hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Chodiť do kostola a na sväté omše prináša veľa milosti na spásu človeka.

príspevkov
18
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 13.4.2017 09:54
posledná zmena 14.4.2017 01:02
1
13.04.2017, 09:54
77 plodov svätej omše

Dôkazom našej ignorácie alebo ľahostajnosti by bola taká svätá omša, ktorú by sme neopatrne alebo z lenivosti neprežili. Svätá omša ukrýva veľké poklady; ak si prečítate tento článok, možno v budúcnosti budete vďační za túto perlu veľkej ceny, vysoko ju oceníte a budete ju horlivo vyhľadávať.



Skúste popremýšľať nad týmto:

Za tvoju spásu posiela Otec svojho milovaného Syna z nebies.

Za tvoju spásu premieňa Duch Svätý chlieb a víno na skutočné Telo a Krv Kristovu.

Kvôli tebe prichádza Syn Boží z nebies a ukrýva sa v Najsvätejšej hostii.

Sám sa ponižuje do takej miery, že je prítomný aj v najdrobnejšom úlomku Najsvätejšej hostie.

Za tvoju spásu obnovuje zachraňujúci zázrak Vtelenia.

Za tvoju spásu sa nanovo rodí pre tento svet mystickým spôsobom, kedykoľvek sa svätá omša slúži.

Za tvoju spásu nám na oltári dokazuje tú istú úctu tak, ako to robieval, keď žil na zemi.

Za tvoju spásu obnovuje svoje trpké umučenie, aby si ho s ním prežil.

Za tvoju spásu mysticky obnovuje svoju smrť a obetuje svoj vzácny život za teba.

Za tvoju spásu prelieva svoju krv mystickým spôsobom a ponúka ju za teba Božskej sláve.

Touto vzácnou krvou kropí tvoju dušu a očisťuje ju od všetkých poškvrnení.

Za teba sa Kristus sám ponúka ako skutočná zápalná obeta a vzdáva Božskosti najvyššiu úctu, aká jej prináleží.

Úctou Bohu sa ti dostáva možnosť zadosťučiniť za slávu, ktorú si Bohu nebol schopný dať.

Za teba sa Kristus ponúka Bohu ako obeta chvály, ako odčinenie za zanedbanie chvál jeho svätého mena.

Sviatosťou oltárnou, ktorú Ježiš obetuje Bohu, dokážeš vzdať Najvyššiemu viac chvál ako svätí anjeli.

Za teba sa Kristus ponúka ako dokonalá obeta vďakyvzdania ako náhrada za všetky tvoje zlyhania.

Obetujúc Kristov akt vďakyvzdania Bohu získavaš hojnú odmenu a výhody, ktoré On získal pre teba.

Za Teba sa Kristus obetuje, ako zmierna obeta Bohu, ktorého si urazil.


Ospravedlní všetky tvoje všedné hriechy, za predpokladu, že si pevne rozhodnutý ich zanechať.

On znovu dáva seba samého za mnohé tvoje hriechy, ktoré si spáchal zanedbávaním dobrého, za dobro, ktoré si mohol urobiť a zanedbal si ho.
none
10

1. 13.04.2017, 09:54

77 plodov svätej omše

Dôkazom našej ignorácie alebo ľahostajnosti by bola taká svätá omša, ktorú by sme neopatrne alebo z lenivosti neprežili. Svätá omša ukrýva veľké poklady; ak si prečítate tento článok, možno v budúcnosti budete vďační za túto perlu veľkej ceny, vysoko ju oceníte a budete ju horlivo vyhľadávať.



Skúste popremýšľať nad týmto:

Za tvoju spásu posiela Otec svojho milovaného Syna z nebies.

Za tvoju spásu premieňa Duch Svätý chlieb a ví...

13.04.2017, 11:23
Katolíci považujete omšu za obeť

(Hebr 9:24 -28)
Kristus totiž nevošiel do Svätyne zhotovenej rukou, ktorá je len predobrazom pravej, ale do samého neba, aby sa teraz za nás ukázal pred Božou tvárou. Ani nie preto, aby seba samého viackrát obetoval ako veľkňaz, ktorý rok čo rok vchádza do Svätyne s cudzou krvou. Inak by bol musel trpieť už mnohokrát od stvorenia sveta. On sa však teraz na konci vekov zjavil raz navždy, aby obetovaním seba zničil hriech: A ako je ustanovené, že ľudia raz zomrú a potom bude súd, tak aj Kristus: raz sa obetoval, aby sňal hriechy mnohých, a druhý raz sa zjaví – bez hriechu – na spásu tým, čo ho očakávajú.
Toto je jedna z najpodstatnejších správ pre katolíkov.  Musia uveriť, že Kristus sa obetoval raz a navždy za hriechy mnohých. Mnohí sú tí, čo v neho uverili. Čo uverili jedinej dostačujúcej obeti. Čo uverili, že Kristus neprichádza denne na státisíce oltárov sveta, ale príde len raz, na konci sveta pre tých spasených, čo ho očakávajú. Teda omša nemôže byť Kristova obeť. Je to ľudský výmysel a nie Kristove ustanovenie, ako to učenie katolíkov podáva.
Katolíci veria, že je v oplátke Ježiš skutočne prítomný. Že zostupuje do oplátky vždy, keď kňaz vysloví slová premenenia. Tým ale popierajú Ježišove slová, keď povedal, že sa zjaví len raz a to na konci vekov a uvidí ho každé oko. Len raz zostúpi z neba vo svojej telesnej podobe.
(Zjv 1:7 [SSV])
Hľa, prichádza s oblakmi a uvidí ho každé oko, aj tí, čo ho prebodli, a budú nad ním nariekať všetky kmene zeme. Tak je. Amen.
Kristus ako Boh prišiel z neba na zem. Predtým bol v nebi. Bol tam ako duch. Prišiel na zem a vzal si telo z Márie panny a stal sa človekom. To znamená že si vzal jedno jediné telo. To telo chodilo po zemi a potom sa obetovalo za hriech sveta na kríži. To telo vstalo zmŕtvych a zjavovalo sa apoštolom a učeníkom. Potom vystúpilo do neba. Kristus zasadol po pravici Otca (Mk 16,18)Kristus je jediný v nebi, ktorý má telo. Jeho jediné telo, od Márie panny telo človeka sedí po pravici Otca. No Kristus je na zemi prítomný svojim Duchom. To znamená, že jeho jediné telo sedí po pravici a jeho Duch je prítomný tu na zemi (aj v nebi). To znamená, že Ježiš Kristus nemôže denne zostupovať na státisíce oltárov sveta a byť tam svojim telom prítomný. Jeho telo je len jedno a nemôže sa deliť. Duch je ten, ktorý môže byť všade prítomný. Duch je taký, že môže obsiahnuť celú zem, svet, vesmír, nebo. Ak je teda Ježiš Kristus na svete prítomný, tak len svojim Duchom. Ak prijímajú Ježiša Krista ľudia, tak Biblia hovorí, že Ježiš Kristus sa dá prijať duchovne len vierou a len raz v živote. Nedá sa viackrát prijímať. Prijatý Kristus ostáva svojim Duchom v spasenom človeku navždy.
Katolíci potrebujú čo najčastejšie prijímať oplátku  - Ježiša Krista na svoju spásu. Katolícke učenie odporúča Ježiša Krista čím viac razí prijímať. Katolíci si uskladňujú telo Ježiša Krista v bohostánku.
Biblia – Božie slovo – čiže Boh to, čo katolíci konajú nazýva modlárstvo. Robia si z materiálnej veci boha a klaňajú sa mu. To je prehrešenie proti prvému prikázaniu  desatora a proti druhému bodu Biblického desatora, ktorý si katolíci v katolíckom desatore vynechali:
(Ex 20:4 -6)
Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať! Lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia, milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.
none
12

10. 13.04.2017, 11:23

Katolíci považujete omšu za obeť

(Hebr 9:24 -28)
Kristus totiž nevošiel do Svätyne zhotovenej rukou, ktorá je len predobrazom pravej, ale do samého neba, aby sa teraz za nás ukázal pred Božou tvárou. Ani nie preto, aby seba samého viackrát obetoval ako veľkňaz, ktorý rok čo rok vchádza do Svätyne s cudzou krvou. Inak by bol musel trpieť už mnohokrát od stvorenia sveta. On sa však teraz na konci vekov zjavil raz navždy, aby obetovaním seba zničil hriech: A ako je ustanovené, že ľudia...

13.04.2017, 12:47
Omša ako nekrvavá obeť za hriechy
(Hebr 7:26-28)
Veď bolo aj vhodné, aby sme mali takého veľkňaza: svätého, nevinného, nepoškvrneného, oddeleného od hriešnikov, povýšeného nad nebesia, ktorý nepotrebuje ako veľkňazi deň čo deň prinášať obety najprv za svoje hriechy a potom za hriechy ľudu. On to urobil raz navždy, keď obetoval seba samého. Zákon totiž ustanovuje za veľkňazov ľudí podrobených slabosti, ale slovo prísahy, ktoré odznelo po zákone, ustanovuje Syna, dokonalého naveky.
Omša je podľa katolíckeho učenia nekrvavá obeť za naše hriechy, ktorá sa musí slúžiť denne na státisícoch oltárov sveta za hriechy ľudí. Aj za hriechy trpiacich duší v očistci, aby sa im skrátil čas utrpenia v očistci.
Biblia hovorí:
(Hebr 9:22 [SSV])
A podľa zákona sa skoro všetko očisťuje krvou a bez vyliatia krvi niet odpustenia.
To znamená, že ak omša je nekrvavá obeť, bez preliatia krvi niet odpustenia hriechov. Omša teda nemôže nikomu pomôcť k odstráneniu hriechov a nemôže byť  „uzmierujúcou“ obeťou za hriechy, lebo sa nevylieva krv obete. Nemôže pomôcť ani dušiam v očistci, lebo sa nevylieva krv a lebo očistec podľa Biblie neexistuje. Teda to, čo robia katolícki kňazi nie je ani obeta Starého Zákona ani obeta Nového Zákona.
Biblia hovorí, že Kristus je jediný kňaz, veľkňaz, ktorý vylial svoju krv za odpustenie hriechov, aj odčinenie hriechov (Hebr 2,17) Nový zákon neustanovuje žiadneho kňaza, aby prinášal obete. Kristovo kňazstvo neprechádza na žiadneho kňaza (Hebr 7,24) Tí, čo uverili v Kristovu jedinú obeť a jediné kňazstvo, tí sú navždy spasení (Hebr 7,25)
(Hebr 10:8-22 [SSV])
Najprv hovorí: „Obety ani dary, ani obety zápalné, ani obety za hriech si nechcel, ani sa ti nepáčili“ – a ony sa prinášajú podľa zákona. Potom povedal: „Hľa, prichádzam, aby som plnil tvoju vôľu.“ Ruší prvé, aby ustanovil druhé. V tejto vôli sme posvätení obetou tela Krista Ježiša raz navždy. Každý kňaz koná denne bohoslužbu a veľa ráz prináša tie isté obety, ktoré nikdy nemôžu odstrániť hriechy. No tento priniesol jedinú obetu za hriechy a navždy zasadol po pravici Boha. A teraz už čaká, kým mu nebudú jeho nepriatelia položení ako podnožka pod nohy. Lebo jedinou obetou navždy zdokonalil tých, čo sa posväcujú. Dosvedčuje nám to i Duch Svätý, keď povedal: „Toto je zmluva, ktorú s nimi uzavriem po tých dňoch, hovorí Pán: svoje zákony vložím do ich sŕdc a vpíšem im ich do mysle; a na ich hriechy a neprávosti si už viac nespomeniem.“ A kde sú ony odpustené, tam už niet obety za hriech. A keď máme, bratia, smelú dôveru, že vojdeme do Svätyne skrze Ježišovu krv, tou novou a živou cestou, ktorú nám otvoril cez oponu, to jest cez svoje telo, a keď máme veľkňaza nad Božím domom, pristupujme s úprimným srdcom v plnosti viery, so srdcom očisteným od zlého svedomia a s telom obmytým čistou vodou.
Myslím si, že Božie slovo v týchto veršoch  je jasne napísané. Kto nechápe, rozoberieme si verše na vysvetlenie:
Najprv hovorí: „Obety ani dary, ani obety zápalné, ani obety za hriech si nechcel, ani sa ti nepáčili“ – a ony sa prinášajú podľa zákona.
Obety a dary Starého Zákona Boh nechcel, ani sa mu nepáčili, aj keď ich prinášali denne kňazi podľa zákona. Čo koná Katolícka cirkev? Obete za hriech. Keď sa Bohu starozákonné obete nepáčili, myslíte si, že sa Bohu páčia katolícke obete? Katolícke obete v tom zmysle ako sa konajú Boh nikde v Biblii nenariadil. Keď sa Bohu nepáčili obete, ktoré On nariadil, ako sa mu môžu páčiť katolícke obete, ktoré On nenariadil? A ktoré protirečia tomu, čo On nariadil?
Potom povedal: „Hľa, prichádzam, aby som plnil tvoju vôľu.“ Ruší prvé, aby ustanovil druhé, V tejto vôli sme posvätení obetou tela Krista Ježiša raz navždy.
Obete starého zákona boli zrušené a Boh ustanovil „druhé“ – skrze vyplnenie Božej vôle Ježišom Kristom. Skrze Jedinú Kristovu obeť. Jedinou, poslednou obetou raz a navždy obetovanou sme posväcovaní stále od úkonu uverenia.
Každý kňaz koná denne bohoslužbu a veľa ráz prináša tie isté obety, ktoré nikdy nemôžu odstrániť hriechy. No tento priniesol jedinú obetu za hriechy a navždy zasadol po pravici Boha. A teraz už čaká, kým mu nebudú jeho nepriatelia položení ako podnožka pod nohy.
Starozákonní kňaz prinášal denne obetu za hriechy, ktorá nikdy nemohla odstrániť hriechy. Katolícki kňazi takisto denne konajú obete omše za hriechy, ktoré nikdy nemôžu odstrániť hriechy. Kristus ale priniesol jedinú dokonalú obeť  raz a navždy a zasadol po pravici Boha. Katolíci do konca sveta budú vykonávať obete za hriechy a denne akože zvolávajú Ježiša Krista z neba do oplátky. Takto konajú presný opak toho, čo Boh už vykonal. Biblia hovorí, že Ježiš navždy sedí po pravici Boha a príde až na konci vekov, kedy ho uvidí každé oko. Tam po pravici Boha čaká, kým mu nebudú pod nohy podložení všetci nepriatelia. Koncom týchto nepriateľov je záhuba.  Ten nepriateľ je zjavný – učenie Katolíckej cirkvi. (Flp 3,17-20)
Lebo jedinou obetou navždy zdokonalil tých, čo sa posväcujú.
Kristus vykonal poslednú obeť za hriech obetovaním seba samého. Jedinú, Novozákonnú obeť. Tých čo uveria v Ježiša Krista a jeho jedinú, dokonalú, dokonanú obeť  navždy zdokonalil, navždy sa v ňom posväcujú. To zdokonalenie navždy je nie zásluhami a skutkami tých, čo uverili, ale Ježiš dáva svoje zásluhy týmto uverivším.
To znamená:  Tým že uverili, títo ľudia nepotrebujú žiadne omše, žiadne kňazove obete, lebo žiadne neexistujú, žiadne Boh nenariadil.  Tie skutky, ktoré kňazi teraz konajú, tie omše a obete, to je podľa Biblie modlárstvo. (Ex 20,4; Dt 5,8)
Dosvedčuje nám to i Duch Svätý, keď povedal: „Toto je zmluva, ktorú s nimi uzavriem po tých dňoch, hovorí Pán: svoje zákony vložím do ich sŕdc a vpíšem im ich do mysle; a na ich hriechy a neprávosti si už viac nespomeniem.“ A kde sú ony odpustené, tam už niet obety za hriech.
Tým čo uverili v jedinú, dokonanú a dokonalú obeť Ježiša Krista, Duch Svätý im túto pravdu v srdci dosvedčuje, že je to tá správna viera a Duch Svätý týchto veriacich utvrdzuje v tejto viere. Títo veriaci majú Božie zákony vpísané do sŕdc a mysle. To znamená, že vystríhajú sa hriechu, poznajú čo je hriech, poznajú Boží zákon. Nie sú síce dokonalí, ešte v nich prebýva telesnosť, to znamená, že telesnosť, starý človek spôsobuje že hrešia. No oni si hriech hneď uvedomia a oľutujú ho. Týmto veriacim boli všetky hriechy odpustené v momente uverenia. Boli im odpustené všetky hriechy minulosti, prítomnosti aj tie, ktoré ešte len spáchajú. (Pozri si náuku listu Rimanom)Títo veriaci nepotrebujú žiadnych kňazov k odpusteniu hriechov, lebo oni už majú hriechy odpustené. Im stačí len vyznať svoj hriech Bohu. Nepotrebujú prinášať žiadne obete za hriech, lebo veria v Ježišovu dokonalú a dokonanú obeť, ktorá im hriechy v momente uverenia odpustila.
A keď máme, bratia, smelú dôveru, že vojdeme do Svätyne skrze Ježišovu krv, tou novou a živou cestou, ktorú nám otvoril cez oponu, to jest cez svoje telo, a keď máme veľkňaza nad Božím domom, pristupujme s úprimným srdcom v plnosti viery, so srdcom očisteným od zlého svedomia a s telom obmytým čistou vodou.
V momente uverenia Duch Svätý ubezpečuje veriaceho, že vojde do neba skrze zásluhy Ježiša Krista, nie cez svoje skutky. To je tá nová a živá cesta. Táto cesta nám bola otvorená skrze smrť Ježiša Krista, cez obetu jeho tela, nie cez obete, sebazapierania nášho tela. Ježiš Kristus je posledný kňaz, veľkňaz, ktorý vykonal poslednú obeť. Veriaci v Ježišovu obeť smelo pristupujú s vierou už tu na zemi k Bohu a patria navždy Bohu. Čistá voda, je krst. Krst podľa Biblie, krst ponorením, kde sa telo úplne ponorí a vynorí sa nový človek. Podľa Biblie sa krstí až vtedy, keď človek uveril v Ježiša Krista.
Katolíci volajú pápeža veľkňazom a tým ho dávajú na roveň Kristovi. Pápež ako katolícky veľkňaz dozerá nad správnosťou liturgie obete, aby sa obete stále vykonávali, aby sa všetko pri obeti vyslovilo tak ako sa má. Do tejto liturgie obete nesmú kňazi svojvoľne pridávať, ani uberať žiadne slová.
Máš teda na výber
-           uveriť v jediného veľkňaza, ktorý vykonal jedinú dokonalú, dokonanú, dostačujúcu obeť, veľkňazovi, ktorý už nepotrebuje kňazov a denne prinášať obete za hriech
-          alebo veriť naďalej pápežovi s jeho kňazmi a státisícmi obiet denne, obete, ktoré nikdy nebudú dostatočné, ktorých nikdy nebude dosť.
none
18

1. 13.04.2017, 09:54

77 plodov svätej omše

Dôkazom našej ignorácie alebo ľahostajnosti by bola taká svätá omša, ktorú by sme neopatrne alebo z lenivosti neprežili. Svätá omša ukrýva veľké poklady; ak si prečítate tento článok, možno v budúcnosti budete vďační za túto perlu veľkej ceny, vysoko ju oceníte a budete ju horlivo vyhľadávať.



Skúste popremýšľať nad týmto:

Za tvoju spásu posiela Otec svojho milovaného Syna z nebies.

Za tvoju spásu premieňa Duch Svätý chlieb a ví...

14.04.2017, 01:02
1,......SKUTKY 17:24....."Boh, ktorý stvoril svet a všetko v ňom, súc Pánom neba a zeme, nebýva v chrámoch vytvorených rukami, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval,"
none
2
13.04.2017, 09:55
Odstraňuje všetky tvoje nedokonalosti, ktoré očistené pripája k tvojim dobrým skutkom.

On ti odpúšťa hriechy, neuvedomené a zabudnuté, ktoré si nikdy nespomenul v spovedi.

Kristus ponúka seba samého ako zmiernu obetu, aby zadosťučinil aspoň časti tvojich dlhov a prehreškov.

Zakaždým, keď ideš na sv. omšu, urobíš tak viac pre odpustenie svojich hriechov, akoby si činil to najväčšie pokánie.

Kristus ti dáva časť svojich zásluh a ponúka ich Bohu Otcovi, ako pokánie za tvoje urážky.

Pre teba Kristus ponúka seba samého ako najúčinnejšiu zmiernu obetu, prihovára sa za teba tak vrúcne, ako prosil za svojich nepriateľov na kríži.

Jeho vyliata presvätá krv prosí za teba v toľkých slovách, koľko kvapiek krvi vytieklo z jeho svätých žíl.

Každá z jeho svätých rán, ktorú nieslo Jeho sväté telo je hlasom, ktorý prosí o milosť pre teba.

Prosby a žiadosti, ktoré sú obetované na svätej omši, budú vypočuté oveľa skôr než tie, ktoré obetujeme mimo svätej omše.

Nikdy sa nepomodlíš tak silnou modlitbou, ako počas svätej omše.

Je tomu tak preto, že Kristus na svätej omši zjednocuje svoje modlitby s tvojimi a ponúka ich Nebeskému otcovi.

On pozná všetky Tvoje potreby a nebezpečenstvá, ktorým si vystavený a Tvoja večná spása je v jeho osobitnom záujme.

Na svätej omši sú prítomní aj Anjeli, prosia a prednášajú tvoje modlitby pred Boží trón.

Keď kňaz prednáša v tvojom mene modlitby počas svätej omše, čnosti, ktoré tým získavaš, ťa chránia a diabol nemá moc sa k tebe priblížiť.

Za teba a za tvoju večnú spásu hovorí Kristus v svätej omši, a ponúka svetu obeť Všemohúcemu Bohu.

Na svätej omši Ty sám sa stávaš duchovným kňazstvom Ježiša Krista, aby si obetoval svätú omšu pre seba aj pre iných.
none
3
13.04.2017, 09:58
Svätá omša je tým najlepším a najkrajším darom a obetou pre Najsvätejšiu Trojicu. Obetujúc svätú omšu sprítomňuješ
Najsvätejšej Trojici, najkrajšiu zo všetkých obetí.

Ponúkaš túto vzácnu obetu, ktorá má najvyššiu hodnotu zo všetkých vecí na zemi i na nebi.

Ponúkaš túto naozaj vzácnu obetu, pretože nie je ňou nikto iný, než samotný Boh.

Svätá omša je obetou tých, ktorí si ctia Boha, lebo Boh si zaslúži byť uctievaný.

Svätá omša je najväčším zadosťučinením Najsvätejšej Trojici.

Môžeš obetovať túto slávnu obetu, ako tvoj vlastný dar pre Krista, ktorý sa za teba obetoval.

Keď sústredene počúvaš svätú omšu, je to najvyšší prejav úcty, aký môžeš Bohu venovať.

Účasťou na svätej omši vzdáš najhlbšiu úctu svätosti nášho Pána a jeho ľudskej podstate.

Svätá omša je najlepším prostriedkom, ako si uctiť umučenie Krista a získať tak účasť na ovocí Jeho obety.

Svätá omša je tiež najlepším prostriedkom, ako si uctiť Preblahoslavenú Božiu Matku a prispieť tak k jej radosti.

Zbožnou účasťou na svätej omši môžeš obohatiť svoju dušu viac, než čímkoľvek iným na svete.

Oddaným počúvaním svätej omše môžeš vzdať väčšiu česť a slávu anjelom a svätým, než recitovaním mnohých modlitieb.

Touto oddanosťou urobíš dobrý skutok, ktorý má najvyššiu hodnotu.

Za tento úkon čistej viery, dostaneš odmenu nesmiernej ceny.

Keď sa pokloníš pred posvätnou hostiou a svätým kalichom, vykonáš tak najvyšší akt úcty nášmu Bohu.

Vždy keď sa s veľkou úctou pozrieš na posvätnú hostiu – telo nášho Pána, získaš hojnú odmenu v nebi.

Každým úderom zo skutočnej ľútosti do svojej hrude v úkone kajúcnosti počas svätej omše, získaš odpustenie svojich všedných hriechov.

Ak úprimne prežívaš svätú omšu v stave smrteľného hriechu, Boh ti dáva milosť obrátenia.

Ak úprimne prežívaš svätú omšu v stave milosti posväcujúcej, Boh rozmnožuje milosti pre teba.

Vo svätej omši môžeš duchovne prijímať Telo a Krv nášho Pána Ježiša Krista.

V tomto momente máš milosť vidieť na vlastné oči Krista ukrytého v sviatostnom rúchu, tak ako On vidí teba.

Na svätej omši dostávaš požehnanie od kňaza, ktoré je potvrdené samotným Kristom v nebi.

Skrze kňaza získavaš na svätej omši požehnanie i pre svoje telesné a časné potreby.

Požehnanie má moc ochrániť ťa pred mnohými nebezpečenstvami, ktoré by ťa mohli bez neho premôcť.

V požehnaní získaš tiež posilu proti pokušeniam.

Svätá omša je tiež prostriedkom získania milosti svätej smrti.

Zosobnená Kristova láska na svätej omši ti zabezpečí špeciálnu pomoc anjelov a svätých v tvojich posledných chvíľach.

Spomienka na svätú omšu bude veľkou útechou pre teba v hodine tvojej smrti, a bude posilou v dôveru v Božie milosrdenstvo.

Nebudeš zabudnutý, keď budeš stáť pred prísnym sudcom, on ti ukáže svoju milosť a priazeň.

Neboj sa dlhého a strašného Očistca, ak si svojim časným trestom za hriechy zadosťučinil vo svätej omši.

Už jedna tvoja sústredená a oddaná účasť na svätej omši pomôže zmierniť bolesti tvojej duši v Očistci viac, než akýkoľvek úkon pokánia či veľký skutok.

Už jedna tvoja oddaná účasť na svätej omši tu na zemi, má väčšiu cenu než tie, ktoré za teba budú slúžené po smrti.

Získaš miesto v nebi, ktoré ti bude patriť po celú večnosť.

Tvoje šťastie v nebi sa znásobí o každú jednu svätú omšu, ktorú nábožne prežiješ na zemi.

Pre tvojich priateľov nebude žiadna modlitba natoľko účinná, ako jediná svätá omša, ktorú za nich obetuješ.

Môžeš sprostredkovať množstvo požehnania pre svojich dobrodincov a priateľov, ak obetuješ svätú omšu na ich úmysel.

Najlepšia pomoc a najväčšia útecha pre chorých, trpiacich a umierajúcich je vo svätej omši, ktorá je za nich slúžená a obetovaná.

Svätou omšou obetovanou na určitý úmysel môžeš získať veľkú milosť obrátenia pre hriešnikov.

Svätou omšou slúženou na určitý úmysel môžeš získať veľké milosti a požehnanie pre všetkých verných kresťanov.

Pre duše v očistci môžeš získať prostredníctvom svätej omše hojné občerstvenie.

Ak nie je v tvojej moci dať odslúžiť svätú omšu za svojich zosnulých, môžeš im pomôcť svojou zbožnou účasťou na najsvätejšej obete a uľaviť tak od trápenia v plameňoch očistca.
none
4
13.04.2017, 09:58
Čo si teraz myslíš o svätej omši, Kresťan? Je možné povedať, že na svete existuje iný spôsob získania toľkých milostí a darov, ktoré sú na dosah? Nie je možné pochybovať o pravdivosti slov otca Sancheza: Ak by Kresťania vedeli, ako úplne využívať dary svätej omše, mohli by získať väčšie bohatstvo, než sa nachádza vo všetkých veciach, ktoré Boh stvoril.

Máme naozaj vzácne bohatstvo vo svätej omši: šťastný ten, kto môže získať poklady tak úžasné, za cenu tak malej snahy! Kto by teraz chcel dobrovoľne vynechať svätú omšu? Kto by si ju teraz s radosťou nevypočul? Snažme sa nikdy nestratiť možnosť ísť na svätú omšu a plnohodnotne sa jej zúčastňovať. Ani naše každodenné povinnosti by nám nemali brániť, zúčastňovať sa jej.

Otec Martin von Cochem (1625-1712).

odkaz
none
5
13.04.2017, 10:00
Možno ste počuli často klamstvo, že chodenie do kostola a na omše je zbytočné ,že je to farizejské a nespasí vás to. Opak je pravdou, chodenie na sv. omše do kostola vám dávam skrz sv. omšu a najlepšie aj so sv. príjmaním veľa milostí a darov do života, robí život lepším, krajším a radostnejším. Sami sa pripravujeme o toľké milosti, ktoré sú zadarmo a my vynaložíme len ochotu, čas do kostola a na omšu. Chodenie na sv. omšu prináša spásu a vedie do neba.
none
7

5. 13.04.2017, 10:00

Možno ste počuli často klamstvo, že chodenie do kostola a na omše je zbytočné ,že je to farizejské a nespasí vás to. Opak je pravdou, chodenie na sv. omše do kostola vám dávam skrz sv. omšu a najlepšie aj so sv. príjmaním veľa milostí a darov do života, robí život lepším, krajším a radostnejším. Sami sa pripravujeme o toľké milosti, ktoré sú zadarmo a my vynaložíme len ochotu, čas do kostola a na omšu. Chodenie na sv. omšu prináša spásu a vedie do neba.

13.04.2017, 10:03
V skutočnosti Boh nepotrebuje človeka ani sv. omšu. Ale človek potrebuje sv. omšu a potrebuje Boha. Aj sv. omša aj láskavý dar Boha pre človeka, aby človek čerpal z tohto daru - pre seba, rodinu, pre život, pre zosnulých aj pre budúci pobyt v nebi. V nebi existuje mnoho typov príbytkov a je fér, že niekto dostane lepší a niekto bežnejší, ale podstatné je dostať sa do neba.
none
9

7. 13.04.2017, 10:03

V skutočnosti Boh nepotrebuje človeka ani sv. omšu. Ale človek potrebuje sv. omšu a potrebuje Boha. Aj sv. omša aj láskavý dar Boha pre človeka, aby človek čerpal z tohto daru - pre seba, rodinu, pre život, pre zosnulých aj pre budúci pobyt v nebi. V nebi existuje mnoho typov príbytkov a je fér, že niekto dostane lepší a niekto bežnejší, ale podstatné je dostať sa do neba.

13.04.2017, 10:07
Napr. sv. Terézia z Lisiex napísala o sv. Eucharistií(t.j. o sv. prijímaní), ktorá sa dáva počas sv. omše v kostole:

"Keby ľudia spoznali hodnotu Eucharistie, vstup do kostola by museli regulovať policajti."
none
6
13.04.2017, 10:01
počul som veľa krát, že mnohí farári sa stali ateistami, ale nadalej vykonávajú svoju funkciu kvôli platu.
PS : ateizmus neznamená neveriť vo vyššiu existenciu - bytosť, ateizmus znamená neveriť v biblického boha.
none
8

6. panoramix 13.04.2017, 10:01

počul som veľa krát, že mnohí farári sa stali ateistami, ale nadalej vykonávajú svoju funkciu kvôli platu.
PS : ateizmus neznamená neveriť vo vyššiu existenciu - bytosť, ateizmus znamená neveriť v biblického boha.

13.04.2017, 10:04
Skús za zamerať na svätcov je ich mnoho a čerpaj z ich životnej múdrosti a cesty, pod vedením Pána Ježiša.
none
11
13.04.2017, 12:36
6 panoramix,
čo to je vyššia ateistická existencia, vyššia bytosť, ale hlavne na čo a o čom to je ?
Ja neverím v boha, pretože je, ale preto, že praktizovaním viery je môj život iný a lepší, neporovnateľne lepší a bol by som idiot, keby som sa toho vzdal, takto si vylepšiť život už tu na zemi, lebo boh a všetko s tým spojené, je reálna živá bytosť, ktoré je schopná počuť, reagovať a teda pomáhať. lebo je aj veľa dní, keď som sa nepomodlil a vždy to bolo tak isto, oveľa horšie. A toto ja beriem ako dôkaz, že je a že existuje.
A aký je tvoj dôkaz o vyššej ateistickej inteligencii, teda bytosti?
Vy tvrdíte, že základom hmoty je atom, ale to iba veríte, lebo doteraz nikto nikdy atom nevidel. Ani boha doteraz nikto nikdy nevidel, ale my s ním komunikujeme v duchu a v pravde a cítime, že nám odpovedá a potvrdzuje tým, že sa nemodlíme do bútlavej vrby zo strachu pred peklom, či ním samotným.
modlíme sa , lebo ho denno denne potrebujeme, denodenne potrebujeme dobro, ktoré nám dáva. Ale kto to mezažil na vlastnej koži, nevie, o čom teraz hovorím, lebo potom by si každý tiež povedal, ako ja, že bol som idiot, že som neveril,ale neúpšem to preto, že by bol každý idiot, čo neverí, ale želám to každému, čo uveril, že toto je život hodný tohoto sveta.
none
13

11. elemír 13.04.2017, 12:36

6 panoramix,
čo to je vyššia ateistická existencia, vyššia bytosť, ale hlavne na čo a o čom to je ?
Ja neverím v boha, pretože je, ale preto, že praktizovaním viery je môj život iný a lepší, neporovnateľne lepší a bol by som idiot, keby som sa toho vzdal, takto si vylepšiť život už tu na zemi, lebo boh a všetko s tým spojené, je reálna živá bytosť, ktoré je schopná počuť, reagovať a teda pomáhať. lebo je aj veľa dní, keď som sa nepomodlil a vždy to bolo tak isto, oveľa horšie. A toto ja ...

13.04.2017, 15:07
Elemír trochu tvrdo povedané, že bol by som idiot, aby som neveril. Je to tak. Každý kto skúsil vie a kto neskúsil kvôli svojej pýche a svojmu údajnému rozumu ten nevie o čo prichádza teraz na Zemi a potom aj vo večnosti. Poviem rovno - niet lepšej investície a rozhodnutia ako povedať Pánu Ježišovi - Pán a Boh môj, zmiluj sa nado mnou hriešnym. Pán Ježiš verím v Teba, zachráň ma aj moju rodinu. Pán dáva toľko milosti, darov, že len pyšný neskúsi, lebo je lenivý a pyšný.

Je zvláštne, že neveriaci vedia veriť všetkému, ale nevyskúšajú experiment hoci len zo zvedavosti a nevyzvú Pána Ježiša, nech im ukáže, že existuje. Že nepoprosia Pána Ježiša o pomoc v konkrétnej bežnej veci, hoci aj hmotnej alebo banálnej, nemusí ísť o vznešenú a duchovnú vec. A čudujem sa, že nevyskúšajú moc modlitby, keď aj vedci už robili x pokusov a dokáazali, že modlitba má ohromnú silu a schopnosť. Taký ľahký pokus a toľko odmietania - pre vlastnú hlúposť a na vlastnú škodu. Nič stratiť nemôžu, ak Boh neexistuje, ale existuje a oni ani nevyskúšali a nie sú mentálne retardovaní alebo inak ťažko hendikepovaní, že nevedia čo robia a činia- tak to je ozaj škoda.
none
14

13. 13.04.2017, 15:07

Elemír trochu tvrdo povedané, že bol by som idiot, aby som neveril. Je to tak. Každý kto skúsil vie a kto neskúsil kvôli svojej pýche a svojmu údajnému rozumu ten nevie o čo prichádza teraz na Zemi a potom aj vo večnosti. Poviem rovno - niet lepšej investície a rozhodnutia ako povedať Pánu Ježišovi - Pán a Boh môj, zmiluj sa nado mnou hriešnym. Pán Ježiš verím v Teba, zachráň ma aj moju rodinu. Pán dáva toľko milosti, darov, že len pyšný neskúsi, lebo je lenivý a pyšný.

Je zvláštne, ...

13.04.2017, 15:42
lea ,precitala si si vôbec prispevky o čom je Bohoslužba v RKC ohľadom obetovania?.....
none
15

14. 13.04.2017, 15:42

lea ,precitala si si vôbec prispevky o čom je Bohoslužba v RKC ohľadom obetovania?.....

13.04.2017, 15:45
Myslíš tvoje príspevky a tvoj názor na to?
none
16

15. 13.04.2017, 15:45

Myslíš tvoje príspevky a tvoj názor na to?

13.04.2017, 15:51
ano suhlasim naprosto s tými clankami......chapanie obety je nesmierne doležite, dokonca pre vas RKC zivotne doležité.....Je to podlozene bozim slovom skrz naskrz.....Myslim si ze kazdy katolik ,ked sa nebojí pravdy a hlada ju, tak po precitani toho by to mal pochopiť......
Vieš je rozdiel veci nechapat, alebo nechcieť chapať.......
none
17

16. 13.04.2017, 15:51

ano suhlasim naprosto s tými clankami......chapanie obety je nesmierne doležite, dokonca pre vas RKC zivotne doležité.....Je to podlozene bozim slovom skrz naskrz.....Myslim si ze kazdy katolik ,ked sa nebojí pravdy a hlada ju, tak po precitani toho by to mal pochopiť......
Vieš je rozdiel veci nechapat, alebo nechcieť chapať.......

13.04.2017, 20:59
Ziaden katolik ti to nebude citat.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 144 803 B vygenerované za : 0.081 s unikátne zobrazenia tém : 36 408 unikátne zobrazenia blogov : 543 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Je veľmi zaujímavé, že naše presvedčenie nám bráni spoznať pravdu... Vlastne, po nej aj pátrať. Poznáme to všetci, ale málokto proti tomu aj bojuje, a aj keď bojuje, veľakrát bez úspechu. Zato máme všetci túžbu o svojej verzii pravdy poúčať druhých ...

citát dňa :

Veriť sebe samému je prvým krokom k úspechu.