1
|
Ježiš
430 Ježiš v hebrejčine znamená: „Boh spasí“.(210) Anjel Gabriel pri zvestovaní hovorí, že jeho vlastné meno bude Ježiš. Toto meno vyjadruje aj jeho totožnosť, aj jeho poslanie. Keďže „okrem Boha“ nemôže nik „odpúšťať hriechy“ (Mk 2,7), iba on v Ježišovi, svojom večnom Synovi, ktorý sa stal človekom, „vyslobodí svoj ľud z hriechov“(402) (Mt 1,21). Takto Boh v Ježišovi zjednocuje ako v hlave celé dejiny spásy v prospech ľudí.
431 V dejinách spásy sa Boh neuspokojil s tým, že vyslobodil Izrael „z domu otroctva“ (Dt 5,6), keď ho vyviedol z Egypta. Oslobodí ho aj od jeho hriechu.(1441, 1850) Keďže hriech je vždy urážkou Boha, môže ho odpustiť len on. Preto Izrael, uvedomujúc si čoraz viac univerzálnosť hriechu,(388) bude môcť hľadať spásu len vo vzývaní mena Boha Vykupiteľa.
432 Meno Ježiš(589, 2666) znamená, že samo Božie meno je prítomné v osobe Božieho Syna, ktorý sa stal človekom, aby všetkých definitívne vykúpil z hriechov. Ježiš je Božie meno a iba ono prináša spásu. (389) Odteraz ho môžu vzývať všetci, lebo vtelením sa Ježiš tak zjednotil so všetkými ľuďmi, že „niet pod nebom iného mena, daného ľuďom,(161) v ktorom by sme mali byť spasení“ (Sk 4,12).
433 Meno Boha Spasiteľa vzýval iba raz do roka veľkňaz na zmierenie za hriechy Izraela, keď predtým pokropil krvou obety zľutovnicu vo Svätyni svätých. Zľutovnica bola miestom Božej prítomnosti. (615) Keď svätý Pavol hovorí o Ježišovi, že ho „Boh ustanovil ako prostriedok zmierenia skrze jeho krv“ (Rim 3,25), chce povedať, že v jeho ľudskej prirodzenosti „Boh zmieril svet so sebou“ (2Kor 5,19).
434 Ježišovo zmŕtvychvstanie oslavuje meno Boha Spasiteľa, lebo odvtedy Ježišovo meno naplno ukazuje najvyššiu moc mena,(2812) „ktoré je nad každé iné meno“ (FIp 2, 9-10). Zlí duchovia sa jeho mena boja a Ježišovi učeníci robia v jeho mene zázraky, (2614) lebo Otec im dáva všetko, o čo ho prosia v Ježišovom mene.
435 Meno Ježiš je v centre kresťanskej modlitby.(2667-2668) Všetky liturgické modlitby sa končia formulou „skrze nášho Pána Ježiša Krista“. Modlitba „Zdravas’, Mária“ vrcholí v slovách „požehnaný je plod života tvojho, Ježiš“.(2676) Modlitba srdca, takzvaná „Ježišova modlitba“, ktorá je zaužívaná u východných kresťanov, hovorí: „Pane, Ježišu Kriste, Boží Syn, zmiluj sa nado mnou hriešnikom.“ Mnohí kresťania zomierajú ako svätá Jana z Arcu iba s menom „Ježiš“ na perách.
odkaz
|
|
|
9
|
|
1. 22.11.2016, 18:10
Ježiš
430 Ježiš v hebrejčine znamená: „Boh spasí“.(210) Anjel Gabriel pri zvestovaní hovorí, že jeho vlastné meno bude Ježiš. Toto meno vyjadruje aj jeho totožnosť, aj jeho poslanie. Keďže „okrem Boha“ nemôže nik „odpúšťať hriechy“ (Mk 2,7), iba on v Ježišovi, svojom večnom Synovi, ktorý sa stal človekom, „vyslobodí svoj ľud z hriechov“(402) (Mt 1,21). Takto Boh v Ježišovi zjednocuje ako v hlave celé dejiny spásy v prospech ľudí.
431 V dejinách spásy sa Boh neuspokojil s tým,...
▲
25.11.2016, 16:37
|
1, ......Centrom kresťanskej modlitby je TEN ,ku komu sa Ježiš modlil. Už z prvej časti "Pánovej modlitby", je zrejme ,že to je jeho Otec a posvätenie jeho mena. Ježiš všetko robil "na slávu svojho Otca", a učil kresťanov smerovať modlitby k Otcovi/jedinému Bohu/ skrze prostredníka /Ježiša/.
Teda, nikdy nemôže byť prostredník,zároveň aj cieľom našej modlitby,....ledaže by sme nechápali jednoduché pojmy Biblie a gramatickej,vetnej skladbe istých výrazov.
Ak by bol Ježiš Boh,tak nepotrebujeme tu žiadneho prostredníka!
|
|
|
2
|
435 Meno Ježiš je v centre kresťanskej modlitby.(2667-2668) Všetky liturgické modlitby sa končia formulou „skrze nášho Pána Ježiša Krista“. Modlitba „Zdravas’, Mária“ vrcholí v slovách „požehnaný je plod života tvojho, Ježiš“.(2676) Modlitba srdca, takzvaná „Ježišova modlitba“, ktorá je zaužívaná u východných kresťanov, hovorí: „Pane, Ježišu Kriste, Boží Syn, zmiluj sa nado mnou hriešnikom.“ Mnohí kresťania zomierajú ako svätá Jana z Arcu iba s menom „Ježiš“ na perách
|
|
|
3
|
Cituj presne z biblie toto: Anjel Gabriel pri zvestovaní hovorí, že jeho vlastné meno bude Ježiš.
|
|
|
5
|
|
3. Lemmy 22.11.2016, 18:11
Cituj presne z biblie toto: Anjel Gabriel pri zvestovaní hovorí, že jeho vlastné meno bude Ježiš.
▲
22.11.2016, 18:22
|
Lea, už netreba, našiel som to.
|
|
|
4
|
Ktoré spoločenstvo, cirkev je ešte Kristocentrické? Prípadne sú tu aj nezaradení, ale pritom Kristocentrickí? To znemaná, že berú Pána Ježiša Krista ako alfu a omegu, jediného Spasiteľa a nášho Pána? A uvedomujú si, že jedine vierou v jediného Spasiteľa Pána Ježiša Krista môže byť spasení? Nie vierou neexistujúcich Bohov (pozor Boh Otec existuje ako súčasť sv. Trojice), ale mi ľudia cestu k spáse máme len cez jediné meno, a to meno Ježiš Kristus, na ktoré sa zohne každé koleno na Zemi aj v podsvetí.
|
|
|
6
|
Téma je o Pánovi Ježišovi a ako obvykle žiadne diskusia alebo rozvíjanie témy. Vždy, keď dám tému čisto o Pánovi Ježišovi - málokto sa vyjadrí a rozvíja rozhovor.
|
|
|
8
|
|
6. 22.11.2016, 18:22
Téma je o Pánovi Ježišovi a ako obvykle žiadne diskusia alebo rozvíjanie témy. Vždy, keď dám tému čisto o Pánovi Ježišovi - málokto sa vyjadrí a rozvíja rozhovor.
▲
22.11.2016, 18:55
|
A aké reakcie očakávaš? O mne si nepriamo vyhlásila že verím v neexistujúceho Boha, ale obhajovať sa nemienim.
|
|
|
7
|
... Ježišovo meno naplno ukazuje najvyššiu moc mena,(2812) „ktoré je nad každé iné meno“ (FIp 2, 9-10). Zlí duchovia sa jeho mena boja a Ježišovi učeníci robia v jeho mene zázraky, (2614) lebo Otec im dáva všetko, o čo ho prosia v Ježišovom mene
|
|
|
|