hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Slovenskí žiaci v testovaní prepadli,

príspevkov
69
zobrazení
1
tému vytvoril(a) 3.12.2013 21:47
posledná zmena 4.12.2013 23:21
1
03.12.2013, 21:47
sú výrazne za priemerom OECD

Do testovania PISA sa zapojilo 65 krajín. Pätnásťroční Slováci si pohoršili vo všetkých oblastiach.

BRATISLAVA. Slovenskí žiaci si pohoršili vo všetkých troch sledovaných oblastiach medzinárodnej štúdie PISA - v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti.

Prvýkrát od roku 2003, odkedy sa Slovensko do medzinárodného testovania zapája, sú výsledky slovenských žiakov vo všetkých troch oblastiach výrazne nižšie, ako je priemer krajín OECD.

V matematickej gramotnosti sa naši žiaci zhoršili v priemere oproti predchádzajúcemu testovaniu o 15 bodov, v čitateľskej o 14 bodov a v prírodovednej o 19 bodov.

Značne u nás narástlo zastúpenie žiakov v tzv. rizikovej skupine, teda s najnižšou úrovňou vedomostí. Zároveň klesol počet najlepších žiakov s top vedomosťami vo všetkých troch sledovaných oblastiach.

Vyplýva to z výsledkov medzinárodného testovania PISA 2012, ktoré v utorok zverejnilo ministerstvo školstva a Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania.

odkaz

smutné, ale ani sa nedivím..žiaci nevedie čítať s porozumením..

skuste si test aj vy, možno dopadnete lepšie .)
none
2
03.12.2013, 22:28
Tak nic? Aj vy ste pohoreli? Ja viem, treba citat a premyslat:-D
none
3

2. 03.12.2013, 22:28

Tak nic? Aj vy ste pohoreli? Ja viem, treba citat a premyslat:-D

03.12.2013, 22:30
skúsil som, plný počet.Nie je to ťažké len treba pozorne čítať...kľudne môžem ísť na ZŠ
none
6

3. 03.12.2013, 22:30

skúsil som, plný počet.Nie je to ťažké len treba pozorne čítať...kľudne môžem ísť na ZŠ

03.12.2013, 22:34
Ano, nebolo to narocne. :-)
none
8

6. 03.12.2013, 22:34

Ano, nebolo to narocne. :-)

03.12.2013, 22:40
spomínam si na strednej sme mali triednu-matikárku.Vymyslela si 5-minútovky.Každú hodinu nám dala jeden príklad na vyriešenie.Kto bol prvý dostal +. Za 5 plusov dostal 1.Veľmi to cibrilo myslenie a aj rýchlosť a správnosť počítania.
none
4

2. 03.12.2013, 22:28

Tak nic? Aj vy ste pohoreli? Ja viem, treba citat a premyslat:-D

03.12.2013, 22:32
Oleandra nie sme v škole, každý je večer rád že je a nie ešte aby robil test.
none
7

4. 03.12.2013, 22:32

Oleandra nie sme v škole, každý je večer rád že je a nie ešte aby robil test.

03.12.2013, 22:35
Ok, vyhodnotenie ma nezaujima :-D ale nie, len kto ma chut.
none
9
04.12.2013, 00:16
Totalne jednoduche a ako sama pises, je to hlavne o pozornosti pri citani. hmm ale neviem posudit, ako by som to zmakol ako sklacik.
none
18

9. 04.12.2013, 00:16

Totalne jednoduche a ako sama pises, je to hlavne o pozornosti pri citani. hmm ale neviem posudit, ako by som to zmakol ako sklacik.

04.12.2013, 20:38
tak áno, matematika bola o logike.. a ta velmi u ziakov nie je..
none
37

18. 04.12.2013, 20:38

tak áno, matematika bola o logike.. a ta velmi u ziakov nie je..

04.12.2013, 21:29
Nemyslim, ze len u ziakov.
none
44

37. 04.12.2013, 21:29

Nemyslim, ze len u ziakov.

04.12.2013, 21:41
to beriem. Len som to vnimala cez tento test-kt. je vyssie.
none
46

44. 04.12.2013, 21:41

to beriem. Len som to vnimala cez tento test-kt. je vyssie.

04.12.2013, 21:45
Ale nebolo by od veci, keby taketo testy davali robit ludom pred volbami a kto neprejde nemoze volit a hotovo.
Malo ludi si tiez uvedomuje, ze je tu taka mizeria aj kvoli vsetkym tym magorom s IQ 85 a vedomstami na urovni morskeho jezka a takyto ludia rozhoduju o buducnosti krajiny a o tom, kto ju bude spravovat.. ved to je inak hroza. A samozrejme, ze prave tyto ludia sa povazuju za tych najmudrejsich..
none
48

46. 04.12.2013, 21:45

Ale nebolo by od veci, keby taketo testy davali robit ludom pred volbami a kto neprejde nemoze volit a hotovo.
Malo ludi si tiez uvedomuje, ze je tu taka mizeria aj kvoli vsetkym tym magorom s IQ 85 a vedomstami na urovni morskeho jezka a takyto ludia rozhoduju o buducnosti krajiny a o tom, kto ju bude spravovat.. ved to je inak hroza. A samozrejme, ze prave tyto ludia sa povazuju za tych najmudrejsich..

04.12.2013, 21:49
to je pravda. len nakoniec by sme mali asi velký problem..nikto by sa tam nedostal 🙂 tí co by chceli, by mali smolu...a tí, co by mohli by zasa nemali záujem..takze v podstate asi by sme sa zelaného výsledku nedockali..
none
50

48. 04.12.2013, 21:49

to je pravda. len nakoniec by sme mali asi velký problem..nikto by sa tam nedostal 🙂 tí co by chceli, by mali smolu...a tí, co by mohli by zasa nemali záujem..takze v podstate asi by sme sa zelaného výsledku nedockali..

04.12.2013, 21:51
Ver, ze keby sa blbci odstavili, tak tych inteligentnejsich by to motivovalo.
Ved ako sa vravi.. bojovat s hlupostou je ako proti veternym mlynom.
none
53

50. 04.12.2013, 21:51

Ver, ze keby sa blbci odstavili, tak tych inteligentnejsich by to motivovalo.
Ved ako sa vravi.. bojovat s hlupostou je ako proti veternym mlynom.

04.12.2013, 21:57
vsak vieme preco to je tak, lebo politika pritahuje tých, ktorí maju záujem sa nabalit..a hlupaci drzia spolu..inteligentneho odstavia, nedaju mu sancu prerazit.
none
55

50. 04.12.2013, 21:51

Ver, ze keby sa blbci odstavili, tak tych inteligentnejsich by to motivovalo.
Ved ako sa vravi.. bojovat s hlupostou je ako proti veternym mlynom.

04.12.2013, 21:58
Ako chces hlupakov odstavit, ked inteligenciu maju kompenzovanu vacsim chticom, strachom o prezitie a mnohym dalsim veciam z oblasti pudov, ktore ich nutia konat ako fetakov pri zhanani davky.
V tom spociva cely ich uspech v nicom inom. Maju enormny strach o zajtrajsok.
none
60

55. 04.12.2013, 21:58

Ako chces hlupakov odstavit, ked inteligenciu maju kompenzovanu vacsim chticom, strachom o prezitie a mnohym dalsim veciam z oblasti pudov, ktore ich nutia konat ako fetakov pri zhanani davky.
V tom spociva cely ich uspech v nicom inom. Maju enormny strach o zajtrajsok.

04.12.2013, 22:04
V tomto svete? Naozaj nijak.. Ked aj tu denne sledujem ludi, co ich bavi, co ich zaujima, tak tento svet je ako sa po anglicky hovori. DOOMed.. zatrateny.. luto mije len tych dalsich a dalsich generacii, ktore za to ani nebudu moct a budu sa rodit do stale zbastardelejsieho sveta.
none
10
04.12.2013, 00:57
A kto za toto moze,predsa ucitelia.
none
11
04.12.2013, 01:03
a ktora krajina je top ? a asi maju lepsich ucitelov, strasne komicke hadzat zle vysledky iba na ziakov.
none
13

11. 04.12.2013, 01:03

a ktora krajina je top ? a asi maju lepsich ucitelov, strasne komicke hadzat zle vysledky iba na ziakov.

04.12.2013, 01:05
urcite to nesuvisi celkom s ucitelmi.
none
19

11. 04.12.2013, 01:03

a ktora krajina je top ? a asi maju lepsich ucitelov, strasne komicke hadzat zle vysledky iba na ziakov.

04.12.2013, 20:39
z coho vychádzaš, ze kladiem vinu na ziakov?? zasa tam vidis to co nie je..
none
23

19. 04.12.2013, 20:39

z coho vychádzaš, ze kladiem vinu na ziakov?? zasa tam vidis to co nie je..

04.12.2013, 20:50
asi z toho ze tam nevidim ani zmienku o nekompetentnosti (niektorych) ucitelov. kritizuju sa iba ziaci ...ci ?
none
25

23. 04.12.2013, 20:50

asi z toho ze tam nevidim ani zmienku o nekompetentnosti (niektorych) ucitelov. kritizuju sa iba ziaci ...ci ?

04.12.2013, 20:55
tak, dnes sa minister skolstva ani k tejto problematike radsej nevyjadril..zrejme vie preco?!?!
none
27

25. 04.12.2013, 20:55

tak, dnes sa minister skolstva ani k tejto problematike radsej nevyjadril..zrejme vie preco?!?!

04.12.2013, 21:02
Noo ten vyzera tak, ze ma problem sa vobec vyjadrit.:D
none
28

27. 04.12.2013, 21:02

Noo ten vyzera tak, ze ma problem sa vobec vyjadrit.:D

04.12.2013, 21:04
musi sa asi poriadne vyspat 🙂 aby sa mohol nasledne vyjadrit.
none
12
04.12.2013, 01:04
Ucitelia nie. ALe celkove osnovy su prejavom ****a v hlavach vsetkych tych smradov ministerskych kreslach, kedy kazdy len spekuloval, ako za 4 roky cim viac vydolovat pre svoj vacok a tak sa platilo roznym smradom za nove knihy, osnovy a ine sracky samozrejme za patricne nebadane vsimne .
Takto funguje cely tento zasraty stat. Howk
none
14

12. 04.12.2013, 01:04

Ucitelia nie. ALe celkove osnovy su prejavom ****a v hlavach vsetkych tych smradov ministerskych kreslach, kedy kazdy len spekuloval, ako za 4 roky cim viac vydolovat pre svoj vacok a tak sa platilo roznym smradom za nove knihy, osnovy a ine sracky samozrejme za patricne nebadane vsimne .
Takto funguje cely tento zasraty stat. Howk

04.12.2013, 01:11
zas netrep. co v inych krajinach nefunguje podobna masineria ? a predsa maju ziaci v skolach lepsie vysledky. slovenske deti su sikovne len mam pocit ze na nich ucitelia seru
none
15

14. 04.12.2013, 01:11

zas netrep. co v inych krajinach nefunguje podobna masineria ? a predsa maju ziaci v skolach lepsie vysledky. slovenske deti su sikovne len mam pocit ze na nich ucitelia seru

04.12.2013, 01:21
Za tie platy? mozno aj seru. Nedivil by som sa
none
16

15. 04.12.2013, 01:21

Za tie platy? mozno aj seru. Nedivil by som sa

04.12.2013, 01:22
Vlastne nie je to v platoch...poslanci maju velke, papalasi vo vlade tiez a seru na stat - teda to co maju spravovat tiez.
Asi robili testy na nepsravnych skolach. Napr. Blaaave
none
20

16. 04.12.2013, 01:22

Vlastne nie je to v platoch...poslanci maju velke, papalasi vo vlade tiez a seru na stat - teda to co maju spravovat tiez.
Asi robili testy na nepsravnych skolach. Napr. Blaaave

04.12.2013, 20:44
problem vidim v skolstve! kazdý nový minister zavádza SVOJE zmeny, neosvedcené..a mnohokrát uz na zaciatku zjavne vidiet, ze ide o hlupost...po 4 rokov tie zmeny padaju a nahrádzaju ich nové, casto omnoho este horsie a dalsi minister sa vráti k zmenam ktore boli zavádzane pred 8 rokmi..teda hotova saskáren..nic nestoji pevne, vsetko sa otriasa ako cele skolstvo..
none
29

20. 04.12.2013, 20:44

problem vidim v skolstve! kazdý nový minister zavádza SVOJE zmeny, neosvedcené..a mnohokrát uz na zaciatku zjavne vidiet, ze ide o hlupost...po 4 rokov tie zmeny padaju a nahrádzaju ich nové, casto omnoho este horsie a dalsi minister sa vráti k zmenam ktore boli zavádzane pred 8 rokmi..teda hotova saskáren..nic nestoji pevne, vsetko sa otriasa ako cele skolstvo..

04.12.2013, 21:04
ja mám čitateľský krúžok so staršími žiakmi a čítame veľmi radi, práve máme rozčítanú Danku a Janku. kašlem ministra :-)
👍: Romanov
none
30

29. 04.12.2013, 21:04

ja mám čitateľský krúžok so staršími žiakmi a čítame veľmi radi, práve máme rozčítanú Danku a Janku. kašlem ministra :-)

04.12.2013, 21:08
RE:30
A nezabudni na Macka Uška :-)
none
32

30. Romanov 04.12.2013, 21:08

RE:30
A nezabudni na Macka Uška :-)

04.12.2013, 21:13
ked pôjdeme s triedou znovu do knižnice, tak si zase niečo iné vyberieme, možno aj Uška :-), preferujem staré dobré rozprávkové knižky, tie moderné rozprávky sú o ničom ..
👍: Romanov
none
43

32. 04.12.2013, 21:13

ked pôjdeme s triedou znovu do knižnice, tak si zase niečo iné vyberieme, možno aj Uška :-), preferujem staré dobré rozprávkové knižky, tie moderné rozprávky sú o ničom ..

04.12.2013, 21:40
Myslis Feldekove homosexualne rozpravky?
👍: Romanov
none
52

43. 04.12.2013, 21:40

Myslis Feldekove homosexualne rozpravky?

04.12.2013, 21:56
tie sú ešte náhodou fajn, olinkiných 100 bábik je super :-)) Modrá a zelená kniha rozprávok, písal ich aj zo života vlastnej rodiny, to sa ešte dá, v čítankách sú ale dnes skutočne divné veci .. ved nech sú aj tie modernejšie, ale klasika by tam mala ostať. Ďuríčková, Čepčeková a pod :-)
none
58

52. 04.12.2013, 21:56

tie sú ešte náhodou fajn, olinkiných 100 bábik je super :-)) Modrá a zelená kniha rozprávok, písal ich aj zo života vlastnej rodiny, to sa ešte dá, v čítankách sú ale dnes skutočne divné veci .. ved nech sú aj tie modernejšie, ale klasika by tam mala ostať. Ďuríčková, Čepčeková a pod :-)

04.12.2013, 22:00
Ja si spominam, ze ked som zacal citat tie jeho bludy som sa zhrozil este ako decko.
👍: Romanov
none
61

58. 04.12.2013, 22:00

Ja si spominam, ze ked som zacal citat tie jeho bludy som sa zhrozil este ako decko.

04.12.2013, 22:04
tak to si asi nemusel ani Daniela Heviera, doteraz si pamätám pasáže z rozprávky "Mačkožravá myš", ktorú som kedysi recitovala

...to si píš, tak si nájdi skrýš, som mačkožravá myš ! " :-)))
👍: Romanov
none
49

29. 04.12.2013, 21:04

ja mám čitateľský krúžok so staršími žiakmi a čítame veľmi radi, práve máme rozčítanú Danku a Janku. kašlem ministra :-)

04.12.2013, 21:51
ináč, ja tiez chodim pravidelne kazdý mesiac so ziakmi na vymenu knih..z 21 žiakov je 18 citatelov 🙂
none
56

49. 04.12.2013, 21:51

ináč, ja tiez chodim pravidelne kazdý mesiac so ziakmi na vymenu knih..z 21 žiakov je 18 citatelov 🙂

04.12.2013, 21:59
to sa vždy poteším, ked niečo také čítam, takže aj niečo pozitívne sme našli ;-)
none
40

14. 04.12.2013, 01:11

zas netrep. co v inych krajinach nefunguje podobna masineria ? a predsa maju ziaci v skolach lepsie vysledky. slovenske deti su sikovne len mam pocit ze na nich ucitelia seru

04.12.2013, 21:39
Nie a v inych statoch nefunguje obdobna masineria.
none
17
04.12.2013, 09:37
nehovorím, že vždy a u každého učiteľa, ale je to o prístupe učiteľa ... donedávna bol môj syn žiakom ZŠ a keď som videla tie minimálne nároky na žiakov, koľko sa majú učiť, tak som bola zhrozená. Napr. zo zemepisu 6 riadkov v zošite a to stačilo naučiť sa na hodinu...žiadna učebnica, na hodine žiadna mapa.
Čím ďalej tým menej sa od žiakov požaduje. Dnes je napr. taký systém, že žiaci napíšu písomku...komu nedopadla dobre, môže si ju opraviť po vyučovaní...a prvá známka sa zruší a nahradí sa novou... ale zadanie v písomke sa nemení. ..???
(takže, ja sa dnes nenaučím, dostanem zlú známku...no a čo?? ..veď si ju opravím, lebo budem vedieť, čo v tej písomke je) ..toto za mojich čias nebolo

..ale klobúk dolu pred pedagógmi, ktorí naozaj dokážu upútať deti na hodine, urobiť tu hodinu zaujímavou..nakoľko viem, že sú aj žiaci, ktorí sú schopní na hodine vyložiť si nohy na lavicu a dať slúchadlá do uší.
none
22

17. 04.12.2013, 09:37

nehovorím, že vždy a u každého učiteľa, ale je to o prístupe učiteľa ... donedávna bol môj syn žiakom ZŠ a keď som videla tie minimálne nároky na žiakov, koľko sa majú učiť, tak som bola zhrozená. Napr. zo zemepisu 6 riadkov v zošite a to stačilo naučiť sa na hodinu...žiadna učebnica, na hodine žiadna mapa.
Čím ďalej tým menej sa od žiakov požaduje. Dnes je napr. taký systém, že žiaci napíšu písomku...komu nedopadla dobre, môže si ju opraviť po vyučovaní...a prvá známka sa zruší a nahradí sa...

04.12.2013, 20:49
jasne, je to aj o pristupe..ale ze nie su knihy, je zase zlyhanie vedenia..Uc ak nemáš z coho..

opravovanie pisomiek..a tých istých, je pre mna zahadou..akoby silou- mocou sa pokusali zo ziakov vytvarovat nadpriemerných, a ked nimi nie su, tak im k tomu radi dopomozu..
predpokladam, ze je to tým, ze ziaci sa doma neucia a pedagog zrejme chce dokazovat kladne výsledky..takze opat pat. situácia
none
35

22. 04.12.2013, 20:49

jasne, je to aj o pristupe..ale ze nie su knihy, je zase zlyhanie vedenia..Uc ak nemáš z coho..

opravovanie pisomiek..a tých istých, je pre mna zahadou..akoby silou- mocou sa pokusali zo ziakov vytvarovat nadpriemerných, a ked nimi nie su, tak im k tomu radi dopomozu..
predpokladam, ze je to tým, ze ziaci sa doma neucia a pedagog zrejme chce dokazovat kladne výsledky..takze opat pat. situácia

04.12.2013, 21:20
jj..je to tak ...ani deti sa nemajú učiť z čoho.... mali by dávať príspevok na internet, lebo dnes sa už príprava do školy bez neho nezaobíde

dobre to vnímaš...učitelia si potrebujú vykazovať kladný prospech
none
21
04.12.2013, 20:46
deti vedia čítať s porozumením, len ich musí to, čo čítajú zaujať...v škole je to na pleciach pedagógov, doma rodičov ...tie výsledky sú vlastne výsledky našej, asi nie veľmi kvalitnej, práce ....žiaľ...
none
24

21. 04.12.2013, 20:46

deti vedia čítať s porozumením, len ich musí to, čo čítajú zaujať...v škole je to na pleciach pedagógov, doma rodičov ...tie výsledky sú vlastne výsledky našej, asi nie veľmi kvalitnej, práce ....žiaľ...

04.12.2013, 20:54
hlúpost! nevedia.
viem o com hovorim...
uz som to minule pisala, MY nevieme o postupoch cítania s porozumenim..potom ako?? to mozeme ucit deti..hanba je v skolstve, ze toto nedava na dolezitu metu..to, co je najdolezitejsie pre rozvoj ziakov, nie ubohé plany nove ucebnice, ktore su bezpredmetne. Ked ucitel uci stale zastaranými sposobmi..
none
26

24. 04.12.2013, 20:54

hlúpost! nevedia.
viem o com hovorim...
uz som to minule pisala, MY nevieme o postupoch cítania s porozumenim..potom ako?? to mozeme ucit deti..hanba je v skolstve, ze toto nedava na dolezitu metu..to, co je najdolezitejsie pre rozvoj ziakov, nie ubohé plany nove ucebnice, ktore su bezpredmetne. Ked ucitel uci stale zastaranými sposobmi..

04.12.2013, 21:00
ale vedia. stačí, aby ich to zaujalo, na to nepotrebujeme žiadne postupy, pretože tie sú všeobecné a každé dieťa je iné ... stačí, ak sa po prečítaní článku, rozprávky s nimi rozpráva, dávajú sa im vhodné otázky, nielen tie, ktoré sú povinné za textom, ale aj doplňujúce ...a deti odpovedajú, tak akože nepochopili? ...dokonca aj romske deti občas pochopia pointu, ja mám zase také skúsenosti :-) deti dnes čítajú menej, ale čítajú a ak ich to baví, rozumejú tomu. všetko je to o tom, vedieť vzbudiť záujem.

problém nie je v deťoch, ale v dospelých. tí ich majú viesť k čítaniu s porozumením. výsledky sú našimi výsledkami...
none
31

26. 04.12.2013, 21:00

ale vedia. stačí, aby ich to zaujalo, na to nepotrebujeme žiadne postupy, pretože tie sú všeobecné a každé dieťa je iné ... stačí, ak sa po prečítaní článku, rozprávky s nimi rozpráva, dávajú sa im vhodné otázky, nielen tie, ktoré sú povinné za textom, ale aj doplňujúce ...a deti odpovedajú, tak akože nepochopili? ...dokonca aj romske deti občas pochopia pointu, ja mám zase také skúsenosti :-) deti dnes čítajú menej, ale čítajú a ak ich to baví, rozumejú tomu. všetko je to o tom, vedieť vzbudiť...

04.12.2013, 21:13
Zoe, bola som na jednom skoleni..vsak som ti hovorila, a to mi dalo tolko, ako este nikdy ziadne iné...doteraz som sa naivne domnievala, ze rozvijam ich citatelsku gramotnost, ci celkove citanie s porozumenim na maximum...a zrazu som zistila, ze som celý ten cas..."bola tak "mimo" ako 90% cca z mojich vsetkých kolegov, ktorí sa takehoto skolenia nezucastnili. A ked sme im to opisovali, nechápali...preto som pohorsena!! ako je to mozne, ze ucim uz cca 13 rokov a doposial nas nikto v tomto duchu neskolil?!..to zrejme nie je pre nich potrebne, ci podstatne..preto sme v prdeli.
Az teraz!! ich citat. gramotnost naozaj rozvijam..lebo idem na to cielene..nie len otázky, ktore su zamerane na vedomost, ci pamat...ale predovsetkým rozvoj porozumenia..Ziaci este pochopia literárny text, ktorý je suvislý...má dej, ale totálne nechápu tabulkám, blockom, grafom atd. lebo si to nevedia precitat a davat do suvisu..a vsetko sa to da naucit, ak ucitel vie ako...
none
34

31. 04.12.2013, 21:13

Zoe, bola som na jednom skoleni..vsak som ti hovorila, a to mi dalo tolko, ako este nikdy ziadne iné...doteraz som sa naivne domnievala, ze rozvijam ich citatelsku gramotnost, ci celkove citanie s porozumenim na maximum...a zrazu som zistila, ze som celý ten cas..."bola tak "mimo" ako 90% cca z mojich vsetkých kolegov, ktorí sa takehoto skolenia nezucastnili. A ked sme im to opisovali, nechápali...preto som pohorsena!! ako je to mozne, ze ucim uz cca 13 rokov a doposial nas nikto v tomto duchu n...

04.12.2013, 21:19
ok, oli, beriem, len sa mi to proste nezdá také zlé v našom školstve, ani s deťmi, viem, že je to zlé s ich čítaním, ale v prdeli určite nie sme, máme veľkú moc a zodpovednosť ich ovplyvniť, bez ohľadu na blbé učebnice, osnovy, plány, ministrov, vždy sa ešte dá nájsť cesta, cestička ...a ved ty si jedna z tých, čo to vedia, o tom nepochybujem, takže ...tak :-)
none
38

34. 04.12.2013, 21:19

ok, oli, beriem, len sa mi to proste nezdá také zlé v našom školstve, ani s deťmi, viem, že je to zlé s ich čítaním, ale v prdeli určite nie sme, máme veľkú moc a zodpovednosť ich ovplyvniť, bez ohľadu na blbé učebnice, osnovy, plány, ministrov, vždy sa ešte dá nájsť cesta, cestička ...a ved ty si jedna z tých, čo to vedia, o tom nepochybujem, takže ...tak :-)

04.12.2013, 21:30
Zoe, ja som len zhrozena z toho kvázi poznania..a pytam sa preco práve taketo rozvijanie nie je gro! vyucovania..preco skolstvo nebaziruje práve na tom, v com sme slabí...
ked som to chcela predostriet pred vedenim, ako nieco, co by sme mali vsetci absolvovat, tak akosi sa nemali k cinu..
a v prdeli som myslela práve s týmito vysledkami vyssie 🙂 ty vies, ze má práca bavi...a citim naplnenie, len velká nespokojnost s celým skolstvom... obcas si pripadam ako blázon, plnit ciesi rozmary, len preto ze musim..opat prirodovedu, vlastivedu nahradi prvouka atd...nase uzasne prepracovane plány, nad ktorými sme presedeli kopec hodin... mozeme zahodit, a trápit sa nad inými, novými..lebo niekto chce byt nasilu mudry..
a ja sa pýtam, naco to bolo dobre?!..robia z nás cvicených hlupakov, aj z deti a aj z rodicov..
none
42

38. 04.12.2013, 21:30

Zoe, ja som len zhrozena z toho kvázi poznania..a pytam sa preco práve taketo rozvijanie nie je gro! vyucovania..preco skolstvo nebaziruje práve na tom, v com sme slabí...
ked som to chcela predostriet pred vedenim, ako nieco, co by sme mali vsetci absolvovat, tak akosi sa nemali k cinu..
a v prdeli som myslela práve s týmito vysledkami vyssie 🙂 ty vies, ze má práca bavi...a citim naplnenie, len velká nespokojnost s celým skolstvom... obcas si pripadam ako blázon, plnit ciesi rozmary, l...

04.12.2013, 21:40
my sme dávnejšie mali taký kurz, boli sme všetci učiteľky z prvého stupňa, ale bolo to asi niečo iné, čo máš ty, celkom zaujímavé veci som sa dozvedela a používam ich. napríklad čítacie okienka a pod. máme dve hodiny slovenčiny denne plus môžeš viesť záujmové literárne útvary, od dramatického, cez čitateľský, cez prednášanie a pod.
čo sa týka gro školstva, o tom sa ani nevyjadrujem, samozrejme, šaškáreň a my sme tí šašovia, presne tak, ale aj tak budem tvrdohlavá, stále tým deťom môžeme veľa dať. pre ne sme tam, nedovoľme, aby nás niečo hore znechucovalo až tak, aby nás to ovplyvnilo vo vzťahu a pôsobení na nich ..

počula si tú "kauzu okolo nového šlabikára? (my učíme z Virgovičovej, sme sa raz vzbúrili a roky máme Virgovičovú.)
odkaz
none
51

42. 04.12.2013, 21:40

my sme dávnejšie mali taký kurz, boli sme všetci učiteľky z prvého stupňa, ale bolo to asi niečo iné, čo máš ty, celkom zaujímavé veci som sa dozvedela a používam ich. napríklad čítacie okienka a pod. máme dve hodiny slovenčiny denne plus môžeš viesť záujmové literárne útvary, od dramatického, cez čitateľský, cez prednášanie a pod.
čo sa týka gro školstva, o tom sa ani nevyjadrujem, samozrejme, šaškáreň a my sme tí šašovia, presne tak, ale aj tak budem tvrdohlavá, stále tým deťom môžeme veľ...

04.12.2013, 21:53
ale áno, len toto nie je o detoch, ale o tých hore...

my máme Lipku. min. rok bola iná, a tento rok opat nová..to je strasne, kolko eur sa vyhodi zbytocne do vzduchu..niekto sa poriadne nabali..
none
54

51. 04.12.2013, 21:53

ale áno, len toto nie je o detoch, ale o tých hore...

my máme Lipku. min. rok bola iná, a tento rok opat nová..to je strasne, kolko eur sa vyhodi zbytocne do vzduchu..niekto sa poriadne nabali..

04.12.2013, 21:58
tak, je to biznis, nič viac. žiaľ. Lipku istý čas nikto nechcel, tak sme ju rok mali zadara ..ale aj tak sme apelovali na šéfku a zakúpila Virgovičovú. lebo tá sa musela zaplatiť. to, čo ležalo na sklade bolo zrazu zadarmo..
none
59

54. 04.12.2013, 21:58

tak, je to biznis, nič viac. žiaľ. Lipku istý čas nikto nechcel, tak sme ju rok mali zadara ..ale aj tak sme apelovali na šéfku a zakúpila Virgovičovú. lebo tá sa musela zaplatiť. to, čo ležalo na sklade bolo zrazu zadarmo..

04.12.2013, 22:01
presne tak. my mame zadara a preto je to tak nemozný slabikár .)
none
62

59. 04.12.2013, 22:01

presne tak. my mame zadara a preto je to tak nemozný slabikár .)

04.12.2013, 22:05
veľa záleží aj od vedenia školy .. ako sa ku tomu postaví...
none
39

34. 04.12.2013, 21:19

ok, oli, beriem, len sa mi to proste nezdá také zlé v našom školstve, ani s deťmi, viem, že je to zlé s ich čítaním, ale v prdeli určite nie sme, máme veľkú moc a zodpovednosť ich ovplyvniť, bez ohľadu na blbé učebnice, osnovy, plány, ministrov, vždy sa ešte dá nájsť cesta, cestička ...a ved ty si jedna z tých, čo to vedia, o tom nepochybujem, takže ...tak :-)

04.12.2013, 21:32
35..v školstve je to zlé...ale s deťmi to má význam a cenu stále 🙂 ..treba v nich nájsť to, čo sa dá 🙂

kedysi som chcela učiť deti... lebo som v tom videla zmysel...tam vidím, čo tie deti naučím, čo z nich vyrastá, ako sa menia
tam vidno nejaký výsledok 🙂
none
47

39. 04.12.2013, 21:32

35..v školstve je to zlé...ale s deťmi to má význam a cenu stále 🙂 ..treba v nich nájsť to, čo sa dá 🙂

kedysi som chcela učiť deti... lebo som v tom videla zmysel...tam vidím, čo tie deti naučím, čo z nich vyrastá, ako sa menia
tam vidno nejaký výsledok 🙂

04.12.2013, 21:48
tak, múdro. ja sa sústredím na to. a ak budeme zase štrajkovať, zase tiež budem aj ja :-)
none
57

47. 04.12.2013, 21:48

tak, múdro. ja sa sústredím na to. a ak budeme zase štrajkovať, zase tiež budem aj ja :-)

04.12.2013, 21:59
tentokrát by sme vyrazili aj my...uz sa zastrasit nenecháme..
none
33
04.12.2013, 21:18
dej ti ziaci prerozprávaju v pohode..vsak si pamataju...ale pri citani s porozumenim pamat nemá miesto..ma vediet to nájst..
a uvediem na priklade, ak ziak cita z mapy- je to citanie s porozumenim...ak mesta ci rieky hovori z hlavy, teda nepoutziva mapu, ide o pamat...my vyzadujeme vedomosti...aby vedel...nie aby rozumel..a vedel tu informáciu správne vycitat...
none
36

33. 04.12.2013, 21:18

dej ti ziaci prerozprávaju v pohode..vsak si pamataju...ale pri citani s porozumenim pamat nemá miesto..ma vediet to nájst..
a uvediem na priklade, ak ziak cita z mapy- je to citanie s porozumenim...ak mesta ci rieky hovori z hlavy, teda nepoutziva mapu, ide o pamat...my vyzadujeme vedomosti...aby vedel...nie aby rozumel..a vedel tu informáciu správne vycitat...

04.12.2013, 21:25
ale ak sa ich opýtaš na konkrétnu vec z textu, nie reprodukovať text, ale vyslovene dáš otázku, ktorá napríklad začína slovom "prečo" , tam už musia rozumieť, inak ti neodpovedia ... to isté sa týka aj odbornejších článkov. ak učiteľ dostatočne zaujme výkladom, deti si to prečítajú so záujmom a vedia odpovedať aj na problémové otázky. samozrejme, nie všetci, ale vždy ich je dosť. keby to testovanie robili inak, možno by aj výsledky boli iné... keby mna ako puberťáka šli testovať, asi mám zvysoka na háku a tak by som to aj vyplnila ;-)
none
41

36. 04.12.2013, 21:25

ale ak sa ich opýtaš na konkrétnu vec z textu, nie reprodukovať text, ale vyslovene dáš otázku, ktorá napríklad začína slovom "prečo" , tam už musia rozumieť, inak ti neodpovedia ... to isté sa týka aj odbornejších článkov. ak učiteľ dostatočne zaujme výkladom, deti si to prečítajú so záujmom a vedia odpovedať aj na problémové otázky. samozrejme, nie všetci, ale vždy ich je dosť. keby to testovanie robili inak, možno by aj výsledky boli iné... keby mna ako puberťáka šli testovať, asi mám zvysoka...

04.12.2013, 21:39
áno, su 4 procesy cit. s porozumením, ktoré su akými si krokmi. kde je nutne dodrziavat postupnost. ten co si vytýcila, je 3.
mimochodom, s odbornejsimi clánkami sme mali na skoleni co robit aj my 🙂 a hlavný problem toho citania vidime aj pri slovných ulohach, nedocitaju ju, alebo precita a prva jeho reakcia je neviem, co mam robit🙂 tzn. precita ale bez hlbky, teda povrchne..a vela mu unikne..
none
45

41. 04.12.2013, 21:39

áno, su 4 procesy cit. s porozumením, ktoré su akými si krokmi. kde je nutne dodrziavat postupnost. ten co si vytýcila, je 3.
mimochodom, s odbornejsimi clánkami sme mali na skoleni co robit aj my 🙂 a hlavný problem toho citania vidime aj pri slovných ulohach, nedocitaju ju, alebo precita a prva jeho reakcia je neviem, co mam robit🙂 tzn. precita ale bez hlbky, teda povrchne..a vela mu unikne..

04.12.2013, 21:45
oli, žiadne postupy a procesy, to môžeme tak riešiť teoreticky, ved to sa nedá na každé dieťa pôsobiť rovnako ... možno aj to je ten problém dnes, škatuľkovanie. v triedach je hromada žiakov a učitelia ich často riešia ako celok. čo nevyčítam, často sa nedá inak, nie je na to priestor. napríklad by mohli byť hodiny čítania, kde si každý žiak donesie svoju obľúbenú knihu a každý číta to svoje a na konci hodiny povie ostatným, čo sa nové dozvedel :-) myslím, že by sa našli nájsť cesty..
none
63

45. 04.12.2013, 21:45

oli, žiadne postupy a procesy, to môžeme tak riešiť teoreticky, ved to sa nedá na každé dieťa pôsobiť rovnako ... možno aj to je ten problém dnes, škatuľkovanie. v triedach je hromada žiakov a učitelia ich často riešia ako celok. čo nevyčítam, často sa nedá inak, nie je na to priestor. napríklad by mohli byť hodiny čítania, kde si každý žiak donesie svoju obľúbenú knihu a každý číta to svoje a na konci hodiny povie ostatným, čo sa nové dozvedel :-) myslím, že by sa našli nájsť cesty..

04.12.2013, 22:11
v tom sa nezhodneme. Vsak jasne vid vyssie výsledky citatelskej gramotnosti...tá sa prelína vsetkými predmetmi, kde je text...
a ziaci to nevedia...ak by dali otázky na vedomost, v tom by sme excelovali...ale toto nie je cesta pre zivot..vychovat ovce, ktore nechápu len vedia..
a nesuhlasim, preco teoreticke?? vsak od vtedy to cielene rozvijam..este aj timka vediem tymto sposobom hladat, premýslat..vsak ani on to nevie?!..a odkial? ked nikdy sa takto na text nepozeral.. a taktiez kazdé dieta je iné, ale zaroven kazdé jedno sa iste posunie vpred..rozhodne nie rovnako, ale posunie..
hodiny citania o oblubenej knihy zvyknem robievat na kruzku, kde sa hráme na autorov a z. prerozprávaju o precitanom,..ale opat to je o pamati..zapamatani, a nie o tom, o com tocim uz hodnu chvilu..a to je o práci s textom..
none
64

63. 04.12.2013, 22:11

v tom sa nezhodneme. Vsak jasne vid vyssie výsledky citatelskej gramotnosti...tá sa prelína vsetkými predmetmi, kde je text...
a ziaci to nevedia...ak by dali otázky na vedomost, v tom by sme excelovali...ale toto nie je cesta pre zivot..vychovat ovce, ktore nechápu len vedia..
a nesuhlasim, preco teoreticke?? vsak od vtedy to cielene rozvijam..este aj timka vediem tymto sposobom hladat, premýslat..vsak ani on to nevie?!..a odkial? ked nikdy sa takto na text nepozeral.. a taktiez kazdé d...

04.12.2013, 22:21
sa nerozumieme, oli, ale neva.
teoretické postupy môžu nakopnúť, ved sme ich študovali na výške ajajaj, ale dôležitejšia je prax, aplikácia a tá musí byť rôzna tak ako sú rôzne deti. a nepísala som nikde o pamäti, tú by som riešila asi výlučne by recitovaní básni, pri čítaní s porozumením nie je podstatná. príklad. rozprávka o červenej čiapočke. po prečítaní sa nebudeš pýtať na len na text, obsah, ale zámerne dáš otázky napríklad tipu: prečo vlk kázal čiapočke natrhať kvietky? čo ho ku tomu viedlo? skutočne chcel, aby čiapočka urobila radosť starej mame? " :-)) dala som, samozrejme, jednoduchý príklad, ale dá sa to použiť aj zložitejšie, to sú tie problémové otázky, ktoré nesmerujú na obsah, ale na príčiny a dôsledky konania postáv. ak však dieťaťu nepodáme rozprávku zaujímavo, nebude ju čitať pozorne ...
stále som presvedčená, že za neúspechmi detí sú ...dospelí. my.
none
65

64. 04.12.2013, 22:21

sa nerozumieme, oli, ale neva.
teoretické postupy môžu nakopnúť, ved sme ich študovali na výške ajajaj, ale dôležitejšia je prax, aplikácia a tá musí byť rôzna tak ako sú rôzne deti. a nepísala som nikde o pamäti, tú by som riešila asi výlučne by recitovaní básni, pri čítaní s porozumením nie je podstatná. príklad. rozprávka o červenej čiapočke. po prečítaní sa nebudeš pýtať na len na text, obsah, ale zámerne dáš otázky napríklad tipu: prečo vlk kázal čiapočke natrhať kvietky? čo ho ku tomu...

04.12.2013, 22:34
nie, teoreticke postupy...teoria je tu dolezita len na to, aby si pochopila, ako tvorit otázky...ty ako ucitel potrebujes poznat ten postup, ak chces docielit svoj ciel.
🙂) tvoje otázky su opat 3. proces, co neznamená, ze ho nerozvijame aj bez skolenia...ale, pri citani s porozumenim to musia PRECITAT!!! v texte..nie z hlavky..musi nájst tu vetu, kde sa o tom pise... a o tom to je celé...vediet sa orientrovat v texte...vediet s nim pracovat, nachádzat to podstatne...atd. )

a este jedna podstatna vec, ved som pisala, ze na vine sme MY..predovsetkým ucitelia..a to kvoli tomu, ze nevieme ako ich máme správne viest...ale to sa uz opakujem 🙂
none
66

65. 04.12.2013, 22:34

nie, teoreticke postupy...teoria je tu dolezita len na to, aby si pochopila, ako tvorit otázky...ty ako ucitel potrebujes poznat ten postup, ak chces docielit svoj ciel.
🙂) tvoje otázky su opat 3. proces, co neznamená, ze ho nerozvijame aj bez skolenia...ale, pri citani s porozumenim to musia PRECITAT!!! v texte..nie z hlavky..musi nájst tu vetu, kde sa o tom pise... a o tom to je celé...vediet sa orientrovat v texte...vediet s nim pracovat, nachádzat to podstatne...atd. )

a este j...

04.12.2013, 22:42
oli, a o čom píšem? ved o práci s textom :-) čo je základom textu? pointa. dopracovať sa ku nej. vtedy textu porozumieme. o tom píšem, samozrejme, že si to musí vedieť aj nájsť, to je súčasťou. ale ak pochopí pointu, sme v cieli:-)
nečítame sa asi s porozumením
none
67

66. 04.12.2013, 22:42

oli, a o čom píšem? ved o práci s textom :-) čo je základom textu? pointa. dopracovať sa ku nej. vtedy textu porozumieme. o tom píšem, samozrejme, že si to musí vedieť aj nájsť, to je súčasťou. ale ak pochopí pointu, sme v cieli:-)
nečítame sa asi s porozumením

04.12.2013, 22:57
sorry, ale si tam, kde som bola aj ja pred skolenim..🙂
musi to vediet nájst! to je najpodstatnejsie..a nie sucastou.) a co je tá pointa? pochopit text?? t.j. vediet akoze o com cital? .) lebo toto je pamatove.. hladat odpovede v texte, citat ich z textu je o porozumeni..
zbytocne sa budeme tocit, to je na dlhsie a myslím, ze najideálnejsie to pochopit na priklade..tzn. priamo v texte...ináč tvorenie tých otázok je dost nárocne..pretoze su tvorene s cielom- rozvijat, nie len polozim otázku, ci pochopil...
a je to dlhodoba praca...teda, ziaci to az casom pochopia..a budu vediet odpovedat na vsetky 4 procesy.
none
68

67. 04.12.2013, 22:57

sorry, ale si tam, kde som bola aj ja pred skolenim..🙂
musi to vediet nájst! to je najpodstatnejsie..a nie sucastou.) a co je tá pointa? pochopit text?? t.j. vediet akoze o com cital? .) lebo toto je pamatove.. hladat odpovede v texte, citat ich z textu je o porozumeni..
zbytocne sa budeme tocit, to je na dlhsie a myslím, ze najideálnejsie to pochopit na priklade..tzn. priamo v texte...ináč tvorenie tých otázok je dost nárocne..pretoze su tvorene s cielom- rozvijat, nie len polozim otáz...

04.12.2013, 23:07
ak deti vedia, že vlk kázal čiapočke zbierať kvietky, aby ju odlákal, lebo je zlý, toto nie je pamäťové, nie je to v texte, nepíšem o pamäti, to je o súvislostiach,ma nechceš pochopiť, oli. nedaj sa až tak zmanipulovať nejakými školeniami, ja tiež furt na nejakom sedím a aj tak si robím v práci predovšetkým ako cítim a uznám za vhodné pri deťoch .. ved kto robí tie školenia? len zase tí, ktorí nám posielajú tie blbé učebnice a vymýšľajú papierovačky.. aj školenia sú často len biznis a čiaročky pre istých pracovníkov .. ale ved ak sa ti to osvedčí, tak fajn, všetko je fajn, čo rozvíja, ved o to nám ide :-)
none
69
04.12.2013, 23:21
ak hlada tie odpovede v texte, na otázky, ktore si uviedla- tak vtedy to je o citani s porozumenim. Ale ani ty ma potom necitas 🙂 lebo pisala som, ze toto bolo najlepsie a najkvalitnejsie skolenie pre mna doposial.. obohatilo..a ak som zistila, ako sa da robit nieco lepsie, tak sa rozhodne k zauzivanemu uz nevratim.."a vsetko je fajn, co rozvija, ved o to nám ide 🙂"
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 253 502 B vygenerované za : 0.119 s unikátne zobrazenia tém : 49 728 unikátne zobrazenia blogov : 878 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Je veľmi zaujímavé, že naše presvedčenie nám bráni spoznať pravdu... Vlastne, po nej aj pátrať. Poznáme to všetci, ale málokto proti tomu aj bojuje, a aj keď bojuje, veľakrát bez úspechu. Zato máme všetci túžbu o svojej verzii pravdy poúčať druhých ...

citát dňa :

Žena krásna a verná je tak ojedinelý prípad ako
dokonalý preklad poézie. Preklad obvykle nie je pekný, keď je verný, a nie je verný, keď je pekný.