1
|
Nedávno som si kúpil Jeruzalemskú Bibliu, ktorú na Slovensku vydala RKC. Imprimatur: arcibiskup Mons. Stanislav Zvolenský.
Čo je na tejto Biblii zaujímavé? Že v celom SZ používa Božie meno Jahve. Niekoľko ticískrát!
No čo ma zarazilo je to, že v NZ, kde sú PRIAME CITÁTY zo SZ, písané dokonca kurzívou, tak tam už nie je identický text zo SZ, kde je Božie meno Jahve, ale toto meno je nahradené pomenovaním Pán.
Uvediem príklad :
V evanjeliu Marka 12, 29 sú Ježišove slová : Ježiš odpovedal: "Prvé je toto: Počuj Izrael, PÁN, náš Boh, je jediný PÁN."
Ježiš priamo citoval Deuteronómium ( 5. kniha Mojžišova ) 6,4, ktoré je napísané takto :
"Počuj Izrael: JAHVE, náš Boh, je jediný JAHVE."
Zo skúseností viem, že okrem JS žiadna kresťanská cirkev v NZ nepoužíva pri PRIAMYCH CITÁTOCH!!! zo SZ pôvodné Božie meno, ktoré sa nachádza v SZ, t.j. Jahve.
A ja sa pýtam PREČO?
|
|
|
6
|
|
1. 23.05.2016, 08:09
Nedávno som si kúpil Jeruzalemskú Bibliu, ktorú na Slovensku vydala RKC. Imprimatur: arcibiskup Mons. Stanislav Zvolenský.
Čo je na tejto Biblii zaujímavé? Že v celom SZ používa Božie meno Jahve. Niekoľko ticískrát!
No čo ma zarazilo je to, že v NZ, kde sú PRIAME CITÁTY zo SZ, písané dokonca kurzívou, tak tam už nie je identický text zo SZ, kde je Božie meno Jahve, ale toto meno je nahradené pomenovaním Pán.
Uvediem príklad :
V evanjeliu Marka 12, 29 sú Ježišove slová : Ježi...
▲
25.05.2016, 06:51
|
To sa koho pýtaš, že prečo, ak to patrí Zvolenskému, jeho si sa nepýtal???
|
|
|
8
|
|
6. elemír 25.05.2016, 06:51
To sa koho pýtaš, že prečo, ak to patrí Zvolenskému, jeho si sa nepýtal???
▲
25.05.2016, 07:10
|
To bola otazka hodena do pléna..
|
|
|
2
|
"starý zákon patrí Bohu, nový zákon ľudom, ich hriechom a synovi človeka" - zaujimavy nazor, takze SZ ludom nepatri?
|
|
|
4
|
Biblia je súbor hebrejských a gréckych Písiem. Je to jedna kniha,jeden námet,jedna viera, jedna nádej,jedna pravda.
Ak je v SZ Božie meno/tetragram/,tak logicky by malo byť aj v NZ. Ak vie niekto dôvod,prečo by tam nemalo byť,nech to povie a podloží Písmom. Odstránenie Božieho mena z Písiem je zásah do autorských práv Pisatela Biblie, Boha Jahveho!
|
|
|
7
|
Život tohoto ľudského pokolenia je rozdelený na dve časti na predelový moment nie je Ježiš kristus, ale ján Krstiteľ. Teda je to momment od ktorého má človek právo svoj hriech vysloviť, oľutovať učiniť pokánie, teda prelomový bod starého a nového zákona je hriech, lebo hriech je najpodstatnejšia vec ľudského spasenia a kto nevenuje pozornosť zbaviť sa hriechu a uveril kadečo inšie, než nariadil Ježiš, potom si mylím, že takýto človek má len veľmi malé šance na spasenie. Tak ako je Ježiš alfa omega, tak je hriech pre človeka alfa omega, lebo o človeku nerozhoduje ani ježiš a ani boh, o človeku rozhoduje človek sám za seba podľa toho v akom je stave hriechu. ježiš je jediný spasiteľ starého a nového zákona, lebo v starom zákone spasil ježiš všetkých dobrých a sporavodlivých tým, že zostúpil k nim a kto bol dobrý a spravodlivý počul jeho hlas. A boli spasený iba dobrí a spravodliví ??? A sila odpustenie by mala byť aj v tom, že môže byť spasený aj zločinec, ak o to Ježiša požiada a aolutuje svoj hriech,
|
|
|
|