hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Ježiš chodil do kostola(resp. chrámu) a mnohí farizeji si myslia, že vedia viac ako Boh ako Ježiš Kristus (trúfalé, že,?)

príspevkov
9
zobrazení
1
tému vytvoril(a) 15.10.2015 14:26
posledná zmena 16.10.2015 19:01
1
15.10.2015, 14:26
Ježiš a farizeji
28.7.2005 o 10:22 | Karma článku: 7.50 | Prečítané 2673-krát
Už na začiatku jeho verejného účinkovania sa niektorí farizeji spolu s kňazmi a zákonníkmi dohovorili, že ho zabijú. Provokoval ich. Vyháňal zlých duchov, odpúšťal hriechy, uzdravoval v sobotu, vysvetľoval čo je čisté a čo nečisté... Rúhal sa tento "falošný prorok". Bolo by potrebné ho ukameňovať...


odkaz
Pre autority bol znamením odporu. S farizejmi mal však aj dobré vzťahy. Niektorí ho upozorňovali na nebezpečenstvo, ktoré mu hrozilo. Viac ráz pochválil zákonníkov za ich horlivosť a niekoľkokrát stoluje aj u farizejov. Potvrdzuje niektoré body ich učenia, napr. vzkriesenie z mŕtvych. Uznáva že modlitba, almužna a pôst sú dobré formy nábožnosti. Chváli ich zvyk obracať sa na Boha ako na Otca a uznáva, že prikázanie milovať Boha a blížneho je hlavným prikázaním. Prečo sa dostal do sporu s farizejmi? Vystupoval proti niektorým predpisom Zákona a tradície. Kritizoval spôsob uctievania Boha v jeruzalemskom chráme. Sám seba označil za Boha. Neprichádza zrušiť Zákon, alebo Prorokov, ale naplniť. Žiadia podľa svojho vlastného priznania nikdy neboli schopní zachovať Zákon v jeho úplnnosti a neporušiť ani najmenšie prikázanie. Každý rok na Sviatok zmierenia deti Izraela prosia Boha o odpustenie svojich priestupkov proti Zákonu. Veľa Židov za Ježišových čias horlivo zachovávalo nielen literu ale aj ducha Zákona. Ježiš plní Zákon až natoľko, že berie na seba kliatbu Zákona, do ktorj upadli tí, čo nevytrvali "vo všetkom, čo je napísané v knihe Zákona" (Gal 3,10) Ježiš bol učiteľ, "rabbi" z trošku iného súdka. Učil ako taký, ktorý má moc a nie ako zákonníci. Podáva definitívny výklad. Počuli ste, že otcom bolo povedané... No ja vám hovorím. Odváži sa zavrhnúť niektoré ľudské tradície farizejov, ktorí rušia Božie slovo. Zdokonaľuje Zákon o čistote pokrmov, ktorý bol veľmi dôležitý v každodennom živote Židov. Človeka nemôže poškvrniť nič, čo vchádza doň zvonka.. zvnútra, z ľudského srdca vychádzajú zlé myšlienky... Ježiš sa dostáva do rozporu s niektorými učiteľmi Zákona aj napriek tomu, že jeho slová boli zaručené božskými znameniami, ktoré ho sprevádzali. Pripomína, že sobotný odpočinok sa nenarúša ani službou Bohu, ani službou blížnemu. Ježiš mal v úcte jeruzalemský chrám. V ňom bol ho Jozef a Mária predstavili štyridsať dní po jeho narodení. Ako dvanásťročný tam chce zostať, aby rodičom pripomenul, že sa musí starať o veci svojho Otca. Odvtedy putoval doň každoročne aspoň na Veľkú noc. Chrám je pre neho príbytkom jeho Otca, domom modlitby a pohorší sa nad tým, že sa jeho vonkajšie nádvorie stalo miestom obchodovania. Vyháňa predavačov aby nerobili z domu jeho Otca tržnicu. Krátko pred svojím umučením predpovedá, že túto nádhernú stavbu zbúrajú, že z nej nezostane kameň na kameni. Toto proroctvo slúžilo ako svedectvo v procese proti nemu a tiež ako urážka, keď bol pribitý na kríži. Ježiš mal rád chrám. Tam predniesol podstatnú časť svoho učenie. Platí aj chrámovú daň a priberá si k tomu Petra, ktorého práve ustanovil za základ svojej budúcej Cirkvi. Sám seba stotožňuje s chrámom a vyhlasuje sa za príbytok Boha medzi ľuďmi. Skutočným kameňom úrazu bola Ježišova úloha v Božom diele, vo vykúpení z hriechov. Pohoršoval farizejov, keď jedával s mýtnikmi a hriešnikmi. Hovorí, že neprichádza volať spravodlivých ale hriešnikov aby sa kajali. Ba dokonca svyhlási, že aj farizeji sú hriešni a ak tvrdia, že nepotrebujú spásu, zaslepujú seba samých. Tvrdí, že Boh je milosrdný k hriešnikom. Najviac ich naštval tým, že odpúšťal hriechy. Veď to môže iba Boh. Z toho vychádzajú iba dve možnosti. Buď sa rúhal, lebo hoci je človek, robil sa rovným Bohu, alebo hovorí pravdu a je Bohom. Ako človek by si nemohl dovoliť vyhlásiť niektoré tvrdenia. Kto nie je so mnou je proti mne. Tu je niekto väčší ako Jonáš, ako Šalamún, ako chrám. Ba dokonca vyhlási vetu: Prv ako bol Abrahám, Ja som. Vrcholom bola veta: Ja a Otec sme jedno. Ježiš vyžadoval, aby uverili v neho nie na základe toho, čo hovoril, ale na základe skutkov, ktoré konal. Neboli toho schopní. Bol to tragický omyl, že ho odsúdili. Ako bohorúhač si zasluhoval smrť. Konali z nevedomosti a súčasne zo zaslepenosti nevery. Niektorí Židia v ňom neuznávali Boha, ktorý sa stal človekom, ale videli v ňom človeka, ktorý sa robí Bohom. Preto ho odsúdili ako bohorúhača. A z Jeruzalemského chámu zostal iba Múr nárekov..
odkaz
none
2
15.10.2015, 14:30
Spoznali by dnes dnešní farizeji Ježiša alebo jeho prípadné zjavenia, keby sa aj sám zjavil? To už nepíšem, ak by sa Ježiš rozhodol poslať iného sa zjaviť - môže si dovoliť Pán Ježiš, je to v súlade s Písmom? Či potrebuje súhlas od niekoho, okrem svojho Boha Otca?
none
3
15.10.2015, 14:57
"Prv ako bol Abrahám, Ja som."
Všimni si, že o Abrahámovi hovorí v minulom čase a o sebe v prítomnom. Farizeji sa upínali na minulosť, Ježiš bol však prítomný. Podobné upínanie sa na minulosť hrozí aj dnešným kresťanom, ktorí sa odvolávajú na udalosti pred 2000 rokmi, ale nie sú prítomní.

So zákonom je to tak, že rozum ho berie ako hierarchiu povinností človeka voči bohu. Z pohľadu ducha však zákon hovorí o potrebách pre pokoj duše, nie o povinnostiach tela. Keď je v duši pokoj, je zákon zbytočný.
none
4

3. 15.10.2015, 14:57

"Prv ako bol Abrahám, Ja som."
Všimni si, že o Abrahámovi hovorí v minulom čase a o sebe v prítomnom. Farizeji sa upínali na minulosť, Ježiš bol však prítomný. Podobné upínanie sa na minulosť hrozí aj dnešným kresťanom, ktorí sa odvolávajú na udalosti pred 2000 rokmi, ale nie sú prítomní.

So zákonom je to tak, že rozum ho berie ako hierarchiu povinností človeka voči bohu. Z pohľadu ducha však zákon hovorí o potrebách pre pokoj duše, nie o povinnostiach tela. Keď je v duši pokoj, je ...

15.10.2015, 15:02
Mirdo ďakujem, myslím, že si to vystihol presne. Môj názor. A posledná veta je perfektná.
none
5

4. 15.10.2015, 15:02

Mirdo ďakujem, myslím, že si to vystihol presne. Môj názor. A posledná veta je perfektná.

15.10.2015, 15:15
Viem, že je to aj tvoj názor, len sa mi zdá, že pri hľadaní pravdy bývaš príliš upätá na písmo a málo vnímaš, stáva sa to aj mne. Podstatu však chápeš správne, pravda je ukrytá medzi riadkami Biblie.
none
6

5. 15.10.2015, 15:15

Viem, že je to aj tvoj názor, len sa mi zdá, že pri hľadaní pravdy bývaš príliš upätá na písmo a málo vnímaš, stáva sa to aj mne. Podstatu však chápeš správne, pravda je ukrytá medzi riadkami Biblie.

15.10.2015, 15:19
Ja skôr staviam na živej viere a modlitbe. Písma mám v úcte, ale modlenie aj reálny život veriacej sa mi vidí byť potrebnejší - aspoň pre mňa.
none
9

3. 15.10.2015, 14:57

"Prv ako bol Abrahám, Ja som."
Všimni si, že o Abrahámovi hovorí v minulom čase a o sebe v prítomnom. Farizeji sa upínali na minulosť, Ježiš bol však prítomný. Podobné upínanie sa na minulosť hrozí aj dnešným kresťanom, ktorí sa odvolávajú na udalosti pred 2000 rokmi, ale nie sú prítomní.

So zákonom je to tak, že rozum ho berie ako hierarchiu povinností človeka voči bohu. Z pohľadu ducha však zákon hovorí o potrebách pre pokoj duše, nie o povinnostiach tela. Keď je v duši pokoj, je ...

16.10.2015, 19:01
3....Mirdo....daný text ktorý cituješ,nepoukazuje na Božie meno, ale tu len Ježiš zdôraznil,že bol na svete prv ako Abrahám. Y kontextu správy to vyplýva. O pár veršov je podobné slovné spojenie/ego eimi/ uplatnené na slépého od narodenia,,ktorého Ježiš uzdravil. Pýtam sa ,prečo aj tu/Ján 9:9/ nie je toto slovné spojenie chápané ako titul,meno Boha?
Otázka Židov (57. verš), na ktorú Ježiš odpovedal, súvisela s jeho vekom, a nie s jeho totožnosťou. Ježiš vo svojej odpovedi logicky hovoril o svojom veku, o dĺžke svojej existencie.
Je to trinitárske znásilňovanie prostého slovného spojenia,ktoré ale nemá nič spoločné s Božím menom. Lebo inak by aj daný slepec bol Bohom.
none
7
15.10.2015, 17:20
lea - ponúkam ďalších spasiteľov: Luther, J.Hus, Kalvin, Mohamed, Budha, Višnu, Baha u lláh. Podľa úvodného textu som v pomikove, čo keď niektorí z menovaných sú pravejši ako Kristus.
none
8
15.10.2015, 19:18
samozrejme ak žil tento človek, navštevoval chrám tak, ako každý iný.., lea ty chceš zmeniť svet ?
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 107 757 B vygenerované za : 0.076 s unikátne zobrazenia tém : 50 440 unikátne zobrazenia blogov : 906 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Je veľmi zaujímavé, že naše presvedčenie nám bráni spoznať pravdu... Vlastne, po nej aj pátrať. Poznáme to všetci, ale málokto proti tomu aj bojuje, a aj keď bojuje, veľakrát bez úspechu. Zato máme všetci túžbu o svojej verzii pravdy poúčať druhých ...

citát dňa :

Muž zaplatí dvesto korún za stokorunovú vec, ktorú potrebuje.
Žena zaplatí sto korún za dvestokorunovú vec, ktorú nepotrebuje.