Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

7.október- sviatok má Ružencová Panna Mária (možno niekoho pletie prečo raz také pomenovanie a raz iné má Panna Mária, treba poznať históriu a udalosť, ktorá sa s názvom viaže)

5
reakcií
1764
prečítaní
Tému 7. októbra 2016, 09:14 založil lea_pragmaticka1.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   7. 10. 2016, 09:14 avatar
Ružencová Panna Mária
Sviatok: 7. október
Liturgické slávenie: spomienka
Modlitba ruženca má podľa tradície pôvod na prelome 12. a 13. storočia. Hovorí sa, že jej autorom a šíriteľom bol sv. Dominik, ktorý zomrel v r. 1221. V jeho diele ďalej pokračoval a aj dodnes pokračuje Rád kazateľov (dominikáni), ktorý založil tiež sv. Dominik. U nás na Slovensku sa napríklad starajú o tzv. ružencové bratstvá, ktoré jestvujú v mnohých farnostiach a ich cieľom je modliť sa ruženec. Iné domnienky zase hovoria, že ruženec jestvoval už pred sv. Dominikom.
Ruženec patrí medzi najrozšírenejšie modlitby vo svete katolíckej Cirkvi. Pozostáva zo štyroch častí, z ktorých každá má svoje pomenovanie podľa tajomstiev, ktoré nám sprostredkúva: radostný ruženec (udalosti Ježišovho detstva), ruženec svetla (Ježišovo účinkovanie), bolestný ruženec (Ježišovo umučenie) a slávnostný ruženec (zmŕtvychvstanie). Každá z týchto častí má päť desiatkov. Každý desiatok obsahuje modlitbu Otče náš, Zdravas Mária, Sláva Otcu a Ó, Ježišu. Modlitbu Pána (Otče náš) nám dal Ježiš, Boží Syn. Modlitba Zdravas Mária sa modlí desať krát za sebou (odtiaľ pomenovanie desiatok). Táto modlitba sa skladá z pozdravu, ktorým anjel Gabriel oslovil Pannu Máriu pri zvestovaní, a zo slov sv. Alžbety, ktorou privítala Pannu Máriu, keď prišla k nej na návštevu. Sláva Otcu je krátka chvála Najsvätejšej Trojice. Posledná modlitba desiatku je Ó, Ježišu, odpusť nám naše hriechy. Je to modlitba, ktorú dala Panna Mária pri svojom zjavení trom fatimským pastierikom. Okrem toho každý desiatok má svoje vlastné tajomstvo, nad ktorým počas recitovania Zdravas Mária rozjímame.
Pôvod sviatku Ružencovej Panny Márie treba hľadať v 16. storočí. Vtedy ohrozovali Európu mohamedánski Turci. Rozhodujúca bitka sa odohrala 7. októbra 1571 na mori pri Lepante. Katolícke vojsko pod vedením Dona Juana d`Austria odvrátilo útok divých a odhodlaných Turkov. Vtedajší pápež sv. Pius V. vyzýval celý katolícky svet na modlitby ruženca. Sám sa spolu s kardinálmi a Božím ľudom zhromaždili v bazilike Santa Maria Maggiore v Ríme, kde sa spolu modlili za víťazstvo. Neskôr počas dňa pápež zrazu vstal a vyzval všetkých, aby sa poďakovali za víťazstvo. Správa o víťazstve prišla, samozrejme, až neskôr. Vtedy sa rozozvučali zvony v Ríme na poďakovanie za odvrátenie nebezpečenstva. Pápež nariadil každoročne sláviť 7. október ako spomienku na Pannu Máriu Ružencovú.
www.zivotopisysvatych.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


2.
označiť príspevok

Luther muž
   8. 10. 2016, 00:39 avatar
Lea poprosím ťa pridaj sem niekedy niečo aj o Ježišovi Kristovi.
A za ďalšie tvrdíte že uctievate jedine Boha, ale že si „vážite” Máriu a svätých. Aký je v tom rozdiel? Človek, ktorý sa modlí ruženec strávi viac času vzývaním Márie ako Boha! Popri každom jednom vzývaní Boha v ruženci sa desaťkrát vzýva Mária!


3.
označiť príspevok

Luther muž
   8. 10. 2016, 00:40 avatar
Naviac ruženec je totálne nebiblický. Nebudem to tu rozpisovať to by som sa dookola opakoval ako papagáj.


4.
označiť príspevok

Luther muž
   8. 10. 2016, 00:42 avatar
Nie že váš ruženec, vaše modlitby k Márii a svätým sú nebiblické, dokonca odporuju biblii.


5.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   8. 10. 2016, 07:42 avatar
Modlitba ruženca aj úcta k Panne Márií má úplne biblický základ:

MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.
Datum: Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:28:39 CEST
Téma: Katolicismus

MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.

Lk 1:28 - "Zdravas Mária, milosti plná, Pán s Tebou." Toto sú slová vyrieknuté Bohom a doručené k nám cez anjela Gabriela (ktorý je poslom Božím). Takto, keď katolíci recitujú tento verš, keď sa modlia ruženec, vyslovujú slová, ktoré vyriekol o nej Boh.

Lk 1:28 – taktiež slovné spojenie "milosti plná" je preložené z gréckeho slova "kecharitomene." Toto je jedinečný titul, ktorý bol daný Márii a naznačuje dokonalosť milosti z minulej udalosti. Mária nie je len "vysoko ctená." Ona bola zdokonalená milosťou Božou. "Plný milosti" je v Písme použité na opis už len jednej bytosti okrem nej - Ježiša Krista v Jn 1:14. /ako cloveka/

Lk 1:38 - Máriino fiat znamená "nech sa mi stane podľa tvojho slova." Mária je dokonalým modelom viery v Boha a je hodna nášho obdivu.

Lk 1:42 - "Požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho, Ježiš." Spojenie "požehnaná si medzi ženami" skutočne znamená "ty si najpožehnanejšia medzi ženami." Slovo najpožehnanejšia sa tu nevyskytuje z toho dôvodu, že grécky jazyk nepozná superlatív. Tiež si treba všimnúť, že Alžbeta najprv zdraví Máriu a až potom Ježiša - Toto je hyperdulia (ale nie latria, ktorá patrí jedine Bohu). My tiež môžeme, ak chceme, skrze Máriu chváliť Ježiša. Nakoniec, katolíci opakujú tieto Bohom inspirované slová Alžbety v Ruženci.

Lk 1:43 - Alžbetine slová "Matka môjho Pána" (v hebrejčine Alžbeta používa "Adonai" čo znamená Pán Boh) sú ekvivalentom slov "Svätá Mária, Matka Božia", ktoré sa katolíci modlia v Ruženci. Táto formula je jednoduchá: Ježiš je božská osoba a táto osoba je Boh. Mária je Ježišova matka, takže Mária je Matkou Boha (Mária nie je len matkou Ježišovou ľudskej prirodzenosti - matky sú matky osôb, nielen prirodzenosti).
.
.. Lk 1:48 - Mária prorokuje, že všetky pokolenia ju budú velebiť, tak ako katolíci robia v modlitbe "Zdravas Maria". Su nejake protestantské cirkvi , jestvujuce po cele starocia, ktore uctievaju matku Boziu so specialnymi modlitbami a zboznostou?Ziadne.

Lk 2:35 - Simeon prorokuje, že Máriu prenikne meč bolesti. Mária takto zohráva veľmi dôležitú úlohu v našom vykúpení. Kým Ježišovo utrpenie bolo všetkým, čo potrebujeme k nášmu vykúpeniu, Boh chcel, aby sa Mária podriadeným spôsobom zúčastňovala na utrpení svojho Syna, rovnako ako nám On dovoľuje zúčastniť sa našim utrpením. na utrpeni svojho Syna

Lk 2:19,51 - Mária si uchovávala všetky tieto slová vo svojom srdci. Katolíci si toto pripomínajú, keď sa zasväcujú Máriinmu Nepoškvrnenému Srdcu a všetkým bohatstvám a múdrosti, ktoré sú v ňom obsiahnuté Slovo zasvatit znamena, ze sa davame do jej ochrany, aby nam svojim orodovanim pomahala..

Gen. 3:15 - od úplného začiatku môžeme pozorovať, že Boh dáva Márii jedinečnú úlohu v histórii spásy. Boh hovorí "Položím nepriateľstvo medzi teba a ženu, medzi tvoje potomstvo a jej potomstvo." Toto sa vzťahuje na Ježiša (to "nepriateľstvo" a Máriu ("ženu". Výraz "jej potomstvo" (spermatos) nie je spomenutý nikde inde v Písme.

Gen 3:15 / Zjv. 12:1 - Písmo začína a aj končí so ženou, ktorá bojuje so satanom. Toto poukazuje na moc tejto ženy s potomstvom a učí nás, že Ježiš a Mária sú Nový Adam a Nová Eva.

Jn 2:4, 19:26 - Ježiš volá Máriu "žena" Keď Ježiš používa pre Mariu titul "žena" (gnyai), je to vzdy titul DOSTOJNOSI A UCTY, nejde tu o obycajne pomenovanie.. Je to ekvivalent slova PANI alebo MADAM. A take iste pomenovanie zeny/gnyai- MADAM,PANI,/ JE POUZITE AJ V GEN.3.15..Jedna sa tu o Pannu Mariu..Ked sa totiz hovori o Eve,pouziva sa normalny titul beznej zeny, nie MADAM alebo PANI: Tak, ako Eva bola matkou starého stvorenia, Mária je matkou nového stvorenia. Pokolenie tejto ženy pošliape hadovi hlavu.

Iz 7:14; Mt 1:23 - panna (po grécky "parthenos" počne Syna a dá mu meno Emanuel, čo znamená "Boh s nami."

Lk 1:35 - toto dieťa sa bude volať svätý Syn Boží. Maria je MATKOU BOZIEHO SYNA ,ALEBO MATKOU BOHA/“Theotokos“/ NESPRAVNY VYKLAD VERSA „VSETCI ZHRESILI“:

Lk 1:47Maria vola Boha SPASITEL.. Niektorí protestanti používajú tento verš v neprospech Márie. Prečo? Samozrejme Boh je Máriin Spasiteľ! Ved Maria bola uchranena od dedicneho hriechu, nie svojou zasluhou,alebo mocou, ale vdaka Bohu, Bozou mocou. Rim 3:23 - Niektorí protestanti používajú verš "všetci zhrešili" ako pokus dokázať , že Mária mala tiež hriechy. Ale slová "všetci zhrešili " znamenajú, že všetci podliehajú dedičnému hriechu. Mária bola uchránená od dedičného hriechu, nie svojou zásluhou, ale vďaka Bohu. Rim 3:23 - konečne "všetci zhrešili," ale Ježiš je výnimkou v tomto pravidle. On ako clovek nezhresil. Grécke slovo pre "všetkých" je "pantes."

Rim 5:19 - tu Pavol hovorí, že "mnohí (nie všetci) sa stali hriešnymi." Pavol tu používa vyraz "polloi," nie "pantes." Protirečí si Pavol s tým, čo povedal v Rim 3:23? Samozrejme, že nie. Pavol mal na mysli, že všetci podliehajú dedičnému hriechu, ale nie všetci odmietajú Boha.

1 Kor 15:22 - Skrze Adama ("pantes" zomreli a v Kristovi ("pantes" budú žiť. Toto dokazuje, že "všetci "neznamená "každý jeden človek." Je tomu tak, pretože nie každý zomrel (Henoch a Eliáš boli vzatí do neba) a nie všetci pôjdu do neba (pretože to povedal Ježiš).

Rim 5:12 - Pavol hovorí, že smrť prišla na všetkých ("pantes" ľudí. Opäť, toto dokazuje, že "všetci" neznamená "každý jeden človek" pretože smrť neprišla na všetkých ľudí (ako sme videli u Henocha a Eliáša).

Rim 3:10-11 - Protestanti tiež používajú tento verš, aby dokázali, že všetky ľudské bytosti sú hriešne a teda taktiež Mária musí byť hriešna. Ale pozrime sa na Žalm 14, ktorý tvorí základ tohto verša.

Žalm 14 - tento žalm neučí, že všetci ľudia sú hriešni. Učí len, že medzi skazenými ľuďmi, všetci zhrešili. Spravodliví pokračujú hľadať Boha.

Žalm 53:1-3 - "niet nikoho, kto by robil dobre" sa vzťahuje na tých, ktorí odpadli od Boha. Inak je to u tých, ktorí zostali verní, konajú dobro. Ježiš volá verných ľudí "dobrými."

Lk 18:19 - Ježiš hovorí, "Nikto nie je dobrý, iba Boh sám." Ale potom v Mt 12:35 Ježiš tiež hovorí "Dobrý človek vynáša dobré z dobrého pokladu..." Takže Ježiš hovorí ,že nikto nie je dobrý okrem Boha, a potom nazýva inú osobu dobrou.

Rim 9:11 - Boh rozlišuje medzi Jakubom a Ezauom v lone, predtým ako zhrešili. Mária bola tiež odlíšená od zvyšku ľudstva v lone, tým, že bola ušetrená Bohom od dedičného hriechu.

Lk 1:48 - Mária nazýva samu seba ponížená. Ale každé stvorenie je ponížené v porovnaní s Bohom. Tak napríklad v Mt 11:29 dokonca Ježiš hovorí, že je ponížený v srdci. Poníženosť je znakom pokory, ktorá je najväčšou cnosťou svätosti, pretože nám dovoľuje, aby sme sa vyprázdnili a prijali milosť Božiu, ktorá zmení naše hriešne životy.

NANEBOVZATIE PANNY MARIE

Zjv 12:1 - vidíme Máriu, "ženu" odetú slnkom. Kým v Zjv 6:9 vidíme len duše mučeníkov v nebi, v Zjv 12:1 vidíme Máriu aj S TELOM AJ S DUSOU

Gn 5:24, Heb 11:5 - Henoch bol vzatý s telom do neba bez toho, že by zomrel. Urobil by Boh menej pre Máriu ?

2 Kráľ 2:11-12; 1 Mach 2:58 - Eliáš bol vzatý do neba v ohnivom voze. Ježiš by neurobil menej pre svoju Požehnanú Matku

Ž 132:8 - Povstaň, Hospodine, a choď k miestu svojho odpočinku, Ty i Archa Tvojej moci!/Maria/ Obaja Ježiš a Mária boli vzatí do neba do ich večného odpočinku

1 Sol. 4:17 - Máme byť uchvátení do oblakov, aby sme stretli Pána na nebesiach a tak aby sme mohli byt navždy s Ním.

2 Sol 2:15 - Pavol nám káže, aby sme zotrvali na ústnej (nielen písanej) tradícii. Apoštolská tradícia hovorí, že Mária bola vzatá do neba. Kým hľadanie kostí svätých bolo bežnou praxou v tých časoch (a bolo by obzvlášť dôležité získať Máriine kosti, keďže bola Matkou Božou), nikto nepotvrdil, že by našiel Máriine kosti. Je tomu tak, pretože neboli dostupné. Mária bola vzatá s telom i s dušou do neba.

granosalis.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


6.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   8. 10. 2016, 07:54 avatar
Mnohí katolíci, ktorí sa modlili k svätým na príhovor u Boha obsiahli veľké milosti, napr. vyzdravenie a pomoc. Svätí za nás prosia Boha chcú za nás prosiť, ale musíme ich požiadať. Ako Boh tak aj naši svätí bratia a sestry čakajú na naše žiadosti a oslovenie - nikomu sa nenanucujú, aj keď si len želajú, aby mohli pomáhať na spásu duši a Božiu slávu.

xxx
Modlenie k Panne Márií a ostatným svätým je úplne biblické:
Je to dobré a uzitocné utiekat sa k svätym?

Povstáva otázka, ci pre obdrzanie Bozej milosti je potrebné utiekat sa aj k príhovoru svätych.

Ze je dovolené a uzitocné vzyvat svätych ako prostredníkov, aby pre nás vyprosili skrze zásluhy Jezisa Krista to, co my svojimi zásluhami nie sme hodní dostat je ucením Cirkvi prehlásenym na Tridentskom Koncile. "Je dobré a tiez uzitocné vzyvat ich v modlitbe a utiekat sa k ich pomoci a prispeniu, aby sme obsiahli od Boha dobrodenia skrze jeho Syna Jezisa Krista."

Takéto vzyvanie bolo odsúdené bezboznym Kalvínom, ale úplne nespravodlivo. Lebo ak dovolené a uzitocné vzyvat na pomoc zivych svätych a prosit ich aby nám prispeli svojimi modlitbami, ako to urobil prorok Baruch, ked povedal: "Modlite sa k Pánovi, násmu Bohu, aj za nás…" (Bar 1:13). A sv. Pavol: "Bratia! Modlite sa aj za nás!" (Sol 5:25). A Boh sám chcel, aby sa Jóbovi priatelia odporúcali do jeho modlitieb, aby potom skrze jeho zásluhy k nim bol milostivy: "Chodte k môjmu sluzobníkovi Jóbovi… A môj sluzobník Jób sa za vás pomodlí. Na neho budem mat ohlad a nepostihnem vás súzením…" (Jób 42:8). Nuz ak je dovolené odporúcat sa zivym, preco by nemalo byt dovolené vzyvat svätych, ktorí sa v nebi este zblizsia tesia Bohu? To nie je umensenie úcty, ktorá sa má vzdávat Bohu, ale znásobenie, ako ked si uctievame krála nielen v jeho osobe, ale aj v jeho sluzobníkoch.

A preto, ako hovorí sv. Tomás, je dobre ak sa utiekame k mnohym svätym, "lebo modlitbami mnohych sa niekedy vyprosí to, co modlitba jedného nevyprosí." Niekto vsak povie, k comu je dobré utiekat sa k svätym, aby sa za nás modlili, ked aj tak sa modlia za vsetkych, ktorí sú toho hodní? Ten isty ucitel odpovedá, ze o nikom sa nemôze povedat, ze je hodny toho, aby sa za neho svätí modlili, ale "stáva sa hodnym, ak sa k nemu (svätému) zbozne utieka."
redemptoristi.kske.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 01:30,  Nie je preukázané, že nemôžeš nebyť ;)
dnes, 00:40,  Co tam chces preukazovat ved to je logicke pokial existujes teraz vzdy si existoval a vzdy...
včera, 23:55,  Terminus technicus? Peter U. Solčiansky:17. augusta 2019 Žijeme v dobe, kedy mnohé z...
včera, 23:32,  Rozprávka o novom stvorení pre Zem! Biblia je ako rozprávková knižka, ktorá obsahuje...
včera, 23:28,  (33) Dijaro, poraď mi, či sa dá rovnako ponoriť do každého "slova" tak, aby som...
včera, 23:20,  To-mi, chápem Tvoju snahu dozvedieť sa pravdu, a preto Ti odporúčam, aby si sa s touto...
včera, 23:03,  (9) Era, a týmto chceš zdokladovať svoje presvedčenie, že každé zlo vyhráva len dovtedy,...
včera, 22:59,  Ja toho tiež viem veľa narozprávať ;) To neznamená, že to niesú bludy ;)
včera, 22:58,  Nieje preukázané, že duch je nesmrteľný ;)
včera, 22:39,  (91) Havran, máš pravdu, ale prezraď mi, kto by, podľa Teba, z doterajších poprevratových...
včera, 22:18,  (43) Peter67, nebodaj si mal pri sebe poriadnu lupu, alebo mikroskop, keď si si ich stačil...
včera, 22:08,  (4) Lemmy, vedz, že byť až natoľko straumatizovaným, ako si Ty, neprajem ani svojmu...
včera, 21:52,  ak mozem ta štuchnút bo vidím ze máš na to,, mozno ke ti dane ,, skus si odmysliet...
včera, 21:52,  To je dobrá úvaha, to by sme ale museli vedieť, kto sú vlastne voliči Smeru. Podľa mňa sú...
včera, 21:50,  no robis mi pochybnosti ale nevadí, uz to k tebe došlo rozum verzus biblia,,,no stava sa,,,
včera, 21:45,  viem ze niesi z tohto sveta,,, Jezis hovoril, rozpraval, aby si to ludia lepsie pamätali,...
včera, 21:38,  Potom je to hlúpy človek. Má tituly v predku i v zadku, a takto primitívne sa správa. Keď...
včera, 21:35,  Existovať mohol, len mal malý vplyv, zanedbateľný. Jeho význam narástol až s pridanou...
včera, 21:32,  Nespájal by som legendu s púšťou. Židia po porážke Rímskou ríšou žili roztrúsení, a...
včera, 21:32,  Ked neexistoval, tak suto na 100% rozpravky. Ak ano, ta k jeto 50 na 50.
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Staroba je smutná, ale je to zatiaľ jediná známa možnosť, ako sa dožiť vysokého veku.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(80 818 bytes in 0,472 seconds)