej spásy. Milosrdenstvo je slovo, ktoré zjavuje tajomstvo Najsvätejšej Trojice. Milosrdenstvo je definitívny a najvyšší čin, ktorým nám Boh prichádza v ústrety. Milosrdenstvo je najzákladnejší zákon, ktorý prebýva v srdci každého človeka, keď s úprimným pohľadom hľadí na brata, ktorého stretáva na ceste života. Milosrdenstvo je cesta, ktorá spája Boha a človeka, pretože otvára srdce nádeji, že sme navždy milovaní napriek ohraničeniu nášho hriechu.

3. Sú chvíle, v ktorých sme ešte mocnejšie povolaní, aby sme upreli svoj pohľad na milosrdenstvo, aby sme sa aj my sami stali účinným znamením Otcovho pôsobenia. Preto som vyhlásil Mimoriadne jubileum milosrdenstva ako milostivý čas pre Cirkev, aby sa stalo svedectvo veriacich silnejším a účinnejším.

Svätý rok sa začne 8. decembra 2015, na slávnosť Nepoškvrneného Počatia Panny Márie. Táto liturgická slávnosť naznačuje spôsob Božieho konania už od prvopočiatku našich dejín. Po hriechu Adama a Evy Boh nechcel ponechať ľudstvo osamotené a v područí zla. Preto myslel na Máriu a chcel ju svätú a nepoškvrnenú v láske (porov. Ef 1,4), aby sa stala Matkou Vykupiteľa človeka. Na závažnosť hriechu Boh odpovedá plnosťou odpustenia. Milosrdenstvo bude vždy väčšie ako každý hriech a nik nemôže obmedziť Božiu lásku, ktorá odpúšťa. Na slávnosť Nepoškvrneného Počatia s radosťou otvorím Svätú bránu. Pri tej príležitosti sa stane Bránou milosrdenstva, a ktokoľvek ňou prejde, bude môcť zakúsiť Božiu lásku, ktorá potešuje, odpúšťa a dáva nádej.

Na nasledujúcu, Tretiu adventnú nedeľu, sa otvorí Svätá brána v katedrále Ríma, v bazilike sv. Jána v Lateráne. Následne sa otvorí Svätá brána ostatných pápežských bazilík. Ustanovujem, aby sa v tú istú nedeľu v každej miestnej cirkvi, v katedrále, ktorá je materským chrámom pre všetkých veriacich, alebo v konkatedrále či v chráme osobitného významu, otvorila na celý Svätý rok podobná Brána milosrdenstva. Podľa rozhodnutia ordinára sa bude môcť táto brána otvoriť aj vo svätyniach, ktoré sú cieľom mnohých pútnikov, ktorí sú na týchto posvätných miestach často vo svojich srdciach zasiahnutí milosťou a nachádzajú cestu obrátenia. Každá miestna cirkev bude teda priamo vyzvaná, aby prežívala tento Svätý rok ako mimoriadny čas milosti a duchovnej obnovy. Jubileum bude preto slávené v Ríme a rovnako v miestnych cirkvách ako viditeľný znak spoločenstva celej Cirkvi.

4. Vybral som dátum 8. december, pretože je veľmi významný pre nedávne dejiny Cirkvi. Otvorím totiž Svätú bránu na päťdesiate výročie ukončenia Druhého vatikánskeho ekumenického koncilu. Cirkev pociťuje potrebu udržiavať túto udalosť živú. Začal sa pre ňu nový úsek jej dejín. Otcovia zídení na koncile silne vnímali, ako pravé vanutie Ducha, mocnú požiadavku hovoriť o Bohu ľuďom ich doby zrozumiteľnejším spôsobom. Odstránením bariér, ktoré pridlho držali Cirkev uzavretú v privilegovanej bašte, nastal čas ohlasovania evanjelia novým spôsobom. Bola to nová fáza vždy tej istej evanjelizácie. Nové nasadenie sa všetkých kresťanov svedčiť s väčším oduševnením a presvedčením o svojej viere. Cirkev cítila zodpovednosť za to, aby bola vo svete živým znamením Otcovej lásky.

V mysli sa vynárajú významné slová, ktoré sv. Ján XXIII. vyslovil pri otvorení koncilu, aby naznačil, akou cestou sa uberať: «Dnes Kristova nevesta uprednostňuje používanie lieku milosrdenstva, než by mala siahať po zbraniach strohosti... Katolícka cirkev, zatiaľ čo týmto ekumenickým koncilom vztyčuje pochodeň katolíckej pravdy, chce sa ukázať ako matka plná lásky ku všetkým, ako matka dobrotivá, trpezlivá, pobádaná milosrdenstvom a dobrotou voči synom, ktorí sa od nej odlúčili» (Príhovor pri otvorení II. vatikánskeho koncilu, Gaudet Mater Ecclesia, 11. októbra 1962, 2-3). V tom istom horizonte sa pohyboval aj blahoslavený Pavol VI., ktorý sa na záver koncilu takto vyjadril: «Chceme predovšetkým podotknúť, že náboženskou črtou nášho koncilu bola v prvom rade láska... Starobylý príbeh o dobrom Samaritánovi slúžil za príklad a pravidlo, ku ktorému smerovala duchovná povaha nášho koncilu... Prúd vľúdnosti a obdivu sa vylial z koncilu na moderný ľudský svet. Odsúdili sme omyly, to áno, pretože si to vyžaduje láska a práve tak aj pravda, ale pre ľudí máme iba opätovné pozvanie, rešpekt a lásku. Namiesto ubíjajúcich diagnóz povzbudivé lieky; namiesto smutných predpovedí vyšli z koncilu v ústrety dnešnému svetu posolstvá dôvery: jeho hodnoty boli nielen rešpektované, ale aj uctené, jeho snahy podporené, jeho túžby očistené a požehnané... Ešte inú skutočnosť musíme zdôrazniť: všetko doktrinálne bohatstvo bolo zamerané jediným smerom: slúžiť človeku. Človeku takpovediac v každom jeho rozpoložení, v každej jeho slabosti, v každej jeho potrebe» (Vystúpenie pri poslednej verejnej sesii, 7. decembra 1965).

S týmito pocitmi vďačnosti za všetko, čo Cirkev dostala a zodpovednosťou za úlohu, ktorá nás očakáva prejdeme Svätou bránou s plnou dôverou, že nás sprevádza sila vzkrieseného Pána, ktorý neprestajne podporuje naše putovanie. Duch Svätý, ktorý vedie kroky veriacich tak, aby spolupracovali na diele spásy, ktoré vykonal Kristus, nech je vodcom a podporou Božieho ľudu, aby mu pomáhal kontemplovať tvár milosrdenstva.

5. Jubilejný rok sa skončí v deň liturgickej slávnosti Ježiša Krista, Kráľa vesmíru, 20. novembra 2016. V ten deň budeme pri zatváraní Svätej brány pociťovať predovšetkým vďačnosť a poďakujeme sa Najsvätejšej Trojici za to, že nám udelila tento osobitný čas milosti. Zveríme život Cirkvi, celé ľudstvo a nekonečný vesmír Kristovmu panovaniu, aby vylial svoje milosrdenstvo ako rannú rosu pre plodnú budúcnosť, ktorú sú všetci povolaní spoluvytvárať v čase, ktorý je pred nami. Ako si len želám, aby nasledujúce roky boli poznačené milosrdenstvom, aby sme išli v ústrety každému človeku prinášajúc Božiu dobrotu a nežnosť! Nech sa ku všetkým, veriacim aj vzdialeným, dostane balzam milosrdenstva ako znamenie Božieho kráľovstva, ktoré je už prítomné medzi nami. (...)

8. S pohľadom upretým na Ježiša a na jeho milosrdnú tvár môžeme zakusovať lásku Najsvätejšej Trojice. Poslaním, ktoré Ježiš dostal od Otca, bolo zjaviť tajomstvo Božej lásky v jej plnosti. (...) Jeho osoba nie je nič iné ako láska, láska, ktorá sa dáva zdarma. Jeho vzťahy s ľuďmi, ktorí sa k nemu vinú, majú v sebe čosi jedinečné a neopakovateľné. Znamenia, ktoré koná, zvlášť voči hriešnikom, chudobným, vylúčeným, chorým a trpiacim, sa dejú v mene milosrdenstva. Všetko v ňom hovorí o milosrdenstve. Ničomu, čo je v ňom, nechýba súcit. (...)


25. Mimoriadny svätý rok je na to, aby sme v každodennom živote prežívali milosrdenstvo, ktoré nám Otec neustále udeľuje. Nechajme sa v tomto Jubileu prekvapiť Bohom. On nikdy neprestane otvárať dvere svojho srdca, aby nám opakoval, že nás miluje a chce sa s nami deliť o svoj život. Cirkev mocne pociťuje naliehavú potrebu ohlasovať Božie milosrdenstvo. Jej život je autentický a dôveryhodný vtedy, keď je milosrdenstvo obsahom jej presvedčeného ohlasovania. Vie, že jej prvou úlohou, najmä vo chvíľach, aké prežívame aj my, plných veľkých nádejí a silných protirečení, je voviesť všetkých do veľkého tajomstva Božieho milosrdenstva, kontemplujúc Kristovu tvár. (...)

Zo srdca Najsvätejšej Trojice, z najhlbšieho vnútra Božieho tajomstva, vyviera a bez ustania prúdi veľká rieka milosrdenstva. Tento prameň sa nikdy nevyčerpá pre tých, ktorí sa k nemu priblížia. Zakaždým, keď to niekto potrebuje, môže k nemu pristúpiť, pretože Božie milosrdenstvo je nekonečné. Taká nepreskúmateľná je hĺbka tajomstva, ktoré v sebe uchováva, také nevyčerpateľné je bohatstvo, ktoré z neho pochádza.

V tomto Jubilejnom roku nech sa Cirkev stane ozvenou Božieho slova, ktoré mocne a presvedčivo zaznieva ako slovo a skutok odpustenia, podpory, pomoci a lásky. Nech sa nikdy neunaví v ponúkaní milosrdenstva a nech je vždy trpezlivá pri potešovaní a odpúšťaní. Nech sa Cirkev stane hlasom každého muža a každej ženy a nech s dôverou a bez prestania opakuje: «Rozpomeň sa, Pane, na svoje zľutovanie a na svoje milosrdenstvo, ktoré trvá od vekov» (Ž 25,6).

Dané v Ríme u svätého Petra, 11. apríla, na Vigíliu Druhej veľkonočnej nedele alebo Nedele Božieho milosrdenstva, v roku Pána 2015, v treťom roku pontifikátu.

PÁPEŽ FRANTIŠEK
none
2

1. 12.04.2015, 15:20

František, rímsky biskup, Sluha sluhov Božích

Všetkým, ktorí budú čítať tento list milosť, milosrdenstvo a pokoj

1. Ježiš Kristus je tvárou Otcovho milosrdenstva. Zdá sa, že tajomstvo kresťanskej viery nachádza v tomto slove svoju syntézu. Stalo sa živým, viditeľným a dosiahlo svoj vrchol v Ježišovi z Nazareta. Otec «bohatý na milosrdenstvo» (Ef 2,4), po tom, ako zjavil svoje meno Mojžišovi ako «Boh milosrdný a láskavý, zhovievavý, veľmi milostivý a verný» (Ex 34,6), nikdy nepr...

12.04.2015, 15:42
Svata Faustina:
„Povedz dušiam, kde majú hľadať potechy – v tribunáli milosrdenstva, tam sú najväčšie zázraky, ktoré sa ustavične opakujú. Aby sme ten zázrak nadobudli, netreba ísť na ďalekú púť ani vykonať nejaké vonkajšie obrady. Stačí pristúpiť s vierou k nohám môjho zástupcu, povedať mu o svojej biede a zázrak Božieho milosrdenstva sa prejaví v celej plnosti. Aj keby duša bola ako rozkladajúca sa mŕtvola a aj keby po ľudsky už nebolo pre ňu vzkriesenia a všetko bolo už stratené, nie je tak u Boha. Zázrak Božieho milosrdenstva vzkriesi dušu v celej plnosti. Ó, úbohí, ktorí nevyužívate tento zázrak Božieho milosrdenstva, nadarmo budete volať, ale už bude neskoro“ (Denníček 1448).
none
3

2. 12.04.2015, 15:42

Svata Faustina:
„Povedz dušiam, kde majú hľadať potechy – v tribunáli milosrdenstva, tam sú najväčšie zázraky, ktoré sa ustavične opakujú. Aby sme ten zázrak nadobudli, netreba ísť na ďalekú púť ani vykonať nejaké vonkajšie obrady. Stačí pristúpiť s vierou k nohám môjho zástupcu, povedať mu o svojej biede a zázrak Božieho milosrdenstva sa prejaví v celej plnosti. Aj keby duša bola ako rozkladajúca sa mŕtvola a aj keby po ľudsky už nebolo pre ňu vzkriesenia a všetko bolo už stratené, nie je t...

12.04.2015, 15:45
ta inak kecala, ze tribunal milosrdenstva...este mas nejake taketo "pekne" frazy?
none
5

3. ranexil 12.04.2015, 15:45

ta inak kecala, ze tribunal milosrdenstva...este mas nejake taketo "pekne" frazy?

12.04.2015, 16:08
Precitaj si cely dennicek a uvidis.
none
15

5. 12.04.2015, 16:08

Precitaj si cely dennicek a uvidis.

12.04.2015, 23:04
Boh je vec podla neho a aj Faustiny.
Vec, ktora im posluzi len preto, ze robia co je udajne spravne?:D:D:D:D
tak funguje sprosta ludska kotrba nakazena.
none
16

2. 12.04.2015, 15:42

Svata Faustina:
„Povedz dušiam, kde majú hľadať potechy – v tribunáli milosrdenstva, tam sú najväčšie zázraky, ktoré sa ustavične opakujú. Aby sme ten zázrak nadobudli, netreba ísť na ďalekú púť ani vykonať nejaké vonkajšie obrady. Stačí pristúpiť s vierou k nohám môjho zástupcu, povedať mu o svojej biede a zázrak Božieho milosrdenstva sa prejaví v celej plnosti. Aj keby duša bola ako rozkladajúca sa mŕtvola a aj keby po ľudsky už nebolo pre ňu vzkriesenia a všetko bolo už stratené, nie je t...

12.04.2015, 23:14
Anntartica-vieš,že nejaký anjel zaviedol Faustínu na prah pekla? Už aj kvôli tomuto a iným veciam,/nelogickým,nebiblickým/nemôžem tejto "svätéj" nič veriť. Peklo totiž neexistuje,a chce to len Boží nepriateľ,odporca, aby sme verili tejto náuke. To je i odpoved na otázku....kto bol potom ten anjel? Bol to "anjel svetla".
none
36

16. Shagara 12.04.2015, 23:14

Anntartica-vieš,že nejaký anjel zaviedol Faustínu na prah pekla? Už aj kvôli tomuto a iným veciam,/nelogickým,nebiblickým/nemôžem tejto "svätéj" nič veriť. Peklo totiž neexistuje,a chce to len Boží nepriateľ,odporca, aby sme verili tejto náuke. To je i odpoved na otázku....kto bol potom ten anjel? Bol to "anjel svetla".

13.04.2015, 14:16
16.Shagara
Peklo neexistuje? Asi zle čítaš sv.písmo. Ak by si poznala písmo toto nepovieš.
none
11

1. 12.04.2015, 15:20

František, rímsky biskup, Sluha sluhov Božích

Všetkým, ktorí budú čítať tento list milosť, milosrdenstvo a pokoj

1. Ježiš Kristus je tvárou Otcovho milosrdenstva. Zdá sa, že tajomstvo kresťanskej viery nachádza v tomto slove svoju syntézu. Stalo sa živým, viditeľným a dosiahlo svoj vrchol v Ježišovi z Nazareta. Otec «bohatý na milosrdenstvo» (Ef 2,4), po tom, ako zjavil svoje meno Mojžišovi ako «Boh milosrdný a láskavý, zhovievavý, veľmi milostivý a verný» (Ex 34,6), nikdy nepr...

12.04.2015, 21:48
Feri si povedal svoje, nič nad rámec propagandy RKC....
👍: milky945
none
12

11. 12.04.2015, 21:48

Feri si povedal svoje, nič nad rámec propagandy RKC....

12.04.2015, 22:18
Dnesny sviatok je ustanoveny na Jezisovo zelanie.
none
13

12. 12.04.2015, 22:18

Dnesny sviatok je ustanoveny na Jezisovo zelanie.

12.04.2015, 22:21
aký sviatok to, nech som v obraze, a kde sa o tom sviatku píše, žeby sa mal sláviť vraj na želanie Syna Božieho?
none
14

13. 12.04.2015, 22:21

aký sviatok to, nech som v obraze, a kde sa o tom sviatku píše, žeby sa mal sláviť vraj na želanie Syna Božieho?

12.04.2015, 22:58
Nedela Bozieho milosrdenstva - dnes, nedela po Velkej noci.
odkaz
none
17

14. 12.04.2015, 22:58

Nedela Bozieho milosrdenstva - dnes, nedela po Velkej noci.
http://www.barmherzigkeit-gottes.de/Podstata_Poboznosti_k_Boziemu_/Sviatok_Bo_ieho_Milosrdenstva/haupttext_sviatok_bo_ieho_milosrdenstva.html

13.04.2015, 00:26
Kde presne to je v biblii?
Sorry, ale neverim na svatych, ktorych ustanovila RKC a uz vobec nie na zjavenia v Lurdoch, Fatime, Medzugorii, Santiago de Compostela, Guadalupe atd., atd., atd.
Tolko zjaveni, ze Maria musela doslova blikat...
👍: milky945
none
34

17. 13.04.2015, 00:26

Kde presne to je v biblii?
Sorry, ale neverim na svatych, ktorych ustanovila RKC a uz vobec nie na zjavenia v Lurdoch, Fatime, Medzugorii, Santiago de Compostela, Guadalupe atd., atd., atd.
Tolko zjaveni, ze Maria musela doslova blikat...

13.04.2015, 07:03
Až na tu Fatimu---keď si prečítam výpovede deti, tak oni o žiadnej Márii nehovoria---to už si tam opäť niekto pridal, aby to sedelo do jeho propagandy----
none
33

14. 12.04.2015, 22:58

Nedela Bozieho milosrdenstva - dnes, nedela po Velkej noci.
http://www.barmherzigkeit-gottes.de/Podstata_Poboznosti_k_Boziemu_/Sviatok_Bo_ieho_Milosrdenstva/haupttext_sviatok_bo_ieho_milosrdenstva.html

13.04.2015, 07:01
fú ha----to niekto takému niečomu aj verí? Kam ste sa to až dostali---kam---?
none
4
12.04.2015, 15:54
No a stručnejšie sa to nedalo?
none
6
12.04.2015, 20:15
to kto číta také sprostosti, toho idiota by som chcel vidieť....
none
7
12.04.2015, 20:19
zaujimave, ze kto vidi jeho, vidi otca.
Ak vidi otca, ktory je Boh, tak zomrie:D
none
8

7. ranexil 12.04.2015, 20:19

zaujimave, ze kto vidi jeho, vidi otca.
Ak vidi otca, ktory je Boh, tak zomrie:D

12.04.2015, 20:32
Ked sa pozeras cez dalekohlad na Slnko, oslepnes.
Ale mozes sa pozerat na Slnko cez filter
none
9
12.04.2015, 21:45
prečítal som si na konci tento odstavec:

Zo srdca Najsvätejšej Trojice, z najhlbšieho vnútra Božieho tajomstva, vyviera a bez ustania prúdi veľká rieka milosrdenstva. Tento prameň sa nikdy nevyčerpá pre tých, ktorí sa k nemu priblížia. Zakaždým, keď to niekto potrebuje, môže k nemu pristúpiť, pretože Božie milosrdenstvo je nekonečné. Taká nepreskúmateľná je hĺbka tajomstva, ktoré v sebe uchováva, také nevyčerpateľné je bohatstvo, ktoré z neho pochádza.

najmä časť
"... Tento prameň sa nikdy nevyčerpá pre tých ... "
a
"... pretože Božie milosrdenstvo je nekonečné"

Tak teraz neviem, je nekonečné a nevyčerpateľné milosrdenstvo alebo nekonečné utrpenie v pekle? Buď jedno alebo druhé. Oboje naraz nemôže byť.
none
10
12.04.2015, 21:45
Antartica-len mám jednu námietku. Písma tiež poukazujú,že ľudom,veriacim niesmie "uniknúť účel Božieho milosrdenstva"/milosti/ Lebo je fakt,že mnohým uniká na celej čiare. 2 Kor.6:1
Dalej si treba uvedomiť ,že Božie milosrdenstvo nezmierňuje Božiu spravodlivosť, akoby inak bola jeho spravodlivosť príliš krutá. Nie. Ale Boh vyžaduje ,aby jeho právu bolo učinené zadosť. To poukazuje na našu hriešnosť,,kde sa prejavuje Božie milosrdenstvo vo výkupnom,ktoré zabezpečil Boh.No pretože je svätý, nemôže tolerovať nespravodlivosť. Jednoducho,Boh neprehliada svojvolné hrešenie, Teda,iba za predpokladu,že konáme podla Božej spravodlivosti,jeho noriem/nie naších,alebo cirkevných/,môže byť Božie milosrdenstvo na nás uplatnené. Smutné je to,že ako hovorí Písmo,....väčšia časť ľudí nežije podľa Božích noriem a preto nebude na nich uplatnené Božie milosrdenstvo.
Mojž.34:6-7 cituje....: "Jahve, Jahve, láskavý a milosrdný Boh, zhovievavý, plný milosti a pravdy; 7 ktorý preukazuje svoju milosť tisícom, odpúšťa vinu, priestupok a hriech, ale nič nenecháva bez trestu ...."
Nesmieme teda zabúdať i na záver daného textu.

Božie zaobchádzanie s Izraelom nás učí aj to, že Božia trpezlivosť/milosrdenstvo/ má svoje hranice./nie je neobmedzené/ Boh je pevným zástancom spravodlivosti.,a ak ju nepoznáme presne/tak ako židia/a neuplatňujeme,tak sa míňame účinku,a budeme "súdení bez milosrdenstva".
none
18

10. Shagara 12.04.2015, 21:45

Antartica-len mám jednu námietku. Písma tiež poukazujú,že ľudom,veriacim niesmie "uniknúť účel Božieho milosrdenstva"/milosti/ Lebo je fakt,že mnohým uniká na celej čiare. 2 Kor.6:1
Dalej si treba uvedomiť ,že Božie milosrdenstvo nezmierňuje Božiu spravodlivosť, akoby inak bola jeho spravodlivosť príliš krutá. Nie. Ale Boh vyžaduje ,aby jeho právu bolo učinené zadosť. To poukazuje na našu hriešnosť,,kde sa prejavuje Božie milosrdenstvo vo výkupnom,ktoré zabezpečil Boh.No pretože je svätý, ...

13.04.2015, 00:56
Uplny suhlas.
Okrem toho, ty asi mylne odmietas peklo, cize spravodlivost je este vacsia.

Ale ide o prax, ku komu mas sucit a. laskavost
none
19

18. 13.04.2015, 00:56

Uplny suhlas.
Okrem toho, ty asi mylne odmietas peklo, cize spravodlivost je este vacsia.

Ale ide o prax, ku komu mas sucit a. laskavost

13.04.2015, 01:28
Nerozumiem,....zrejme narážaš všeobecne na všetkých kresťanov? No,...mám súcit s každým/ale to nie je podstatné/...dôležité je ,či daný jednotlivec spĺňa kritéria aby Božie milosrdenstvo zastrešilo aj jeho. Tak ako Boh si nepraje smrť hriešnikov,tak si neprajem ani ja. To je logické. Ći už je to inoverec,ateista.
A peklo naozaj neexistuje. Vieš odpoved,o čom hovorí daný text? Zjavenie 20:14...:" Smrť a podsvetie/peklo/ boli zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť, ohnivé jazero."
Ako chápať tieto slová?.....bolo vari jedno peklo uvrhnuté do druhého pekla?
A môže peklo vôbec trpieť? Alebo smrť?
Už len tento jeden text vylučuje peklo,ako miesto múk. Ale na túto tému je toho viac.
none
21

19. Shagara 13.04.2015, 01:28

Nerozumiem,....zrejme narážaš všeobecne na všetkých kresťanov? No,...mám súcit s každým/ale to nie je podstatné/...dôležité je ,či daný jednotlivec spĺňa kritéria aby Božie milosrdenstvo zastrešilo aj jeho. Tak ako Boh si nepraje smrť hriešnikov,tak si neprajem ani ja. To je logické. Ći už je to inoverec,ateista.
A peklo naozaj neexistuje. Vieš odpoved,o čom hovorí daný text? Zjavenie 20:14...:" Smrť a podsvetie/peklo/ boli zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť, ohnivé jazero." ...

13.04.2015, 01:57
Hej, ze jedna vec je napisat teaoriu, a druha naozaj podla nej zit. Chodi sem jeden teoretik, milan s., teraz savras, a ten ma krasne teorie, ale pre istotu nediskutuje, lebo by sa videlo, ze podla toho nezije
none
24

21. 13.04.2015, 01:57

Hej, ze jedna vec je napisat teaoriu, a druha naozaj podla nej zit. Chodi sem jeden teoretik, milan s., teraz savras, a ten ma krasne teorie, ale pre istotu nediskutuje, lebo by sa videlo, ze podla toho nezije

13.04.2015, 02:14
Ono je vždy lahšie hovoriť,ako konať. Ježiš preto poukazoval,že ..."iba ked to budete robiť,budete zachránení". Je tam tá podmienka-"iba ked".
Teda,..."konať Božiu vôľu" je veľmi potrebné,inak ako hovorí Jakub, "iba sa klameme",ak ju nekonáme,..."viera bez skutkov je mŕtva".
none
32

24. Shagara 13.04.2015, 02:14

Ono je vždy lahšie hovoriť,ako konať. Ježiš preto poukazoval,že ..."iba ked to budete robiť,budete zachránení". Je tam tá podmienka-"iba ked".
Teda,..."konať Božiu vôľu" je veľmi potrebné,inak ako hovorí Jakub, "iba sa klameme",ak ju nekonáme,..."viera bez skutkov je mŕtva".

13.04.2015, 06:29
Sme vobec, ako obycajni ludia konat take skutky?
Preco potom:
[Mk 10,26-27]
26 Oni sa ešte viac čudovali a hovorili si: "Kto potom môže byť spasený?"
27 Ježiš sa na nich zahľadel a povedal: "Ľuďom je to nemožné, ale Bohu nie. Lebo Bohu je všetko možné."
none
20
13.04.2015, 01:53
Shagara 10:
Spravodlivosť vs. milosrdenstvo je téma, ktorej moc nerozumiem a už dlhší čas sa nato chcem pozrieť. Napr. to, ako môže byť Boh milosrdný a spravodlivý súčasne. Bežné ľudské chápanie týchto dvoch slov je skoro protikladné. Spravodlivý Boh odmeňuje / trestá podľa zákona, napr. za hriech je smrť. Milosrdný Boh odpúšťa, za náš hriech zomrel Kristus, nie my.

V 10 si hovoril / si chcel hovoriť o dvoch veciach:
1. aký je účel božieho milosrdenstva
2. komu je adresované / koho sa týka
Ak je božie milosrdenstvo adresované iba spravodlivým, tak si to naznačil v 10, potom milosrdenstvo nemá zmysel, nemá účel. Veď spravodliví nepotrebujú milosrdenstvo.
none
22

20. milky945 13.04.2015, 01:53

Shagara 10:
Spravodlivosť vs. milosrdenstvo je téma, ktorej moc nerozumiem a už dlhší čas sa nato chcem pozrieť. Napr. to, ako môže byť Boh milosrdný a spravodlivý súčasne. Bežné ľudské chápanie týchto dvoch slov je skoro protikladné. Spravodlivý Boh odmeňuje / trestá podľa zákona, napr. za hriech je smrť. Milosrdný Boh odpúšťa, za náš hriech zomrel Kristus, nie my.

V 10 si hovoril / si chcel hovoriť o dvoch veciach:
1. aký je účel božieho milosrdenstva
2. komu je adresova...

13.04.2015, 02:07
Nie. "Kristus zomrel za hriešnikov". Tak tu máš hned dôkaz Božieho milosrdenstva. Boli sme "pod rozsudkom smrti,v nepriateľstve s Bohom" a predsa máme východisko ak sa zmierime s Bohom.
Musíme vedieť i fakt,že Boh neprehliada svoje spravodlivé normy,ved i preto Kristus zomrel. Muselo sa učiniť zadosť Božej spravodlivosti,právu...a to si vyžadovalo ,"život za život". Prvý Adam stratil život,"druhý Adam,..."posledný Adam" ho prinavrátil,vykúpil. Ak Boh neustúpil v prípade svojho syna,tak nezľaví zo svojich noriem ani v prípade nás. Ale ,to nie je odstrašujúce,chce to len preniknúť do týchto vecí,.....a "Boh pamätá ,že sme iba prach"/nedokonalí/. Jedno je ale isté..."viera nie je vlastníctvom všetkých".
Další rozmer Boťžieho milosrdenstva je v tom, ...."že tí čo sú milosrdní,tak tým bude tiež prejavené milosrdenstvo",...a to má viac aspektov. Ale musím skonštatovať,že určite to ale nie je tak,ako sa dnes vo svete všeobecne chápe Božie milosrdenstvo. /deväť prvých piatkov,stačí posledné pomazanie,formálne uctievať,nemať presné poznanie,že Boh prehliada i vážne priestupky/bez pokánia/....atd. To iba my sme si vytvorili nesprávny obraz o Bohu a jeho milosrdenstve,.....ktorá je ale veľmi pekná vlastnosť,hlavne v podaní Boha.
A Pavol obšírnejšie hovorí o tejto vlastnosti,aj čomu sa máme vyhnúť,aby nám neunikol jej účel.
none
25

22. Shagara 13.04.2015, 02:07

Nie. "Kristus zomrel za hriešnikov". Tak tu máš hned dôkaz Božieho milosrdenstva. Boli sme "pod rozsudkom smrti,v nepriateľstve s Bohom" a predsa máme východisko ak sa zmierime s Bohom.
Musíme vedieť i fakt,že Boh neprehliada svoje spravodlivé normy,ved i preto Kristus zomrel. Muselo sa učiniť zadosť Božej spravodlivosti,právu...a to si vyžadovalo ,"život za život". Prvý Adam stratil život,"druhý Adam,..."posledný Adam" ho prinavrátil,vykúpil. Ak Boh neustúpil v prípade svojho syna,tak nezľa...

13.04.2015, 02:14
Staci, ak bude clovek milosrdny a nemusi potom verit?
none
27

25. 13.04.2015, 02:14

Staci, ak bude clovek milosrdny a nemusi potom verit?

13.04.2015, 02:20
Preboha nie. A to ani nejde dokopy. Nemôžme byť skutočne milosrdní,bez viery v Boha. "Viera bez skutkov je mŕtva". A Ježiš poukazoval,že máme robiť,činiť "skutky milosrdenstva".
none
29

27. Shagara 13.04.2015, 02:20

Preboha nie. A to ani nejde dokopy. Nemôžme byť skutočne milosrdní,bez viery v Boha. "Viera bez skutkov je mŕtva". A Ježiš poukazoval,že máme robiť,činiť "skutky milosrdenstva".

13.04.2015, 02:28
Neber meno bozie nadarmo :-)
Takze ateisti nemozu byt milosrdni a odpustat?
none
38

29. 13.04.2015, 02:28

Neber meno bozie nadarmo :-)
Takze ateisti nemozu byt milosrdni a odpustat?

13.04.2015, 14:28
stevka
Nechcem hovoriť v mene Boha. Ale ak človek žije podľa svojho svedomia určite nájde u Boha pochopenie ale to len za predpokladu, že ten človek nepočul nič o Ježišovi. Táto situácia stále môže nastať napr. u domorodých kmenoch v afrike či v Južnej Amerike. Človek, ktorý žije v európe istotne počul o Ježišovi a tým pádom je jeho pozícia "sťažená" pri poslednom- osobnom súde. Tým nechcem povedať , že musí byť zatratený. My nepoznáme "meter" , ktorým meria Boh. Ja dávam za pravdu sv.Otcovi, ktorý povedal, že aj ateista sa môže dostať do neba. Každý ide tam kde chce ísť.
A či môže byť človek milosrdný aj bez viery v Boha? Môže. Ale tu si treba uvedomiť, že každé dobro má príčinu v Bohu čiže aj milosrdenstvo neveriaceho človeka prichádza od Boha.
none
23

20. milky945 13.04.2015, 01:53

Shagara 10:
Spravodlivosť vs. milosrdenstvo je téma, ktorej moc nerozumiem a už dlhší čas sa nato chcem pozrieť. Napr. to, ako môže byť Boh milosrdný a spravodlivý súčasne. Bežné ľudské chápanie týchto dvoch slov je skoro protikladné. Spravodlivý Boh odmeňuje / trestá podľa zákona, napr. za hriech je smrť. Milosrdný Boh odpúšťa, za náš hriech zomrel Kristus, nie my.

V 10 si hovoril / si chcel hovoriť o dvoch veciach:
1. aký je účel božieho milosrdenstva
2. komu je adresova...

13.04.2015, 02:08
Katolici to vyriesili tak, ze Boh je spravodlivy, lebo si musis odpykat trest, ale milosrdny, lebo ti odpusti vinu za hriech.
none
26

23. 13.04.2015, 02:08

Katolici to vyriesili tak, ze Boh je spravodlivy, lebo si musis odpykat trest, ale milosrdny, lebo ti odpusti vinu za hriech.

13.04.2015, 02:18
Písmo píše..."kto zomrel ,je oslobodený od hriechu". Teda,nemusí byť trest. Sú len dve možnosti: Zomrieť v hriechu/to je trest za hriech/
A žiť večne ,ak sme konali Božiu voľu./nie našu/ Teda,žiadny trest,ale odmena. Po smrti nie je žiadny trest.
none
28
13.04.2015, 02:26
"keď príde nie ako milosrdný Spasiteľ, ale ako spravodlivý sudca. Ó, ten deň je strašný. Deň spravodlivosti, deň Božieho hnevu je určený. Trasú sa pred ním anjeli. Hovor dušiam o veľkom milosrdenstve, kým je čas zľutovania."

"Keď som sa raz opýtala Ježiša, ako môže zniesť toľko priestupkov a rôznych zločinov a netrestá ich, Pán mi odpovedal: „Na potrestanie mám večnosť, ale teraz im predlžujem čas milosrdenstva. Ale beda im, ak nespoznajú čas môjho navštívenia. Dcéra moja, sekretárka môjho milo-
srdenstva, si povinná nielen písať a ohlasovať moje milosrdenstvo, ale vyprosuj im milosť, aby aj oni zvelebovali moje milosrdenstvo."

Dnes som počula slová: „V Starom zákone som posielal k svojmu ľudu prorokov s výstrahami. Dnes posielam teba k celému ľudstvu s mojím milosrdenstvom. Nechcem trestať ubolené ľudstvo, ale túžim ho uzdraviť a privinúť k svojmu milosrdnému srdcu. Tresty používam len vtedy, keď ma sami k tomu nútia. Moja ruka neochotne berie meč spravodlivosti. Pred dňom spravodlivosti posielam deň milosrdenstva." (1588)

„Nech vkladajú nádej do môjho milosrdenstva najväčší hriešnici. Oni majú prednostné právo dôverovať v priepasť môjho milosrdenstva. Dcéra moja, píš o mojom milosrdenstve pre utrápené duše. Duše, ktoré sa odvolávajú na moje milosrdenstvo, mi spôsobujú rozkoš. Takým dušiam dám viac milostí, než si želajú. Nemôžem trestať, hoci by bol niekto aj najväčším hriešnikom, ak sa odvoláva na moje zľutovanie, ale ospravedlňujem ho vo svojom nepochopiteľnom a nevyspytateľnom milosrdenstve. Napíš: Kým prí-
dem ako spravodlivý sudca, najprv otváram dokorán dvere môjho milosrdenstva. Kto nechce prejsť dverami môjho milosrdenstva, musí prejsť dverami mojej spravodlivosti..."

Staci?
none
30

28. 13.04.2015, 02:26

"keď príde nie ako milosrdný Spasiteľ, ale ako spravodlivý sudca. Ó, ten deň je strašný. Deň spravodlivosti, deň Božieho hnevu je určený. Trasú sa pred ním anjeli. Hovor dušiam o veľkom milosrdenstve, kým je čas zľutovania."

"Keď som sa raz opýtala Ježiša, ako môže zniesť toľko priestupkov a rôznych zločinov a netrestá ich, Pán mi odpovedal: „Na potrestanie mám večnosť, ale teraz im predlžujem čas milosrdenstva. Ale beda im, ak nespoznajú čas môjho navštívenia. Dcéra moja, sekretárka ...

13.04.2015, 02:30
Takze tak funguje spravodlivost, vs. milosrdenstvo, ach jaj
none
31

28. 13.04.2015, 02:26

"keď príde nie ako milosrdný Spasiteľ, ale ako spravodlivý sudca. Ó, ten deň je strašný. Deň spravodlivosti, deň Božieho hnevu je určený. Trasú sa pred ním anjeli. Hovor dušiam o veľkom milosrdenstve, kým je čas zľutovania."

"Keď som sa raz opýtala Ježiša, ako môže zniesť toľko priestupkov a rôznych zločinov a netrestá ich, Pán mi odpovedal: „Na potrestanie mám večnosť, ale teraz im predlžujem čas milosrdenstva. Ale beda im, ak nespoznajú čas môjho navštívenia. Dcéra moja, sekretárka ...

13.04.2015, 02:49
uveď zdroj
none
35

28. 13.04.2015, 02:26

"keď príde nie ako milosrdný Spasiteľ, ale ako spravodlivý sudca. Ó, ten deň je strašný. Deň spravodlivosti, deň Božieho hnevu je určený. Trasú sa pred ním anjeli. Hovor dušiam o veľkom milosrdenstve, kým je čas zľutovania."

"Keď som sa raz opýtala Ježiša, ako môže zniesť toľko priestupkov a rôznych zločinov a netrestá ich, Pán mi odpovedal: „Na potrestanie mám večnosť, ale teraz im predlžujem čas milosrdenstva. Ale beda im, ak nespoznajú čas môjho navštívenia. Dcéra moja, sekretárka ...

13.04.2015, 12:52
antarctica, uveď prosím zdroj, odkiaľ su dané slová.
none
37

35. milky945 13.04.2015, 12:52

antarctica, uveď prosím zdroj, odkiaľ su dané slová.

13.04.2015, 14:19
milky
Predpokladám, že tieto slová sú z denníka sv.Faustíny.
none
39

37. Astax1 13.04.2015, 14:19

milky
Predpokladám, že tieto slová sú z denníka sv.Faustíny.

13.04.2015, 18:22
To znamena, ze nemaju ziaden podklad v svatom pisme...
none
43

39. 13.04.2015, 18:22

To znamena, ze nemaju ziaden podklad v svatom pisme...

14.04.2015, 13:34
Wolfe
To neznamená, že to nie je pravda. Pravda by to nebola vtedy ak by si to protirečilo s písmom. Ale ja tam protirečenie nenachádzam práve naopak. Počas verejného účinkovania Ježiš veľmi veľa krát prejavuje milosrdenstvo. Môžem spomenúť napríklad kajúcneho lotra.Po prejavení ľútosti Ježiš vraví lotrovi "Ešte dnes budeš so mnou v raji". A tak isto Ježiš vraví, že teraz neprišiel súdiť svet ale spasiť ho. "Ak niekto počúva moje slová a nezachováva ich, ja ho nesúdim, lebo som neprišiel svet súdiť, ale svet spasiť" ( Evanjelium podľa Jána - kapitola 12, 47 verš )
Ale to neznamená, že raz nenastane aj súd. Súd by sme mohli definovať aj ako vykonanie Božej spravodlivosti a o tomto súde čítame " aby vykonal súd nad všetkými a usvedčil všetkých zo všetkých skutkov ich bezbožnosti; ktoré konali bezbožne, a zo všetkých urážlivých rečí, ktoré vyslovili proti nemu bezbožní hriešnici."(Júdov list - kapitola 1, 15 verš)
none
47

43. Astax1 14.04.2015, 13:34

Wolfe
To neznamená, že to nie je pravda. Pravda by to nebola vtedy ak by si to protirečilo s písmom. Ale ja tam protirečenie nenachádzam práve naopak. Počas verejného účinkovania Ježiš veľmi veľa krát prejavuje milosrdenstvo. Môžem spomenúť napríklad kajúcneho lotra.Po prejavení ľútosti Ježiš vraví lotrovi "Ešte dnes budeš so mnou v raji". A tak isto Ježiš vraví, že teraz neprišiel súdiť svet ale spasiť ho. "Ak niekto počúva moje slová a nezachováva ich, ja ho nesúdim, lebo som neprišiel sv...

15.04.2015, 06:26
Inak, ako je spravne ten text teda?
"Hovorim ti dnes, budes so mnou v raji", alebo "Hovorim ti, dnes budes so mnou v raj"?
(Shagara podotkol, ze to moze byt prva verzia)

Kai eipen aut? Am?n soi leg? s?meron met’ emou es? en t? Paradeis?.
And he said to him Truly to you I say today with me you will be in Paradise.

----

Mimochodom, ked niekto hovori ako dobry, este neznamena, ze je dobry, moze to hovorit, len aby vyzeral byt doveryhodny a potom zviedol z cesty...

Ako napriklad modlenie k svatym a Marii atd...
Ako som uz bol pisal [2Kor 11,13-14]
none
55

47. 15.04.2015, 06:26

Inak, ako je spravne ten text teda?
"Hovorim ti dnes, budes so mnou v raji", alebo "Hovorim ti, dnes budes so mnou v raj"?
(Shagara podotkol, ze to moze byt prva verzia)

Kai eipen aut? Am?n soi leg? s?meron met’ emou es? en t? Paradeis?.
And he said to him Truly to you I say today with me you will be in Paradise.

----

Mimochodom, ked niekto hovori ako dobry, este neznamena, ze je dobry, moze to hovorit, len aby vyzeral byt doveryhodny a potom zviedol z cest...

17.04.2015, 23:53
Opať,musí rozhodovať kontext. A tiež musíme vedieť ,že starogréčtine/koiné/ nepoznala interpunkčné znamienka. A tak sa prekladatelia rozhodovali podľa toho,čomu chceli veriť,resp,.čo chceli tým podporiť.
Len ťažko sa potom vysvetľuje,ako mohol byť Ježiš v nebi,ked bol 3 dni mŕtvy,...a ked sám po vzkriesení tvrdil "že ešte nevystúpil do neba k Otcovi",...ale urobil tak "až o 40 dní". Sk.1:1-3,9
A už vôbec nebudem rozoberať otázku,či bol zločinec "znovuzrodený". Lebo to je podmienka pre vstup do neba. A Boh nikdy neprehliada svoje normy,podmienky,pravidlá. A zločinec nespĺňal i iné kritéria. Ale je faktom,že mu bolo odpustené, a bude/opakujem-bude/ v raji,....Tak ako mu slúbil Ježiš.
Väčšina prekladov podporuje druhú verziu,ale niektoré preklady podporujú aj prvú verziu.
none
57

55. Shagara 17.04.2015, 23:53

Opať,musí rozhodovať kontext. A tiež musíme vedieť ,že starogréčtine/koiné/ nepoznala interpunkčné znamienka. A tak sa prekladatelia rozhodovali podľa toho,čomu chceli veriť,resp,.čo chceli tým podporiť.
Len ťažko sa potom vysvetľuje,ako mohol byť Ježiš v nebi,ked bol 3 dni mŕtvy,...a ked sám po vzkriesení tvrdil "že ešte nevystúpil do neba k Otcovi",...ale urobil tak "až o 40 dní". Sk.1:1-3,9
A už vôbec nebudem rozoberať otázku,či bol zločinec "znovuzrodený". Lebo to je podmienka pre vs...

18.04.2015, 01:50
Ja som len Astaxovi ukazoval, to co si ukazal ty mne...

Ale poviem ti, toto "ako mohol byť Ježiš v nebi,ked bol 3 dni mŕtvy,...a ked sám po vzkriesení tvrdil "že ešte nevystúpil do neba k Otcovi",...ale urobil tak "až o 40 dní". Sk.1:1-3,9" >> Je ovela lepsi argument, ako ten s tymi interpunkcnymi znamienkami a diky, ze si ho sem dal, prave teraz som totizto nad tym rozmyslal.. (aj ked som pisal moj predchadzajuci prispevok)

"Lebo to je podmienka pre vstup do neba. A Boh nikdy neprehliada svoje normy,podmienky,pravidlá. "
Uz sa budem x-ty krat opakovat
25 Keď to učeníci počuli, veľmi sa divili a hovorili: "Kto potom môže byť spasený?"
26 Ježiš sa na nich zahľadel a povedal im: "Ľuďom je to nemožné, ale Bohu je všetko možné."

Myslim, ze Boh moze cokolvek.. ako je pisane vidi do srdca kazdeho cloveka...
none
40

37. Astax1 13.04.2015, 14:19

milky
Predpokladám, že tieto slová sú z denníka sv.Faustíny.

13.04.2015, 21:59
astax, dik za info
none
44

40. milky945 13.04.2015, 21:59

astax, dik za info

14.04.2015, 13:34
milky
Rado sa stalo.
none
41
14.04.2015, 07:26
Antartica. Deň Božieho hnevu,ked Boh zničí svojich odporcov sa deje za ich života. A títo odporcovia teda v daný deň zomrú,budú zničení,...a punktum. Po ich smrti ich už nič nečaká. To platí i na spravodlivých. Ak taký človek dnes zomrie,.....tak ,po smrti ho už nečaká žiadny trest.
Slová "súd" v Písme treba rozlišovať podľa kontextu,a tie vo väčšine prípadov hovoria úplne o niečom inom.
Vieš si dokonca predstaviť ,že "súdny deň" bude radostnou udalosťou? Čuduješ sa?
Prečítaj si správu v Žalme 96:12....:"Radujte sa, nebesia, a zaplesaj, zem, zahuč, more, so všetkým svojím tvorstvom! 12 Nech jasajú polia so všetkou úrodou, nech od radosti zašumia stromy v lesoch 13 pred Jahvem, lebo prichádza, lebo prichádza súdiť zem. Bude spravodlivo súdiť celý svet a nad národmi vynesie nestranný rozsudok."
Ako môžeš čítať,bude to radostné obdobie. A nie ,niečo,čoho sa treba báť. Tiež...:Izaiáš 26,9
Predstava súdu,ako je mnohým známa/trestom,výberom kto bude zatratený,a kto nie/ je na míle vzdialená Písmu.
A uisťujem ťa,cez nedokonalú ženu/ale i muža/ sa do neba nedostaneš, ...teda tam by som nehladal milosrdenstvo. Je to viac ako priehľadné....teda kto je za tým? Anjel svetla!
none
42

41. Shagara 14.04.2015, 07:26

Antartica. Deň Božieho hnevu,ked Boh zničí svojich odporcov sa deje za ich života. A títo odporcovia teda v daný deň zomrú,budú zničení,...a punktum. Po ich smrti ich už nič nečaká. To platí i na spravodlivých. Ak taký človek dnes zomrie,.....tak ,po smrti ho už nečaká žiadny trest.
Slová "súd" v Písme treba rozlišovať podľa kontextu,a tie vo väčšine prípadov hovoria úplne o niečom inom.
Vieš si dokonca predstaviť ,že "súdny deň" bude radostnou udalosťou? Čuduješ sa?
Prečítaj si s...

14.04.2015, 09:22
Shagara, este prosim ta, co si predstavujes pod tymto
[Mt 25,41]
41 Potom povie aj tým, čo budú zľava: "Odíďte odo mňa, zlorečení, >>>do večného ohňa, ktorý je pripravený diablovi a jeho anjelom!<<<


[Mt 25,46]
46 A pôjdu títo >>>do večného trápenia<<<, kým spravodliví do večného života."
Vecna smrt predsa nie je vecne trapenie, nie?
none
45

42. 14.04.2015, 09:22

Shagara, este prosim ta, co si predstavujes pod tymto
[Mt 25,41]
41 Potom povie aj tým, čo budú zľava: "Odíďte odo mňa, zlorečení, >>>do večného ohňa, ktorý je pripravený diablovi a jeho anjelom!<<<


[Mt 25,46]
46 A pôjdu títo >>>do večného trápenia<<<, kým spravodliví do večného života."
Vecna smrt predsa nie je vecne trapenie, nie?

14.04.2015, 13:39
Wolfe
Večná smrť je obrazom večného trápenie čiže zatratenia (peklo). A tak isto večný život je obrazom spásy čiže neba.
Môžme to interpretovať aj tak, že diabol je smrť a Boh je život. Kto sa rozhodol pre diabla rozhodol sa pre smrť a kto sa rozhodol pre Boha rozhodol sa pre život.
none
46

45. Astax1 14.04.2015, 13:39

Wolfe
Večná smrť je obrazom večného trápenie čiže zatratenia (peklo). A tak isto večný život je obrazom spásy čiže neba.
Môžme to interpretovať aj tak, že diabol je smrť a Boh je život. Kto sa rozhodol pre diabla rozhodol sa pre smrť a kto sa rozhodol pre Boha rozhodol sa pre život.

15.04.2015, 06:11
Schvalne som sa pytal Shagaru, ako to zinterpretuje, kedze on neuznava peklo, ci dusu, ale len konecnu smrt a vzkriesenie (co je zahrnute inak aj v apostolskom vyznani viery "tela z mrtvych vstanie") ci nie...
none
49

42. 14.04.2015, 09:22

Shagara, este prosim ta, co si predstavujes pod tymto
[Mt 25,41]
41 Potom povie aj tým, čo budú zľava: "Odíďte odo mňa, zlorečení, >>>do večného ohňa, ktorý je pripravený diablovi a jeho anjelom!<<<


[Mt 25,46]
46 A pôjdu títo >>>do večného trápenia<<<, kým spravodliví do večného života."
Vecna smrt predsa nie je vecne trapenie, nie?

15.04.2015, 08:40
Tu si treba uvedomiť,že Písmo je na mnohých miestach písané v alegorickej ,symbolickej reči. Mňa najviac irituje,ked si niekto zamieňa symbolickú,obraznú reč s realitou,...a naopak.
Oheň na mnohých miestach v Písme symbolizuje zničenie.
A to mal Ježiš na mysli, keď hovoril, že určití ľudia budú vrhnutí „do pekla“? Pôvodné grécke slovo, ktoré je napríklad v Markovi 9:47 preložené ako „peklo“, je geenna./gehenna/ Toto slovo je odvodené z hebrejského Gé Hinnom, čo znamená „údolie Hinnom“. Údolie Hinnom bolo hneď za hradbami starovekého Jeruzalema. V dňoch izraelských kráľov boli v tomto údolí obetované deti — čo bol odporný zvyk, ktorý Boh odsúdil. A čo som už spomínal.Boh povedal, že tých, ktorí praktizujú takéto falošné uctievanie, potrestá smrťou. Toto údolie sa už nemalo nazývať Hinnom, ale „Údolie vraždenia“, kde mali „mŕtvoly tohto ľudu“ zostať nepochované. (Jeremiáš 7:30–34, ) Teda Boh predpovedal, že údolie Hinnom bude slúžiť ako hromadná skládka mŕtvych tiel, nie ako miesto mučenia živých.

No a v Ježišových dňoch slúžilo údolie Hinnom pre obyvateľov Jeruzalema ako skládka odpadu. Hádzali tam aj mŕtvoly niektorých násilných zločincov. Aby sa zabezpečila likvidácia odpadu a mŕtvol, stále tam horel oheň. Ćiže,preto je to /oheň,gehenna/vhodný symbol zničenia. A takúto obraznú reč nájdeš i v súvislosti s inými skutočnosťami z Písma.
Teda, Je „večný oheň“, pred ktorým Ježiš varoval, doslovný alebo symbolický? Všimni si, že „večný oheň“, o ktorom sa zmienil Ježiš, ako je to zapísané v Matúšovi 25:41, bol „pripravený diablovi a jeho anjelom“. Myslíš si, že by duchovní tvorovia mohli horieť v doslovnom ohni? Alebo je to tak,že Ježiš použil slovo „oheň“ v symbolickom zmysle? „Ovce“ a „capy“, o ktorých sa hovorí v tej istej pasáži, určite nie sú doslovné; /ja ,ani ty určite nie sme skutočné ovce,a už tobôž nie capy/ ale sa tu symbolicky znázorňujú dve skupiny ľudí. (Matúš 25:32, 33) Večný oheň, o ktorom hovoril Ježiš, úplne spáli zlých v symbolickom zmysle. Zomrú,bez nádeje na vzkriesenie. Ježiš určite súhlasil s Kazateľom 9:5...:"Mŕtvi o ničom nevedia".
K tomu Mat.25:46.....základný význam gréckeho slova kolasin je prerezávať stromy, osekávať prebytočné vetvy. Teda zatiaľ čo ľudia podobní ovciam dostanú večný život, nekajúcni ľudia podobní capom sú odsúdení na „večné trápenie“ v tom zmysle, že budú navždy „odrezaní“ od života. A nič nemení na veci to,že mnohé preklady dané slovo prekladajú ako-"trápenie".
A mohol by som použiť i mnohé dalšie vyjadrennia ,i zo SZ, a tam je pekne vidieť/polopatisticky/,že skutočne tu ide o obraznú,symbolickú reč./ "oheň v sodome,oheň neuhasína,červ neumiera." Izaiáš 66:24..atd/ A v prípade knihy Zjavenia,tiež vidieť,že "ohnivé jazero", je tiež len symbol "druhéj smrti",večného zničenia. Ved "peklo"/hádes,smrť..atd/ bude tam hodené. A môže smrť trpieť? Môže peklo trpieť? Hlúposť!
Na túto tému by som mohol písať celé hodiny,a dokazovať Písmom,logikou,...že tomu je tak. Peklo/miesto múk/ neexistuje. "Duša ktorá hreší zomrie"...Ezechiel 18:4
none
51

49. Shagara 15.04.2015, 08:40

Tu si treba uvedomiť,že Písmo je na mnohých miestach písané v alegorickej ,symbolickej reči. Mňa najviac irituje,ked si niekto zamieňa symbolickú,obraznú reč s realitou,...a naopak.
Oheň na mnohých miestach v Písme symbolizuje zničenie.
A to mal Ježiš na mysli, keď hovoril, že určití ľudia budú vrhnutí „do pekla“? Pôvodné grécke slovo, ktoré je napríklad v Markovi 9:47 preložené ako „peklo“, je geenna./gehenna/ Toto slovo je odvodené z hebrejského Gé Hinnom, čo znamená „údolie Hinnom“. ...

16.04.2015, 06:23
Ako rozlisit, co je pisane symbolicky a co doslovne + ako rozlisit spravnu symboliku?

Ako vysvetlis
[Zjavenie 20,10]
10 A diabol, ktorý ich zvádzal, bol >>>zvrhnutý do ohnivého a sírového (pyros kai theiou) jazera <<<, kde je aj šelma i falošný prorok; a >>>budú mučení dňom i nocou na veky vekov<<<.

Ak je niekto mrtvy, tak nie je muceny..
Je tam pisane ohniveho a siroveho jazera, ani gehenna, ani hades...

(Mal som viac roznych textov, ale priznam sa zabudol som a som lenivy to hladat)
none
52

51. 16.04.2015, 06:23

Ako rozlisit, co je pisane symbolicky a co doslovne + ako rozlisit spravnu symboliku?

Ako vysvetlis
[Zjavenie 20,10]
10 A diabol, ktorý ich zvádzal, bol >>>zvrhnutý do ohnivého a sírového (pyros kai theiou) jazera <<<, kde je aj šelma i falošný prorok; a >>>budú mučení dňom i nocou na veky vekov<<<.

Ak je niekto mrtvy, tak nie je muceny..
Je tam pisane ohniveho a siroveho jazera, ani gehenna, ani hades...

(Mal som viac roznych textov, ale priznam sa zabudol...

16.04.2015, 22:30
Ježiš povedal svojim učeníkom,že "majú učiť a zvestovať dobré posolstvo o kráľovstve". Slová -"učiť iných",naznačujú,že hľadajúci,skôr ,či neskôr musí nájsť tých,čo poznajú pravdu,a učia ju. Inak,...účelom hladania je nájsť pravé náboženstvo,kresťanstvo.
Už z podobenstva o "burine a pšenici",je zrejme,že väčšia časť kresťanstva je falošná. To,ak veríme tomuto podobenstvu a iným,a aj jednoduchým ,priamym výrokom,že tomu je tak. A práve tu môžeš získať dané -presné poznanie. Ale môžeš aj sám spočiatku vlastným spoznávaním pochopiť,čo je symbolika,a čo realita. A to tak ,že vždy sleduješ kontext správy,verša ,ale i celkový kontext Písma.
Lebo ja môžem tvrdiť ,že "hádes" je skutočne peklo,miesto múk. Ale potom je tu rozpor s ostatnými biblickými správami,pretože som nesledoval kontext Písma,ale som len niečo vytrhol z kontextu. Ja som sa už stretol s tisíckami takýchto postupov/a deje sa to i tu na DF/, a takýto prístup k Písmu nás potom nedovedie k pravde,ale úplne niekde inde. Poznáš to...?....:"Ak slepý vedie slepého,obidvaja padnú do jamy".
Teda, symbolické ohnivé jazero predstavuje ‚druhú smrť‘. (Zjavenie 21:8) O tom som už písal.Nejde o smrť, ktorá sa v Biblii spomína v súvislosti s Adamovým hriechom, smrť, z ktorej je možné vyslobodenie vďaka vzkrieseniu. (1. Korinťanom 15:21, 22) Keďže Biblia nehovorí o tom, že by „ohnivé jazero“ malo vydať tých, ktorí sú v ňom, druhá smrť musí byť iná — taká, z ktorej niet návratu. Preto Písma definujú smrť č.1-Adamovská,"prvá smrť"/tu je východisko v podobe vzkriesenia/
č.2-"druhá smrť",večná
A je faktom,že tam nebudú mučení,pretože ,dané slovo sa niekedy chápe aj ako."obmedziť",a tak toto jazero len symbolizuje večnú smrť,obmedzenie života/podobne,ako pri slove."priepasť"/ Matúš 8:29; Lukáš 8:30, 31,
Je dobré si pozrieť dané slovo-"basanos" /a aj príbuzné slovo -basanízo/v biblickom slovníku,a toto slovo sa prekladá v zmysle daného obmedzenia i ako:,mučiteľ,žalárnik. Alebo ako "pokorenie vo večnéj smrti"...atd. Teda,stav v danom jazere,smrti bude večný, večné uzavretie,žalár.
A ako som už písal,...premýšľaj.......,ak by šlo o mučenie,tak by to bolo nelogické hovoriť,že "symboly" ako ..."šelma,falošný prorok,smrť,hádes" môžu trpieť,byť mučené.
A opakujem-oheň symbolizuje zničenie. Ak niekto pozná Písma,tak zčasti už chápe mnohé biblické symboly:"oheň,voda,céder,roh,vrch,krv,žezlo,ovca,baran,cap,tuk,biele plátno,koruna...atd".
none
53

52. Shagara 16.04.2015, 22:30

Ježiš povedal svojim učeníkom,že "majú učiť a zvestovať dobré posolstvo o kráľovstve". Slová -"učiť iných",naznačujú,že hľadajúci,skôr ,či neskôr musí nájsť tých,čo poznajú pravdu,a učia ju. Inak,...účelom hladania je nájsť pravé náboženstvo,kresťanstvo.
Už z podobenstva o "burine a pšenici",je zrejme,že väčšia časť kresťanstva je falošná. To,ak veríme tomuto podobenstvu a iným,a aj jednoduchým ,priamym výrokom,že tomu je tak. A práve tu môžeš získať dané -presné poznanie. Ale môžeš aj sám s...

17.04.2015, 01:28
Basanos znamena utrpenie...
Podla konkordancie je basanos meraci kamen (na testovanie kovov)
odkaz

Preco potom sira? Sira dost poukazuje na to, ze sa jedna o skutocny a nie o symbolicky ohen, nemyslis?
"A opakujem-oheň symbolizuje zničenie" >> Ohen moze znamenat cokolvek, ocistenie, sud, Boziu pritomnost...
none
54

53. 17.04.2015, 01:28

Basanos znamena utrpenie...
Podla konkordancie je basanos meraci kamen (na testovanie kovov)
http://biblehub.com/greek/931.htm

Preco potom sira? Sira dost poukazuje na to, ze sa jedna o skutocny a nie o symbolicky ohen, nemyslis?
"A opakujem-oheň symbolizuje zničenie" >> Ohen moze znamenat cokolvek, ocistenie, sud, Boziu pritomnost...

17.04.2015, 22:13
Písmo používa viac podôb slova "basanos", /basanismou/a jedno je i to,čo spomínaš. Druhý výraz som spomenul ja. Keby som citoval dané texty o "mučení" z rôznych prekladov,pochopil by si lepšie ,ako dané slovo prekladatelia preložili. Má viac významov. A ešte viac by si spoznal,keby si čítal celú správu o objave v starovekej Lýdii/skušobný kameň,čierny kameň/
Keď sa skúšanie zlata pomocou skúšobného kameňa stalo medzi obchodníkmi bežnou praktikou, slovo pre „skúšobný kameň“ sa začalo používať na označenie spôsobu na overenie pravosti niečoho. V gréčtine, v jazyku, v ktorom bola napísaná časť Biblie, sa toto slovo používalo aj na označenie vyšetrovania alebo vypočúvania ľudí s použitím mučenia.

Keďže väzňov mučili žalárnici, slovo odvodené od výrazu „skúšobný kameň“ sa vzťahovalo aj na žalárnikov. Preto sa v biblickom zázname Ježišovho podobenstva píše, že nevďačný otrok bol vydaný do rúk ‚žalárnikov‘, alebo ako to uvádzajú niektoré preklady, ‚mučiteľov‘. (Matúš 18:34, Katolícky preklad, Evanjelický preklad, Roháčkov preklad)
No ale teba sa viac páči výraz "mučiť",...no a mne sa páči ten výraz,ktorý vyplýva z kontextu Ježišových slov,a až tak nemätie skúmajúcich.
Dalej spomeniem text na ktorý som narážal vo vojom príspevku. Júda 7/má to dočinenia i s tou sírou/
„Jako Sodoma a Gomora a mestá okolo nich, ktoré podobným spôsobom ako títo neslýchane smilnily a odišly za iným telom, ležia pred očima na výstražný príklad a nesú trest večného ohňa.“ (Oheň, ktorý zničil Sodomu a Gomoru, prestal horieť pred tisícami rokov, tomu dúfam veríš? Ale účinok tohto ohňa pretrval; tieto mestá neboli obnovené. Boží rozsudok sa však nevzťahoval len na mestá, ale aj na zlých obyvateľov. To, čo sa im stalo, je varovným príkladom. V Lukášovi 17:29 Ježiš hovorí, že boli „zničení“; a Júda 7 ukazuje, že to zničenie bolo večné.
Ale nevysvetlil si ,ako môže peklo,smrť trpieť? To by ma zaujímalo. Alebo ked Jakob žialil za Jozefom/synom/ o ktorom si myslel ,že ho roztrhali divé šelmy,tak od žialu sa modlil aby ho Boh vzal do "šeolu",pekla. Myslíš si,že mu žiaľ nejak "uškodil",tak chcel ešte viac trpieť v pekle? Nie ,chcel byť v hrobe/šeole/ so svojím synom. Podobne i Job chcel byť v pekle/šeole/. Jób 14:13–15.
A pýtam sa,čo povedal Boh Adamovi?...že ,"ked odtrhneš zo stromu poznania...tak pôjdeš do pekla? Nie,povedal-"zomrieš". "Si prach,a do prachu zeme sa navrátiš".
Kde bol Adam ked sa narodil? Nuž v prachu zeme,a tam sa po smrti navrátil.
Treba si uvedomiť Wolfe jednu dôležitú skutočnosť, že s osvojenímsi nebiblickej ,pohanskej/grécke,Platónskej/ náuky, si teologovia uvedomili, že treba nesmrteľné,zlé duše niekam poslať./lebo čo je nesmrteľné,nezomiera-podľa nich/ A tak museli nutne vymyslieť peklo.....jedna lož,plodí dalšiu lož.
A s tým ohňom máš pravdu,ale vždy rozhoduje kontext, a ten sa dá ľahko pochopiť,ak poznáme Písma a ich spôsob vyjadrovania.
A že je to jednoduché,tak to vyplýva i z kontextu o "ohnivom jazere". Autor polopatisticky dodáva: "je to druhá smrť". Teda,večná. /gehenna -obdobne/
none
56

54. Shagara 17.04.2015, 22:13

Písmo používa viac podôb slova "basanos", /basanismou/a jedno je i to,čo spomínaš. Druhý výraz som spomenul ja. Keby som citoval dané texty o "mučení" z rôznych prekladov,pochopil by si lepšie ,ako dané slovo prekladatelia preložili. Má viac významov. A ešte viac by si spoznal,keby si čítal celú správu o objave v starovekej Lýdii/skušobný kameň,čierny kameň/
Keď sa skúšanie zlata pomocou skúšobného kameňa stalo medzi obchodníkmi bežnou praktikou, slovo pre „skúšobný kameň“ sa začalo používať...

18.04.2015, 01:44
"Alebo ked Jakob žialil za Jozefom/synom/ o ktorom si myslel ,že ho roztrhali divé šelmy,tak od žialu sa modlil aby ho Boh vzal do "šeolu",pekla." >> Pozor seol bolo len akesi podsvetie.. nejake miesto kde by mali byt akoze (to je len teoria, nie moja, ale ja si rad overujem vsetko) duse cakajuce na znovuzrodenie..

Dalo by sa povedat, ze dualizmus pekla a neba prisiel s perzskym a helenistickym vplyvom...
Myslis ze Jakob nemal dost synov na to, aby sa z nich radoval (aj ked Jozef bol najoblubenejsi)?


"A pýtam sa,čo povedal Boh Adamovi?...že ,"ked odtrhneš zo stromu poznania...tak pôjdeš do pekla?"
Ked sme uz pri tom... Preco povedal "V TEN DEN" ?
(17 Zo stromu poznania dobra a zla však nejedz! Lebo >>>v deň, keď by si z neho jedol, istotne zomrieš.<<<😉

"Ale nevysvetlil si ,ako môže peklo,smrť trpieť?" >> To moze byt slovny obrat... presne taky, ako ked moze peklo, smrt zomriet...

Ako moze byt druha smrt. Ak niekto nie je vzkrieseny, tak je to prva a vecna smrt. Nie druha..
Nemozes mat druhu smrt po tom co si uz zomrel..
To je ako slepeho druhe oslepnutie..

Platon zil este pred Kristom, to by mohlo znamenat, ze aj apostoli boli ovplyvneni Platonom? Ako potom verit biblii?

[2Kor 4,16-18]
6 Preto neochabujeme; a hoci >>>náš vonkajší človek<<< chradne (###pride mi to ako telo###), >>>náš vnútorný<<< (###pride mi to ako dusa###) sa zo dňa na deň obnovuje.
17 Veď naše terajšie ľahké súženie prinesie nám nesmierne veľkú váhu večnej slávy,
18 ak nehľadíme na to, >>>čo je viditeľné, ale na to, čo je neviditeľné; lebo viditeľné je do času, ale neviditeľné je naveky.<<<
Znie to (18), akoby hovoril o neviditelnej dusi
+
[2Kor 5,1-8]
1 Veď vieme, že keď sa tento stánok - >>>náš pozemský dom rozpadne, máme od Boha príbytok nie rukou zhotovený, ale večný dom v nebi.<<<
2 Lebo v tomto vzdycháme a túžime obliecť si naň svoj nebeský príbytok,
3 aby sme hoci aj vyzlečení, neostali nahí.
4 Veď kým sme v tomto stánku, vzdycháme pod ťarchou, lebo sa nechceme vyzliecť, ale priodiať iným, aby život pohltil to, čo je smrteľné.
5 >>>A to nás takto uspôsobil Boh, ktorý nám dal závdavok Ducha.<<<
6 Sme teda stále plní dôvery a vieme, že >>>kým sme doma v tele, sme vzdialení od Pána;<<<
7 lebo žijeme vo viere, a nie v nazeraní.
8 Sme však plní dôvery a >>>radšej sa chceme vzdialiť z tela a bývať u Pána.<<<
none
59

56. 18.04.2015, 01:44

"Alebo ked Jakob žialil za Jozefom/synom/ o ktorom si myslel ,že ho roztrhali divé šelmy,tak od žialu sa modlil aby ho Boh vzal do "šeolu",pekla." >> Pozor seol bolo len akesi podsvetie.. nejake miesto kde by mali byt akoze (to je len teoria, nie moja, ale ja si rad overujem vsetko) duse cakajuce na znovuzrodenie..

Dalo by sa povedat, ze dualizmus pekla a neba prisiel s perzskym a helenistickym vplyvom...
Myslis ze Jakob nemal dost synov na to, aby sa z nich radoval (aj ked Jozef b...

18.04.2015, 22:10
Wolfe...ale i grécky "hádes" je podsvetie/peklo/. Vieš, v NZ je citovaný 16 žalm,a tam sa nachádza slovo -"šeol", a v NZ sa tento výraz prekladá slovom -"hádes". Teda ,gréckym ekvivalentom slova -"šeol", je "hádes". Sú to rovnocenné výrazy.
Je naivná predstava,že v SZ ludia čo zomreli ,šli inam,ako v NZ. Nie!!! Aj v SZ ,aj v NZ je podsvetie/hádes,šeol/...všeobecný hrob ľudstva,ríša smrti,záhrobie...atd. Proste ,...sú tam všetci mŕtvy.
A to,"či mal Jakob dosť synov",...je bezpredmetné. Tu mi šlo len o dané slovo -"šeol",aby bolo jasné,že pekla sa báť nemusíme,...pretože neexistuje.
A Boh mal pravdu,pretože ...hriech spôsobuje smrť./Ezech.18:4/. A tak "v deň" ked Adam zhrešil/zomrel duchovne/,začal stárnuť a napokon zomrel. To nebolo v Božom pláne.
Dalej Wolfe-smrť a peklo/hádes/ ked budú vhodené do ohnivého jazera,tak prestanú existovať,budú nadbytočné,...budú zničené. Prečo? Jednoducho, pod Božím kráľovstvom ľudia nebudú zomierať. Teda.nejde o nijaký "obrat",ale o reálnu skutočnosť.
A kresťania neboli ovplyvnení Platońom,a ak aj,....tak museli opustiť tieto mútne vody gréckej filozofie. Kol.2:8.
A ona-helenizácia, značne ovplyvnila i židov pred Kristom/Filon...atd./ a jej náuky sa dostali do kresťanského učenia pod vplyvom konvertitov z pohanstva. Ale aj iné náuky. Trebárs,Augustínov manichejizmus,gréckufilozofiu, vidieť v jeho názoroch,náukách,prácach.
A Pavol bol zástancom vzkriesenia, a tak v jeho listoch ja určite nevidím..."nesmrteľnú dušu". Kontext opäť nepustí.
Pavol sa zmienil o ‚zákone toho ducha‘ a ‚zákone hriechu a smrti‘. (Rim. 8:2) Aké sú to zákony? Slovo „zákon“ sa tu nevzťahuje na určité nariadenia, aké boli napríklad v mojžišovskom Zákone.....Jedno odborné dielo predkladá takýto názor: „Grécky výraz pre zákon tu znamená vnútorný vzorec správania/vnútorný človek sa v tomto duchu obnovuje/ — buď dobrého, alebo zlého —, ktorý pôsobí ako zákonitosť. Tento výraz tiež označuje normu, podľa ktorej človek žije.“
Alebo inak..."máme chodiť v súlade s duchom",..."byť duchovnými ľudmi". A druhý text,tiež nič nehovorí o "nesmrteľnej duši".
A na dôvažok citácia z katolíckej encyklopedie. „V S[tarom] Z[ákone] nie je žiadna dichotómia [rozdelenie] tela a duše. Izraelita videl veci konkrétne, celistvo, a tak považoval ľudí za osoby, a nie za niečo zložené. Výraz nepeš [nefeš], hoci je preložený naším slovom duša, nikdy neznamená dušu ako odlišnú od tela alebo od jednotlivej osoby . . . Výraz [psyché] je v N[ovom] Z[ákone] slovo zodpovedajúce slovu nepeš. Môže znamenať životný princíp, samotný život alebo živú bytosť.“ — New Catholic Encyclopedia, 1967, zv. XIII, s. 449, 450.
none
61

59. Shagara 18.04.2015, 22:10

Wolfe...ale i grécky "hádes" je podsvetie/peklo/. Vieš, v NZ je citovaný 16 žalm,a tam sa nachádza slovo -"šeol", a v NZ sa tento výraz prekladá slovom -"hádes". Teda ,gréckym ekvivalentom slova -"šeol", je "hádes". Sú to rovnocenné výrazy.
Je naivná predstava,že v SZ ludia čo zomreli ,šli inam,ako v NZ. Nie!!! Aj v SZ ,aj v NZ je podsvetie/hádes,šeol/...všeobecný hrob ľudstva,ríša smrti,záhrobie...atd. Proste ,...sú tam všetci mŕtvy.
A to,"či mal Jakob dosť synov",...je bezpredmetné. T...

18.04.2015, 23:03
"smrť a peklo/hádes/ ked budú vhodené do ohnivého jazera,tak prestanú existovať,budú nadbytočné,...budú zničené. Prečo? Jednoducho, pod Božím kráľovstvom ľudia nebudú zomierať. Teda.nejde o nijaký "obrat",ale o reálnu skutočnosť." >>>
A to ze peklo alebo smrt moze zomriet, to tiez nie je slovny obrat?

"A ona-helenizácia, značne ovplyvnila i židov pred Kristom/Filon...atd./ a jej náuky sa dostali do kresťanského učenia pod vplyvom konvertitov z pohanstva. " >> Filon, a sme zas pri Platonizme 🙂 O Filonovi mi tusim nieco hovoril J.Tull...

O com potom hovoril ked hovoril o neviditelnom?
18 ak nehľadíme na to, >>>čo je viditeľné, ale na to, čo je neviditeľné; lebo viditeľné je do času, ale neviditeľné je naveky.<<<

a taktiez

6 Sme teda stále plní dôvery a vieme, že >>>kým sme doma v tele, sme vzdialení od Pána;<<<
7 lebo žijeme vo viere, a nie v nazeraní.
8 Sme však plní dôvery a >>>radšej sa chceme vzdialiť z tela a bývať u Pána.<<<

6 > Kym sme doma v tele, to znie, ako nasa dusa pokial je v tele...
Vzdialit z tela a byvat u pana?

Ja neviem, ale mam pocit, ze bibliu si moze otocit kto chce ako chce..
Teraz sa zahram na opacnu stranu a poviem...

Kym sme doma v tele = myslime na veci telesne, materialne
radsej sa chceme vzdialit z tela a byvat u Pana = nemysliet(/vzdat sa) na veci materialne, ale na veci duchovne, spiritualne..

Ale co presne potom znamena v kontexte toto "náš pozemský dom rozpadne, máme od Boha príbytok nie rukou zhotovený, ale večný dom v nebi" , mysli sa tym miesto v raji, ci?
none
58

54. Shagara 17.04.2015, 22:13

Písmo používa viac podôb slova "basanos", /basanismou/a jedno je i to,čo spomínaš. Druhý výraz som spomenul ja. Keby som citoval dané texty o "mučení" z rôznych prekladov,pochopil by si lepšie ,ako dané slovo prekladatelia preložili. Má viac významov. A ešte viac by si spoznal,keby si čítal celú správu o objave v starovekej Lýdii/skušobný kameň,čierny kameň/
Keď sa skúšanie zlata pomocou skúšobného kameňa stalo medzi obchodníkmi bežnou praktikou, slovo pre „skúšobný kameň“ sa začalo používať...

18.04.2015, 02:16
plus este mi prosim vysvetli toto:

[Lk 16,19-28]
9 Bol istý bohatý človek. Obliekal sa do purpuru a kmentu a deň čo deň prepychovo hodoval.
20 Pri jeho bráne líhal akýsi žobrák, menom Lazár, plný vredov.
21 Túžil nasýtiť sa z toho, čo padalo z boháčovho stola, a len psy prichádzali a lízali mu vredy.
22 Keď žobrák umrel, anjeli ho zaniesli do Abrahámovho lona. Zomrel aj boháč a pochovali ho.
23 >>>A keď v pekle v mukách<<< pozdvihol oči, zďaleka videl Abraháma a Lazára v jeho lone.
24 I zvolal: "Otec Abrahám, zľutuj sa nado mnou a pošli Lazára, nech si namočí aspoň koniec prsta vo vode a zvlaží mi jazyk, lebo >>>sa hrozne trápim v tomto plameni!<<<"
25 No Abrahám povedal: "Synu, spomeň si, že si dostal všetko dobré za svojho života a Lazár zasa iba zlé. Teraz sa on tu teší a ty sa trápiš.
26 A okrem toho je medzi nami a vami veľká priepasť, takže nik - čo ako by chcel - nemôže prejsť odtiaľto k vám ani odtiaľ prekročiť k nám."
27 Tu povedal: "Prosím ťa, Otče, pošli ho do domu môjho otca.
28 Mám totiž piatich bratov; nech ich zaprisahá, aby sa nedostali aj oni na toto miesto múk."
none
60

58. 18.04.2015, 02:16

plus este mi prosim vysvetli toto:

[Lk 16,19-28]
9 Bol istý bohatý človek. Obliekal sa do purpuru a kmentu a deň čo deň prepychovo hodoval.
20 Pri jeho bráne líhal akýsi žobrák, menom Lazár, plný vredov.
21 Túžil nasýtiť sa z toho, čo padalo z boháčovho stola, a len psy prichádzali a lízali mu vredy.
22 Keď žobrák umrel, anjeli ho zaniesli do Abrahámovho lona. Zomrel aj boháč a pochovali ho.
23 >>>A keď v pekle v mukách<<< pozdvihol oči, zďaleka videl Abraháma a Lazá...

18.04.2015, 22:32
Už si sa pýtal,-"ako rozpoznať to,čo je symbolický príbeh,alebo skutočný"?
A tu máš príklad obrazného príbehu.
The Jeruzalem Bible v poznámke pod čiarou pripúšťa, že je to „podobenstvo vo forme príbehu bez vzťahu k akejkoľvek historickej osobe“. Ak by sme to brali doslova, znamenalo by to, že tí, ktorí sa tešia z božskej priazne, by sa všetci zmestili do náručia jedného muža, Abraháma; že voda na končeku prsta by sa nevyparila v ohni hádesu; /pekla/,alebo ,že jediná kvapka vody by priniesla úľavu tomu, kto tam trpí. Tiež by niekto mohol dospieť k tomu,že ľudia v pekle sa môžu rozprávať s tými,čo sú v nebi/a naopak/,a dokonca ich môžeme vidieť. /aj ked je medzi nimi veľká priepasť/.
Znie to logicky? Keby to bolo doslovné, bolo by to v rozpore s inými časťami Biblie. Ak by si teda Biblia odporovala,asi by nám bola nanič. Avšak Biblia si neodporuje.
Existuje aj podrobnéjší rozbor tohto poučného,fiktívneho príbehu. Teda,ani tento príbeh nič nehovorí o "nesmrteľnej duši",...ani o "pekle". Ono je to tak,keby sme si zamieňali symboliku s realitou,tak by sme dostali z Biblie,čudesné,fantastické veci./hlavne prí štúdiu knihy Zjavenie/.
none
62

60. Shagara 18.04.2015, 22:32

Už si sa pýtal,-"ako rozpoznať to,čo je symbolický príbeh,alebo skutočný"?
A tu máš príklad obrazného príbehu.
The Jeruzalem Bible v poznámke pod čiarou pripúšťa, že je to „podobenstvo vo forme príbehu bez vzťahu k akejkoľvek historickej osobe“. Ak by sme to brali doslova, znamenalo by to, že tí, ktorí sa tešia z božskej priazne, by sa všetci zmestili do náručia jedného muža, Abraháma; že voda na končeku prsta by sa nevyparila v ohni hádesu; /pekla/,alebo ,že jediná kvapka vody by prini...

18.04.2015, 23:11
Je mi to jasne...
Ked hovoril pribeh o bliznom, hovoril o Samaritanovi, neudaval o koho ide, ale to neznamena, ze Samaritani neexistovali...


#Pre ostatnych - toto je sukromna sprava, takze prosim nereagovat, kedze neviem ci ma shagara registraciu aj na df.eu tak to pisem sem# (Vlastne neviem, ci by som ti radsej nemal napisat mail, aby som to co napises mal pokope, aby som si to mohol znova precitat a lahko najst, uz len kvoli mojej skleroze inak len tak pre istotu Wolfe@zmail.sk )

Avšak Biblia si neodporuje. >> Biblia si moze a nemusi odporovat, zavisi na uhle ako na nu nahliadas.
Uplne kazdy ma pravdu, respektive kazdy je pevne presvedceny, ze ma pravdu...
Ateisti na nu nahliadaju inak a vsetky krestanske denominacie na nu nahliadaju inak..
Uprimne mam z toho zufaly zmatok...
Mam pocit, ze uz nic nechapem a vsetko sa mi rozpada..
Neveriacim som bol par rokov, veriacim som v podstate len par mesiacov..a zacina sa mi ten system akosi zosypavat...
Uz neviem comu verit..
none
63

62. 18.04.2015, 23:11

Je mi to jasne...
Ked hovoril pribeh o bliznom, hovoril o Samaritanovi, neudaval o koho ide, ale to neznamena, ze Samaritani neexistovali...


#Pre ostatnych - toto je sukromna sprava, takze prosim nereagovat, kedze neviem ci ma shagara registraciu aj na df.eu tak to pisem sem# (Vlastne neviem, ci by som ti radsej nemal napisat mail, aby som to co napises mal pokope, aby som si to mohol znova precitat a lahko najst, uz len kvoli mojej skleroze inak len tak pre istotu Wolfe@zmail....

19.04.2015, 00:07
Samaritáni existovali,...ale opäť tu mu šlo o príbeh a morálne ponaučenie. Snád vieš,že medzi židmi a samaritánmi bola nevraživosť,,...a práve samaritán pomohol danému židovi. Ježiš im poukázal pekne ,..kto je vlastne môj blížny,a že láska nepozná predsudky,rasové a iné rozdiely. No a samozrejme , daný skutok /milosrdný/, bol ukážkou toho,čo by sme mali robiť i my.
A ten "uhoľ pohľadu", je len alibistický výraz,ked sa "hľadajúci" uberá cestou menšieho odporu. A odmieta logické,biblické úvahy. Hovorím všeobecne-neplatí to na teba. A ver mi,aj ja som mal zmätok/a pocity aké máš ty/...to patrí k hľadaniu.
Jedno je ale isté: " Proste a dostanete. Hľadajte a nájdete. Klopte a otvoria vám. 8 Lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde, a kto klope, tomu otvoria. 9 Alebo či je medzi vami človek, ktorý by dal synovi kameň, keď si prosí chlieb? 10 A keď si pýta rybu, či mu podá hada? 11 Keď teda vy, hoci ste zlí, viete dávať dobré dary svojim deťom, o čo skôr dá váš Otec, ktorý je na nebesiach, dobré veci tým, čo ho prosia. " Mat.7:7-11
Je nemožné,ak niekto úprimne,vytrvalo hľadá pravdu,poznanie o Bohu,živote,o sebe...atd,že by nenašiel túto pravdu,resp,že by Boh takémuto človeku nepomohol,ak ho o to prosí. Mnohé uistenia Biblie, nedávajú priestor na takéto tvrdenie. A to je veľmi utešujúce.
Treba si uvedomiť,že ak ľudia pre pominuteľnú slávu vyvíjajú značné úsilie,obetavosť,....tak desať-násobné to platí pre získanie večného života,vnútorného pokoja,šťastia a zmyslu života.
A to neplatí len potom,...ale už i teraz./okrem tej prvej odmeny/.
A hádaj kto to takto skomplikoval? Kto nasial "burinu"/falošných kresťanov/,...kto vyvoláva pochybnosti,prekrúca,manipuluje,klame,zavádza,ohovára?...Kto tvrdí,že, ked budeme nezávislí budeme šťastní?....A že bohatstvo,kariéra a iné svetské statky, a iné zmyslové uspokojenia sú tie najdôležitejšie veci,ktoré môžme získať?
Obeť Krista,večný život v ideálnych podmienkach,....to nie sú maličkosti,.....stojí to zato,namáhať sa, a chápať ich. Zjav.21:4.
none
64

63. Shagara 19.04.2015, 00:07

Samaritáni existovali,...ale opäť tu mu šlo o príbeh a morálne ponaučenie. Snád vieš,že medzi židmi a samaritánmi bola nevraživosť,,...a práve samaritán pomohol danému židovi. Ježiš im poukázal pekne ,..kto je vlastne môj blížny,a že láska nepozná predsudky,rasové a iné rozdiely. No a samozrejme , daný skutok /milosrdný/, bol ukážkou toho,čo by sme mali robiť i my.
A ten "uhoľ pohľadu", je len alibistický výraz,ked sa "hľadajúci" uberá cestou menšieho odporu. A odmieta logické,biblické úvahy...

19.04.2015, 00:21
S tym Samaritanom som to myslel tak, ze pouzil Samaritana ako priklad vo svojom podobenstve..
Tym som myslle, ze preco by v inom podobenstve nehovoril o realnom pekle? Mozno nie sucasnom, (respektive toho casu ked to rozpraval), ale v buducom ked peklo naozaj bude peklom)
Sorry, ze stale otravujem, ale potrebujem zabit vsetky pochybnosti, kazdeho chrobaka, co mi vrta v hlave...

Ako videl som, ze si chytry a scitany, preto som sa na teba nalepil...

Keby som ti hodil vsetky otazky ktore ma tazia, tak to by si radsej napisal rovno knihu 🙂
none
65

64. 19.04.2015, 00:21

S tym Samaritanom som to myslel tak, ze pouzil Samaritana ako priklad vo svojom podobenstve..
Tym som myslle, ze preco by v inom podobenstve nehovoril o realnom pekle? Mozno nie sucasnom, (respektive toho casu ked to rozpraval), ale v buducom ked peklo naozaj bude peklom)
Sorry, ze stale otravujem, ale potrebujem zabit vsetky pochybnosti, kazdeho chrobaka, co mi vrta v hlave...

Ako videl som, ze si chytry a scitany, preto som sa na teba nalepil...

Keby som ti hodil...

19.04.2015, 21:52
Ale aj samaritán,a daná udalosť bola fiktívna. Ježiš rád rozprával príbehy zo života,aby poskytol dôležité poučenia.
A takmer vo všetkých/až na pár výnimiek-kde je to ale vidieť/,požíval takéto vymyslené príbehy.
A jedno vedz. Každé vyučovanie musí mať istú metodiku. Ak postupne pochopíš jednoduchšie veci z Písma,výrazové prostriedky Písma, jej reč, ak budeš vnímať pôvodné preklady aspoň tých dôležitých slov/z pôvodných prekladov,./.GR.,Hebr./..atd,tak môžeš ľahko porozumieť Písmam. Ono totiž,nie intelekt je prvoradý/tým ani najmenej nespochybňujem tvoj,práve naopak/,ale pohnútky srdca. Boh priťahuje k sebe ľudí ,iba na základe srdca,pohnútok.
Tak povedal Ježiš...:"Nik nemôže prísť ku mne, ak ho nepritiahne Otec, ktorý ma poslal. "

Môžem ti poslať i svoj mail/na tvoj/ a môžeš ho využiť. Alebo i tu na DF, je to na tebe. Rád odpoviem,/tak i onak/ak to bude v mojich silách.
A už som písal: "Klásť otázky,pýtať sa...to sú najlepšie prostriedky proti omylu",...a samozrejme,všetko preosievať skrze Božie slovo, s použitím sily rozumu,zdravého úsudku. To je jediná norma pravdy-Biblia.

A na pekle nie je nič biblické,nič logické,nič pekné. Peklo,hádes je len v greckej mytológií./Cháron,Styx,Kerberos...atd/
none
66

65. Shagara 19.04.2015, 21:52

Ale aj samaritán,a daná udalosť bola fiktívna. Ježiš rád rozprával príbehy zo života,aby poskytol dôležité poučenia.
A takmer vo všetkých/až na pár výnimiek-kde je to ale vidieť/,požíval takéto vymyslené príbehy.
A jedno vedz. Každé vyučovanie musí mať istú metodiku. Ak postupne pochopíš jednoduchšie veci z Písma,výrazové prostriedky Písma, jej reč, ak budeš vnímať pôvodné preklady aspoň tých dôležitých slov/z pôvodných prekladov,./.GR.,Hebr./..atd,tak môžeš ľahko porozumieť Písmam. Ono ...

20.04.2015, 00:00
Ak my posles mail svoj mail na Wolfe@zmail.sk tak ta zahltim otazkami


To by som ta mohol zneuzit aj na inve veci, napriklad rozpory v biblii, veci ktorym nechapem... A ako hovorim vyhoda by bola v tom, ze by som to mal uschovane a mohol by som sa k tomu vracat, hlavne kedze mam problem s pamatou..
Tu uz neviem ani najst svoje vlastne argumenty a texty v temach..

Ako som povedal, co sa tyka toho pekla a "pekla".. Vidim tam texty aj pre jednu moznost aj pre druhu.. takze som dost rozpolteny... ale je dost pravda, ze si ma, pouzijem cesky vyraz zviklal..
none
67

66. 20.04.2015, 00:00

Ak my posles mail svoj mail na Wolfe@zmail.sk tak ta zahltim otazkami


To by som ta mohol zneuzit aj na inve veci, napriklad rozpory v biblii, veci ktorym nechapem... A ako hovorim vyhoda by bola v tom, ze by som to mal uschovane a mohol by som sa k tomu vracat, hlavne kedze mam problem s pamatou..
Tu uz neviem ani najst svoje vlastne argumenty a texty v temach..

Ako som povedal, co sa tyka toho pekla a "pekla".. Vidim tam texty aj pre jednu moznost aj pre druhu.. t...

20.04.2015, 00:26
Dobre,tak ho posielam. A na prvý pohľad aj zdánlivé rozpory sa dajú zodpovedať. Ale Biblia nie je rozporuplná. Treba si ale uvedomiť,že sú isté pasáže,kde Boh nevypovedal všetko,aby sme sa úplne mohli s istotou vyjadriť,...ako to bolo. Ale podotýkam...to sa týka väčšinou nepodstatných vecí. Autor Písma "zhustil" svoje myšlienky do podoby,ktorá nám najviac pomôže, a dal nám to,čo v sebe spĺňa i ten rozmer,že dané ťažšie miesta,podobenstvá,hádanky,,obrazy,proroctvá...atd,,...majú za cieľ oddeliť,...hľadajúceho,skúmajúceho,vytrvalého,úprimného,pokorného....od tých ktorí sú presným opakom,tých prvých.
A ja s peklom nemám ani najmenšiu pochybnosť,absolútne ani najmenšiu. Viem že neexistuje. A ak Boh dá,tak raz na dôchodku o tom napíšem knihu. Bude mať názov..:"Posledný dohorievajúci plamienok Pekla".
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 292 950 B vygenerované za : 0.103 s unikátne zobrazenia tém : 36 457 unikátne zobrazenia blogov : 544 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

V kontexte blogu Nadji som si dovolil k problematike zaujať obšírnejší názor. Naozaj musíme poznať takmer všetko, aby sme si z toho mohli vyberať pravdu? Naozaj musím poznať pokiaľ možno všetku pravdu protistrany, aby som mohol povedať, ale aj nepov...

citát dňa :

Neplač ty dievča pre neho, nájdi si chlapca iného.