hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Hľa aká je Pánova spravodlivosť.

príspevkov
15
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 13.5.2012 20:42
posledná zmena 15.5.2012 22:09
1
13.05.2012, 20:42
Čo teda povieme? Či nie je
nespravodlivosť u Boha?
Rim. 9/124
Mnohí z diskutujúcich ospevujú takzvanú spravodlivosť Pánovu. Pozrime sa, čo o nej píše Starý zákon skrze Jóba.
Kniha Jóbova je snáď najfascinujúcejšou knihou Písma svätého. Už som poukázal na čudný Pánov prístup k ľuďom. Všimol si ho aj Jób.
V 21. kapitole sa sťažuje, že mnohí bezbožníci sa dožijú požehnaného veku v plnej sile. Všetko sa im darí. Majú pekné domy. Žijú si pokojne, bez problémov. Verejne sa dištancujú od boha a modlitieb. A nič sa im zato nestane. Boh im neudeľuje žiadne bolesti v hneve. Ako je to možné?
No to nie je všetko. Najväčšou nespravodlivosťou je, že zlý človek býva ušetrený i ku dňu záhuby a aj keď čokoľvek spácha nie je potrestaný.
A po smrti? Citujem z Jóba 21/32 – 34: „Keď do hrobu ho odprevadia napokon, bedliť mu budú nad náhrobkom ver‘. Sladké mu budú aj tie hrudy ručaja, všetci za ním prúdmi sa pohrnú a pred ním zasa zástup bez počtu. Nuž darmo veru vy mňa potešujete, a zo slov vašich klam len ostáva.“
Čo z toho vyplýva? Že Jób všetko príkorie, ktoré na neho Pán poslal statočne znášal len preto, aby si zachránil život. Dobre vedel, že keby nevydržal, Boh by ho zabil.
Ohromná spravodlivosť od Pána.
Jóbove názory potvrdzujú ďalšie úvahy o božej náladovej spravodlivosti. Viď knihu Kazateľ 7/15 kde sa dozvedáme, že spravodlivý niekedy hynie vo svojej spravodlivosti a bezbožný dlho žije vo svojej zlobe. V tejto knihe sa nájdu ešte mnohé ďalšie úvahy o márnostiach dejúcich sa na Zemi, ktoré popierajú dogmu o božej spravodlivosti.
Potom výrok Hospodina v Izaiášovi 13/11 že navštívi zlosť na okruhu sveta a na bezbožných ich neprávosť a že poníži vysokomyseľných tyranov, sa zdá ako plané chvastanie sa.
Cirkev tvrdí, že zlo pochádza od mocností pekelných. Od diablov, Satana, zlých duchov. Nie je to tak. Podľa Izaiáša 45/7 je pôvodcom zla Hospodin. Sám sa k tomu priznáva: „...ja, ktorý formujem svetlo a tvorím tmu, pôsobím pokoj a tvorím zlo, ja Pán činím to všetko!“ Podľa Iz. 54/16 Hospodin stvoril aj zhubcu, čo ničí. Tiež prorok Habakuk v prvej kapitole vo verši č.13 si všimol, že s božou spravodlivosťou čosi nie je v poriadku. Vyčíta Hospodinovi, že sa díva na vierolomných a mlčí keď pohlcuje bezbožný toho, kto je spravodlivejší od neho.
Ale snáď najlepšie vystihol Pánovu náladovú spravodlivosť svätý Pavol vo svojej epištole Rimanom 9/18. Dočítame sa tom, že Pán sa zmiluje nad kým chce a koho chce toho zatvrdí.
Úžasná spravodlivosť!
Postrehli ste, že tu čosi chýba? Áno nie sú tu vyhrážky peklom ani purgatóriom
👍: ruwolf
none
2

1. 13.05.2012, 20:42

Čo teda povieme? Či nie je
nespravodlivosť u Boha?
Rim. 9/124
Mnohí z diskutujúcich ospevujú takzvanú spravodlivosť Pánovu. Pozrime sa, čo o nej píše Starý zákon skrze Jóba.
Kniha Jóbova je snáď najfascinujúcejšou knihou Písma svätého. Už som poukázal na čudný Pánov prístup k ľuďom. Všimol si ho aj Jób.
V 21. kapitole sa sťažuje, že mnohí bezbožníci sa dožijú požehnaného veku v plnej sile. Všetko sa im darí. Majú pekné domy. Žijú si pokojne, bez pro...

13.05.2012, 21:11
Podľa Biblie sa môže komukoľvek na tomto svete, dieťaťu, dospelému, vinnému i nevinnému stať niečo zlé, smrť či predčasná smrť. Nie každý umiera prirodzenou smrťou v starobe. Nie všetko je tu len dobré a pekné. Nevinné dieťa sa však dostane do neba. Napr. v Kazateľovi 9,11 sa píše: "Čas a nepredvídaná udalosť (náhoda) postihujú všetkých." Alebo v Lukášovi 13 sa hovorí o tom, že tam zmienení ľudia, čo predčasne zahynuli, neboli nejakí väčší hriešnici. Ale ide aj o to, že dobrí ľudia sa dostanú do neba, zatiaľ čo zlí zrejme nie. Aj o tom je spravodlivosť. Samozrejme, na mnohé veci máme dosah, biblia napr. v Prísloviach uvádza to, že určitý štýl života podporuje život, a vyzýva k tomu, a iný spôsob života skracuje život a varuje pred tým. Ale inak ani veriaci nemusia byť absolútne chránení pred chorobou, nehodou a predčasnou smrťou. Aj Ježiš hovoril: Nepoznáte dňa ani hodiny... Niekedy sa zas aj zlým ľuďom darí, aspoň dočasne, aj o tom sa tam píše. Ako uvádza N. de s. Cameron (1989), to neznamená, že dejiny, národy a životy jednotlivých ľudí nemajú zmysel; no zmysel tomu dáva Božia prozreteľnosť a raz sa snáď aj my dočkáme jeho poznania.

Aj Ježiš povedal, že na svete je trápenie: "Vo svete máte súženie, ale dúfajte, ja som premohol svet." (Jn 16, 33) Podľa mňa príbeh o Jóbovi môže byť i akousi parabolou (podobenstvom) na ľudský život. Keď sa ľuďom darí, hovoria "chvála bohu", sú spokojní. Ale keď prídu vážnejšie ťažkosti, majú sklon nadávať, odpadávať od viery a pod. Ide o to, aby sa láska k bohu preskúšala; aby sme dokázali znášať aj nevyhnutné utrpenie, nie len príjemné veci; aby sme sa naučili vidieť veci v širších súvislostiach; aby sme sa naučili pokore a súcitu. Kto to viac-menej dokáže, osvedčí sa a dostane odmenu; kto nie, neprejde školou života. Boh je v tomto príbehu ako učiteľ a rodič, satan ako ten, kto "robí zle" a pokúša.

Tu je taký pomerne kritický článok o ľudskom utrpení, aj Jób sa tam spomína. odkaz
👍: J.Tull
none
3

2. Krištof 13.05.2012, 21:11

Podľa Biblie sa môže komukoľvek na tomto svete, dieťaťu, dospelému, vinnému i nevinnému stať niečo zlé, smrť či predčasná smrť. Nie každý umiera prirodzenou smrťou v starobe. Nie všetko je tu len dobré a pekné. Nevinné dieťa sa však dostane do neba. Napr. v Kazateľovi 9,11 sa píše: "Čas a nepredvídaná udalosť (náhoda) postihujú všetkých." Alebo v Lukášovi 13 sa hovorí o tom, že tam zmienení ľudia, čo predčasne zahynuli, neboli nejakí väčší hriešnici. Ale ide aj o to, že dobrí ľudia sa dostanú do...

13.05.2012, 21:18
ak sa dobre pamätám, aj nevinné deti sa dostanú do neba iba v prípade, ak sú pokrstené. preto treba z pôrodnice hned utekať za zaneprázdneným farárom, aby nám dal termín na krst.
none
4

3. 13.05.2012, 21:18

ak sa dobre pamätám, aj nevinné deti sa dostanú do neba iba v prípade, ak sú pokrstené. preto treba z pôrodnice hned utekať za zaneprázdneným farárom, aby nám dal termín na krst.

13.05.2012, 21:22
náhodou, si dobre pamätám, aj som niečo našla:

odkaz
none
6

4. 13.05.2012, 21:22

náhodou, si dobre pamätám, aj som niečo našla:

http://ziolkovsky.blog.sme.sk/c/133765/Preco-krstime-male-deti.html

13.05.2012, 21:36
Ale ba. "Ježiš im povedal: Nechajte deti a nebráňte im prichádzať ku mne, lebo takým patrí nebeské kráľovstvo." Mt 19, 14

„Moreland, otec dvoch dcér, sa pri odpovedi naklonil dopredu. „Musíte pochopiť, že v budúcom živote budú naše
osobnosti odzrkadľovať stav dospelých, takže môžeme s istotou povedať, že v pekle nebudú žiadne deti," začal.
„Určite tam nebude nikto, kto, ak by mal šancu vyrásť a byť dospelý, by si
vybral cestu do neba. Do pekla nikto z nich nepôjde jednoducho preto, že
všetko, čo potrebovali, bola len trocha času, no ony zomreli predčasne."
Moreland sa načiahol ponad stôl a znova vzal do ruky Bibliu v koženej väzbe.
„Okrem toho v Biblii deti vždy vyjadrujú opis spasených ľudí. Vo všetkých
textoch, kde sa hovorí o deťoch vo vzťahu k večnému životu, sú použité ako
ilustrácia spasenia. Nikde nenájdeme, že by sa deti použili na vyjadrenie
zatratenia."
Listoval stránkami Starého zákona - až kým sa zastavil v Druhej knihe
Samuelovej 12, 23. „Toto je dobrý príklad," povedal. „Dieťa, ktoré kráľ Dávid
počal v cudzoložnom vzťahu s Betšabou, zomrelo a Dávid tu hovorí: Ja pôjdem
k nemu, ale ono sa nevráti ku mne.'
Dávid jednoducho vyjadroval tú pravdu, že jeho syn bude v nebi a on sa k nemu
raz pridá. Toto je ďalší kúsok do mozaiky dôkazov, že deti v pekle nebudú."

odkaz námietka č. 6
none
7

6. Krištof 13.05.2012, 21:36

Ale ba. "Ježiš im povedal: Nechajte deti a nebráňte im prichádzať ku mne, lebo takým patrí nebeské kráľovstvo." Mt 19, 14

„Moreland, otec dvoch dcér, sa pri odpovedi naklonil dopredu. „Musíte pochopiť, že v budúcom živote budú naše
osobnosti odzrkadľovať stav dospelých, takže môžeme s istotou povedať, že v pekle nebudú žiadne deti," začal.
„Určite tam nebude nikto, kto, ak by mal šancu vyrásť a byť dospelý, by si
vybral cestu do neba. Do pekla nikto z nich nepôjde jednoduc...

13.05.2012, 21:39
Dôkaz kruhom.

Receznia Strobelovej knižky „Kauza viera“: odkaz
👍: J.Tull
none
11

6. Krištof 13.05.2012, 21:36

Ale ba. "Ježiš im povedal: Nechajte deti a nebráňte im prichádzať ku mne, lebo takým patrí nebeské kráľovstvo." Mt 19, 14

„Moreland, otec dvoch dcér, sa pri odpovedi naklonil dopredu. „Musíte pochopiť, že v budúcom živote budú naše
osobnosti odzrkadľovať stav dospelých, takže môžeme s istotou povedať, že v pekle nebudú žiadne deti," začal.
„Určite tam nebude nikto, kto, ak by mal šancu vyrásť a byť dospelý, by si
vybral cestu do neba. Do pekla nikto z nich nepôjde jednoduc...

13.05.2012, 22:15
v druhej Samuelovej Knihe 12:23 taký výrok: "Ja pôjdem
k nemu, ale ono sa nevráti ku mne." nie je.
none
5
13.05.2012, 21:36
orsyy, dovoľujem si poznamenať, že podľa Nového zákona Skutky apoštolov, kap. 15, verš 1 sa dočítame, že: " ...jestli sa neobrežete podľa obyčaje Mojžišovej, nemôžete byť spasení." Teda nestačí utekať len za farárom, ale aj za chirurgom, aby dieťa obrezal. A čo z tejto požiadavky Nového zákona vyplýva? Že žiadny ľudský tvor nemôže byť spasený, lebo je buď pokrstený a neobrezaný, alebo naopak. To je pekná hovadina, čo?
none
8

5. 13.05.2012, 21:36

orsyy, dovoľujem si poznamenať, že podľa Nového zákona Skutky apoštolov, kap. 15, verš 1 sa dočítame, že: " ...jestli sa neobrežete podľa obyčaje Mojžišovej, nemôžete byť spasení." Teda nestačí utekať len za farárom, ale aj za chirurgom, aby dieťa obrezal. A čo z tejto požiadavky Nového zákona vyplýva? Že žiadny ľudský tvor nemôže byť spasený, lebo je buď pokrstený a neobrezaný, alebo naopak. To je pekná hovadina, čo?

13.05.2012, 21:40
asi je.. 🙂 neviem, ja Nový Zákon moc neuznávam, teda vôbec.. ale určite by šikovný ý biblofil našiel nejaké vysvetľenie aj proti tvojmu príspevku. čítaš Dänikena?
none
12

5. 13.05.2012, 21:36

orsyy, dovoľujem si poznamenať, že podľa Nového zákona Skutky apoštolov, kap. 15, verš 1 sa dočítame, že: " ...jestli sa neobrežete podľa obyčaje Mojžišovej, nemôžete byť spasení." Teda nestačí utekať len za farárom, ale aj za chirurgom, aby dieťa obrezal. A čo z tejto požiadavky Nového zákona vyplýva? Že žiadny ľudský tvor nemôže byť spasený, lebo je buď pokrstený a neobrezaný, alebo naopak. To je pekná hovadina, čo?

14.05.2012, 21:04
Antidogmatik, celý verš Skutky 15:1 znie :" Z Judey prišli istí muži a učili bratov: " Ak sa nedáte obrezať podľa Mojžišovho zvyku , nemôžete byť zachránení."" Z kontextu okolitých veršov a potom celej 15 kapitoly vyplýva, že takto vyučovali len istí muži z Judey, nebolo to oficiálne učenie apoštolov. Druhý verš 15. kapitoly totiž znie: "Ale keď vznikol nemalý rozkol a spor medzi nimi a Pavlom a Barnabášom, zariadili, aby Pavol, Barnabáš a niektorí iní z nich išli kvôli tomuto sporu k apoštolom a starším do Jeruzalema. " Nakoniec sa poradili a vydali vyhlásenie, z ktorého vyplýva, že obriezka nie je potrebná. V 15:28, 29 čítame: " Totiž svätý duch a my sami sme uznali za dobré nepridávať vám nijaké ďalšie bremeno okrem týchto nevyhnutných vecí: Aby ste sa zdržiavali obetovaného modlám, krvi , zaduseného a smilstva. Ak sa budete tohto pozorne vystríhať, bude sa vám dobre dariť . Buďte zdraví."
none
13

12. Slušný človek 14.05.2012, 21:04

Antidogmatik, celý verš Skutky 15:1 znie :" Z Judey prišli istí muži a učili bratov: " Ak sa nedáte obrezať podľa Mojžišovho zvyku , nemôžete byť zachránení."" Z kontextu okolitých veršov a potom celej 15 kapitoly vyplýva, že takto vyučovali len istí muži z Judey, nebolo to oficiálne učenie apoštolov. Druhý verš 15. kapitoly totiž znie: "Ale keď vznikol nemalý rozkol a spor medzi nimi a Pavlom a Barnabášom, zariadili, aby Pavol, Barnabáš a niektorí iní z nich išli kvôli tomuto sporu k apoštolo...

15.05.2012, 17:28
Slušný človek, mám 4 Nové zákony a ani v jednom z nich nie je 1. verš 15. kapitoly formulovaný tak ako v tvojej Biblii. Všade sa hovorí o povinnosti byť obrezaným tým, ktorí prejdu na kresťanskú vieru. Potom v nasledujúcich veršoch nájdeme hádky a protesty voči niektorým požiadavkám na pohanov ktorí prijali katolícku vieru. Tak sa pýtam, čo je to za boží zákon, ktorý je taký nejednoznačný? Skúšal som z týchto dôvodov, teda za účelom zistiť, ktoré texty svätých kníh, sú presne preložené z pôvodného Písma. Lenže doslovný preklad ani jedného z takzvaných božích zákonov sa nedá zohnať. Oslovil som aj viaceré cirkevné inštitúcie no ani jedna mi neodpovedala. Asi preto, že by sme sa z doslovného prekladu Písma svätého dozvedeli veci, ktoré nekorešpondujú s cirkevnými dogmami. Otázka môže znieť aj takto. Mali Pavol a Barnabáš právo rozhodovať o tom ako má znieť Slovo Božie? A to, Svätý duch a my sme uznali... Z Pánom sa podľa Biblie ľudia rozprávali, ale máš nejaký biblický dôkaz o tom, že sa ľudia rozprávali z Duchom svätým. Kde sa v Biblii píše , že sa tento pohyboval po zemi ako Pán. Možno som to pri čítaní Písma prehliadol. Dokonca ani panna Mária nekomunikovala s Duchom svätým, keď Pánovi počala jeho jediného a milovaného syn, ktorého on, všemohúci poslal na krvavú smrť na kríži. Pouč ma ak vieš niečo o rozhovoroch ľudí s Duchom svätým, ktoré sú podložené výpismi z Písma.
none
14

13. 15.05.2012, 17:28

Slušný človek, mám 4 Nové zákony a ani v jednom z nich nie je 1. verš 15. kapitoly formulovaný tak ako v tvojej Biblii. Všade sa hovorí o povinnosti byť obrezaným tým, ktorí prejdu na kresťanskú vieru. Potom v nasledujúcich veršoch nájdeme hádky a protesty voči niektorým požiadavkám na pohanov ktorí prijali katolícku vieru. Tak sa pýtam, čo je to za boží zákon, ktorý je taký nejednoznačný? Skúšal som z týchto dôvodov, teda za účelom zistiť, ktoré texty svätých kníh, sú presne preložené z pôvodné...

15.05.2012, 17:33
S duchom svatym a bavait, to je tazka zalezitost.
none
9
13.05.2012, 21:43
orsayy, čítam Dänikena. Aj jedna moja téma ho spomína.
none
10

9. 13.05.2012, 21:43

orsayy, čítam Dänikena. Aj jedna moja téma ho spomína.

13.05.2012, 21:50
aj ja som čítala.. pred viac ako dvadsiatimi rokmi.. 🙂
none
15
15.05.2012, 22:09
chýba tam jeho láska ? ..Náš "Pán ...
bol taký vtip.,..že žena trvala na rozvode z dôvodu, že vždy pri sex. akte si jej muž vyžaduje aby ho pravidelne oslovovala " Herr Gott ")))
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 123 501 B vygenerované za : 0.091 s unikátne zobrazenia tém : 36 455 unikátne zobrazenia blogov : 544 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Pretože si v mojich očiach vzácny a cenný a pretože ťa milujem .... Iz 43,4 Súhlasíte so mnou, že viac kresťanov dnes pozná Desatoro ako novú zmluvu o nezaslúženej Božej milosti? Keby ste sa prešli po Times Square v New Yorku, alebo pod Manderlou a...

citát dňa :

Radšej ísť do roboty, ako nespať vôbec.