hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Kedy sa narodil Ježiš Kristus ?

príspevkov
55
zobrazení
1
tému vytvoril(a) 3.5.2015 06:19
posledná zmena 4.5.2015 21:34
1
03.05.2015, 06:19
Zdroj - odkaz



Kedy sa narodil Ježiš Kristus?
Nad doposiaľ nerozlúštenou záhadou spred 2 000 rokov

Enormný počet vedeckých a vedecko-popularizačných prác sa zaoberá touto nesmierne zaujímavou otázkou, ktorá doposiaľ nie je uspokojivo vyriešená. Výsledky sa rozchádzajú podľa známeho úslovia: „Koľko hláv, toľko názorov.“

Dôvody záujmu o túto problematiku sú rôzne. Jedných vedú teologické záujmy s cieľom zariadiť v prúde času život Ježiša Krista, získať tak cenné detaily týkajúce sa jeho pôsobenia na Zemi a spresniť datovanie života osôb, ktoré boli v priamom kontakte s ním. Iných vedie úsilie, spresniť veľmi nejasné chronológie východných rímskych provincií okolo zmeny letopočtu. Významná je aj snaha vytvoriť celosvetový kalendár a tým uľahčiť počítanie času aj pre historikov. Nemenej cenným je záujem zistiť, kedy sa vlastne náš letopočet začína, resp. kedy sa začínať má, a tým doriešiť otázku, kedy sa vôbec končí druhé tisícročie, a začína sa tretie.

ZAKLADATEĽ KRESŤANSKEJ ÉRY
Píše sa rok 2000, to znamená, že 2 000 rokov uplynulo do roku, ktorý Dionysus Exuguus označil za predpokladaný rok narodenia Ježiša Krista. Pápež Ján I. (523 – 526) poveril tohto opáta, aby určil presný dátum Ježišovho narodenia na stanovenie stáleho termínu veľkonočných sviatkov. Dionysius roku 525 na základe zložitých výpočtov došiel k záveru, že vtelenie Pána nastalo v roku 754 od založenia Ríma (prvý rok 195. olympiády a rok 312 tzv. Seleukidskej éry). K tomu dodal, že obdobie vlády Diokleciána (284 – 354), teda počítanie od roku 284, je neplatné, pričom argumentoval tým, že „nie je vhodné počítať roky od človeka, ktorého možno nazvať skôr tyranom než cisárom“. Na základe Dionysiových výpočtov sa teda určil prvý rok nášho, kresťanského letopočtu. Pritom však treba dodať, že Dionysiom stanovený nový letopočet nebol ihneď prijatý.
Prvý historický spis, ktorý používa nový letopočet od („vtelenia Krista“) je Computus paschalis z roku 562. Anglický učenec Beda Venerabilis vo svojej kronike napísanej roku 731 už bežne používa datovanie „od vtelenia Krista“. Dionysiom založený nový letopočet prijali aj svetskí kronikár za vlády Karola Veľkého (768 – 814). Označenie A. D. (ante Deum, t. j. pred Pánom) začalo byť zaužívaným označením nášho letopočtu až do 18. storočia anglickými učencami. Pokusy zo strany cirkevných otcov určiť rok narodenia zakladateľa kresťanstva sa datujú od obdobia raného kresťanstva. Prvý z nich, Tertullianus (3. stor.), využil údaje poskytnuté evanjelistom Lukášom, ktoré potom mierne korigoval a rok Kristovho narodenia určil na obdobie vlády sýrskeho miestodržiteľa Sentia Saturnina, to znamená sébius (4. stor.) na základe Evanjelia podľa Lukáša určil narodenia Ježiša na štvrtý rok 194. olympiády (rok 1 pred n. l.). Pokusy zo strany ranej cirkvi teda existovali, ibaže sa nepresadili u kronikárov píšucich dejiny predchádzajúcich čias.

PREKVAPUJÚCI OMYL V CHRONOLÓGII
Moderní bádatelia zaoberajúci sa chronológiou kresťanstva zistili, že Dionysiom určený rok Kristovho narodenia sa nekryje s historickou skutočnosťou. Panuje všeobecná mienka, že Ježiš sa narodil už o 4, resp. o 7 rokov skôr, ako si to Dionysius pôvodne myslel. Základným prameňom, z ktorého sa vychádza, sú dve pasáže z Lukášovho evanjelia. V prvej z nich sa píše: „V tých dňoch vyšiel rozkaz od cisára Augusta vykonať súpis ľudu po celom svete. Tento súpis sa konal, keď Sýriu spravoval Quirinius. A všetci šli dať sa zapísať, každý do svojho mesta.“ Nemenej zaujímavá je aj druhá zmienka tohto evanjelistu: „V 15. roku vlády cisára Tiberia, keď Pontius Pilatus spravoval Judeu a Herodes bol tetrarchom v Galilei, jeho brat Filip tetrarchom v Iturei a v Trachonitidskom kraji a Lysanias tetrarchom v Abiline, za veľkňaza Annáša a Kaifáša zaznel na púšti Boží hlas nad Jánom, synom Zachariáša...“
Na základe Lukášovej správy teda vieme, že Ján Krstiteľ, Zachariášov syn, sa objavil v pustatine v 15. roku vlády rímskeho cisára Tiberia. Cisár Augustus zomrel 17. augusta v roku 14 (dátum podľa gregoriánskeho kalendára) a na trón nastúpil (15. septembra) Tiberius. Od nástupu na trón spadá 15. rok jeho vlády na september roku 28 až september roku 29 n. l. Niekedy v priebehu Jánovej služby prišiel k nemu od Ježiša o plných 6 mesiacov starší. Keď Ježiš začal sám verejne účinkovať, mal podľa evanjelií „asi 30 rokov“. Bol to vek mužnosti, v ktorom sa stal aj Dávid kráľom Izraela. Keď sa teda Ježiš na jeseň roku 29. dal pokrstiť, a vtedy mal 30 rokov, nie je ťažké určiť rok jeho narodenia, ktorý spadá na rok 2 pred n. l. (pravdepodobne sa mesiac tišri, t. j . september/október).

ČO PREZRÁDZAJÚ EVANJELIÁ
Kresťanské grécke spisy nie sú skúpe na chronologické údaje, preto je nám známe aj ďalšie časové určenie, ktoré hovorí, že Ježiš sa narodil za vlády cisára Augusta (29 pred n. l. – 14 n. l.), keď bol miestodržiteľom Sýrie Quirinius.
Nový zákon sa zmieňuje o dvoch súpisoch za miestodržiteľstva Quirinia, ktoré boli zavedené po tom, ako sa Judea dostala pod rímsku nadvládu. Súpisy sa nekonali len kvôli zisteniu počtu obyvateľov, ale ich hlavný účel bol pragmatický – určiť, koľko ľudí má, resp. bude platiť dane a koľkých možno povolať do vojenskej služby. Niektorí moderní kritici vyslovili presvedčenie, že v Judei sa uskutočnilo iba jedno sčítanie ľudu, a to v roku 6 n. l., o ktorom sa zmieňuje aj správa napísaná židovským historikom Josephom Flaviom. Väčšina však prijíma možnosť, že Quirius už pôsobil v Sýrii ako zvláštny cisársky legát s mimoriadnymi právomocami pred rokom 6. V Antiochii a jej okolí boli nájdené nápisy potvrdzujúce túto skutočnosť. Na podloženie tejto tézy sa používa aj argument, ktorý nám poskytuje evanjelista Lukáš. Keď sa zmieňuje o sčítaní ľudu, tvrdí, že to bol prvý súpis, čím ho odlíšil od druhého, ktorý bol uskutočnený neskôr, za vlády toho istého Quirinia. U bádateľov, ktorí argumentujú v prospech prvého pôsobenia Quirinia ako miestodržiteľa Sýrie, sa vytvoril všeobecný konsenzus pre roky 3 – 2 pred n. l. ako obdobie jeho prvého pôsobenia. Ak uvedené datovanie Quiriniovho pôsobenia je správne, tak to potvrdzuje rok 2 pred n. l. ako rok Kristovho narodenia. Ďalšia osobnosť, o ktorej je hodné sa zmieniť, je Pilát Pontský (Pontius Pilatus), ktorý pôsobil ako prefekt v Judei v rokoch 26 – 36. Okrem novozákonnej správy je táto informácia potvrdená u Flavia a Filóna Alexandrijského. Na doplnenie je vhodné poznamenať, že roku 1961 bola v odkrytých ruinách divadla v Cézarei nájdená kamenná tabuľa s vyrytým menom Piláta Pontského. Je to nezvratný dôkaz toho, že tam skutočne sídlil ako prokurátor. Po roku 36, keď bol odvolaný z Judey, pravdepodobne pokračoval v kariére disciplinovaného rímskeho úradníka. Existujú totiž náznaky, že bol ešte správcom jednej rímskej provincie v južnej Galii.

KEDY ZOMREL HERODES
Z chronologického hľadiska je teda Pilát istý, svoju funkciu vykonával v rokoch 26 – 36 n. l., teda v období Ježišovho pôsobenia na Zemi. Problematickejšie je určenie roku smrti Herodesa Veľkého. Všeobecným konsenzom bádateľov v otázke jeho smrti je rok 4 pred n. l. Pripomeňme si, že je to síce prijatý, ale neoverený dátum. Jeho podkladom je správa J. Flavia, podľa ktorého Herodes zomrel po zatmení mesiaca a pred sviatkom pesah. Mnoho odborníkov sa na základe tejto správy domnieva, že zomrel v roku 4 pred n. l. (zatmenie mesiaca nastalo 11. marca 4 pre n. l.). Z toho by, prirodzene, vychádzalo, že dátum Ježišovho narodenia treba určiť pred rok 4 pred n. l. Napriek spomínanému konsenzu možno vysloviť presvedčenie, že uvedený letopočet sa nekryje s historickou skutočnosťou.
Hlavným argumentom je fakt, že pri Flaviovej interpretácii sa neberie ohľad na skutočnosť, že zatmenie mesiaca roku 4 pred n. l. bolo len čiastočné (t. j. 36%). Pritom sa vie, že zatmenie mesiaca nastalo aj v roku 1 pred n. l., a to dokonca dvakrát, pričom obidva úkazy nastali ešte pred sviatkom pesah. Prvé zo zatmení sa datuje na 27. december roku 1 pred n. l. a vieme o ňom, že bolo iba čiastočné. Druhé zatmenie – 8. januára roku 1 pred n. l. – trvalo 1 hodinu a 41 minút, teda bolo úplné (nezabúdajme, že rok trval od septembra do septembra ďalšieho roka). Druhé úplné zatmenie mohli vidieť všetci tí, ktorí v tom čase bdeli. Keďže zatmenie bolo dostatočne dlhé na to, aby sa mohlo stať predmetom údivu, možno predpokladať, že ide o zatmenie, o ktorom sa zmieňuje J. Flavius.
Vo Flaviovom monumentálnom diele Židovské starožitnosti existujú aj ďalšie pasáže, ktoré v súvislosti s Herodesovým úmrtím argumentujú v prospech roku 1 pred n. l. Keď Flavius udáva čas, kedy Rimania dosadili Herodesa za kráľa, využíva konzulárne datovanie alebo metódu nástupných rokov všeobecne používanú u izraelských kráľov. Podľa uvedených pravidiel bol Herodes vymenovaný za kráľa roku 40 pred n. l. (alebo 39 pred n. l. podľa historika Appiana). Ďalšia správa hovorí, že Herodes obsadil Jeruzalem roku 37 pred n. l. (alebo 27 rokov po tom, ako mesto dobyl Pompeius roku 63 pred n. l.) Ďalej Flavius uvádza, že Herodes zomrel 37 rokov po tom, čo ho Rimania ustanovili za kráľa, a 34 rokov po obsadení Jeruzalema. Z uvedených dátumov na základe konzulárneho datovania očividne vyplýva, že Herodes zomrel roku 2 pred, resp. 1 pred n. l.
Podľa dnešných dostupných prameňov je však pravdepodobnejšie, že na datovanie bola použitá metóda nástupných rokov. Ak Rím vymenoval Herodesa za kráľa roku 40 (resp. 39) pred n. l., tak jeho prvý rok vlády spadá na obdobie od nisana (marec/apríl) roku 39 pred n. l. do nisana roku 38 pred n. l. Ak Herodes zomrel 39 rokov po nástupe na trón a ak sú tieto roky rátané ako roky vlády, tak možno bezpečne určiť jeho smrť na rok 1 pred n. l.

KEDY SA TEDA NARODIL MESIÁŠ
Ak na základe dostupných prameňov vieme, že Ján Krstiteľ začal pôsobiť v 15. roku vlády cisára Tiberia a 15. rok spadá na roku 28/29 n. l., a pritom vieme, že Ján bol o šesť mesiacov starší ako Ježiš a Ježišovo verejné účinkovanie sa začalo v 30. roku jeho života, tak rokom narodenia Ježiša Krista bol evidentne rok 2 pred n. l.
Opísaná chronológia nie je v rozpore s prvými obdobiami pôsobenia miestodržiteľa Quirinia (3 – 2 pred n. l.) a ani s dátumom smrti Herodesa Veľkého (rok 1 pred n. l.). Ďalšia správa z Evanjelia podľa Jána nám poskytuje presný dátum na určenie obdobia pôsobenia Ježiša po krste v Jordáne. Ján nás vo svojom evanjeliu informuje, že Ježišovo verejné účinkovanie po krste trvalo počas štyroch sviatkov pesah (3 1 roka). Ježiš sa dal pokrstiť na jeseň v roku 29 n. l., a keď k tomu prirátame triapolročnú verejnú službu, pričom vieme, že jeho smrť bola určená na kalendárny deň 14. nisana (marec/apríl) 33 n. l., tak pri odpočítaní 6 mesiacov a 33 rokov dostaneme mesiac september/október 2 pred n. l. ako dátum jeho narodenia.
Bez ohľadu na to, či uvedená chronológia je správna (ak sú autentické a vierohodné správy evanjelistov a J. Flavia), alebo nie, naďalej ostáva faktom skutočnosť, že datovanie kresťanskej éry je chybné. Keď sa na omyl prišlo, už bolo prineskoro a v súčasnosti z pochopiteľných pragmatických dôvodov je zmena v kalendári neuskutočniteľná.
none
55

1. 03.05.2015, 06:19

Zdroj - http://www.historickarevue.com/archiv_kedy_sa_narodil.html



Kedy sa narodil Ježiš Kristus?
Nad doposiaľ nerozlúštenou záhadou spred 2 000 rokov

Enormný počet vedeckých a vedecko-popularizačných prác sa zaoberá touto nesmierne zaujímavou otázkou, ktorá doposiaľ nie je uspokojivo vyriešená. Výsledky sa rozchádzajú podľa známeho úslovia: „Koľko hláv, toľko názorov.“

Dôvody záujmu o túto problematiku sú rôzne. Jedných vedú teologické záujmy s cieľom za...

04.05.2015, 21:34
S daným dátumom súhlasím aj ja. Je to veľmi pravdepodobné,že tomu skutočne tak je...teda ,že sa narodil v r.2 p.n.l.
Niečo obdobné som písal do Katolíckych novin,....na margo článku,ktorý uvádzal iný dátum, a opieral sa o niektoré mylne zdroje.
none
2
03.05.2015, 07:39
pre väčšinu ľudí to nieje záhada, nenarodil sa , bol vymyslený....
👍: Lemmy
none
3

2. 03.05.2015, 07:39

pre väčšinu ľudí to nieje záhada, nenarodil sa , bol vymyslený....

03.05.2015, 08:03
Až na tú väčšinu.
none
19

2. 03.05.2015, 07:39

pre väčšinu ľudí to nieje záhada, nenarodil sa , bol vymyslený....

03.05.2015, 12:22
Takze ignorovat historicke fakty? Stale dookola ma presviedcas, ze ateisti su zaslepeni fanatici bez kuska vzdelania 😉
none
20

19. Patrick91 03.05.2015, 12:22

Takze ignorovat historicke fakty? Stale dookola ma presviedcas, ze ateisti su zaslepeni fanatici bez kuska vzdelania 😉

03.05.2015, 12:24
Aké historické? V mytológii?
none
21

20. Lemmy 03.05.2015, 12:24

Aké historické? V mytológii?

03.05.2015, 12:33
Vacsina historikov uznava existunciu Jezisa. Staci pozriet wikipediu. Alebo tato horenuvedene stranka je tiez seriozna
none
22

21. Patrick91 03.05.2015, 12:33

Vacsina historikov uznava existunciu Jezisa. Staci pozriet wikipediu. Alebo tato horenuvedene stranka je tiez seriozna

03.05.2015, 12:36
Koľko neveriacich historikov uznáva existenciu JK? To by ma zaujímalo...
none
31

22. Nadja 03.05.2015, 12:36

Koľko neveriacich historikov uznáva existenciu JK? To by ma zaujímalo...

03.05.2015, 13:24
22: Načo to tu píšeš? Keď ťa to zaujíma, zisti si to.
none
32

22. Nadja 03.05.2015, 12:36

Koľko neveriacich historikov uznáva existenciu JK? To by ma zaujímalo...

03.05.2015, 13:27
Kazdy objektivne mysliaci
none
24

21. Patrick91 03.05.2015, 12:33

Vacsina historikov uznava existunciu Jezisa. Staci pozriet wikipediu. Alebo tato horenuvedene stranka je tiez seriozna

03.05.2015, 12:42
Silný vplyv cirkvi spôsobil, že pochyby o Kristovej existencii neexistujú.
none
33

24. YouLove 03.05.2015, 12:42

Silný vplyv cirkvi spôsobil, že pochyby o Kristovej existencii neexistujú.

03.05.2015, 13:30
YouLove, 24. Akože neexistujú. Však tých, ktorí v Krista veria je menej, ako tých, ktorí v neho neveria.
👍: milky945
none
34

33. Slušný človek 03.05.2015, 13:30

YouLove, 24. Akože neexistujú. Však tých, ktorí v Krista veria je menej, ako tých, ktorí v neho neveria.

03.05.2015, 13:41
To nejde %tuálne vyčísliť. Je veľa náboženstiev. Odhadni len koľko veriacich príde na Vatikánske nádvorie z celého sveta.
none
35

34. YouLove 03.05.2015, 13:41

To nejde %tuálne vyčísliť. Je veľa náboženstiev. Odhadni len koľko veriacich príde na Vatikánske nádvorie z celého sveta.

03.05.2015, 13:45
YouLove, však keď si pozrieš len počet ľudí, ktorí sú evidovaní ako kresťania, je ich menšina z celkového počtu obyvateľov. A z tých evidovaných skutočne veria v Krista možno jedna tretina.
none
38

35. Slušný človek 03.05.2015, 13:45

YouLove, však keď si pozrieš len počet ľudí, ktorí sú evidovaní ako kresťania, je ich menšina z celkového počtu obyvateľov. A z tých evidovaných skutočne veria v Krista možno jedna tretina.

03.05.2015, 13:57
Je to podstatné? Koľko z nich zbabelo poprelo svoju vieru? Takto môžeme hádať. Stará generácia verí.
none
39

38. YouLove 03.05.2015, 13:57

Je to podstatné? Koľko z nich zbabelo poprelo svoju vieru? Takto môžeme hádať. Stará generácia verí.

03.05.2015, 13:59
je to podstatne kolki maju rovnaku vieru
ti vycleneni ludia viac patria k sebe
ako na svadbe
👍: milky945
none
40

39. 03.05.2015, 13:59

je to podstatne kolki maju rovnaku vieru
ti vycleneni ludia viac patria k sebe
ako na svadbe

03.05.2015, 14:00
a vlastne mne je to jedno kde je kto kolko
nie som nikam pozvana a ani sa nepozyvam
none
36

21. Patrick91 03.05.2015, 12:33

Vacsina historikov uznava existunciu Jezisa. Staci pozriet wikipediu. Alebo tato horenuvedene stranka je tiez seriozna

03.05.2015, 13:45
Patrick91, argumentum ad numerum je chybný (nelogický) argument. Hľadaj čosi rozumné. To nie je historický fakt v prospech Ježiša, že nejakí historici sú tiež veriaci,
none
41

36. Lemmy 03.05.2015, 13:45

Patrick91, argumentum ad numerum je chybný (nelogický) argument. Hľadaj čosi rozumné. To nie je historický fakt v prospech Ježiša, že nejakí historici sú tiež veriaci,

03.05.2015, 14:03
Ja argumentujem tak, že existencia Ježiša sa považuje historikmi za fakt. Ak idete proti tomu, idete proti vedeckému bádaniu historikov a teda ignorujete vedu
👍: milky945
none
37

21. Patrick91 03.05.2015, 12:33

Vacsina historikov uznava existunciu Jezisa. Staci pozriet wikipediu. Alebo tato horenuvedene stranka je tiez seriozna

03.05.2015, 13:50
Postava Ježiša je zbožný podvod
odkaz
👍: Lemmy
none
30

2. 03.05.2015, 07:39

pre väčšinu ľudí to nieje záhada, nenarodil sa , bol vymyslený....

03.05.2015, 13:10
že pre väčšinu... Odkedy taký sú väčšinou???
none
4
03.05.2015, 10:01
a co ak je to pravda
a co ak je aj peklo a nebo a existuju anjeli a oni spravuju vesmir
a Vatikan ma pravdu ?
co potom s falosnym uspokojenim o nepravde ?
len neviem ktorej
none
5
03.05.2015, 10:14
nie som si ista uz nicim
pravdepodobne zijem na nespravnom mieste a v nespravnom case
none
6
03.05.2015, 10:24
1. hádam si nemyslíš že ti tu capnem dátum narodenia aj s rodným číslom
none
7

6. 03.05.2015, 10:24

1. hádam si nemyslíš že ti tu capnem dátum narodenia aj s rodným číslom

03.05.2015, 10:35
Rodné číslo je známe: 666.
none
8
03.05.2015, 11:13
Ja si myslím ,že či existuje nebo,peklo,anjeli........veľmi dobre popísal spisovateľ "ROBERT A. MONROE" v knihe "CESTY MIMO TĚLO" .
Je to presvedčivo napísané a verím tomu .
none
9

8. 03.05.2015, 11:13

Ja si myslím ,že či existuje nebo,peklo,anjeli........veľmi dobre popísal spisovateľ "ROBERT A. MONROE" v knihe "CESTY MIMO TĚLO" .
Je to presvedčivo napísané a verím tomu .

03.05.2015, 11:15
No jo, ale otázka je, kde to všetko je, ak to existuje?
none
10

9. Nadja 03.05.2015, 11:15

No jo, ale otázka je, kde to všetko je, ak to existuje?

03.05.2015, 11:17
zrovna jedného anjela s diabolskou dušou poznám...
none
11

10. 03.05.2015, 11:17

zrovna jedného anjela s diabolskou dušou poznám...

03.05.2015, 11:19
Takých je veľa, oveľa menej je diablov s anjelskou dušou... 🙂))
none
12

11. Nadja 03.05.2015, 11:19

Takých je veľa, oveľa menej je diablov s anjelskou dušou... 🙂))

03.05.2015, 11:20
o 150-tich viem
none
13

12. 03.05.2015, 11:20

o 150-tich viem

03.05.2015, 11:22
Nejak moc toho vieš, ale uniká ti, že tu Peťovi przníme tému :(((
none
14

13. Nadja 03.05.2015, 11:22

Nejak moc toho vieš, ale uniká ti, že tu Peťovi przníme tému :(((

03.05.2015, 11:25
už mlčím ako múmia
none
15

9. Nadja 03.05.2015, 11:15

No jo, ale otázka je, kde to všetko je, ak to existuje?

03.05.2015, 11:29
V tej knihe to je celkom fajn opísané .
Skús si ju stiahnuť a potom napíš svoj názor .
Čo ty na to ?
none
16

15. 03.05.2015, 11:29

V tej knihe to je celkom fajn opísané .
Skús si ju stiahnuť a potom napíš svoj názor .
Čo ty na to ?

03.05.2015, 11:37
"A přece, ač to bylo nemožné, moje ruka se cachtala ve vodě a měl jsem pocit, jako by byla prostrčena podlahou. Byl jsem zcela jistě úplně vzhů­ru a ten pocit přesto stále trval. Jak jsem mohl být v každém jiném ohle­du vzhůru a přitom stále „snít" o tom, že mám ruku prostrčenou podla­hou?
Vibrace začaly slábnout a já měl z jakéhosi důvodu pocit, že je mezi mou rukou, prostrčenou skrz podlahu, a těmito vibracemi, nějaká sou­vislost. Jestliže odezní dřív, než vytáhnu ruku z podlahy, podlaha se mož­ná uzavře a já přijdu o ruku. Možná ty vibrace udělaly dočasně díru do podlahy."

.... no skúsim, ale neviem,. i sa mi toto podarí prečítať 🙂
none
17

16. Nadja 03.05.2015, 11:37

"A přece, ač to bylo nemožné, moje ruka se cachtala ve vodě a měl jsem pocit, jako by byla prostrčena podlahou. Byl jsem zcela jistě úplně vzhů­ru a ten pocit přesto stále trval. Jak jsem mohl být v každém jiném ohle­du vzhůru a přitom stále „snít" o tom, že mám ruku prostrčenou podla­hou?
Vibrace začaly slábnout a já měl z jakéhosi důvodu pocit, že je mezi mou rukou, prostrčenou skrz podlahu, a těmito vibracemi, nějaká sou­vislost. Jestliže odezní dřív, než vytáhnu ruku z podlahy, podlaha s...

03.05.2015, 11:42
niečo mi to pripomína..:-)
none
18

17. 03.05.2015, 11:42

niečo mi to pripomína..:-)

03.05.2015, 12:21
Neviem, čo, prebehla som to zbežne, a naozaj je to presvedčivé, až na to, že ... dôkazmi nazýva to, že mu niekto potvrdí, čo sa mu vopred "snívalo". Nikdy nepovedal prvý, čo videl, ale toto je známy už jav, že si človek v mihu vie osvojiť ako vlastnú myšlienku niečo, čo počuje neskôr, a byť presvedčený, že to prežil. Pokusy tento jav dokladajú hodnoverne.
none
23
03.05.2015, 12:39
Narodil sa zajtra
none
25
03.05.2015, 12:46
nenarodil sa ani dnes
okolo neho je vsetko iba semantikou
none
26
03.05.2015, 12:47
ale aspon je sranda
ty ranexil
nepovazujes sa za Jezisa ?
mohli by sme tvorit par
none
27

26. 03.05.2015, 12:47

ale aspon je sranda
ty ranexil
nepovazujes sa za Jezisa ?
mohli by sme tvorit par

03.05.2015, 12:48
Mna maju radi len velmi zlia velmi dobri. Ti medzi nie.
none
28
03.05.2015, 12:50
vsak odpovedaj normalne,tu ma nevidis
bo kazdy chlap ma od***e od seba tak
ze ani po rokoch neviem preco
none
29
03.05.2015, 12:53
zase dalsi
ja na vas uz kaslem
none
42
03.05.2015, 20:48
Ježiš sa narodil u Fiflijemi
none
43
03.05.2015, 20:50
Den narodenia u neho neje
none
44
03.05.2015, 20:52
Tocnu datu nichto neznaje
none
45
03.05.2015, 20:53
tak nechcem vyzerať,akože chcem byť za vrtáka,ale vie sa s istotou,že sa vôbec narodil?
none
46

45. 03.05.2015, 20:53

tak nechcem vyzerať,akože chcem byť za vrtáka,ale vie sa s istotou,že sa vôbec narodil?

03.05.2015, 20:58
Ano vie sa to
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 196 300 B vygenerované za : 0.155 s unikátne zobrazenia tém : 36 424 unikátne zobrazenia blogov : 543 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Určené len pre maximálnych SEBA-vrahov 😉 Cesta do raja vedie skrz peklo 😉 odkaz Bol SOM "donútený" podstúpiť krst ohňom 😉 Vydal SOM sa na cestu do "pekla" 😉 Lebo SOM bol sklamaný zo sv...

citát dňa :

Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie.