1
|
Co si o tom myslite? a chceli by ste proti tomu bojovat? ako?
|
|
|
2
|
...ten boj čo spomínaš, by som skôr umiestnil do vnútra človeka. Viera resp neviera je cesta ktorou každý z nás prechádza. A záleží na vyhranenosti postojov, či sa človek navonok prejavuje jednoznačne v zmysle príslušnosti k svetonázoru. Na Slovensku v tomto zmysle žiadny viditeľný spoločenský boj neprebieha. Skôr si myslím, že je tu taký vlažný -stredný prúd-.
|
|
|
3
|
...ten boj čo spomínaš, by som skôr umiestnil do vnútra človeka. Viera resp neviera je cesta ktorou každý z nás prechádza. A záleží na vyhranenosti postojov, či sa človek navonok prejavuje jednoznačne podľa príslušnosti k svetonázoru.
Na Slovensku v tomto zmysle žiadny viditeľný spoločenský boj neprebieha. Skôr si myslím, že je tu taký vlažný -stredný prúd-.
|
|
|
4
|
Ja osobne najmä nemám rada, ak dakto chce na svoju (ne)vieru "prehovoriť" všetkých ľudí vo svojom okolí. Mám kamošku, ktorá je silná veriaca, modlí sa, chodí do kostola etc, ale ja ako neveriaca to úplne rešpektujem, pokiaľ nechcem aby som robila to isté. Takí ľudia sú už potom až fanatici, a to teda naozaj nemusím. Ani ja ľudí nepresviedčam, aby v boha neverili. Je to každého osobná vec. A s nejakými problémami som sa ja osobne doteraz nestretla.
|
|
|
5
|
pokiaľ nechce, nie pokiaľ nechcem.
|
|
|
6
|
hehe...netlčú sa väčšinou veriaci medzi sebou?
|
|
|
7
|
V niecom mas pravu ale nie vo vsetkom vies veriaci by sa mali respetkovat medzi sebou ale mali by ich aj respetkovat neveriaci co malo kedy stava
|
|
|
8
|
Fanatizmus sa prejavuje nielen u veriacich, ale aj u neveriacich. Myslím, že u nich je ešte výraznejší, lebo nemajú žiadny základ o ktorý sa môžu oprieť. Sú ako loďka na rozbúrenom mori, ktoré zmieta sem - tam nemilosrdný živel tohoto sveta. Veriaci by sa radi o svoju vieru podelili so všetkými ľuďmi a trápia sa, že nemôžu s nimi zdieľať tú istú vieru, akú majú oni. Ateisti by chceli rovnako, aby všetci boli ako oni, aby nemali výčitky svedomia zo zrady Boha a svojej nevery. Bol by tak ospravedlnený ich hriech voči Bohu, ktorý, ktorý trápi a spaľuje ich duše.
|
|
|
9
|
|
8. 09.07.2007, 10:22
Fanatizmus sa prejavuje nielen u veriacich, ale aj u neveriacich. Myslím, že u nich je ešte výraznejší, lebo nemajú žiadny základ o ktorý sa môžu oprieť. Sú ako loďka na rozbúrenom mori, ktoré zmieta sem - tam nemilosrdný živel tohoto sveta. Veriaci by sa radi o svoju vieru podelili so všetkými ľuďmi a trápia sa, že nemôžu s nimi zdieľať tú istú vieru, akú majú oni. Ateisti by chceli rovnako, aby všetci boli ako oni, aby nemali výčitky svedomia zo zrady Boha a svojej nevery. Bol by tak ospraved...
▲
09.07.2007, 14:02
|
No jasné, ateisti majú pocit viny z toho, že zradili Boha...ale akého Boha? Aké hriechy? Aké duše? Mňa osobne trápia určite iné veci ako nejaké idiotské zbytočné pocity zrady alebo čo si si to vymyslel...si podarený 🙂)
|
|
|
10
|
Možno teba trápia iné veci ale nie všetkých. Zobermeto takto ze aky je rozdiel medzi veriacimi a neveriacimi?? veriaci sa chcu podelit o vieru ale neveriaci ju neprimaju.. preco???
preco su taky namysleny ze maju oni pravdu a nerespektuju nazor inych????? tak v kom je
chyba??
|
|
|
11
|
"preco su taky namysleny ze maju oni pravdu a nerespektuju nazor inych?????"
kto presne?
|
|
|
12
|
"preco su taky namysleny ze maju oni pravdu a nerespektuju nazor inych?????"
kto presne? všetci? :D
|
|
|
13
|
Sauron sa zrejme považuje za hovorcu všetkých neveriacich. Ale ja poznám mnoho neveriacich, ktorí nie sú takí zaujatí proti veriacim, ktorí sú k viere a náboženstvu TOLERANTNÝ! Zaujatosť už niečo naznačuje, že to s ním nie je až tak v poriadku, že trpí dajakou psychickou traumou, ktorú ventiluje práve svojím vyhraneným postojom voči Bohu a veriacim. Jestvuje mnoho vedcov, ktorí odmietajú dogmatiku katolíckej cirkvy, ale nepovažujú sa za ateistov. Na Boha si vytvorili svoj vlastný nezávislý pohľad, ktorý viac korešponduje s vedeckým pohľadom na duchovnú vedu. Každý extrémimus je nielen škodlivý, ale aj chorobný, či už sa jedná o veriaceho, alebo neveriaceho, lebo sa nedá logicky a prirodzene obhájiť.
|
|
|
14
|
|
13. 10.07.2007, 09:44
Sauron sa zrejme považuje za hovorcu všetkých neveriacich. Ale ja poznám mnoho neveriacich, ktorí nie sú takí zaujatí proti veriacim, ktorí sú k viere a náboženstvu TOLERANTNÝ! Zaujatosť už niečo naznačuje, že to s ním nie je až tak v poriadku, že trpí dajakou psychickou traumou, ktorú ventiluje práve svojím vyhraneným postojom voči Bohu a veriacim. Jestvuje mnoho vedcov, ktorí odmietajú dogmatiku katolíckej cirkvy, ale nepovažujú sa za ateistov. Na Boha si vytvorili svoj vlastný nezávislý pohľa...
▲
10.07.2007, 15:10
|
Keď už, tak to malo byť tolerantní a nie tolerantný. Človek čo neovláda ani základy slovenskej gramatiky sa bude hrať na psychológa a analyzovať ma...mhm...tomu sa hovorí odvaha :D
|
|
|
17
|
Rayenne, to sa mi zdá byť výstižné! Myslím, že kategórie veriacich a neveriacich nemožno posudzovať iba podľa ich postojov k Bohu. Veď veriť, alebo neveriť je možno hocičomu! Hoci aj viere, alebo neviere k UFO, mimozemšťanom, alebo astrológii, či vešteniu. Sauron popiera existenciu Boha, ale možno verí iným poverám a ilúziam, ktorým opäť ja neverím, hoci sa považujem za veriaceho v Boha. Ale možno mám o Bohu aj ja skreslené predstavy, ako vedci o podstate svetla a mikročastíc. Náš vzťah k Bohu a svetu je do značnej miery poznačený našou vierou, či sa nám to páči, alebo nie.
|
|
|
18
|
Degon, nepopieram existenciu Boha, len považujem za zbytočné zaoberať sa metafyzickými blbosťami, ktoré ani nemožno dokázať, na úkor iných dôležitejších vecí. Som agnostik a skeptik, teda neverím ničomu. Inak by ma zaujímalo čo si mal na mysli pod tým skresleným pohľadom vedcov na podstatu svetla a mikročastíc.
|
|
|
19
|
O podstate hmoty a svetla jestvuje viacero vedeckých teórii, ktoré si vzájomne odporujú. Napr. vlnová, alebo kvantová teória svetla.
Inak otázka: Neverím v existenciu "slepého šťastia", alebo "slepej náhody", lebo som presvedčený, že všetko vo svete má svojú logickú príčinu. Zákon kauzality (príčinnosti a následku). Patrím preto do kategórie veriacich, alebo neveriacich?
|
|
|
21
|
|
19. 12.07.2007, 10:36
O podstate hmoty a svetla jestvuje viacero vedeckých teórii, ktoré si vzájomne odporujú. Napr. vlnová, alebo kvantová teória svetla.
Inak otázka: Neverím v existenciu "slepého šťastia", alebo "slepej náhody", lebo som presvedčený, že všetko vo svete má svojú logickú príčinu. Zákon kauzality (príčinnosti a následku). Patrím preto do kategórie veriacich, alebo neveriacich?
▲
13.07.2007, 10:12
|
Máš na mysli časticovo-vlnovú dualitu, ktorá hovorí, že častice/vlny môžu byť charakterizované aj ako vlna aj ako častica?
Si determinista?
|
|
|
20
|
Sauron by mohol byt vo vsetkych temach slusnejsi
|
|
|
22
|
V tejto téme sa fyzika nepreverá, ale aj tak Ti odpoviem. Svetlo (fotóny) sa prejavujú aj ako vlna, aj korpuskulárne. Tento paradox sa prejavuje aj u všeobecnej, ako aj špeciálnej teórie relativity a Einstein sa v posledných rokoch života snažil o vytvorenej jednotnej teórie všeho, ktorá by tento paradox zjednocovala. Einstein nebol stúpencom slepej náhody alebo chaosu a komentoval to slovami, že "Boh nehrá kocky". Ale to všetky je Ti určite známe. Ja nie som determinista, iba sa snažím pochopiť Božiu pravdu a samotného Boha, ktorý sa vo svete prejavuje najmä existenciou života a jeho rozmanitých foriem.
O tej slušnosti, ako základného predpokladu ľudskej komunikácie, s Knihomolom súhlasím!
|
|
|
23
|
Degon, no áno...ale v tom nie je taký rozpor myslím, to je proste fakt. Väčší rozpor je medzi všeobecnou teóriou relativity a kvantovou teóriou...ale to už sa snažia vyriešiť teóriou superstrún, ktorá by mala byť teóriou všetkého....o čom už asi vieš.
Si teda zástanca inteligentného dizajnu?
A pokiaľ viem, ľudská komunikácia nezávisí od slušnosti 🙂)
|
|
|
24
|
ludska komunikacia zavisiod toho ako je clovek vzdelany, ako sa sprava, tak sa aj vyjadruje....o tom ako komunikujes s ludmi(a nielen s nimi, takisto aj s celou prirodou,..)sa da spravit velmi presny opis o tebe...
|
|
|
25
|
Sauron, tá teória superstrún má už dnes mnoho oponentov a dá sa predpokladať, že ju čoskoro nahradí dajaká iná teória. Ale vedci, aj keď k nej pristupujú s nedôverou, ju predsa len prijímajú, lebo nemajú po ruke zatiaľ žiadnu inú a lepšiu. V spoločnosti je mnoho takých vecí, ktorým veríme bez toho, aby sme o tom mali presvedčivé dôkazy. Týka sa to najmä našich dejín. Veríme, že sa všetko udialo tak, ako sa to popisuje, ale na druhej strane vieme, že „dejiny píšu víťazi“ a tak „nepíšu“ pravdu, ale účelovú lož, ktorú potomkom predkladajú, aby sa jej verilo. Niekedy sa lož v spoločnosti pripúšťa aj preto, lebo je „milosrdnou lžou“. Pravda je niekedy taká otrasná, že sa vedome zamlčuje a toleruje sa lož.
Čo sa týka tej slušnosti, ako základného predpokladu inteligentnej komunikácie, myslím, že žiadny človek nebude komunikovať s človekom, ktorý ho uráža a správa sa neeticky. Na internete si všetci tykajú, čo zvádza k familiárnosti a to potom často vedie aj k urážkam a osobným invektívam. V prípade vykania by tomu tak určite nebolo.
Ten výraz „inteligentný dizain“ je pre mňa prijateľnejší, ako spoločenská a kultúrna dekadencia a vulgarizmus, ktoré sa stali v súčasnosti, najmä medzi mládežou také populárne.
Ešte k tej otázke „boja medzi veriacimi a neveriacimi“. To je veľmi pochybené, lebo každý sme v niečom veriaci a v niečom neveriaci. Ja tiež neverím mnohým veciam, ale ich nemusím otvorene napádať a kritizovať, už aj preto, že mnohým ľuďom vyhovujú a umožňujú im ich prežitie a zdravý vývoj. Deťom sa rozprávajú vymyslené rozprávočky nie preto, aby sme ich klamali, ale preto, lebo prospievajú ich duchovnému rozvoju. Ľudia radi čítajú romány, čo sú tiež iba rozprávky pre dospelých. Ja si tiež niekedy v televízii rád pozriem vedecko-fantastický film, nie preto, že tomu verím, ale preto, že ma zaujíma ľudská psychika. Je zaujímavé, že ľudia nedokážu vymyslieť nič, čo nejestvuje. Vždy iba kopírujú veci, ktoré jestvujú, ale ich nelogicky pospájajú tak, že z toho vznikne monštrum.
Otázka inteligencie je tiež zaujímavá! Je známe, že sa nedá naučiť a inak si ju osvojiť. Každý sa s ňou rodíme, ale neverím, že je nám daná už v našich génoch. Je to duševná dispozícia, ktorú nemožno zdediť. O tom by mohla byť celkom zaujímavá samostatná polemika, nie?
|
|
|
31
|
|
25. 14.07.2007, 11:02
Sauron, tá teória superstrún má už dnes mnoho oponentov a dá sa predpokladať, že ju čoskoro nahradí dajaká iná teória. Ale vedci, aj keď k nej pristupujú s nedôverou, ju predsa len prijímajú, lebo nemajú po ruke zatiaľ žiadnu inú a lepšiu. V spoločnosti je mnoho takých vecí, ktorým veríme bez toho, aby sme o tom mali presvedčivé dôkazy. Týka sa to najmä našich dejín. Veríme, že sa všetko udialo tak, ako sa to popisuje, ale na druhej strane vieme, že „dejiny píšu víťazi“ a tak „nepíšu“ pravdu, a...
▲
20.07.2007, 11:27
|
Degon,
je to možné. Ale poznám ľudí čo oponujú aj teorii relativity a kvantovej fyziky a za základ svojej vedy považujú spisy Tomáša Akvinského 🙂) A áno, lži držia našu spoločnosť pohromade 🙂)
,,žiadny človek nebude komunikovať s človekom, ktorý ho uráža a správa sa neeticky"
prečo si to myslíš?
,,Je zaujímavé, že ľudia nedokážu vymyslieť nič, čo nejestvuje."
Hlúposť, skús to dokázať. Čo napr. taká žiarovka? Ona tu už pred Edisonom bola? A kde?
,,Otázka inteligencie je tiež zaujímavá! Je známe, že sa nedá naučiť a inak si ju osvojiť."
žeby? ako to?
|
|
|
26
|
Boj medzi veriacimi a neveriacimi bol, je a aj bude. Veriaci su totiz velmi dobre zmanipulovany spolocenskym nazorom ludi rovnakej krvi. Alebo zeby neveriaci ozaj boli detmi diabla ? :-]]]]]]]]]]]]]]]]]]
|
|
|
27
|
Ja by som tie Tvoje slová trochu poopravil v tom zmysle, že boj, ako skutočný, kde sa prelieva krv, tak aj ideologický prebieha medzi ľuďmi stále. Dôvody sú rôzne, ale zväčša ide o peniaze a moc. Ideológia, alebo viera sú vždy druhoradé a slúžia iba na zvedenie a oklamanie tých, ktorý do toho boja nesú svoju kožu. Ale inak dravosť je tiež vlastná ľudskému pokoleniu. Je to zvierací pud prežitia, keď moje vlastné záujmy nadradím nad záujem iných. Myslím, že práve v tejto humánnej a morálnej oblasti prinieslo kresťanstvo ľudstvu vyššie hodnoty a ideály. Ale je iba málo tých, ktorý sa nimi riadia. V cirkvi sa tiež uplatňuje to, čomu sa hovorí davová psychóza. Jednotlivec sa podriaďuje vplyvu väčšiny a necháva sa zmanipulovať do postojov, ktoré by inak nezastával. Z toho dôvodu sa v cirkvi organizujú rôzne procesie a zhromaždenia, lebo sa tam uplatňuje "duch jednoty". Myslím, že prax "ľudovej viery" a ľudových zvyklostí vyhovuje najmä mladým a ženskému pokoleniu, ale už menej mužom, ktorý uvažujú viac logicky a pragmaticky. Ale pôvodné kresťanské učenie bolo zamerané viac na mužov a viera sa praktikovala najmä v mužských kláštoroch. Postupne však nastal odklon k ženskej spiritualite, lebo ženy vytvárali pevný rodinný zväzok a boli poslušnejšie voči kléru. Tiež viac obľubovali tradičné obrady a rôzne zvyklosti ako muži, preto sa stali pre cirkev dôležitejšie ako muži. Je to celé záležitosťou skôr sociologického výzkumu, ako otázka vierouky. Je tiež pravdou, že náboženské cítenie bolo často zneužívané panovníkmi pre ich mocenské ciele. Aj dnes je snaha určitých mocenských kruhov poštvať proti sebe kresťanov a arabov (muslimov), aby sa vzájomne vyvraždili. Myslím, že aj mnohé tie samovražedné a iné útoky v niektorých západných krajinách boli zinscenované spravodajskými orgánmi ich krajín s cieľom poštvať kresťanov proti moslimom. Každé vojny majú vždy svoju predohru s cieľom vystupňovať napätie a nenávisť voči "nepriateľovi". Takže tú "vojnu" medzi veriacimi a neveriacimi beriem s rezervou. Ak by ľudí nerozdeľovala viera, tak to bude niečo iné, pre čo sa budú ľudia nenávidieť a osočovať.
|
|
|
28
|
VEDA vs. CIRKEV umna je to 50/50
|
|
|
29
|
Kasafran,
celkom Ťa chápem a tiež aj Tvoj postoj voči oficiálnej a viditeľnej cirkvi, ktorá lipne na svojich tradíciách a preto sa jej tiež zvykne hovoriť „tradičná cirkev“. Aj ja mám na ňu podobný názor, aj keď uznávam jej opodstatnenosť a užitočnosť pre svetské spoločenstvo. Je dobré, ak tu jestvuje viditeľne náboženská organizácia, ktorá navonok reprezentuje (alebo by mala reprezentovať) záujmy veriacich. Vieme, že politické strany, ktoré sa honosia vo svojom názve ako „kresťanské“, také v skutočnosti nie sú a záujem veriacich im je ľahostajný. Podobný trend sa však vyskytuje aj v cirkevnej reprezentácii, že im často nejde o skutočný záujem veriacich, ale o kadečo iné. Potom na základe toho vzniká u mnohých ľudí taký postoj, ako máš Ty a iní. Aj v cirkvi sú iba ľudia a podliehajú svojim svetským a hriešnym záujmom. Boli by sme naivní, ak by sme očakávali, že vo vrcholnej reprezentácii budú ľudia čistí a oddaní duchovnému odkazu svojho zakladateľa. Ježiš, ako aj Buddha sa nestotožňovali s praktikami cirkví, ktoré vyrástli na ich učení. Ale to neznamená, že to samotné učenie týchto zakladateľov je špatné. Špatné je to, že ľudia, ktorí sa honosia ich odkazom sú špatní a nedržia sa toho, čo hlásajú.
Ja osobne odlišujem tieto svetské cirkvi, alebo náboženské spoločnosti od tej duchovnej, ktorá je neviditeľná. Je neviditeľná preto, že je duchovná a nemá záujem sa vystavovať na obdiv. Tvorí skutočnú jednotu tohto, aj toho druhého, duchovného sveta a pôsobí (duchovne) na všetko dianie vo stvorení. Koľko je vo svete takýchto duchovných jednotlivcov je nemožné určiť, ale to ani nie je dôležité. Sú tu, aj tam a vydávajú svoje svedectvo. Žijú a pôsobia v rôznych postaveniach a v rôznych spoločenstvách, ale tvoria skutočnú duchovnú jednotu.
Všetko pozemské raz pominie, ale duch je večný, lebo nemá svoj pôvod v tomto svete. Svetskí ľudia nedokážu prijať a poznať toto duchovné spoločenstvo, lebo aby ho poznali musia ho sami prežívať – musia sa s ním stotožniť. A to pre ich svetský charakter je nemožné!
Preto všetko duchovné odsudzujú a sa tomu vysmievajú. Uznávajú iba materializmus a to, čo môžu zmyslami postrehnúť. Sú ako ryby vo vode, ktoré poznajú iba ten svoj vodný živel. Netušia, že jestvuje aj život pozemský, vzdušný a podzemný, prípadne astrálny.
Psi brešú a ak začne jeden brechať, ostatní sa k nemu pridajú. To je všetko!
|
|
|
32
|
Áno, uznávam, že to porovnanie trochu pokrivkáva, ale mohol si ma kľudne opraviť. Nesnažím sa veci vedecky definovať a popisovať, ide mi skôr o pochopenie podstaty.
|
|
|
33
|
Degon,velmi sa mi paci tvoje myslenie.Je zrele.Ty ale nie si katolik,vsak?
|
|
|
34
|
tinaBo, predstav si, že som! Ale snažím sa uvažovať logicky a nezávisle. Hľadám pravdu a keď ju nájdem, tak sa podľa nej snažím aj žiť. Pravda je spoľahlivejšia cesta života, ako viera. Viera je podľa mňa iba takým návodom, ako nájsť pravdu.
|
|
|
35
|
Kasafran,
Ježiš prišiel na svet preto, aby nás oslobodil nielen od hriechu, ale aj od svetských zvodov, pýchy a žiadostivosti, ktorým podliehajú svetskí ľudia. Dal nám tak slobodu Božích synov, ktorú nemôžu pochopiť žiadní materialisti a tobôž nie ateisti. Cirkev nie je politická strana, ktorá svojich členov zväzuje politickými smernicami a direktívami. Sme slobodní ľudia a takí aj ostaneme. V našich srdciach nie je nenávisť, ani zloba, iba pokoj a láska. A takýto pokoj želám aj Tebe.
|
|
|
36
|
Kasafran,
očakávaš od náboženského fundamentalistu priveľa, síce bude hovoriť, že je nezávislý a slobodný (čo je blbosť, lebo nikto nie je skutočne slobodný a nezávislý)...ale najprv mu musia správcovia jeho kultu (v tomto prípade kresťanského) povedať, že je nezávislý.
|
|
|
37
|
Kasafran,
očakávaš od náboženského fundamentalistu priveľa, síce bude hovoriť, že je nezávislý a slobodný (čo je blbosť, lebo nikto nie je skutočne slobodný a nezávislý)...ale najprv mu musia správcovia jeho kultu alebo jeho dogmy (v tomto prípade kresťanské) povedať, že je nezávislý. Nezávislosť myšlienok od neho nemožno čakať, to by nebol tím čím je.
|
|
|
38
|
Sauron, Ty si skutočný génius! Máš spoločne s Kasafranom pravdu, že moja nezávislosť je obmedzená. Telom som obmedzený a závislý od jedla a spánku a dušou som celkom závislý na Bohu. Sloboda je pekná vec, ale nie je schopná nám poskytnúť aj šťastie. To môžeme nadobudnúť láskou od Boha a službou blížnemu. Práca za peniaze nám neposkytne to, čo nám poskytuje nezištná pomoc blížnemu.
Žiadny ateista nedokáže pochopiť, prečo je veriaci kresťan spokojný, keď je vo svete toľko zla a toľko klamárov. Aby to dokázal pochopiť, musel by mať v srdci lásku a vieru veriaceho, čoho však nie je schopný. A preto ho nedokáže nikdy pochopiť. Je to pre neho veľké tajomstvo (tajomstvo viery), ktoré však vo svojej zlomyseľnosti nazýva - bláznovstvom.
|
|
|
39
|
Degon
Ďakujem, ja viem.
A ja tomu chápem. Autosugescia.
|
|
|
|