hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Biblické texty odhaľujú ponižovanie žien.

príspevkov
29
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 21.3.2012 16:45
posledná zmena 14.11.2016 23:31
1
21.03.2012, 17:03
..Nič sa nezmenilo v ponižovaní žien... Česť veľmi málo výnimkám... Muži sú svine..!!!
none
2

1. 21.03.2012, 17:03

..Nič sa nezmenilo v ponižovaní žien... Česť veľmi málo výnimkám... Muži sú svine..!!!

21.03.2012, 17:20
Musíme byť aby ste nám neprerástli cez hlavu!!!!!!!
none
4
21.03.2012, 17:43
To ma vždy na náboženstvách najviac zarážalo, podceňujú ženy no a ony im na oplátku najviac dôverujú, viete mi to vysvetliť ?
none
6
21.03.2012, 20:58
skor ponizovanie muzov.
none
7
21.03.2012, 20:59
..Odkaz na taknom mieste: ..My vám to vrátime aj s úrokmi..!!!..
none
8
22.03.2012, 14:08
Tu je pár odkazov na články k danej téme a úryvky z nich.

Aj Biblia hovorí, že si vzácna
odkaz

"Aký mal postoj k ženám Ježiš? Jednoznačne pozitívny. Už od narodenia vyrastá v poslušnosti svojej matke Márii (porov. Lk 2,51). Jedny z posledných slov, povedané na kríži, boli adresované práve jej (porov Jn 19,26-27)... V Novej zmluve (ktorej udalosti sa odohrávajú v židovskom prostredí a Ježiš bol v tom čase považovaný za učiteľa Zákona ako ktorýkoľvek iný Žid) vidíme, že Ježiš svoje učenie adresuje všetkým rovnako a často sa o dôležitých posolstvách rozpráva práve so ženami, napr. s Martou, Máriou, Samaritánkou (porov. Lk 10,38-41; Jn 4 kap., Jn 11,1-44). Sú to ženy, ktoré ako prvé počujú zvesť o Ježišovom zmŕtvychvstaní.
Že majú svoje miesto aj v službe v Cirkvi, dosvedčujú mnohé časti Skutkov apoštolov a listov apoštola Pavla. Ženy nachádzame už krátko po nanebovstúpení Pána, keď sa spolu s apoštolmi modlia v hornej sieni (Sk 1,14). Pavol vysoko hodnotí službu Prisky a jej manžela Akvilu (Rim 16,3-5). Učeníkom Prisky bol aj Apolo. Učeníčka Tabita, ktorú vzkriesil Peter, „vynikala dobrými skutkami a almužnami, ktoré dávala“ (Sk 9,36-42)... O Filipovi, jednom zo siedmich diakonov, je známe, že mal „štyri dcéry panny, ktoré prorokovali“ (Sk 21,9). Či by im dal Pán dar proroctva, a potom im zakázal verejne hovoriť?!. Podobne pri čítaní 1 Kor 11,5: „A každá žena, ktorá sa modlí alebo prorokuje s nezahalenou hlavou, zneucťuje svoju hlavu: je to to isté, ako keby sa dala oholiť“ sa príliš zameriavame na to, či má mať žena pokrytú hlavu, alebo nie. Uniká nám pri tom fakt, že „modliaca sa a prorokujúca žena“ bola zrejme bežným javom v cirkevných spoločenstvách."

Feministická teológia v ekumenickom hnutí
odkaz

"Po roku 2000 možno v ekumenickom hnutí badať nové trendy aj v cirkvách, ktoré dovtedy odmietali akúkoľvek reflexiu o zmenách postavenia žien vo svojich spoločenstvách. Ženy preberajú stále viac zodpovednosti v cirkvi. Dokonca aj v rímskokatolíckej cirkví sa nezadržateľne posilňuje postavenie tzv. pastorálnych asistentiek. Členky rádov a spoločenstiev, ktoré sa prv vnímali ako symbol podriadenosti, zohrávajú stále častejšie dôležitú úlohu vzorov a iniciátorov nových procesov. Spomeňme len Matku Terezu a Chiaru Lubichovú. Feministické prístupy v cirkvi zaiste ešte dlho zostanú predmetom kontroverzných diskusií. Ak sa však obzrieme na ostatných 50 rokov dejín cirkvi, môžeme povedať, že zmeny, ktoré v postavení žien v cirkvi nastali, sú nezvratné."

Môžu byť ženy pastorky / kazateľky? Čo hovorí Biblia o ženách v službe?
odkaz

"Ženy sú výnimočné pre dary pohostinnosti, milosrdenstva, učenia a pomoci. Veľká časť práce cirkvi závisí na ženách. Ženy v cirkvi nemajú zakázané verejne sa modliť alebo prorokovať (1 Korintským 11:5), len nemajú mať duchovnú autoritu nad mužmi. Biblia nikde nebráni ženám, aby používali dary Ducha Svätého (1 Korintským 12). Ženy, tak ako muži, sú povolané k službe ostatným, aby niesli ovocie Ducha (Galatským 5:22-23), a hlásali evanjelium strateným (Matúš 28:18-20; Skutky 1:8; 1 Petra 3:15).

Boh určil, aby jedine muži slúžili v pozícii duchovnej autority v cirkvi. Toto nie je preto, že muži sú nevyhnutne lepší učitelia, alebo preto, že ženy sú menejcenné alebo menej inteligentné (čo nie je pravda). Je to skrátka spôsob ako Boh určil, že cirkev má fungovať. Muži majú byť príkladom duchovného vodcu – svojím životom a skrze svoju reč. Ženy majú zaujať menej autoritatívnu rolu. Ženy sú povzbudzované, aby vyučovali iné ženy (Títovi 2:3-5). Biblia tiež nezakazuje ženám učiť deti. Jediná aktivita, ktorá nie je určená ženám je vyučovať alebo mať duchovnú autoritu nad mužmi. Toto logicky zahŕňa aj službu žien pastoriek/kazateliek. Toto neznamená, že ženy sú menej dôležité v žiadnom prípade, ale skôr ich odkazuje na službu so zameraním, ktoré je viac v súlade s Božím obdarovaním, ktoré majú."

Príklady z Biblie
odkaz

"STARÁ ZMLUVA
DEBORA (Sud4-5), manželka Lapidótova, sudkyňa v Izraeli, prorokyňa, sedávala pod Deborinou palmou (to znamenalo presne to isté, ako v pozdejšej dobe sedávali starší v bránach mesta) a Izraelci k nej prichádzali na súd. Je zrejmé, že nešlo o SZ-nú emancipáciu, ale o to, že si ju do tejto služby Boh postavil a používal. Prorokovala Bárákovi, že má ísť do boja proti Kanaáncom a Boh to slovo potvrdil jeho víťazstvom.
"MÚDRA ŽENA" (2Sam20,15-22), pri obliehaní mesta v krízovej situácii začala jednať a predišla tak zničeniu mesta a smrti mnohých ľudí. Jasne vidieť, že obyvatelia ju poznali, ako "rozumnú" (v.16), že ju rešpektovali. Ona "svojou múdrosťou" prehovorila obyvateľov mesta. Ak pozorne čítame Bibliu, vidíme, že múdrosť nie je vlastnosť človeka, ale že je za ňou Božie pôsobenie v živote človeka (napr. 2M31,1-6; 1Kr3,12; Pr2,6; 1K12,8; Ef1,17 ...). Je viac než jasné, že si Boh túto ženu použil.
CHULDA (2Kr22), manželka Šalluma, prorokyňa, bývala v Jeruzaleme za panovania júdskeho kráľa Joziáša. Tento sa podujal opraviť chrám, pričom bola nájdená kniha zákona (treba si uvedomiť, že to bolo asi 75 rokov po smrti kráľa Chizkiju, po ktorom asi 57 rokov panovali bezbožní králi, ktorí zaviedli modlárstvo - Menašše a Ámón). Keď kráľ počul slová knihy zákona, poslal svojich sluhov dopýtať sa Hospodina a oni šli za Chuldou. To znamená, že vedeli o nej že je prorokyňa, skrze ktorú hovorí Boh. A aj v tomto prípade si ju mohol Boh použiť.
ESTER (Est), kráľovná, manželka perského kráľa Ahasvéra (Xerxes). Aj ona je príkladom služby ženy: Viedla totiž všetkých Izraelcov k pôstu a k modlitbám a zabránila genocíde Židov v Perskom kráľovstve. A to, že mala túto pozíciu kráľovnej, sa tiež nestalo len tak, ale bolo to Božie riadenie (Est4,14). Možno sa tu nedá hovoriť o konkrétnej službe, ale Boh si túto ženu jasne použil.
ABÍGAJIL (1Sam25), manželka Nábala (= blázon), žena rozumná a pekná (v.3.33.), po smrti Nábala manželka Dávida. Ona je ďalším príkladom múdrosti: zabránila Dávidovi previniť sa krvou (zabíjaním nevinných) a pomôcť si svojou rukou. Dávid ju rešpektoval a bral to ako Božie vedenie.
SLUŽBUKONAJÚCE ŽENY (2M38,8; 1Sam2,22), vykonávajúce službu pri vchode do svätostánku. Je zrejmé, že pri chráme v Jeruzaleme boli zamestnané aj ženy. Nemôžeme prehliadnuť ani zostrojovanie niektorých vecí pre svätostánok, čo vykonávali ženy (2M35,25-26).
ŽENY, KTORÉ SPIEVALI A TANCOVALI (1S18,7; 21,12; Sud5; Ž68,12.26.) a niečo týmto zvestovali a vyjadrovali. Mnohokrát to bola prorocká zvesť, niečo, čo Hospodin vykonal, čo vyjadrovalo Jeho vládu, moc a milosť. Spievali napr. žalmy a tie sú mnohokrát vlastne vyučovaniami, modlitbami, chválami, či proroctvami.
ŽENY - MATKY. Nejde o matky všeobecne (aj keď aj tie mali oveľa väčší vplyv, ako si my dnes uvedomujeme). Pozrime sa len na tri bib. miesta:
Ž86,16: "...spas syna svojej služobnice." Je to Dávidov žalm. Podľa tohoto si uvedomoval, že jeho matka je služobnicou Božou. Možno sa to vzťahuje len na výchovu, ktorú dostal a možno na niečo viac - to by už bola rovina dohadov.
Pr31,1: "Slová Lemúela, kráľa z Massy, ktorým ho učila jeho matka." – To jasne hovorí o tom, že posledná kapitola knihy prísloví, je vlastne vyučovaním ženy - matky Lemúela.
Pr1,8: "Počúvaj, syn môj, napomínanie svojho otca a nezavrhuj poúčanie svojej matky,..." (Pr6,20). Tu nejde len o úctu k rodičom. Hovorí sa o poúčaní matky. Skúsme zauvažovať: Ide o príslovia Šalamúna - izraelského kráľa (1,1). Jeho matkou bola Bat-Šeba (2Sam12,24), a vychovával ho aj prorok Nátan (2Sam2,25). Bat-Šeba bola dcérou Eliáma (2Sam11,3) a vnučkou Achitofela (2Sam23,34), teda jej starým otcom bol muž, ktorého rada bola ako slovo Boha - bol radcom Dávida (2Sam16,23), a možno práve pre Dávidov hriech s Bat-Šebou sa Achitofel pridal k Absolónovi (2Sam16,15). Myslím, že Bat-Šeba ako jeho vnučka (ak bola ním trochu ovplyvnená), tiež mala predpoklady mať múdrosť radiť, či vyučovať a že Šalamún písal tieto príslovia aj z vlastnej skúsenosti.
PROROCTVO JOELA (Joel) o vyliatí Ducha Božieho: 3,1: "Potom vylejem svojho Ducha na každé telo a vaši synovia a vaše dcéry budú prorokovať..." Je tu reč aj o dcérach. Toto proroctvo je citované v Sk2,17, tieto slová hovorí Peter po vyliatí Ducha Svätého v Jeruzaleme na učeníkov. Vyliatie Ducha (naplnenie Duchom) je vstupnou bránou do služby živého Boha aj pre ženu a aj pre muža. Zmocnenie Duchom Svätým je rovnako zasľúbené a dané ženám ako aj mužom.
Už v SZ máme proroctvá a zasľúbenia o tom, že príde nová zmluva (Jer32,40-41; Ez16,59-63; 37,26-28), že to bude doba Ducha Svätého, ktorý bude na ľudí vyliaty (Iz32,15;40,1-5; Ez36,25-27;39,29;Joel3,1;Zach4,6...) a v tejto dobe my teraz žijeme. Ak platí, že SZ je akoby obrazom NZ, potom predchádzajúce príklady žien sú predobrazom toho, čo dnes robí (chcel by robiť) Boží Duch.

NOVÁ ZMLUVA
ALŽBETA (L1,41-45), manželka Zachariáša a matka Jána Krstiteľa. Keď k nej prišla Mária, naplnil ju Svätý Duch a silným hlasom prorokovala. Mohli by sme namietnuť, že to nebolo v chráme, a že sa to nedá chápať ako jej služba. Nemôžeme však poprieť, že išlo o pôsobenie Ducha Svätého.
MÁRIA (L1,46-55), manželka Jozefa, matka Pána Ježiša. Tak isto prorokovala. Jej povolaním bolo byť matkou Ježišovi a aj to bolo dielo Božieho Ducha (v.35). Vidíme ju pod krížom Pána Ježiša (J19,25) a aj pred Letnicami na modlitbách spolu s apoštolmi (Sk1,14).
ANNA (L2,36-38), vdova, prorokyňa, pôstom a na modlitbách slúžila Pánovi. Prorokovala nahlas a v chráme a zrejme nie raz, lebo je tu titulovaná ako prorokyňa (na rozdiel od predchádzajúcich príkladov).
ŽENY OKOLO JEŽIŠA: Mária Magdaléna, Johana (manželka Chúza), Zuzana, Mária Kleofášová, a iné... Všetky stáli v službe, rovnako ako učeníci (neskoršie apoštoli), len iným spôsobom. Patrí im v niektorých veciach prvenstvo:
posluhovali Pánovi Ježišovi a dvanástim, keď chodili po krajine a zvestovali radostnú zvesť o Božom kráľovstve (L8,1-3; pozdejšie v tejto službe vidíme napr. Lýdiu - Sk16,14-15)
boli pri kríži, pri smrti Pána Ježiša (Mt27,55-56;Mk15,40-41;J19,15), aj keď sa skoro všetci učeníci rozpŕchli (Mk14,50; J16,32)!
prvé našli prázdny hrob, keď šli v prvý deň po sobote skoro ráno pomazať telo Pána Ježiša (Mk16,1-4;L24,1-8)
prvé dostali poverenie zvestovať vzkriesenie Pána Ježiša a vlastne ako prvé to aj robili (Mt28,1-10;Mk16,5-8)!
MÁRIA, sestra Marty a Lazara, z Betánie (L10,38-42), ktorá sedela pri nohách Pána Ježiša a počúvala Jeho reč a Pán Ježiš povedal jej sestre, že práve Mária si vyvolila dobrý podiel, ktorý jej nebude odňatý. Je to síce hypotetické, ale môžeme si položiť otázku: Rátal Pán Ježiš s tým, že Mária bude jeho slová reprodukovať a vyučovať iných?
SAMARITÁNKA (J4) - po tom, ako sa rozprávala s Pánom Ježišom a poznala a uverila, že On je Mesiáš, šla a svedčila o tom vo svojom meste (Sychar) a skrze jej svedectvo uverilo mnoho Samaritánov. Je to jasná služba svedectva, ku ktorej sme naozaj všetci povolaní (Môžeme povedať, že išlo o evanjelizáciu?).
DCÉRY FILIPA (Sk21,8), ktoré prorokovali. Samozrejme, nemuseli to byť prorokyne, mohli len slúžiť darom proroctva (nie všetci, ktorí prorokujú, musia byť proroci v zmysle úradu v cirkvi), ale predsa šlo o konkrétny dar, a teda aj službu.
PRISKA (Sk18,26), manželka Akvilu, do kontaktu s Pavlom prišla v Korinte, kde bývala so svojim mužom po tom ako museli odísť z Ríma. Keď Pavel prišiel do Korintu, býval u nich a aj pracoval (Sk18,1-3), potom ho sprevádzali do Sýrie (Sk18,18), ale v Efeze zostali a tu slúžili Apolovi, ktorému dôkladnejšie vyložili cestu Božiu. V tomto prípade išlo o vyučovanie. V ich dome, v Ríme, kam sa zrejme vrátili keď Klaudia (ktorý r.49 Židov z Ríma vyhnal) vystriedal Nero, sa schádzal cirkevný zbor (1K16,19;Sk16,3-5). Dá sa predpokladať, že Priska mala v tomto zbore vedúce miesto, keďže je častejšie menovaná pred Akvilom (Sk18,26;R16,3;2Tim4,19 1 1K16,19).
none
9
22.03.2012, 14:11
A toto už je z iného súdka, o tom, že vraj v dnešnej dobe vládne skôr feminizmus a ženy často nie sú práve milé. ;-P
13 najhorších vecí, ktoré muži nevedia o ženách!
Časopis Bild zverejnil, čo nevedia ženy o mužoch. A muži? Tí nevedia o žene skoro nič! Napríklad s kým by sa za peniaze vyspala a prečo vám kontroluje mobil.
odkaz
none
11
22.03.2012, 18:04
toto sa neda nijako sudit. ina doba, ina kultura. biblia je pisana ludmi, preto aj odraza ludi.
v tej dobe boli ine zvyky a pater familias (otec, hlava rodina) mal uplnu moc napriklad nad detmi, nad ich zivotm a smrtou. za urcitych podmienok aj nad manzelkou. v tej dobe mohla byt manzelka bud podriadena manzelovi - vtedy nadobudala take postavenie, ako jeho dcera - a teda manzel mal nad nou uplnu moc, alebo mu podriadena byt nemusela.
none
12
22.03.2012, 18:12
Napr. aj ten článok "Aj Biblia hovorí, že si vzácna", napísala žena, kresťanka, PhDr. Valéria Juríčková. Nemôžeme k nej predsa prísť a povedať, "viete p. doktorka, ale vy ako kresťanka ste vlastne nešťastná a ovládaná mužmi v rámci vašej viery". To by bol nonsens :-P
odkaz
none
16
22.03.2012, 19:07
zakorenene tu je vselico,ale nac spochybnovat poukladane spomienky ani neviem koho,ked len co sa odveti nie spravne,cloveka zamrazi diktatorsky rezim
aky je to ten clovek..absolutne triezvy, hm neviem si ho vobec predstavit
none
17
22.03.2012, 19:10
kde ma zena hladat zazemie,ked ho nema ani v Biblii,ani v Korane,ani v Tore..kde ?
asi je najlepsie,ak je zena furt zaneprazdnena a nema cas ho hladat tu na zemi
none
18
22.03.2012, 19:12
hm najlespie je pre istotu nevypytovat sa
none
19
22.03.2012, 19:15
esteze mam seba,zrkadlo a parfem..svata trojica..
none
22
22.03.2012, 19:48
23. Na tému biblia a otroctvo som čítal aj toto: "Ľudia sa dnes zväčša pozerajú na otroctvo ako na niečo, čo sa týka minulosti. No odhaduje sa, že je dnes cez 12 miliónov ľudí na svete, ktorí sa nachádzajú v otroctve: nútené práce, obchod so sexom, zdedený majetok, atď. Ako tí, ktorí boli vykúpení z otroctva hriechu, by mali byť nasledovníci Ježiša Krista tými prvými, ktorých cieľom by malo byť ukončenie otroctva v dnešnom svete. No vzniká otázka, že prečo Biblia nehovorí priamo proti otroctvu? Prečo sa v skutočnosti zdá, že Biblia podporuje ľudské otroctvo?

Biblia neodsudzuje praktizovanie otroctvo. Dáva inštrukcie na to, ako by sme sa mali ku otrokom správať (Deuteronomium 15:12-15; Efezským 6:9; Kolosenským 4:1), no otroctvo nezakazuje. Mnohí toto vnímajú tak, že Biblia dovoľuje všetky formy otroctva. No títo ľudia často nerozumejú tomu, že otroctvo v časoch Biblie bolo omnoho iné ako je to, ktoré sa dialo v niekoľkých posledných storočiach v mnohých častiach sveta. Otroctvo v Biblii nebolo založené exkluzívne na rase. Ľudia neboli otrokmi kvôli svojej národnosti, alebo kvôli farbe pleti. V časoch Biblie bolo otroctvo skôr otázkou sociálneho postavenia. Ľudia sa predali do otroctva, keď neboli schopní zaplatiť svoje dlhy, alebo keď sa nedokázali postarať o svoje rodiny. V Novozákonnej dobe boli niekedy doktori, právnici a dokonca aj politici niekoho otrokom. Niektorí ľudia sa dokonca rozhodli pre otroctvo, pretože vedeli, že sa o nich ich pán postará.

Otroctvo z niekoľkých minulých storočí bolo priam založené na farbe pleti. V Spojených Štátoch bolo mnoho čiernych ľudí považovaných za otrokov kvôli svojmu pôvodu; mnoho otrokárov skutočne verilo tomu, že čierny ľudia boli podradení ostatným ľuďom. Biblia rozhodne odsudzuje otroctvo, ktoré je založené na rase. Môžeme to vidieť napríklad v otroctve, ktoré zažívali Židia, keď boli v Egypte. Židia boli otrokmi nie preto, lebo by si to vybrali, ale preto, lebo boli Židmi (Exodus 13:14). Ranami, ktorými Boh udrel na Egypt chcel Boh ukázať, aký je Jeho názor na rasové otroctvo (Exodus 7-11). Takže áno, Biblia odsudzuje niektoré formy otroctva. No zároveň sa zdá, že Biblia dovoľuje existovať niektorým iným formám. Ale podstatnou vecou je to, že otroctvo, ktoré Biblia dovoľuje nemá v žiadnom prípade nič spoločné s rasovým otroctvom, ktoré zachvátilo svet v minulých storočiach.

Naviac, aj Starý zákon aj Nový zákon odsudzujú praktizovanie „kradnutia ľudí“, ktoré nastalo v Afrike v 19. storočí. Lovci otrokov zhromaždili Afričanov a potom ich predali predavačom otrokov, ktorých ich zobrali do Nového Sveta, aby tam pracovali na plantážach a farmách. Táto forma otroctva je Bohu odpudzujúca. V skutočnosti, trestom za takýto zločin je podľa Mojžišovho Zákona trest smrti: „Kto ukradne človeka - predá ho, alebo sa nájde v jeho moci, prepadne smrti.“ Podobne hovorí aj Nový zákon, keď sú predavači otrokov v zozname medzi tými, ktorí sú „bezbožníci a hriešnici“ a sú v tej istej kategórii, ako sú tí, čo vraždia svojich otcov alebo matky, vrahovia, smilníci, klamári a krivoprísažníci (1 Timoteovi 1:8-10).

Ďalšou podstatnou vecou je to, že zámerom Biblie je poukázať na spásu, nie reformovať spoločnosť. Biblia často pristupuje k veciam z vnútra. Ak nejaká osoba zažije lásku, milosrdenstvo a milosť Boha tým, že prijme Jeho spásu, tak Boh premení jej dušu a zmení spôsob jej zmýšľania a žitia. Osoba, ktorá zažila Boží dar spásy a slobody z otroctva hriechu si nakoniec uvedomí, že zotročovať inú osobu nie je správne. Osoba, ktorá skutočne zažila Božiu milosť začne preukazovať milosť voči iným. Taký by bol recept Biblie na ukončenie otroctva."
none
28
24.03.2012, 09:06
Socializmus u nás bol v prostredí pôvodnej kresťanskej kultúry a morálky. Dokonca sú náznaky, že komunisti sa inšpirovali kresťanstvom a pod. Hovorili, že Ježiš bol prvý socialista či také volačo. Ani za socializmu nebol bezproblémový stav, boli aj iné važné problémy.

Aj toto tvoje moralizovanie predpokladá existenciu určitého nenaturalistického, nedarvinistického systému. Dôsledný materializmus darvinizmus by sa prejavoval povedzme tak, ako tie problémy, ktoré uvádzaš, že sa dejú v Mexiku, ale dialo by sa to všade, stav by bol horší. A nikto by to ani nemohol negatívne hodnotiť, takže by sa to ani neriešilo, lebo všeobecné a objektívne dobro a zlo by neexistovalo.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 121 076 B vygenerované za : 0.109 s unikátne zobrazenia tém : 33 434 unikátne zobrazenia blogov : 455 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Je to ako spoznať naplno svoj potenciál a využiť ho 😉 Je to ako ísť na 100% svojej kapacity, ktorú ako ČLOVEK si schopný mať 😉 Je to ako by si sa zobudil do nového nádherného sveta ...

citát dňa :

Veľa čítaj, píš, premýšľaj, aby si sa vedel vyjadriť až budeš chcieť.