Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  kultúra  téma
kategórie:  

Zuzana Piussi „odpremiérovala“ svoj najnovší film Ukradnutý štát

8
reakcií
210
prečítaní
Tému 13. októbra 2019, 04:03 založil Thomas Anderson.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   13. 10. 2019, 04:03 avatar
Známa dokumentaristka Zuzana Piussi „odpremiérovala“ svoj najnovší film Ukradnutý štát. Dokument, ktorý mapuje Slovensko po vražde Kuciaka a jeho snúbenice, páde Kočnera, Baštrnáka aj Fica nastavuje zrkadlo neistote, v ktorom sa naša spoločnosť zmieta.

Podľa slov režisérky je o konšpirátoroch, ale aj o kupčení s kompromitujúcimi informáciami medzi bývalými SISkármi. Nepochybne zaujímavý dokument sa stretol s vlnou nevôle najmä v médiách hlavného prúdu. Terčom ostrej kritiky (a neraz aj osobných útokov) je aj samotná režisérka.

Niektoré médiá Piussi vyčítali neobjektívnosť, ako aj fakt, že režisérka dáva veľký priestor takzvaným konšpirátorom. To by sa dalo brať ako konštruktívna kritika, nebyť faktu, že podobné protestné hlasy sa ozývali ešte predtým ako samotný film vyšiel. Určití novinári z prostredia Denník N či SME dokonca naznačujú, že Piussi je akousi spriaznenou dušou Mariána Kočnera.

K špinavej mediálnej manipulácii im slúži fakt, že pri poslednom pojednávaní s Kočnerom ju súd ustanovil ako jednu z dvoch osôb, ktoré boli Kočnerovými dôverníkmi. Status takzvaného dôverníka ale nemá nič spoločné s priazňou alebo nepriazňou k danej osobe. Ide o zaužívaný právny inštitút. Zuzana Piussi bola pribratá súdom, ako jedna z osôb verejnosti, v tom čase prítomná v súdnej sieni.

„Film je stretnutie a dialóg ľudí, ktorí sa v skutočnosti skôr vzájomne vyhnú, ale práve z takejto konfrontácie vzniká možno autentickejší obraz toho, v čom žijeme,“ hovorí filmárka. Prečo potom „štandartným“ novinárom vadí takáto konfrontácia?

Celý článok: www.hlavnydennik.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

http://www.youtube.com/watch?v=D-dFNM-DjAs Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


2.
označiť príspevok

Osvietený muž
   13. 10. 2019, 10:02 avatar
pohlavný denník a konšpiračné teorie . Čudujme sa máme bubákov už chýba len Oliver Stone pohlavie je dokončené


4.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   13. 10. 2019, 10:37 avatar
Keď už sme pri Hlavnom denníku, treba spomenúť aj Hlavné správy, Infovojnu, Zem & vek a Sputnik. Nenechajte sa oblbovať mainstreamom a rozšírte si obzor.  


6.
označiť príspevok

Osvietený muž
   13. 10. 2019, 10:46 avatar
A teraz sa už deturence usadte a dobrú chuť do tých výkalov    

www.konspiratori.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


7.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   13. 10. 2019, 12:05 avatar
Tak si všimni, že tých stránok už je 162 a nie 144. Hurá, Hlavný denník je zaradený, to znamená, že je dôležitý.  


3.
označiť príspevok

hokejis muž
   13. 10. 2019, 10:26 avatar
Denník-neandertalcov a konšpiračné teórie.


5.
označiť príspevok

Osvietený muž
   13. 10. 2019, 10:39 avatar
Kto riadi ruský hovnomet Hlavné správy? Muž, ktorý neodmieta ani eurofondy

Róbert Sopko vedie vplyvné médium, s ktorým sa kamaráti Boris Kollár, Marian Kotleba i Čarnogurského Slovensko-ruská spoločnosť. Tvrdí, že píše o všetkom pravdu, ktorú klasické médiá zamlčiavajú, o sebe však nepíše nič.

Róbert Sopko je skromný muž. Verejnosti je takmer neznámy, susedia o ňom vedia len toľko, že riadi malú reklamnú agentúru Heuréka Evolution, ktorá sídli v jednom z košických panelákov.

V skutočnosti však Sopko dokázal niečo, čo sa dá označiť za mediálny zázrak. Aspoň pokiaľ platí jeho oficiálny príbeh.

Sopko je okrem iného aj šéfredaktorom internetového denníka Hlavné správy, o ktorom pred pár rokmi vedel len úzky okruh zasvätených. Dnes ho čítajú stovky tisíc ľudí a z jeho článkov čerpá informácie napríklad aj poslanec Boris Kollár.

„Hlavné správy patria medzi málo zdrojov, ktoré aj ja čítam, a na ktoré sa môžem spoľahnúť, lebo nie sú skreslené a zmanipulované,“ pochválil nedávno Sopkov web.

Sopko podľa svojich slov dokázal toto všetko vybudovať len s niekoľkými svojimi kamarátmi – bez investora a bez väčšej praxe v médiách.

Hlavná bola podľa Sopka túžba prinášať skutočné, pravdivé informácie, ktoré takzvaný mainstream údajne zamlčuje.

„Začiatky boli ťažké, učili sme sa robiť správy, pretože vtedy medzi nami nebol žiaden profesionálny novinár. Projekt zažil viacero kritických chvíľ, ale nakoniec sme ťažké časy ustáli,“ napísal vlani v príhovore svojim čitateľom.
Ľahko zameniteľný

Hlavné správy pôsobia veľmi profesionálne. Majú čistý dizajn, ich administrátori vedia, ako urobiť dobrý titulok alebo aká fotka dokáže upútať čitateľov.

Každý deň uverejnia od päťdesiat do sto článkov z rôznych možných oblastí – od politiky cez šport až po kultúru. Väčšinu z nich preberú zo štátnej tlačovej agentúry TASR, s ktorou majú podpísanú štandardnú zmluvu, časť si tvoria sami. Pod článkami býva podpísaných minimálne sedem pravidelných autorov.
Hlavné správy majú čistý dizajn, venujú sa podobným témam ako bežné média. Profilujú sa ako štandardný spravodajský web, ktorý sa líši len v tom, dokáže napísať aj to, čo iní údajne zamlčujú.

Na prvý pohľad sú ľahko zameniteľné za akýkoľvek iný spravodajský portál, rozdiel je len v obsahu. Hlavné správy patria medzi najvýznamnejšie slovenské weby, ktoré pomáhajú šíriť proruskú propagandu.

Západ je v ich článkoch pravidelne vykresľovaný ako miesto, kde sú kresťanské hodnoty vytláčané islamom alebo kde nad tradičnou rodinou víťazí smrtiaca kultúra homosexuálov.

Konflikt na Ukrajine vidia ako stret medzi vlasteneckými „opolčencami“ a agresívnou kyjevskou vládou, podporovanou západnými veľmocami.

A v prípade utečencov si všímajú nielen teroristické útoky, ale napríklad aj príbehy o tom, ako im vo Švédsku musia prenechávať domy miestni obyvatelia – i keď nie vždy dodajú všetky súvislosti.

Weby tohto typu sa zaktivizovali zhruba pred dvomi rokmi, keď začala gradovať vojna na východnej Ukrajine. Na českom a slovenskom internete ich v súčasnosti pôsobí niekoľko desiatok a za hrozbu ich považuje aj slovenské ministerstvo vnútra.

„Vytvárajú sa informačné kanály a s nimi spojené subjekty, ktoré šíria proruský naratív a spochybňujú hodnotové zakotvenie Slovenska v euroatlantickom priestore,“ uviedlo ministerstvo vo svojom nedávnom stanovisku.
Vierohodnejší než ostatní

Šéfredaktor Sopko sa voči zaraďovaniu svojho denníka do takejto kategórie ohradzuje. Hlavné správy z jeho pohľadu len dávajú priestor tým hlasom, ktoré tradičné médiá ignorujú.

„Mnohí nám vyčítajú proruský postoj a obviňujú nás zo šírenia ruskej propagandy. Títo kritici si však neuvedomujú, že ruský postoj ku kríze na Ukrajine neuvádza ani jedno slovenské médium, že sme vlastne jediní, kto týmto názorom dáva priestor,“ napísal vlani Sopko.

Pravdou je, že Hlavné správy sa v niektorých veciach odlišujú od bežných proruských webov, z ktorých najznámejší je český Aeronet, za ktorým stoja dodnes neznáme osoby.

Aeronet si ako kontaktnú adresu uvádza holandskú schránkovú firmu, jeho články nie sú podpísané a šéfredaktor vystupuje pod prezývkou „vedúci kolotoča“. Ako nedávno zistil týždenník Respekt, prístupové práva k účtom Aeronetu drží nenápadný robotník z Havířova, ktorý pracuje v miestnej oceliarni.

Hlavné správy pôsobia dôveryhodnejšie. Ako adresu si uvádzajú Sopkovu agentúru Heuréka Evolution, ktorá sa inak venuje výrobe reklamných pútačov, letákov a firemných polepov na autá. S niektorými zo Sopkových dopisovateľov sa je možné aj spojiť.

Denník N sa napríklad rozprával s bývalým vysokoškolským učiteľom Branislavom Krasnovským, ktorý pre Sopkov web píše primárne články o vojne na Ukrajine. V rozhovore vysvetlil, že šíri proruský pohľad na svet, pretože Rusom jednoducho verí viac.

To, čo Hlavné správy radí medzi proruské weby, sú predovšetkým zmanipulované správy, ktoré web dlhodobo produkuje. Len dva príklady z posledného času. V polovici júla prebrali z českých médií správu o tom, že cudzinci v Plzni zabili správcu ubytovne.

Zamlčali však informáciu, ktorá bola v tom čase už známa, že útočník podľa polície pochádzal z Lotyšska. Namiesto toho článok podfarbili fotkou, na ktorej policajti odvádzajú arabsky vyzerajúceho muža.

V rovnakom čase publikovali aj veľmi zdieľaný článok s titulkom: „Putin vytláča dolár zlatým rubľom“. Tvrdili v ňom, že Rusko ako odvetu za západné sankcie prestane robiť obchody v dolároch, čím zasadí tvrdý úder Američanom.

„Upíri z Wall Street veľmi dobre rozumejú, že odstránenie ruských bánk zo zóny dosahu im nič dobré neprinesie,“ napísali Hlavné správy.

V skutočnosti išlo o takmer doslovný prepis správy, ktorá sa už na jar 2014 šírila viacerými proruskými webmi, vrátane spomínaného Aeronetu, a ktorá sa nikdy nepotvrdila. Hlavné správy po pár dňoch článok odstránili (dodatočne sa znovu na ich stránkach objavil).

Sopkov web oficiálne priznáva, že niektoré články si ani nevytvára sám, ale spolupracuje pri nich s občianskym združením Slovensko-ruská spoločnosť (Srspol), ktoré vedie bývalý premiér Ján Čarnogurský.

Pod niektorými článkami Hlavných správ je uvedená poznámka „preklad srspol.sk“, tie isté texty si Čarnogurského združenie umiestňuje aj na svojom vlastnom webe.

Predseda spolku Čarnogurský je už niekoľko rokov jediným slovenským členom exkluzívneho Valdajského diskusného klubu, ktorý sa raz do roka schádza v Rusku za prítomnosti prezidenta Vladimira Putina.

„V tom klube sú ľudia z celého sveta, ktorí sa venujú Rusku a pri ktorých si Rusi vyhodnotili, že sú vo svojich krajinách mienkotvorní,“ poznamenal pred časom analytik Slovenskej spoločnosti pre zahraničnú politiku Alexander Duleba.
Pod diktátom eurofondov

Dozvedieť sa niečo o tom, ako a s kým Sopko vybudoval svoj web, nie je jednoduché. Rozhovory neposkytuje, jedinú výnimku urobil vlani pre českú verziu ruského provládneho média Sputniknews. V ňom vlastne len zopakoval svoju filozofiu.

„Naše médium patrí medzi tie, ktoré majú len jednu ambíciu: nechať zaznieť hlas tých, ktorí v mainstreame nedostanú priestor. Nech si potom každý urobí záver sám,“ citovali Sopka Sputniknews.

Denník N skúšal Sopka osloviť cez telefón aj e-mailom. Navštívili sme ho aj v Košiciach v priestoroch jeho reklamnej agentúry Heuréka Evolution, slušne nás však požiadal, aby sme odišli.

O jeho mediálnom úspechu nič netušia ani viacerí jeho susedia. „Viem len, že je tu reklamná agentúra, inak nič,“ povedal mladý muž vychádzajúci z priľahlého vchodu.

„Hlavné správy? To som v živote nepočula. V tej firme si občas nechávame vyrábať reklamné letáky, o ničom inom neviem,“ krčila ramenami servírka z neďalekej kaviarne.

Je však zrejmé, že Sopkova agentúra negeneruje žiadny veľký kapitál. Ide o malú firmu, zamestnávajúcu siedmich ľudí, ktorá funguje čiastočne ako chránená dielňa – časť pracovníkov tvoria vozičkári.

Podľa databázy finstat.sk mala v posledných rokoch mesačné tržby priemerne dvetisíc eur. To sa zmenilo až vlani, keď tržby narástli na štvornásobok a firma po dlhom čase skončila v zisku.

Časť pracovných síl môže Sopko udržiavať vďaka eurofondom. Za posledné štyri roky získal od košického úradu práce deväť menších dotácií na zamestnávanie mladých absolventov alebo príspevkov na činnosť asistenta pre pracovníka so zdravotným postihnutím.

Podľa údajov Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny bolo Sopkovi vyplatených celkovo 34-tisíc eur, ktoré pochádzali primárne z Európskeho sociálneho fondu. Peniaze slúžili napríklad na vytvorenie pracovnej pozície grafika alebo administratívneho pracovníka.

Časť dotácií čerpal na svoju firmu Heuréka Evolution, časť na svoje občianske združenie, ktoré sa volá Heuréka Evolution – Hospodárske stredisko a zameriava sa na prácu s telesne postihnutými.

Sám Sopko je od narodenia na invalidnom vozíku a aktivitám v tejto oblasti sa venuje už od 90. rokov. „Na prevádzkovanie chránenej dielne majú splnené všetky náležitosti,“ potvrdzuje hovorkyňa košického regionálneho úradu verejného zdravotníctva Mária Ludrovská.
Evidencia občianskych združení

Čerpanie európskych dotácií nejde príliš dohromady so zameraním Sopkovho webu, ktorý členstvo Slovenska v Európskej únii otvorene spochybňuje. Keď napríklad v polovici júna prezident Andrej Kiska v parlamente povedal, že členstvo v EÚ „nemá žiadnu rozumnú alternatívu“, Hlavné správy sa mu otvorene vysmiali.

„Pán prezident buď zjedol vtipnú kašu, alebo naozaj číta len Bútorove slová bez toho, aby sa nad tým zamyslel. Je naozaj komické označovať odporcov EÚ za ‚opak vlastencov‘, keďže členstvom v Európskej únii Slovensko stratilo suverenitu a podporovatelia vystúpenia z tohto byrokratického spolku chcú predovšetkým suverenitu Slovensku prinavrátiť,“ napísali v článku, pod ktorým je podpísaný Samuel Gdovin.

Denník N sa Sopka spýtal, či v tom nevidí rozpor a či podporuje referendum za vystúpenie Slovenska z EÚ. Žiadnu odpoveď neponúkol. „Na vaše otázky nebudem odpovedať, pretože Denník N pokladám za manipulátorov,“ vysvetlil do telefónu a rozlúčil sa.
Od konzervatívcov…

Hlavné správy začali fungovať v polovici roku 2012 a počas svojej existencie prešli značným vývojom. Vo svojich začiatkoch vydávali hlavne bežné agentúrne správy zo servisu TASR, výraznejšie začali na sebe pracovať o rok neskôr, keď sa na Slovensku začalo schyľovať k referendu o rodine.

Na stránkach slovenskej farnosti vo Frankfurte sa v tom čase objavil inzerát, v ktorom dopisovateľka Hlavných správ z Paríža Katarína Hanzliková ponúkala možnosť spolupráce pre ďalších krajanov v zahraničí.

„Hlavné správy si kladú za cieľ oslovovať ľudí, ktorým sú blízke kresťanské a konzervatívne hodnoty. Nie sme náboženský denník v klasickom zmysle slova, chceli by sme tu byť aj pre tých, ktorí zdieľajú s nami podobné hodnoty,“ píše sa v inzeráte.

Budúci autori si mali všímať hlavne udalosti, o ktorých sa v bežných médiách nepíše. „Príkladom môže byť pokrývanie masových demonštrácií proti silovému presadeniu homosexuálnych manželstiev, adopcií a genderovej teórie vo Francúzsku, ktoré slovenské mainstreamové médiá úspešne ignorovali, prípadne urobili z miliónovej masy demonštrujúcich skupinky výtržníkov,“ vysvetľovala Hanzlíková.

Hlavné správy sa dodnes profilujú ako konzervatívny denník, šéfredaktora Róberta Sopka označujú jeho známi ako nábožensky založeného človeka. Jeho web v rubrike „svetonázor“ pravidelne publikuje články o cirkvi či rôznych náboženských zhromaždeniach.
… k rusofilom

Dôležitý zlom nastal až neskôr, v prvej polovici roku 2014. Na Ukrajine v tom čase naplno prepukol ozbrojený konflikt a Hlavné správy sa tejto téme začali veľmi intenzívne venovať.

Veľmi nekriticky začali preberať ruský pohľad. Keď napríklad v júli došlo k zostreleniu malajzijského Boeingu nad územím okupovaným separatistami, Sopkov web začal chrliť jednu správu za druhou, ktorá z tragédie obviňovala kyjevskú vládu.

„Stopy a klamstvá o malajzijskom Boeingu vedú do Kyjeva“, „Rusko predložilo jasné dôkazy, že malajzijské lietadlo zostrelila Ukrajina“, „Letecký expert vyslovil názor, že cieľom ukrajinskej rakety mohlo byť lietadlo Vladimíra Putina“, hlásali vtedajšie titulky.

Tieto články sa vyznačovali tým, že informácie čerpali výlučne z ruských zdrojov a nemali ani známeho autora – podpísané boli len skratkou. Niekedy šlo o vyložené dezinformácie, ktoré sa v rovnakom čase objavili na viacerých proruských weboch z Česka i Slovenska.

Takýmto prípadom bola správa z októbra 2014, ktorá naznačovala, že ukrajinskí vojaci odoberali z tiel vojnových obetí vnútorné orgány. Zistenie mali údajne potvrdiť aj pozorovatelia OBSE.

Čoskoro sa však ukázalo, že experti OBSE nikdy nič podobného nepotvrdili. Článok neskôr Hlavné správy odstránili.

Denník N sa o niekoľko týždňov e-mailom spýtal Sopka, prečo túto správu uverejnili. Šéfredaktor sa bránil argumentom, že správa môže byť pravdivá, potvrdiť sa však môže až dodatočne.

„V Juhoslávii dochádzalo k odoberaniu orgánov srbským vojakom, tieto svinstvá vyplávali na povrch až o niekoľko rokov v správe Carly del Ponteovej. Ako môžete tvrdiť, že na Ukrajine sa neodohráva podobný príbeh. Možno o pár rokov sa presne toto bude rozoberať v médiách,“ odpísal k tomu Sopko.

On sám je na povesť svojho webu veľmi citlivý. Keď učiteľ a aktivista Juraj Smatana vlani ako jeden z prvých označil Hlavné správy za nástroj šírenia propagandy, Sopko mu pohrozil žalobou za 480-tisíc eur. „Takúto škodu sme zatiaľ vyčíslili, budeme ju žiadať súdnou cestou,“ oznámil Smatanovi. Žalobu nakoniec nepodal.
Návštevnosť v stovkách tisíc

Hoci Hlavné správy označujú samy seba za spravodajský web, štýl ich práce je odlišný od tradičných médií. Dodnes pravdepodobne nemajú „kamennú redakciu“, kde by sedeli novinári s editormi a pripravovali články.

Sopko svojich dopisovateľov zrejme riadi len na diaľku. Tí až na výnimky nevyrážajú do terénu, neobchádzajú tlačové konferencie, nesnažia sa získavať vlastné informácie či rozpletať korupčné kauzy.

Vlastné texty vytvárajú obvykle tak, že preberú nejakú správu zo zahraničného webu, napíšu komentár k súčasnému dianiu, alebo urobia článok z toho, čo politici napíšu na Facebook.

Sopkov web v súčasnosti už dosahuje slušné čísla. Denník N na základe čísel zo služby Google Analytics a vlastných prepočtov odhadol ich čítanosť na úroveň 300-tisíc až 500-tisíc unikátnych návštevníkov mesačne. Podľa týchto odhadov ich navštívi viac ľudí než napríklad spravodajský portál TA3 (300-tisíc) a blížia sa k návštevnosti webu týždenníka Trend (600-tisíc), prípadne Denníka N (650-tisíc).

Ide však stále len o odhady, Hlavné správy totiž žiadne čísla nezverejňujú. Na rozdiel od bežných médií neposkytujú údaje do databázy aimmonitor.sk, ktorú využívajú zadávatelia internetovej reklamy.

Bližšie predstavy sa dajú získať aspoň o ich vplyve na Facebooku. Profil Hlavných správ má 19-tisíc fanúšikov, radí sa teda medzi stránky s menším priamym vplyvom – napríklad proruské internetové rádio Slobodný vysielač má viac než 82-tisíc fanúšikov.

Hlavným správam však pomáha, že ich články zdieľajú viaceré vplyvné postavy, medzi nimi napríklad Boris Kollár, ktorý sám má na Facebooku 80-tisíc fanúšikov.

Kollár je jedným z politikov, ktorý k nim má – alebo minimálne donedávna mal – pomerne blízko. Pre ich čitateľov v decembri nakrútil krátke video s novoročným posolstvom.
Družby s kotlebovcami

Ďalšou stranou, s ktorou majú Hlavné správy nadštandardné vzťahy, je Kotlebova Ľudová strana Naše Slovensko. Marian Kotleba bol jedným z mála politikov, s ktorým Hlavné správy urobili niekoľko týždňov pred voľbami vlastný „exkluzívny rozhovor“.

Autor rozhovoru, ktorý nebol v článku nikde podpísaný, bol ku Kotlebovi veľmi ústretový. V úvode ho nechal pochváliť sa hospodárením svojej Banskobystrickej župy, v ďalších pasážach vyzdvihol, že Kotleba ako prvý „začal poukazovať na nebezpečenstvo invázie imigrantov do Európy“.

Iróniou je, že Kotlebu nechal rozprávať aj o tom, že eurofondy, ktoré čerpá sám šéfredaktor Sopko, často slúžia na financovanie „najrôznejších nepotrebných nezmyslov“.

Okrem Kotlebu mali Hlavné správy predvolebný rozhovor už len s predsedom SNS Andrejom Dankom, vtedajšou političkou KDH a jednou z tvárí kampane pred referendom o rodine Natašou Žembovou a napokon s Kollárovými budúcimi poslankyňami Martinou Šimkovičovou (dnes nezaradená) a Petrou Krištúfkovou.

U iných politikov stačili Hlavným správam prevzaté rozhovory, ktoré robila agentúra TASR, vlastné otázky im nepokladali.

V prípade Kotlebu sa však Sopkov web rozhodol aj pre ďalšiu nadprácu. Týždeň pred voľbami publikoval reportáž z Kotlebovho mítingu v Nitre, podpísanú Eugenom Rusnákom, ktorá sa snažila rozptýliť predsudky o jeho strane.

„Určitým prekvapením, aspoň pre nás, bol fakt, že na stretnutie s ‚extrémistom‘ neprišla drvivá väčšina neskúsenej a nezorientovanej mládeže, ale vo väčšine boli predsa starší, skúsení ľudia, ktorí si v tomto živote už niečo odskákali,“ opisoval autor atmosféru v sále.

Spolupráca sa neskončila ani po voľbách. Koncom mája Sopkov web spolu s kotlebovcami rozpútal aféru okolo detského karnevalu na základnej škole v Banskej Bystrici.

Hlavné správy zverejnili tajnú nahrávku rozhovoru medzi riaditeľkou školy, podnikateľom Jaroslavom Kuracinom a Kotlebovým poslancom Jánom Morom, ktorá mala údajne dokazovať, že karneval súvisí s akciou „homosexuálnych mimovládok“.

Hlavné správy automaticky prebrali kotlebovskú interpretáciu udalostí a v prvom uverejnenom článku nedali riaditeľke priestor na vyjadrenie.
Web za tisícky eur

Poslednou nevyjasnenou otázkou je financovanie celého webu. Podľa hrubého odhadu Denníka N, ktorý vychádza zo znalosti fungovania spravodajských webov, sa mesačné náklady Hlavných správ môžu pohybovať v jednotkách tisícov eur.

Sem patria napríklad poplatky za servis agentúry TASR, od ktorej preberajú články i fotky, výdavky na minimálne dvoch až troch administrátorov, ktorí sa starajú o aktualizáciu webu a spravujú profil Hlavných správ na Facebooku, a napokon honoráre píšucim autorom.

Či si dokáže na seba zarobiť, alebo potrebuje sponzorov zvonku, sa však z verejne dostupných zdrojov odvodiť nedá. Na rozdiel od bežných médií nie sú Hlavné správy vydávané prostredníctvom firmy, ale cez Sopkovo občianske združenie Heuréka Evolution – Hospodárske stredisko, ktoré má ako oblasť činnosti zapísanú prácu s telesne postihnutými.

Do jeho financovania nie je vidieť, nemá ani vlastné webové stránky, kde by zverejňovalo napríklad výročné správy.

Štatút občianskeho združenia Sopkovi umožňuje zbierať od svojich sympatizantov peniaze prostredníctvom dvoch percent daní z príjmu. Na tento krok aj nedávno vyzval svojich čitateľov.

„Vieme, že naše noviny máte radi, dostávame od vás plno povzbudivých mailov. Dnes vás však chceme poprosiť aj o finančnú podporu formou poukázania vašich 2 % dane nášmu občianskemu združeniu,“ napísali Hlavné správy na svojom webe.

Záujemcom hneď ponúkli aj možnosť stiahnuť si tlačivo s vyplnenými údajmi o Sopkovom občianskom združení. Podľa databázy Dvepercenta.sk sa Sopkovi podarilo za minulý rok vyzbierať zhruba tisíc eur.
Šéfredaktorova malá domov

Okrem toho má Sopko na svojom webe aj internetovú reklamu, hoci niektoré inzeráty sú jeho vlastná „malá domov“.

Na webe Hlavné správy je dlhodobo propagovaná služba Brutáltričká.sk, ktorá záujemcom ponúka výrobu tričiek s vlastným motívom. Výrobu následne realizuje Sopkova reklamná agentúra Heuréka Evolution.
Hlavné správy Konzervatívny denník brutal tricka

Hlavné správy však majú inzerciu od bežných zadávateľov. Pravdepodobne ide o službu, pri ktorej si firmy platia, aby sa ich bannery zobrazovali na desiatkach webov rôzneho obsahu – nejde teda o cielené inzerovanie práve na stránkach Hlavných správ.

Na túto službu sa orientuje i nedávno spustený projekt Konšpirátori.sk, za ktorým stoja niektorí občianski aktivisti, novinári a ľudia z reklamnej sféry. Prostredníctvom projektu vyzývajú firmy, aby neinzerovali svoje služby na weboch s pochybným obsahom.

Spustenie tohto projektu Sopka zrejme zaskočilo. Keď o ňom v apríli informoval denník SME, Sopko reagoval vyhlásením, v ktorom celý projekt označil za „ohováračskú a očierňujúcu kampaň“.

„Táto špinavá kampaň, ku ktorej sa pridali ďalšie pravdoláskarské médiá, ale i katolícky Lumen (verím, že z nevedomosti), ma mrzela ako človeka, ktorý robí svoju prácu na solídnej profesionálnej úrovni,“ napísal Sopko.

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


9.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   13. 10. 2019, 12:29 avatar
Zuzana Piussi chcela ľuďom ukázať celú pravdu o udalostiach na Slovensku a to sa bohužiaľ nesmie. Povolená je len liberálna pravda a kto to nechápe, dostane sa na čiernu listinu. Čo sa týka čiernych listín, na to je tu expert pán Osvieteny, ako aj na mnoho iných vecí.  


8.
označiť príspevok

hokejis muž
   13. 10. 2019, 12:23 avatar
Americky-hovnometcik kopci propagandistické ho... Denníka-neandertalcov
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 14:44,  Ondro skôr si myslím že to nie je tým V roku 1989 sme sa ako národ vedeli spojiť...
dnes, 14:42,  Nemci by ZSSR boli dobyli hravo . Prechádzali zbedačenou krajinou ako nôž maslom ....
dnes, 14:37,  Možno musíme rozlišovať stretnutia pracovné a kamarátske. *13*13*13*13 Kebyže priznám,...
dnes, 14:33,  Ja som osobne na Vianoce nikdy nedostal!!!!! Nech to tak bude navždy. *04 Ináč dostávam...
dnes, 14:31,  Kam zjavne patríš ty? Vyjav mi to. Lebo sa podľa mňa radíš medzi totalitníkov. *04
dnes, 14:28,  To si trošku prehnal!!! Stačí bohato 14,88%? *04
dnes, 14:12,  Ako stručne pracuje vojenske spravodajstvo ??? Nie ako Baba Vanga na sputniku Konkrétnych...
dnes, 14:08,  Vojenské spravodajstvo je veľmi dôležité – teda pokiaľ robí to, čo má! Vojenské...
dnes, 14:08,  Môj dedo - vojak v prvej línii v I. sv. vojny tvrdil, že Slovensko bolo srdcovou...
dnes, 14:03,  era cez sis ktorá podala správu akú popísal Ondrej Ruská federácia SIS pokračovala...
dnes, 13:56,  era ton nie je o strachu . Ano Rusko sa z pochopiteľných dôvodov snaží oslabiť EU ....
dnes, 13:54,  Tiež reaguješ cez amygdalu? :)
dnes, 13:53,  rpzbiť Uniu ano....ale vojensky ju obsadiť?.....Rusi to robia fikane, dezinformaciami, aby sme...
dnes, 13:53,  To je iba taký náš folklór :)
dnes, 13:51,  My Slovaci sme rozvadení aj vdaka našej minulosti si myslím.....
dnes, 13:49,  Každý máme niekoho, na koho sa vyhovárame. Kasafran na sionistov, ty na ruských trolov :)
dnes, 13:46,  A tie hlášky, čo fungujú amygdalicky môžu byť aj že: "Rusi chcú rozbiť európsku...
dnes, 13:44,  Privatizácia bola správna a jediná možná . Ano môžeme debatovať či sa krachujúce...
dnes, 13:40,  vypada to tak, že takí ako Kasafran by sa aj dnes tešili z toho, ak by sa naš štát...
dnes, 13:40,  6- no vidíš aké to máš jednoduché...... Zjavne patríš medzi tých, ktorí nemajú...
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Staroba je smutná, ale je to zatiaľ jediná známa možnosť, ako sa dožiť vysokého veku.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(97 400 bytes in 0,413 seconds)