To sú „podnikatelia“! Rodina poslanca Mazureka mala e-shop, kde vulgárne nadávali zákazníkom
Kontroverzný poslanec Milan Mazurek mal ako povolanie uvedené manažér e-shopu. Nechcel prezradiť ktorého.
Zdroj: Marián Peiger - Nový Čas
Negatívne emócie, aké vzbudil vstup holohlavého kotlebovského poslanca Milana Mazureka do parlamentu, stále nekončia. Pred časom upútali nenávistné videozábery zúriaceho mladíka, teraz zasa biznis.
Milan Mazurek má 22 rokov a na kandidátnej listine ĽSNS pred voľbami mal v kolónke zamestnanie uvedené: manažér e-shopu. Je zo Spišskej Belej a práve tam existoval aj istý e-shop elektrocentrum.sk, ktorý predával elektroniku – od práčok cez chladničky až po televízory. Prevádzkovala ho firma mm123, s. r. o., zo Spišskej Belej a spoločníkom a konateľom firmy bol človek menom Milan Mazurek.
S elektrocentrom.sk má niekoľko ľudí zlé skúsenosti a hoci už neexistuje, dodnes sa dajú na internete nájsť okrem pochvalných recenzií na e-shop aj miestami až hrôzostrašné. Zákazníkom píšucim nepriaznivé recenzie niekto z elektrocentra v reakciách pod recenziami nadával, urážal ich, nechýbali slová ako debil, klamár, špekulant, zakomplexovanec, úbožiak, chudák, hlupák, zbabelec.
Zrejme to bol Milan Mazurek, no je možné, že išlo o otca kontroverzného poslanca, ktorý sa takisto volá Milan. V recenziách mu mnohí vyčítali aroganciu, hulvátske správanie, zlú komunikáciu, nemožnosť dotelefonovať sa do obchodu, nezáujem vyriešiť reklamáciu, neskoré dodanie tovaru a podobne.
O tom, ako sa podnikateľ správal k zákazníkom, svedčí aj odpoveď na jednu z recenzií obchodu, kde zákazník písal: „Chcel som sa informovať o nejakom produkte, ale ani po štyroch dňoch som nedostal žiadnu odpoveď. Produkt kúpim radšej inde.“ Odpoveď elektrocentra zákazníkovi bola: „Chvalabohu!“
Nemenovaný e-shop
Či zákazníkom nadával terajší poslanec, alebo jeho otec, bolo pomerne problematické odhaliť, lebo poslanec Milan Mazurek nie je veľmi komunikatívny. Keď sme sa ho pred časom v parlamente pokúsili dostať pred mikrofón pri inej téme, zmizol v rokovacej sále, debatovať odmietal, novinárom sa vyhýba.
Musíme sa teda spoliehať na to, čo už napísali kolegovia zo servera zive.sk, ktorí píšu o počítačoch a internete. Tí kontaktovali priamo stranu Naše Slovensko s otázkami, či vulgárne reakcie na nespokojných zákazníkov písal ich poslanec, alebo nie. Na otázky im neodpovedal poslanec Milan Mazurek, ale jeho slová tlmočil podpredseda strany Rastislav Schlosár a zneli takto: „V e-shope elektrocentrum. sk som nikdy nepracoval, dokonca som s ním nemal nič spoločné. V čase, keď daný e-shop fungoval, som chodil na strednú školu.“
Ale ak mal na kandidátnej listine napísané, že je manažér e-shopu, kde teda robil? „Pôsobil som v úplne inom e-shope, ktorého názov z dôvodu ochrany dobrého mena e-shopu nebudem zverejňovať.“ Takže nemenovanému e-shopu, v ktorom pracoval ako manažér, treba chrániť dobré meno, preto poslanec v súvislosti s ním nezverejnil názov.
Kolegovia novinári získali aj vyjadrenie ďalšieho kotlebovského poslanca Milana Uhríka, ktorý povedal, že „medializované komentáre z diskusií na danom e-shope nepísal náš kandidát, ale jeho otec, keďže v tom čase bol náš kandidát ešte na strednej škole“.
Sprostí, úchylní buzeranti
Zrejme neostáva nič iné ako veriť, že to nebol poslanec, ale jeho otec. Hoci argument o strednej škole nemusí ešte nič znamenať. Meno Milan Mazurek bolo podľa obchodného registra vo firme mm123, s. r.,o, hneď od začiatku, od 4. septembra 2012. Mladý Milan Mazurek sa narodil 24. januára 1994, čiže v čase založenia firmy už mal 18 rokov a spĺňal vek na to, aby sa zamestnal v e-shope, hoci aj ako brigádnik.
Milan Mazurek starší sa vyjadril k medializovaným informáciám o arogantnom správaní majiteľa e-shopu na sociálnej sieti facebook. Pred jeden a pol mesiacom napísal toto: „Vy sprostí idioti, keby ste mali aspoň trochu inteligencie, tak by ste zistili, že tá firma už začiatkom roka 2014 neexistovala, tak láskavo nespájajte Miňa s touto hlúposťou a nájdite si niečo lepšie, úbožiaci!“ Pokračoval, že nechápe, ako môže byť niekto taký sprostý, že úchylnosť poškodila aj zbytok mozgu a zakončil to slovom buzeranti s výkričníkom.
Podľa slovosledu a farbistosti jazyka, akým boli napísané vety Milana Mazureka staršieho, sa dá veriť, že autorom reakcií na nepriaznivé recenzie e-shopu mohol byť on, že zákazníkom naozaj nadával práve otec, nie poslanec. V súčasnosti sa už na sociálnej sieti facebook nedá nájsť profil Milana Mazureka staršieho, buď si ho zrušil, alebo zneviditeľnil. Ešte predtým zablokoval komunikáciu s novinármi, ktorí sa ho pýtali, kto teda zákazníkom nadával.
Náhradník
E-shop elektrocentrum.sk už vyše dva roky neexistuje. Firma mm123, s. r. o., ešte podľa obchodného registra funguje, ale Milan Mazurek (zrejme starší) v jej štruktúrach nefiguruje od septembra 2014. Jediným spoločníkom je istý český občan a už nesídli v Spišskej Belej, ale v Žiline, čiže Mazurekovci už s ňou po zrušení e-shopu oficiálne vlastnícky nič nemali. Končí však zrejme aj firma mm123, s.,r.,o., pretože v Obchodnom vestníku z konca januára tohto roka sa dá nájsť oznámenie o začatí konania o zrušení spoločnosti bez likvidácie. Rozhodnutie o zrušení spoločnosti bez likvidácie môže súd vydať po uplynutí šiestich mesiacov od oznámenia, čiže najskôr v júli tohto roka.
Poslanec Milan Mazurek sa stal terčom medializácie hneď po tom, ako sa dostal do parlamentu. Pôvodne nemal byť poslancom, stal sa ním až potom, ako sa iný poslanec ĽSNS Andrej Medvecký vzdal poslaneckého mandátu. Medvecký bol totiž súdený za rasovo motivovaný útok na občana Dominikánskej republiky. Mazurek bol prvý náhradník v poradí, takže automaticky sa poslancom stal on. Médiá začali zverejňovať, ako sa na jeho profile na sociálnej sieti objavovali nenávistné komentáre, obhajovanie Hitlera či názory o tom, že holokaust bol za druhej svetovej vojny iba rozprávkou. Najzaujímavejšie je, že v parlamente sa dostal do výboru pre ľudské práva.
Noví poslanci za Kotlebovu stranu sú zatiaľ citliví, keď o nich médiá píšu, neradi vidia názory, s ktorými nesúhlasia. Ešte sa nevyrovnali s tým, že len čo sa dostali do verejných funkcií, v ktorých sa rozhoduje o osude krajiny, automaticky sú na očiach a čokoľvek urobia oni alebo ich rodiny, bez ohľadu na to, či teraz, alebo v minulosti, je zvyčajne zverejňované. Sú ústavní činitelia a patria medzi 150 Slovákov platených občanmi, ktorí hlasujú za zákony a rozhodujú o smerovaní štátu.
BÝVALÝ ZÁKAZNÍK E-SHOPU: „SKONČILO SA TO NA SÚDE“
Ivan Blažíček z Bratislavy si koncom roka 2013 kúpil z Mazurekovho e-shopu DVD prehrávač, ktorý mal prehrávať aj 3D filmy. „Podľa recenzií elektroniky to mal byť kvalitný prehrávač s výborným podaním obrazu aj zvuku. V porovnávači cien heureka.sk som si ho našiel a presmerovalo ma to do e-shopu pána Mazureka. Zatelefonoval som tam a povedali, že prehrávač majú a vedia mi ho poslať ešte do Vianoc. Stál skoro 500 eur. Tovar som dostal, faktúra bola od spoločnosti mm123.“
Keď prehrávač doma rozbalili, syn Ivana Blažíčka si išiel pustiť DVD. Lenže prístroj nevedel načítať žiaden disk, nič neprehral.
„Bol to prehrávač svetovej značky, tak som ho vzal do najbližšieho servisného strediska tej značky, do bratislavského Avionu. V servisnom centre potvrdili, že disky nevie prehrať a podľa nich nebol prístroj určený na náš trh, ale na ázijský. Nová čítačka do prístroja by stála 200 eur. Spojil som sa s pánom Mazurekom, ale povedal, že on to nezaplatí a aby som prehrávač poslal do ich záručného strediska. Tak som ho poslal, ale nevrátil mi ani DVD prístroj, ani peniaze a prestal so mnou komunikovať.“ Ešte predtým poslal email, ktorým reagoval na to, že v originálnom značkovom servise povedali, že prehrávač nie je určený na slovenský trh: „A na aký trh je určený??? Ktorý debil vám natlačil tie sprostosti do hlavy? My vám to zreklamujeme a tým to pre nás končí aj s nejakým originál SK pracoviskom, aj s ich klamstvami!“
Ale keď sa nič nedialo, e-shop neposlal ani opravený prístroj, ani peniaze, išiel Ivan Blažíček za právnikmi a dal prípad na súd. Sudkyňa rozhodla, že firma predávajúca prístroj, čiže Mazurekov e-shop, je povinná zaplatiť náhradu škody, úroky aj súdne trovy. Súd teda dal zákazníkovi za pravdu. „Právnici mi poradili počkať. Čakal som doteraz a nič. Nemám peniaze ani prístroj, mám iba doklady, že som ho kúpil a vyjadrenie od predajcu, že prevzal prístroj naspäť na reklamáciu. Telefonovať sa mu nedá, lebo telefón, ktorý vtedy uvádzali, nikto nebral. Písal som mu, že ako to po súdnom rozhodnutí chce vyriešiť, ale nič sa nedialo.“
Ivan Blažíček dlho dúfal, že prístroj opravia a pošlú naspäť. „Takto nemám nič, ani peniaze, ani prístroj. Keby som tušil, čo sa bude diať, tak by som ho radšej kúpil niekde inde, aj o 50 eur drahšie, ale aspoň by sme niečo mali.“
Súdne rozhodnutie o tom, že e-shop je povinný vrátiť zákazníkovi peniaze, má aj doložku právoplatnosti a vykonateľnosti z júna 2014. Právnik Michal Rampášek hovorí, že takému rozhodnutiu sa hovorí exekučný titul a ak prevádzkovateľ e-shopu dobrovoľne neuhradí sumu, jediným spôsobom je podanie návrhu na výkon exekúcie. „Čiže zákazník spíše návrh, vyberie si exekútora, zaplatí poplatok 16,50 eur, exekútor požiada súd o oprávnenie a začne exekúciu.“
Napriek tomu, že e-shop už neexistuje a 18. januára tohto roka firma požiadala o návrh na zrušenie eseročky bez likvidácie, stále je šanca. Podľa Rampáška znamená návrh na zrušenie bez likvidácie to, že buď dochádza k zlúčeniu s inou firmou, alebo bude mať právneho nástupcu. „Čiže je jedno, ako sa bude volať tá firma, je jedno, kto bude majiteľ, konateľ, dôležité je, že bude právny nástupca, takže hoci to môže byť úplne iný subjekt, pohľadávka sa dá uplatniť aj proti právnemu nástupcovi. Neprekáža ani, že je to dva roky stará vec, pretože keď má exekučný titul, premlčacia lehota je desať rokov, čiže rozhodnutie súdu je stále použiteľné. Treba len dobre určiť nový subjekt.“
VYBRANÉ Z RECENZIÍ NA HEUREKA.SK
Hoci e-shop elektrocentrum.sk už neexistuje, stále sa naň dajú nájsť v archívoch heureky.sk recenzie z minulosti. Sú aj pozitívne, ale my vyberáme niekoľko negatívnych, pri ktorých neodporúčajú nakupovať v elektrocentre.sk. Pri nich vidieť, ako šéf e-shopu reagoval na zákazníkov.
Zákazník písal: „Podvodníci. O tento obchod by sa hlavne mohla začať zaujímať polícia pre trestný čin podvodu a nebezpečného vyhrážania. Každý nech si urobí vlastnú mienku na základe odpovedí majiteľa, klienti si už urobili vďaka ‚službám‘.“
E-shop odpovedá: „V čom sme ťa podviedli, ty ***??? Kde máš trestný čin podvodu a nebezpečné vyhrážanie??? Polícia sa začne zaujímať o teba, ty ***!!!“ (vyhviezdičkované slová sú vulgarizmy)
Zákazník písal: „Žiadna reakcia na maily pokiaľ ide o vrátenie tovaru, nemožný telefonický kontakt s majiteľmi, zaslaný iný tovar ako bol objednaný, iná farba v ponuke a iná zaslaná, po dvoch týždňoch žiadna odpoveď o možnosti výmeny tovaru za objednaný. V žiadnom prípade nikomu neodporúčam, dokonca ani najväčšiemu nepriateľovi. A čudujem sa, že vôbec povolia zapájať takéto nezodpovedné subjekty do ponúk, napr. aj v heureke. Stojí na zamyslenie, ako sa takýchto subjektov zbaviť.“
Odpoveď e-shopu: „Keď už napíšem taký debilizmus, tak aspoň pridám číslo objednávky! Alebo ho, nedajbože, nemáš???“
Zákazník písal: „Nekompetentný gadžo, ktorý sa vyhráža právnikmi, políciou a kadečím iným, pričom nemá ani najmenšej potuchy o zákonoch, technológiách, psychológii, diakritike a dikcii. Jemu by som ani krompáč do ruky nedal, lebo ešte aj ten by pokazil.“
Odpoveď e-shopu: „Ty nie si nič iné, len *** z konkurencie alebo zakomplexovanec z facebooku.“
Zákazník písal: „Otrasná komunikácia, otrasný celý obchod!!! Jednoznačne neodporúčam!!!“
Odpoveď e-shopu: „Otrasný celý akože zákazník!!!“
Zákazník písal: „Na mail s reklamáciou mi nikto neodpovedal už 3 dni, mobil presmerovaný do odkazovej schránky, záujem o zákazníka nulový. Keby ste sa radšej venovali mailom s reklamáciami ako vypisovaniu komentárov na zákaznícke recenzie, ktoré sú asi pre niečo napísané... Toto je prístup predajcu?“
Odpoveď e-shopu: „Už zase nejaký umelec zistil, že tu môže popísať aj 300 debilít a nikto mu to nevymaže. Tak nech sa páči, píšte...“
odkaz