1
|
po slovensky - objatie -
ale ty také nepoznáš lea
|
|
|
2
|
Hejko to k čomu bol Tvoj príspevok?
|
|
|
3
|
blúdiš v nekonečnu a jednoduché máš na dosah,
asi k tomu bol môj príspevok
|
|
|
5
|
|
3. 22.11.2009, 20:24
blúdiš v nekonečnu a jednoduché máš na dosah,
asi k tomu bol môj príspevok
▲
22.11.2009, 20:26
|
Hejko ako si k tomu prišiel ako je to u mňa? Na základe čoho dedukuješ svoj záver?
|
|
|
4
|
to je toto
|
|
|
6
|
to je zaujímavé že ani jedno ..ani jin ani jang sa podľa popisu nezhoduje so mnou --asi z každého trošku..., veď je to o vzájomnom prepojení
|
|
|
7
|
|
6. 22.11.2009, 20:34
to je zaujímavé že ani jedno ..ani jin ani jang sa podľa popisu nezhoduje so mnou --asi z každého trošku..., veď je to o vzájomnom prepojení
▲
22.11.2009, 20:36
|
Ónya na mňa sedí väčšinou Jang, ale trocha mám aj s Jin, ale inak sedí to na mňa.
|
|
|
10
|
|
6. 22.11.2009, 20:34
to je zaujímavé že ani jedno ..ani jin ani jang sa podľa popisu nezhoduje so mnou --asi z každého trošku..., veď je to o vzájomnom prepojení
▲
22.11.2009, 20:47
|
No veru Ónya, niečo na tom bude. Ja som Jang a v čínskom horoskope vraj potkan, ktorý podľa zdroja patrí k Jin. I am lost, insane, madness. What? This is Sparta!
|
|
|
11
|
|
10. 22.11.2009, 20:47
No veru Ónya, niečo na tom bude. Ja som Jang a v čínskom horoskope vraj potkan, ktorý podľa zdroja patrí k Jin. I am lost, insane, madness. What? This is Sparta!
▲
22.11.2009, 20:52
|
Mortiis viac menej, až na malé odchýlky to platí, tiež si myslím.
|
|
|
18
|
|
11. 22.11.2009, 20:52
Mortiis viac menej, až na malé odchýlky to platí, tiež si myslím.
▲
22.11.2009, 20:58
|
Hej, takmer všetko z Jang na mňa sedí, až sa bojím
|
|
|
8
|
Jin je ženský prvok, jang je mužský prvok. Jin je tma, jang je svetlo. Jin je pasívna, jang je aktívny. Jin je zem, mesiac, vnímavosť, temnota a chlad. Jang je drak – divoký, silný, vášnivý, temperamentný a plný života, predstavuje nebo a slnko. Jin je smrť, jang je život. Tieto protikladné sily nestoja proti sebe ako dobré a zlé, ale navzájom sa dopĺňajú, sú na sebe závislé – bez tmy nemôže byť svetlo, bez života nie je smrť.
|
|
|
9
|
|
8. 22.11.2009, 20:43
Jin je ženský prvok, jang je mužský prvok. Jin je tma, jang je svetlo. Jin je pasívna, jang je aktívny. Jin je zem, mesiac, vnímavosť, temnota a chlad. Jang je drak – divoký, silný, vášnivý, temperamentný a plný života, predstavuje nebo a slnko. Jin je smrť, jang je život. Tieto protikladné sily nestoja proti sebe ako dobré a zlé, ale navzájom sa dopĺňajú, sú na sebe závislé – bez tmy nemôže byť svetlo, bez života nie je smrť.
▲
22.11.2009, 20:46
|
Ónya, ale potom to vyzerá ako opačná charakteristika toho čo uvádza hore mnou uvedená autorka. Ona totiž skôr Jin chápe ako aktívne a Jang ako pasívne. A teraz komu veriť?
|
|
|
16
|
|
8. 22.11.2009, 20:43
Jin je ženský prvok, jang je mužský prvok. Jin je tma, jang je svetlo. Jin je pasívna, jang je aktívny. Jin je zem, mesiac, vnímavosť, temnota a chlad. Jang je drak – divoký, silný, vášnivý, temperamentný a plný života, predstavuje nebo a slnko. Jin je smrť, jang je život. Tieto protikladné sily nestoja proti sebe ako dobré a zlé, ale navzájom sa dopĺňajú, sú na sebe závislé – bez tmy nemôže byť svetlo, bez života nie je smrť.
▲
22.11.2009, 20:56
|
Onya, presne tak. Ibaze je lepsie jin hodnotit ako stagnaciu, hmotu /nie smrt/. Jang je pohyb, energia.
Smrt je vtedy, ked je uplny nedostatok jin/jang. Teda hmota aj energia zanikaju.
|
|
|
17
|
|
16. 22.11.2009, 20:56
Onya, presne tak. Ibaze je lepsie jin hodnotit ako stagnaciu, hmotu /nie smrt/. Jang je pohyb, energia.
Smrt je vtedy, ked je uplny nedostatok jin/jang. Teda hmota aj energia zanikaju.
▲
22.11.2009, 20:58
|
miro nie je to myslené ako smrť..ale ako pasivita - prenesene "mŕtvo"..
|
|
|
25
|
|
17. 22.11.2009, 20:58
miro nie je to myslené ako smrť..ale ako pasivita - prenesene "mŕtvo"..
▲
22.11.2009, 21:08
|
Miro ...protiklady ..bez života nie je smrť..
|
|
|
19
|
|
16. 22.11.2009, 20:56
Onya, presne tak. Ibaze je lepsie jin hodnotit ako stagnaciu, hmotu /nie smrt/. Jang je pohyb, energia.
Smrt je vtedy, ked je uplny nedostatok jin/jang. Teda hmota aj energia zanikaju.
▲
22.11.2009, 20:58
|
Miro50 odkiaľ čerpáte s Ónyou info? Celkom sa mi páčia vaše charakteristiky Jangu.
|
|
|
23
|
|
19. 22.11.2009, 20:58
Miro50 odkiaľ čerpáte s Ónyou info? Celkom sa mi páčia vaše charakteristiky Jangu.
▲
22.11.2009, 21:06
|
lea..toto je filozofia ktorou sa treba zaoberať - preštudovať .,,, aby si to mohla správne pochopiť .. .súvisí to aj s čínskou medicínou.,,
|
|
|
24
|
|
23. 22.11.2009, 21:06
lea..toto je filozofia ktorou sa treba zaoberať - preštudovať .,,, aby si to mohla správne pochopiť .. .súvisí to aj s čínskou medicínou.,,
▲
22.11.2009, 21:07
|
Ónya, ale zdroj môžeš snáď prezradiť, či nie? Hoci len link na internet, či knihy? Hm?
|
|
|
29
|
|
24. 22.11.2009, 21:07
Ónya, ale zdroj môžeš snáď prezradiť, či nie? Hoci len link na internet, či knihy? Hm?
▲
22.11.2009, 21:17
|
|
34
|
|
30. 22.11.2009, 21:18
nehovor, aj Ty aj ja
▲
22.11.2009, 21:22
|
|
64
|
Sakra, a ja tie knihy kupujem ako blbec. Dobrý nápad Ónya, budem čítať v kníhkupectve *
|
|
|
68
|
|
64. 22.11.2009, 22:02
Sakra, a ja tie knihy kupujem ako blbec. Dobrý nápad Ónya, budem čítať v kníhkupectve*
▲
22.11.2009, 22:14
|
|
74
|
To súhlasím, tiež si nekúpim celú knihu kvôli dvom stranám, ktoré ma zaujímajú. Teraz si hlavne kupujem knihy zo sylabusov, aj keď normálny človek by si ich vypožičal v univerzitnej knižnici.
V artfóre sa fajn číta, majú tam aj pohodlné sedačky a skvelý výber. Ale aj s Panta Rhei som nadmieru spokojný.
|
|
|
82
|
|
74. 22.11.2009, 22:23
To súhlasím, tiež si nekúpim celú knihu kvôli dvom stranám, ktoré ma zaujímajú. Teraz si hlavne kupujem knihy zo sylabusov, aj keď normálny človek by si ich vypožičal v univerzitnej knižnici.
V artfóre sa fajn číta, majú tam aj pohodlné sedačky a skvelý výber. Ale aj s Panta Rhei som nadmieru spokojný.
▲
22.11.2009, 22:35
|
|
85
|
Ja som si tam už sadla za vypnutý počítač🙂
|
|
|
93
|
Hehe, tak možno sme sa v Panta Rhei v Auparku stretli, ale nevedeli sme o sebe. To by bolo vtipné, keby ma niekto oslovil: prepáčte, nechodíte náhodou na df?
|
|
|
96
|
|
93. 22.11.2009, 22:51
Hehe, tak možno sme sa v Panta Rhei v Auparku stretli, ale nevedeli sme o sebe. To by bolo vtipné, keby ma niekto oslovil: prepáčte, nechodíte náhodou na df?
▲
22.11.2009, 22:55
|
|
99
|
Dobrá taktika, si prešibaná. No priznám sa, že Myrai by som podľa knihy neodhadol, mne sa zdá, že číta všetko možné a už je z toho dopletená.
Takže pri ďalšej návšteve Panta Rhei sa budem musieť tváriť nenápadne, aby som nevzbudil pozornosť, že nasilu číham na istých ľudí
|
|
|
100
|
|
99. 22.11.2009, 23:11
Dobrá taktika, si prešibaná. No priznám sa, že Myrai by som podľa knihy neodhadol, mne sa zdá, že číta všetko možné a už je z toho dopletená.
Takže pri ďalšej návšteve Panta Rhei sa budem musieť tváriť nenápadne, aby som nevzbudil pozornosť, že nasilu číham na istých ľudí
▲
22.11.2009, 23:15
|
|
110
|
|
74. 22.11.2009, 22:23
To súhlasím, tiež si nekúpim celú knihu kvôli dvom stranám, ktoré ma zaujímajú. Teraz si hlavne kupujem knihy zo sylabusov, aj keď normálny človek by si ich vypožičal v univerzitnej knižnici.
V artfóre sa fajn číta, majú tam aj pohodlné sedačky a skvelý výber. Ale aj s Panta Rhei som nadmieru spokojný.
▲
23.11.2009, 22:45
|
hej kazdy normalny clovek si knihu pozicia z nasej bohato zasobovanej univerzitnej kniznice...ale ty nie si normalny, ty si zberatel 🙂 ja som rada,ze vyhadzujes na toto,je to zdrava zavislost 🙂 som na teba hrda :3
|
|
|
47
|
|
19. 22.11.2009, 20:58
Miro50 odkiaľ čerpáte s Ónyou info? Celkom sa mi páčia vaše charakteristiky Jangu.
▲
22.11.2009, 21:32
|
Lea, taoizmus je mojou zivotnou filozofiou. Taoizmus som studoval u prof. Vinogradoff-a.
Hlboko si vazim akykolvek prejav zivota. Prof. Vinogradoff je zastancom teorie, ze pred mozno 15 000 rokmi, kedy sa este nezapisovali filozoficke texty, ale prenasali sa iba ustnou tradiciou, tak vtedy boli tito iniciatori myslienky, aby prastara filozofia, kultura, mudrost, poznanie nezanikla, tak timito iniciatormi zachovania poznania boli zeny.
Zeny maju tendencie uchovavat tradicie, kulturu, mudrost, teda "hmotu". Muzi sa prisposobuju vonkajsim podmienkam, su dynamicki. Ked umrie matka, rodina sa rozpadne, pretoze hniezdo, rodinu, uz nema kto zachovavat. Ked umrie otec, tak vsetci smutime, chyba nam jeho "rozlet", ale hniezdo funguje. Dnes som si nemohol spomenut na operu, kde je krasna aria Mesicek nad rekou, a nemohol som sa spytat otca, ktoze ju zlozil, pretoze uz nezije....ten by to vedel, pretoze ten vedel
o svete velmi vela...velmi mi chyba otec aj tie jeho informacie o svete...cloveku je clivo aj ked chyba jin, aj ked chyba jang...oboje su rovnako dolezite.
|
|
|
54
|
|
47. 22.11.2009, 21:32
Lea, taoizmus je mojou zivotnou filozofiou. Taoizmus som studoval u prof. Vinogradoff-a.
Hlboko si vazim akykolvek prejav zivota. Prof. Vinogradoff je zastancom teorie, ze pred mozno 15 000 rokmi, kedy sa este nezapisovali filozoficke texty, ale prenasali sa iba ustnou tradiciou, tak vtedy boli tito iniciatori myslienky, aby prastara filozofia, kultura, mudrost, poznanie nezanikla, tak timito iniciatormi zachovania poznania boli zeny.
Zeny maju tendencie uchovavat tradicie, kulturu, mudr...
▲
22.11.2009, 21:42
|
Miro50 ejha to som nevedela, ze si studoval u toho profesora.Teraz uz viem. Cize taozimus je Tvoja filozofia, ale aj filozofia nasej Petrany, ked si pamatam. Ano, aj ked chyba Jin aj ked chyba Jang, je cloveku smutno a nieco chyba. Nie na darmo, maju byt obe elementy pritomne a vzajomne sa doplnat. Inak som ozaj prekvapena, ze vies byt aj taky citlivy clovek.
|
|
|
65
|
|
54. 22.11.2009, 21:42
Miro50 ejha to som nevedela, ze si studoval u toho profesora.Teraz uz viem. Cize taozimus je Tvoja filozofia, ale aj filozofia nasej Petrany, ked si pamatam. Ano, aj ked chyba Jin aj ked chyba Jang, je cloveku smutno a nieco chyba. Nie na darmo, maju byt obe elementy pritomne a vzajomne sa doplnat. Inak som ozaj prekvapena, ze vies byt aj taky citlivy clovek.
▲
22.11.2009, 22:05
|
Lea, ty si taka dobra dusa, ibaze nepochopena...
|
|
|
115
|
|
65. 22.11.2009, 22:05
Lea, ty si taka dobra dusa, ibaze nepochopena...
▲
25.11.2009, 15:28
|
|
22
|
|
16. 22.11.2009, 20:56
Onya, presne tak. Ibaze je lepsie jin hodnotit ako stagnaciu, hmotu /nie smrt/. Jang je pohyb, energia.
Smrt je vtedy, ked je uplny nedostatok jin/jang. Teda hmota aj energia zanikaju.
▲
22.11.2009, 21:05
|
Miro, z hľadiska religionistiky to Ónya napísala presne. S tvojou definíciou som sa nestretol, ak je to téza z oblasti psychológie, rád by som vedel zdroj, čisto zo záujmu. V knihe tajemství zlatého kvetu som sa nedozvedel to, čo som chcel.
|
|
|
58
|
|
22. 22.11.2009, 21:05
Miro, z hľadiska religionistiky to Ónya napísala presne. S tvojou definíciou som sa nestretol, ak je to téza z oblasti psychológie, rád by som vedel zdroj, čisto zo záujmu. V knihe tajemství zlatého kvetu som sa nedozvedel to, čo som chcel.
▲
22.11.2009, 21:46
|
Mortiis, aj ked sa snazim, tak neviem, na co sa ma pytas. Coze to chces objasnit z hladiska religionistiky?
Aku tezu mas na mysli z psychologickeho aspektu?
|
|
|
63
|
|
58. 22.11.2009, 21:46
Mortiis, aj ked sa snazim, tak neviem, na co sa ma pytas. Coze to chces objasnit z hladiska religionistiky?
Aku tezu mas na mysli z psychologickeho aspektu?
▲
22.11.2009, 22:00
|
Už si odpovedal Lei, že taoizmus, tým pádom si odpovedal aj mne. Ja tiež pracujem s týmito pojmami, či už vo východnej, alebo západnej filozofii, a tak som sa chcel dozvedieť tvoj zdroj. Takže prof. Vinogradoff. Ten asi nepôsobil na Slovensku ani len externe, teda ak si študoval za socializmu. Sakra tie vysoké školy na Slovensku sú naozaj iba továrňa na vedomosti, ale žiadne hlbšie poznanie. Pekne zaostávame v tomto za Talianskom alebo Francúzskom (fú, ísť tak študovať na École pratique des hautes études v Paríži...).
|
|
|
95
|
|
63. 22.11.2009, 22:00
Už si odpovedal Lei, že taoizmus, tým pádom si odpovedal aj mne. Ja tiež pracujem s týmito pojmami, či už vo východnej, alebo západnej filozofii, a tak som sa chcel dozvedieť tvoj zdroj. Takže prof. Vinogradoff. Ten asi nepôsobil na Slovensku ani len externe, teda ak si študoval za socializmu. Sakra tie vysoké školy na Slovensku sú naozaj iba továrňa na vedomosti, ale žiadne hlbšie poznanie. Pekne zaostávame v tomto za Talianskom alebo Francúzskom (fú, ísť tak študovať na École pratique des haut...
▲
22.11.2009, 22:52
|
Mortiis, studoval som na Zapade. Slovenske skolstvo nepoznam. Niektore diplomy mam z Francuzska, z Lionu , niektore informacie mam z konzultacii z Montpelier, ovsem doktorat som robil a obhajoval na KU v Prahe.
Nieco som robil v ramci cinskych studii.
Tc je tendencia porovnavat kvantovu fyziku s Tao-cinskou filizofiou.
Kvantova fyzika/KF/ versus cinska filozofie /CF/:
KF: na pociatku je fyzikalne vakuum...Na pociatku je Velka prazdnota, teda Tao /CF/
KF: v nom su /fyzik. vakuum/ priromne elektromagneticke ziarenie a castice-anticastice.....CF: v Tao je prae-kozmiska čchi-tvorena dvojicami jang/jin
KF: viditelny vesmir sa rodi z vakua v okamziku Velkeho tresku....CF: bytie vznika v prazdnote Tao v momente Velkej zmeny
Tchaj-i, alebo VELKEHO PREDELU, Tchaj-ti
KF: povodna supersymetria sa sa rozpada v troch fazovych prechodoch... CF: povodna jednota sa diferecuje v troch fazach: Velky pociatok, Velky zaciatok, Velka prostota. Vyslekom je KF: horuca homogenna plazma, CF: na pociatku je prvotny Chaos, Chun-tun.
Ako KF tak aj CF hovoria odlisnym jazykom, ale, zda sa,ze hovoria o tom istom.
|
|
|
98
|
|
95. 22.11.2009, 22:52
Mortiis, studoval som na Zapade. Slovenske skolstvo nepoznam. Niektore diplomy mam z Francuzska, z Lionu , niektore informacie mam z konzultacii z Montpelier, ovsem doktorat som robil a obhajoval na KU v Prahe.
Nieco som robil v ramci cinskych studii.
Tc je tendencia porovnavat kvantovu fyziku s Tao-cinskou filizofiou.
Kvantova fyzika/KF/ versus cinska filozofie /CF/:
KF: na pociatku je fyzikalne vakuum...Na pociatku je Velka prazdnota, teda Tao /CF/
KF: v nom su /fyzik. v...
▲
22.11.2009, 23:06
|
Miro, ďakujem za vysvetlenie.
Komparácia KF a čínskej kozmogónie je veľmi zaujímavá. Všeobecne komparačná metóda je veľmi zaujímavá, ale jej výklad môže skĺznuť do divokých tendencií. Ja som jej zástancom, veď sám porovnávam všetky náboženstvá z hľadiska fenomenológie.
A s tou poslednou vetou sa stotožňujem, možno by sa dala rozšíriť a podať aj tak, že veda a náboženstvo hovoria odlišným jazykom, ale zároveň o tom istom.
|
|
|
103
|
|
98. 22.11.2009, 23:06
Miro, ďakujem za vysvetlenie.
Komparácia KF a čínskej kozmogónie je veľmi zaujímavá. Všeobecne komparačná metóda je veľmi zaujímavá, ale jej výklad môže skĺznuť do divokých tendencií. Ja som jej zástancom, veď sám porovnávam všetky náboženstvá z hľadiska fenomenológie.
A s tou poslednou vetou sa stotožňujem, možno by sa dala rozšíriť a podať aj tak, že veda a náboženstvo hovoria odlišným jazykom, ale zároveň o tom istom.
▲
22.11.2009, 23:46
|
mortiis,velmi mudre. Ibaze religionisticka fenomenologia, to je extremne narocne. To znaci zvladnutie ohromneho kvanta
literatury, vedomosti. To je na docenturu, nie na theologicky alebo filozoficky doktrat. Drzim ti palce.
Fenomenologia uz sui generis je makacka. Javy -akekolvek- transkribovat ako vedmie, je narocne a odvazne.
Ako potom vnimat metafyziku? Ale vsak sa snaz ,pracuj. Len skus sa aj zakomponovat hypnozu do vedomia. No, dost tazka tema. A co tak nevedomie....Na obhajobe budu vselijake otazky....
|
|
|
104
|
|
103. 22.11.2009, 23:46
mortiis,velmi mudre. Ibaze religionisticka fenomenologia, to je extremne narocne. To znaci zvladnutie ohromneho kvanta
literatury, vedomosti. To je na docenturu, nie na theologicky alebo filozoficky doktrat. Drzim ti palce.
Fenomenologia uz sui generis je makacka. Javy -akekolvek- transkribovat ako vedmie, je narocne a odvazne.
Ako potom vnimat metafyziku? Ale vsak sa snaz ,pracuj. Len skus sa aj zakomponovat hypnozu do vedomia. No, dost tazka tema. A co tak nevedomie....Na obhaj...
▲
23.11.2009, 00:07
|
Možno preto nás zostalo z tridsiatich ľudí na začiatku iba osemnásť. Bakalár sa oboznamuje s veľkými náboženskými smermi a oblasťami a celkovým vývojom náboženského myslenia od paleolitu až po rok 1945. Magister sa zameria na úzky profil z tohto okruhu a doktorant ide do hĺbky v celom rozsahu, lebo by mu už mali byť zjavné spojitosti.
Pravdaže fenomenológia od základov je zdĺhavá štúdia. Jednotlivci tomu zasvätili celý život. Existujú objemné zväzky štúdií iba o Eskymákoch a ich náboženskom správaní. Pripomína to šupky cibule. Musíš sa dopracovať k podstate toho fenoménu, odstrániť šupky, odhaliť prečo je napr. stôl stolom, prečo je flaška flaškou, ukázať jej "flaškovitosť". Robí flašu flašou jej tvar, jej uzáver, jej substancia? To sú všetko šupky, preč s nimi. Je to naozaj makačka.
A metafyziku príjmame, narozdiel od Husserla.
|
|
|
101
|
|
63. 22.11.2009, 22:00
Už si odpovedal Lei, že taoizmus, tým pádom si odpovedal aj mne. Ja tiež pracujem s týmito pojmami, či už vo východnej, alebo západnej filozofii, a tak som sa chcel dozvedieť tvoj zdroj. Takže prof. Vinogradoff. Ten asi nepôsobil na Slovensku ani len externe, teda ak si študoval za socializmu. Sakra tie vysoké školy na Slovensku sú naozaj iba továrňa na vedomosti, ale žiadne hlbšie poznanie. Pekne zaostávame v tomto za Talianskom alebo Francúzskom (fú, ísť tak študovať na École pratique des haut...
▲
22.11.2009, 23:16
|
Mortiis, z coho pochadza tvoj nick? Kedze latina ma zaujima, furt si robim analyzu.
Mors, -tis to nedava zmysel. Ostatne posobis asi v oblasti katolickych studii, takze nazyvat seba Mors / gr.Thanatos/
by bolo zvrhle. Mortuus , trojvychodne adjectivum : -us, -a, -um,/derivovane od morior/ ma deklinaciu ako servus, femina, exempum...jednoducho nevim si poradit s tvojim nickom: Mortiis. Preco tie dve i,jedno i mi je jasne, ale to by malo byt v rozpore s tvojou-asi katilckou -filozofiou.
Ozaj, kedysi tu bol tusim Mortiis , muz s dlhymni vlasmi, to si bol ty?
|
|
|
102
|
|
101. 22.11.2009, 23:16
Mortiis, z coho pochadza tvoj nick? Kedze latina ma zaujima, furt si robim analyzu.
Mors, -tis to nedava zmysel. Ostatne posobis asi v oblasti katolickych studii, takze nazyvat seba Mors / gr.Thanatos/
by bolo zvrhle. Mortuus , trojvychodne adjectivum : -us, -a, -um,/derivovane od morior/ ma deklinaciu ako servus, femina, exempum...jednoducho nevim si poradit s tvojim nickom: Mortiis. Preco tie dve i,jedno i mi je jasne, ale to by malo byt v rozpore s tvojou-asi katilckou -filozofio...
▲
22.11.2009, 23:40
|
Áno Miro, to som stále ja, teda ak narážaš na môj minulý avatar odkaz
Nepôsobím v oblasti katolíckych štúdii, som na filozofickej fakulte UK v Bratislave, odbor porovnávacia religionistika. Zaoberáme sa náboženstvom ako fenoménom, je v tom zahrnutá antropológia, filozofia, psychológia, sociológia, história náboženstva. Nemáme nič spoločné s Bohosloveckou fakultou, alebo celkovo s teológiou.
No a nick Mortiis - budeš sa smiať. Zobral som to z viacerých hľadísk. To prvé je samozrejmé: mors - smrť, mortuus - mŕtvy. Latinu si uhádol, to bolo samozrejmé. Takisto štyri štádia smrti majú v názve mortis. Znie to zatiaľ morbídne. Smrť je spojená s nekromantom, ktorý má moc oživovať mŕtvych a robiť si z nich otrokov. Vždy hrám za ten charakter v rpg hrách, ak je voliteľný. Ale to ti asi nič nehovorí.
No a Mortiis s dvoma ii je nórsky skladateľ dark ambient a electro, vlastným menom H?vard Ellefsen. V hudbe som ním bol dosť ovplyvnený a považujem ho za prielomového hudobníka v jeho žánre, teda v prvej ére pôsobenia.
|
|
|
111
|
|
102. 22.11.2009, 23:40
Áno Miro, to som stále ja, teda ak narážaš na môj minulý avatar http://www.varg.compic.ee/BANDS/burzum.jpg
Nepôsobím v oblasti katolíckych štúdii, som na filozofickej fakulte UK v Bratislave, odbor porovnávacia religionistika. Zaoberáme sa náboženstvom ako fenoménom, je v tom zahrnutá antropológia, filozofia, psychológia, sociológia, história náboženstva. Nemáme nič spoločné s Bohosloveckou fakultou, alebo celkovo s teológiou.
No a nick Mortiis - budeš sa smiať. Zobral som to z viacerých...
▲
23.11.2009, 22:50
|
teraz ked vedia vyznam tvojho nicku tak sa ta budu bat 🙂
|
|
|
12
|
veď práve , preto som prekvapená že sa to spája s takouto charakteristikou .. ono to Lea treba trochu preštudovať a pochopiť význam jin-jang..,, je to čínske myslenie, čínska filozofia ../ napr..svetlo-tma, zima-teplo, láska -nenávisť, smútok-radosť a..atp.,, je to v ich ponímaní ako aktívno a pasívno.. ))
|
|
|
14
|
|
12. 22.11.2009, 20:53
veď práve , preto som prekvapená že sa to spája s takouto charakteristikou .. ono to Lea treba trochu preštudovať a pochopiť význam jin-jang..,, je to čínske myslenie, čínska filozofia ../ napr..svetlo-tma, zima-teplo, láska -nenávisť, smútok-radosť a..atp.,, je to v ich ponímaní ako aktívno a pasívno.. ))
▲
22.11.2009, 20:55
|
autorka tiež písala, že je ťažké pochopiť ich filozofiu a správne interpretovať...
|
|
|
56
|
|
14. 22.11.2009, 20:55
autorka tiež písala, že je ťažké pochopiť ich filozofiu a správne interpretovať...
▲
22.11.2009, 21:43
|
|
13
|
teraz sa smejem že obidve hovoríme približne to isté v zelenom..
|
|
|
15
|
|
13. 22.11.2009, 20:54
teraz sa smejem že obidve hovoríme približne to isté v zelenom..
▲
22.11.2009, 20:56
|
áno o tom istom. A nerozumiem, že prečo v zelenom?
|
|
|
21
|
|
20. 22.11.2009, 20:59
jaj bože ..už sa tu tu urehocem, lejka, veď čítaj vyššie, opakujeme sa obdobne vo vetách ..a to sa tomu tak hovorí, ..akože to isté v inom odtieni..čiže to isté trochu :inak"..môhla som napísať aj to isté v modrom "..)))
▲
22.11.2009, 21:02
|
aha, už budem vedieť
|
|
|
26
|
na mňa sedí Jung
|
|
|
28
|
|
26. 22.11.2009, 21:11
na mňa sedí Jung
▲
22.11.2009, 21:17
|
ether, ale na znamenie kôň by malo sedieť Jang
|
|
|
27
|
ather ...Jung " nie je náhodou po nemecky "mladý "?????
|
|
|
31
|
|
27. 22.11.2009, 21:15
ather ...Jung " nie je náhodou po nemecky "mladý "?????
▲
22.11.2009, 21:19
|
dobrú noc všetkým a sladké sny
|
|
|
33
|
|
27. 22.11.2009, 21:15
ather ...Jung " nie je náhodou po nemecky "mladý "?????
▲
22.11.2009, 21:21
|
narážam na Carla Gustava Junga
|
|
|
35
|
kto to bol ??,že som tak blbá
|
|
|
37
|
|
35. 22.11.2009, 21:23
kto to bol ??,že som tak blbá
▲
22.11.2009, 21:24
|
to si snáď robíš srandu
|
|
|
38
|
|
35. 22.11.2009, 21:23
kto to bol ??,že som tak blbá
▲
22.11.2009, 21:25
|
|
39
|
|
35. 22.11.2009, 21:23
kto to bol ??,že som tak blbá
▲
22.11.2009, 21:26
|
bol to psycholog viac tu:
odkaz
---
inak ether pozri si celu tu stranku, su tam aj studijne materialy na stiahnutie
|
|
|
41
|
no prepáč teda ether..že som sa opýtala aj som trošku skúšala ."... keď už študuješ tú psychológiu .. je jasné že si pohltený vedomostne , ..takže Jung -psychológ
|
|
|
43
|
|
41. 22.11.2009, 21:28
no prepáč teda ether..že som sa opýtala aj som trošku skúšala ."... keď už študuješ tú psychológiu .. je jasné že si pohltený vedomostne , ..takže Jung -psychológ
▲
22.11.2009, 21:30
|
ale aj ten nemecký význam je dobrý
|
|
|
48
|
Neskutocne by ma zaujímalo, kto pozna ludi jin, ci ludi jang. Kto dokaze cosi take charakterizovat ?
|
|
|
51
|
veď práve je to blbosť ranexil.. preto sa čudujem autorke
|
|
|
53
|
Uz len ta politika...brrr, a materialista...ak mi zhori aj dom pred ocami, tak sa z toho urcite nezblaznim, budem byvat v utulnej maringotke
|
|
|
55
|
Ja viem ,aky su jinovy , nie je lahke byt taký .. su prakticky len chranencami najvyssej moznej moci -nepredtavitelnej -postradaju to surove ego . Je toho viac co by som mohol, ale ved tí vsetci sarlatani vedia viac .. . Jaj aj ja som sarlatan? Fantasticke -musím prchat -to je jin.
|
|
|
59
|
hmm...,,napríklad ak je človek nahnevaný prevažuje u neho jang a ak je už pokojný prevažuje zase jin..
|
|
|
61
|
|
59. 22.11.2009, 21:48
hmm...,,napríklad ak je človek nahnevaný prevažuje u neho jang a ak je už pokojný prevažuje zase jin..
▲
22.11.2009, 21:53
|
hmmm....tak ja sa ani neviem hnevat
|
|
|
67
|
|
61. 22.11.2009, 21:53
hmmm....tak ja sa ani neviem hnevat
▲
22.11.2009, 22:11
|
|
70
|
|
67. 22.11.2009, 22:11
Ale vieš. Aspoň trošku🙂
▲
22.11.2009, 22:16
|
bosorka, tak to vyskusaj ....ale rozplakat ma dokaze vela ludi
|
|
|
71
|
|
70. 22.11.2009, 22:16
bosorka, tak to vyskusaj....ale rozplakat ma dokaze vela ludi
▲
22.11.2009, 22:18
|
game ani ma nenapadne🙂 este budeš po mne kričať🙂
|
|
|
75
|
|
71. 22.11.2009, 22:18
game ani ma nenapadne🙂 este budeš po mne kričať🙂
▲
22.11.2009, 22:23
|
Nieee bosorka, nebudem, pretoze ja by som pravdepodobne vobec nereagovala ...a inak bola som pozerat tie bosorky, v tej hmle som ich nevidela.
|
|
|
78
|
|
75. 22.11.2009, 22:23
Nieee bosorka, nebudem, pretoze ja by som pravdepodobne vobec nereagovala...a inak bola som pozerat tie bosorky, v tej hmle som ich nevidela.
▲
22.11.2009, 22:29
|
🙂 ja žartovala🙂 si ma nevidela? :( hm tak nabudúce poletím nižšie
|
|
|
80
|
|
78. 22.11.2009, 22:29
🙂 ja žartovala🙂 si ma nevidela? :( hm tak nabudúce poletím nižšie
▲
22.11.2009, 22:31
|
Ja viem, bosorka ...a nevidela, tak nabuduce
|
|
|
77
|
|
59. 22.11.2009, 21:48
hmm...,,napríklad ak je človek nahnevaný prevažuje u neho jang a ak je už pokojný prevažuje zase jin..
▲
22.11.2009, 22:25
|
|
79
|
Onya, co ti pripomina...?
|
|
|
81
|
|
79. 22.11.2009, 22:29
Onya, co ti pripomina...?
▲
22.11.2009, 22:32
|
mno game ..niečo v tom zmysle ako píšem. samozrejme odlišné porovnania sú to .."))
|
|
|
84
|
Inak ma napadlo raz som dostala take úlohy vraj sa nedajú použiť obe naraz ale myslím že pokiaľ sa človek sústredí tak to ide
|
|
|
69
|
Onya nemyslel som to tak . Dokonala poddajnost , jemnost atp..to je jin ...nieco co je synonymum dokonalej zenskej povabnosti . Jin sputava sluzbou neodporom je to najvyssia moc , kuzlo ...tajomstvo . Dalej nepokracujem, lebo muzsky jin je Bohom.
|
|
|
76
|
hmmmm..ranexil..takto ďaleko som neprišla vedomostne o jin-jang..,, takže mám tomu rozumieť tak, že jin je niečo ako "božstvo a jang bude opak toho. ??
|
|
|
83
|
Inak celkom ma to zaujima, uz viem, co si precitam nabuduce v knihkupectve
|
|
|
91
|
|
87. 22.11.2009, 22:42
...a este okrem toho je v Číne taky stôl,ktory vydava zvuk,ze ping,pong,ping pong...
▲
22.11.2009, 22:48
|
náhodou azijská kultúra je veľmi zaujímavá, ako aj učenci - učiť sa pochopiť ich myslenie---zaujímavé, občas sa tým aj riadim."))) ...postavilo ma na nohy ))..hovorím za seba..
|
|
|
97
|
|
91. 22.11.2009, 22:48
náhodou azijská kultúra je veľmi zaujímavá, ako aj učenci - učiť sa pochopiť ich myslenie---zaujímavé, občas sa tým aj riadim."))) ...postavilo ma na nohy ))..hovorím za seba..
▲
22.11.2009, 22:57
|
nakoniec aj čínska medicína, čínska čajový rituál... a prečo sú takí chudí, z tej ryže ani nie ale z toho že jedia paličkami
|
|
|
109
|
|
97. 22.11.2009, 22:57
nakoniec aj čínska medicína, čínska čajový rituál... a prečo sú takí chudí, z tej ryže ani nie ale z toho že jedia paličkami
▲
23.11.2009, 11:48
|
hm takze pribor je na vine ako priberam..Ónyuska dakujem za kvalitne info v teme o Jing a Jang a spolu pre mna tvoria chi pribor
|
|
|
94
|
|
90. 22.11.2009, 22:46
...a u nas ...fico a ***...
▲
22.11.2009, 22:51
|
david..tvoj účel je teraz posrať túto tému a dokonale ../ si vtipný nepopieram.,, )))
dobrú "zábavu" a dobrú noc ..)))))))))))))))
|
|
|
92
|
Načo chodiť tak ďaleko, povedzte vietnamcovi z foodu nech povie čin čin
|
|
|
105
|
Naštrbili ste moju dôveru k horoskopom. Síce som im neverila na 100 percent, ale tak zhruba na 80 percent, ale teraz už je to len na 50 percent.
|
|
|
106
|
Ja som jangová tigrica, samotárka, ako vyšitá.
A na mňa aj tá klasická charakteristika kozorožca samotára sedí.
|
|
|
107
|
|
106. 23.11.2009, 08:51
Ja som jangová tigrica, samotárka, ako vyšitá.
A na mňa aj tá klasická charakteristika kozorožca samotára sedí.
▲
23.11.2009, 09:16
|
Anette aj ja som samotárska jangová tigrica, ale má trocha aj z jinu.
|
|
|
108
|
A este detail. Jin je nedosiahnutelný akymkolvek reakcnym sposobom!!! A pisete tu o jine ,ale nikto kto ho dosiahol sa medzi vas -nas ludí nevratil -nikdy .
|
|
|
|