hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Trocha na zamyslenie

príspevkov
40
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 22.3.2017 20:22
posledná zmena 25.3.2017 08:48
1
22.03.2017, 20:22
Časom sa ukazuje, že tí najlepší ľudia sú ukrytí za tetovaniami a tí najhorší sú každý deň v kostole.
👍: megamikro , havran
none
2

1. 22.03.2017, 20:22

Časom sa ukazuje, že tí najlepší ľudia sú ukrytí za tetovaniami a tí najhorší sú každý deň v kostole.

22.03.2017, 21:04
Chyba ti pokora Luther, uznat ze v kostoloch su lepsi ludia.

odkaz
odkaz
none
9

2. 22.03.2017, 21:04

Chyba ti pokora Luther, uznat ze v kostoloch su lepsi ludia.

www.diskusneforum.sk/tema/preco-su-ludia-v-kostoloch-lepsi
www.diskusneforum.sk/tema/preco-su-ludia-v-kostoloch-lepsi-ii

23.03.2017, 06:40
velasquez

Mt 6,5 A keď sa modlíte, nebuďte ako pokrytci, ktorí sa radi postojačky modlievajú v synagógach a na rohoch ulíc, aby ich ľudia videli. Veru, hovorím vám: Už dostali svoju odmenu.Mt 6,6 Ale keď sa ty ideš modliť, vojdi do svojej izby, zatvor za sebou dvere a modli sa k svojmu Otcovi, ktorý je v skrytosti. A tvoj Otec ťa odmení, lebo on vidí aj v skrytosti.
none
25

2. 22.03.2017, 21:04

Chyba ti pokora Luther, uznat ze v kostoloch su lepsi ludia.

www.diskusneforum.sk/tema/preco-su-ludia-v-kostoloch-lepsi
www.diskusneforum.sk/tema/preco-su-ludia-v-kostoloch-lepsi-ii

23.03.2017, 23:57
2,....Luther má v mnohom pravdu! O tom hovorí aj francúzske príslovie,....presne ako sa vyjadril! Teda, ....bez vetra sa ani lístok nepohne! Smutné je len to,že väčšina ovečiek RKC je len oklamaná,zvedená slepými pastiermi!
none
3

1. 22.03.2017, 20:22

Časom sa ukazuje, že tí najlepší ľudia sú ukrytí za tetovaniami a tí najhorší sú každý deň v kostole.

22.03.2017, 21:06
Ako myslíš, že najlepší ľudia sú ukrytí za tetovaniami?
none
12

3. Slušný človek 22.03.2017, 21:06

Ako myslíš, že najlepší ľudia sú ukrytí za tetovaniami?

23.03.2017, 11:03
Luther asi bude majiteľ tetovacieho salóna
none
24

12. Aranjes 23.03.2017, 11:03

Luther asi bude majiteľ tetovacieho salóna

23.03.2017, 23:55
13,....máš pravdu! A asi nikdy nečítal v Písme ,že Biblia zakazuje tetovanie!?
none
29

24. Shagara 23.03.2017, 23:55

13,....máš pravdu! A asi nikdy nečítal v Písme ,že Biblia zakazuje tetovanie!?

24.03.2017, 09:03
Typický svedok Jehovov. Namiesto pointy sa sústredí na slovíčko tetovanie, aj keď to slovo je nepodstatné.
Boh zakazuje tetovanie. No myslíš, že kvoli tetovaniu človek bude zatratený? Keď by činil pokánie? Na druhej strane Boh to zakázal Izraelcom. Aj keď dnešní veriaci nie sú pod starozmluvným zákonom, skutočnosť, že existoval zákon proti tetovaniu by nás mala viesť k zamysleniu. Nová zmluva nehovorí nič o tom, či by veriaci mal alebo nemal mať tetovanie.Ak naše telá patria Bohu, mali by sme si byť istí, že máme Jeho jasný súhlas predtým, než ich pomaľujeme tetovaním alebo prizdobíme piercingom.
none
33

24. Shagara 23.03.2017, 23:55

13,....máš pravdu! A asi nikdy nečítal v Písme ,že Biblia zakazuje tetovanie!?

24.03.2017, 09:10
A co je zle na tetovaní?nieje to kazdeho osobná vec? Ci vy dodrzujete aj starý zakon? Tak potom dodrzujte celý a nielen vytahovat co sa vám hodí
none
35

33. Johny Pravda 24.03.2017, 09:10

A co je zle na tetovaní?nieje to kazdeho osobná vec? Ci vy dodrzujete aj starý zakon? Tak potom dodrzujte celý a nielen vytahovat co sa vám hodí

24.03.2017, 09:27
Rim 14,14 Viem a som si istý v Pánu Ježišovi, že nič nie je nečisté samo v sebe; len tomu je niečo nečisté, kto to za nečisté pokladá.
Rim 14,22 Tú vieru, ktorú máš, maj sám pre seba pred Bohom. Blahoslavený, kto nesúdi seba samého za to, čo uznáva za dobré.
Rim 14,23 Ale kto je, hoci má pochybnosti, je odsúdený, lebo to nebolo z viery; a všetko, čo nie je z viery, je hriech.

Ak chceš si dať tetovanie v ktorom bude napríklad že Ježiš je môj spasiteľ a som hrdý, že v neho verím, alebo milujem ťa Ježiš a budeš to brať tak, že je to dobré a nebudeš mať výčitky kvôli tetovaniu ako takému, tak môžeš si dať to tetovanie.

No ak sa dáš potetovať a budeš pochybovať o tom, či to je správne sa dať potetovať a že sa to Bohu asi páčiť nebude, tak máš hriech.
none
36

33. Johny Pravda 24.03.2017, 09:10

A co je zle na tetovaní?nieje to kazdeho osobná vec? Ci vy dodrzujete aj starý zakon? Tak potom dodrzujte celý a nielen vytahovat co sa vám hodí

24.03.2017, 09:29
Každý veriaci si vyberá to svoje. Mám dojem, že na tomto fóre už niet ľudí, čo sa dokážu rozprávať o realitách života. To už všetci sú na ceste k Bohu? Kým takto blbnú, skutoční žraloci v ľudskej spoločnosti ich zdierajú a okrádajú ich o život v mieri a pokoji.
none
4
22.03.2017, 22:16
Na to, aby si chodil do kostola nestačí pochopiť evanjelium duchovne, tam musíš zažiť niečo prakticky, čo cítiš celý týždeň a keď tam nejdeš, tak ten týždeň by bol horší a nudnejší a banoval by si každú chvíľu a aj ten dôvod, prečo si tam nešiel.
A práve ten dôvod, prečo tam chodia, je podstata celej veci. U ľudí, korí nikdy nechodili do kostola sa to ani nedá poznať, tí akokolvek by poznali teoreticky evanjelium, a nezažili by z toho nič prakticky, tým je ťažko vysvetlovať, prečo do kostola chodiť, ale aj do akej cirkvi ten kostol patrí.
Ja som bol na omši u evanjelikov a vyšiel som von s tým, že to bola normálna omša, ako u nás katolíkov, lebo som to všetko tak cítil, ale potom mi bolo povedané, že takáto omša s pozdvihovaním, je iba niekolko razy do roka, ja som bol na konfirmácii. Tak potom som sa naozaj zamyslel nad tým, či by som tam chodil každý týždeň, ak by sa tam čítalo evanjelium a spievali piesne., lebo práve k pozdvihovaniu a premeneniu tam človek ide,lebo to cíti ako ježiš hovorí samaritánke pri jakubovej studni. A tak tie návštevnosti v priemere aj tak vyzerajú.

neviem, ako iné cirkvi, ale potom naozaj ľudia, ktorí nie sú vystavení tak často zdvihnutej hostii, ťažko tam môže byť tá istá úroveň ježišovej živej vody v človeku, ktorá pri pozdvihovaní zaplavuje kostol a každý z nej čerpá. A naopak, mnoho ľudí, ktorí majú čas a možnosti, bývajú blízko kostola tam chodia denne. A teraz vieme prečo.

lebo to je to duchovno a to je ten fenomej ježišovej živej vody, ktorá nás drží nad vodou. To je to niečo odlišné od ostatných veriacích , ktoré na nás vidia a iba vidia a nechápu, lebo nemajú čím pochopiť, pochopia iba vtedy, ak to zažijú oni sami.Lenže ako, ak nechcú zmeniť život a ani vieru ???

Treba to skúsiť, to je ťažko tu opisovať.Ale ak si podrobne a pomaly prečítate stať z evanjelia o samaritánke a ježišovi pri jakubovej studni možno sa vám otvoria oči. Ale zase to môžete potom skúšať len v kostoloch, kde sú omše s pozdvihovaním.

Lebo ani veľa katolíkov to tak necíti, ba dokonca veľa biskupov, lebo na miestach zjavenia márie vraj nič necítia. Ale ľudia, ktorí tam chodia to cítia a aj napriek ich zákazu tam idú.
A tak môže byť niekto v komisii aj 25 rokov a keď tam príde a nič necíti, ako môže potom rozhodovať o tom, či tam niečo je, alebo nie a potom mu to trvá naozaj tých 25 rokov a nakoniec určite nič. Nemal to šťastie pochopiť, alebo mu nebolo dané.

možno práve toto je ten základný akísi pocit, ktorým cítime božiu prítomnosť a pre ktorú tam do toho kostola ideme.
No a samozrejme to nie je len o pocitoch, lebo ten týždeň ak ideme je iný a lepší,
none
5
22.03.2017, 22:30
Ja neviem, či práve v kostoloch sú lepší, alebo horší ľudia,. to vie len nebo.
Raz som sa stretol s mužom, ktorý tvrdil, že on do kostola nejde, lebo keď tam bol a obzrel sa okolo seba, kto všetko tam vraj chodí, tak tam viacej nešiel.
To je tiež také pomýlené, ak niekto príde do kostola a jasne sa vyváži nad všetkých a všetkých hodí do jedného vreca, že všetci ste bagáž a nemáte tu čo robiť, lebo iba ja tu môžem byť!
A toto som neprehnal, to je skutočný zážitok.
Takže ja idem do kostola za svojím a nikto vedľa mňa ma nezaujíma, to je vec posúdebia ježišom a ja som tam neprišiel nikoho posudzovať a ani odsudzovať, či je svätejší, ako ja, ja som tamprišiel načerpať živej ježišovej vody.
možno to Luther napísal až kruto o tom tetovaní a že to až tak nemyslel, ale akokolvek by to myslel, nemalo by sa posudzovať iných, ktorí tam prídu, už len kvôli tomu, aby sme nebolo škaredo prekvapení, čo nám potom na to povie ježiš.
none
6
22.03.2017, 22:37
Ak vás niekto pozval na hostinu, nesadajte si hneď za vrch stola, aby potom nprišiel za vami anepovedal vám, vaše miesto je tam ďalej , ale sadnite si na druhý koniec stola, aby potom prišiel za vami a povedal vám: poď prieteľu, tvoje miesto je bližšie .
Spomente si aj na farizeja, ktorý sa postavil do stredu kostola, akoby mu patril celý kostol a mýtnik bol rád, že sa môže túliť aspom niekde v kúte, a práve on odišiel ospravdelnený.
none
7
22.03.2017, 22:44
Lebo farizej sa prišiel vychvalovať bohu, aký je dobrý a zbožný a ako plní nariadenie zákona a bola to určite pravda, to mu verím, ale mýtnik vedel, kolkých ľudí a o čo oklamal a bol si takmer istý, že taký hriech sa nedá odpustiť, ale radšej sa schulil do rohu a predsa prosil a dúfal a vyplatilo sa mu to.
A to, prečo prišiel mýtnik do chrámu a prečo tam aj samotný ježiš chodil, to by malo byť na zamyslenie pre všetkých tých, čo nemajú kostol za boží chrám a teda netušia, načo je taký chrám dobrý.
none
8
23.03.2017, 06:26
Ach jaj nepochopili ste ma nikto. Čítate len text, no pointa vám ušla čo tým chcel básnik povedať.
none
10
23.03.2017, 06:41
Básnik chcel zrejme povedať že navonok horší človek, môže byť vnútri slušným človekom ako ten navonok slušný a zbožný, čo vysedáva pravideľne v kostoloch je omnoho horší...
none
17

10. 23.03.2017, 06:41

Básnik chcel zrejme povedať že navonok horší človek, môže byť vnútri slušným človekom ako ten navonok slušný a zbožný, čo vysedáva pravideľne v kostoloch je omnoho horší...

23.03.2017, 21:02
To som pochopil, ale nechápem, čo má s tým spoločné tetovanie.
none
18

17. Slušný človek 23.03.2017, 21:02

To som pochopil, ale nechápem, čo má s tým spoločné tetovanie.

23.03.2017, 21:04
Tetovanie ber okrajovo. Nemá taký význam pointy.
none
26

18. 23.03.2017, 21:04

Tetovanie ber okrajovo. Nemá taký význam pointy.

23.03.2017, 23:59
24,...ale má! Lebo Biblia ho zakazuje a aj sama prirodzenosť nás učí,že je to nevhodné,a je to neúcta k daru,ktorý nám dal Boh!
none
31

26. Shagara 23.03.2017, 23:59

24,...ale má! Lebo Biblia ho zakazuje a aj sama prirodzenosť nás učí,že je to nevhodné,a je to neúcta k daru,ktorý nám dal Boh!

24.03.2017, 09:07
Pointa sa nevzťahuje na potetovaného človeka.
none
32

31. 24.03.2017, 09:07

Pointa sa nevzťahuje na potetovaného človeka.

24.03.2017, 09:08
Nečudujem sa že nechápeš Shagara písmu, keď nemôžeš pochopiť ani to čo som sem napísal.
none
19

17. Slušný človek 23.03.2017, 21:02

To som pochopil, ale nechápem, čo má s tým spoločné tetovanie.

23.03.2017, 21:07
Potetovaný človek je všeobecne braný ako neslušnejší, aspoň v kenzervatívnejších kruhoch. Takže môže poslúžiť za príklad toho, že kto je navonok "horší" môže byť slušnejší ako tí navonok slušnejší...
none
20

19. 23.03.2017, 21:07

Potetovaný človek je všeobecne braný ako neslušnejší, aspoň v kenzervatívnejších kruhoch. Takže môže poslúžiť za príklad toho, že kto je navonok "horší" môže byť slušnejší ako tí navonok slušnejší...

23.03.2017, 21:25
Ahááá. Takže ak existuje napríklad nejaký človek, ktorý si dá nick "slušný človek", tak v skutočnosti vôbec nemusí byť slušný, môže sa iba na to hrať a ten, ktorý má nick napr. "potetovaný", alebo "grobian" môže byť vskutočnosti čistý, ako ľalia.
none
21

20. Slušný človek 23.03.2017, 21:25

Ahááá. Takže ak existuje napríklad nejaký človek, ktorý si dá nick "slušný človek", tak v skutočnosti vôbec nemusí byť slušný, môže sa iba na to hrať a ten, ktorý má nick napr. "potetovaný", alebo "grobian" môže byť vskutočnosti čistý, ako ľalia.

23.03.2017, 21:26
Presne tak. Ale verím že to Luther nemieril na teba.
none
23

20. Slušný človek 23.03.2017, 21:25

Ahááá. Takže ak existuje napríklad nejaký človek, ktorý si dá nick "slušný človek", tak v skutočnosti vôbec nemusí byť slušný, môže sa iba na to hrať a ten, ktorý má nick napr. "potetovaný", alebo "grobian" môže byť vskutočnosti čistý, ako ľalia.

23.03.2017, 21:31
Cize je to iba analogia.
none
22

19. 23.03.2017, 21:07

Potetovaný človek je všeobecne braný ako neslušnejší, aspoň v kenzervatívnejších kruhoch. Takže môže poslúžiť za príklad toho, že kto je navonok "horší" môže byť slušnejší ako tí navonok slušnejší...

23.03.2017, 21:31
Na potetovanych ludi sa v minulosti pozeralo cez predsudky. Tetovali sa vecsinou vo vezniciach vezni alebo v gangoch atp. Teraz je to uz "art" .
none
11
23.03.2017, 09:14
Všetko je možné, ale nechajme tieto súdy radšej na ježiša.
👍: Scarlet666
none
27
24.03.2017, 00:02
Mnohé tetované motívy priamo súviseli s uctievaním pohanských bohov. Podľa výskumníka Steva Gilberta „najskorším známym tetovaním, ktoré má iný ako abstraktný motív, je zobrazenie boha Besa. V egyptskej mytológii je Bes chlipným bohom hýrenia.“
Dôležité je to, že mojžišovský Zákon zakazoval Božiemu ľudu, aby sa tetoval. V 3. Mojžišovej 19:28 sa píše: „Na tele si neurobíte zárezy kvôli duši, ktorá skonala, a nebudete si robiť na sebe tetované značky. Ja som Jehova.“
Ctitelia pohanských bohov, napríklad Egypťania, si dávali na hruď či na ramená vytetovať mená svojich božstiev alebo ich symboly. Tým, že Izraeliti dodržiavali Jehovov zákaz o tetovaných značkách, odlišovali sa od iných národov. — 5. Mojžišova 14:1, 2.
Dnešní kresťania už nie sú pod mojžišovským Zákonom, ale i tak by sa mali nad týmto zákazom zamyslieť,pretože táto zásada z SZ má význam a usmernenie aj pre kresťanov. (Efezanom 2:15; Kolosanom 2:14, 15) Ak si kresťan, určite si nechceš na tele urobiť značky — ani dočasné —, ktoré majú nádych pohanstva alebo falošného uctievania. — 2. Korinťanom 6:15–18.
none
28

27. Shagara 24.03.2017, 00:02

Mnohé tetované motívy priamo súviseli s uctievaním pohanských bohov. Podľa výskumníka Steva Gilberta „najskorším známym tetovaním, ktoré má iný ako abstraktný motív, je zobrazenie boha Besa. V egyptskej mytológii je Bes chlipným bohom hýrenia.“
Dôležité je to, že mojžišovský Zákon zakazoval Božiemu ľudu, aby sa tetoval. V 3. Mojžišovej 19:28 sa píše: „Na tele si neurobíte zárezy kvôli duši, ktorá skonala, a nebudete si robiť na sebe tetované značky. Ja som Jehova.“
Ctitelia pohanských bo...

24.03.2017, 00:13
ja to stale pisem, nabozenske texty nie su v skutocnosti nic ine nez prakticke prirucky. tetovanie je skodlive pre organizmus. nemyslim teraz kvoli sterilite, v sucasnosti nie je problem. staci sa opytat hociakeho dermatologa.
👍: Shagara
none
30

27. Shagara 24.03.2017, 00:02

Mnohé tetované motívy priamo súviseli s uctievaním pohanských bohov. Podľa výskumníka Steva Gilberta „najskorším známym tetovaním, ktoré má iný ako abstraktný motív, je zobrazenie boha Besa. V egyptskej mytológii je Bes chlipným bohom hýrenia.“
Dôležité je to, že mojžišovský Zákon zakazoval Božiemu ľudu, aby sa tetoval. V 3. Mojžišovej 19:28 sa píše: „Na tele si neurobíte zárezy kvôli duši, ktorá skonala, a nebudete si robiť na sebe tetované značky. Ja som Jehova.“
Ctitelia pohanských bo...

24.03.2017, 09:06
A čo tak Shagara keď by som si dal tetovanie, v ktorom je napísané, napríklad, že Ježiš je môj spasiteľ a som hrdý na to, že v neho verím?
none
34

30. 24.03.2017, 09:06

A čo tak Shagara keď by som si dal tetovanie, v ktorom je napísané, napríklad, že Ježiš je môj spasiteľ a som hrdý na to, že v neho verím?

24.03.2017, 09:12
Alebo milujem ťa Ježiš.
none
37

34. 24.03.2017, 09:12

Alebo milujem ťa Ježiš.

25.03.2017, 08:35
Luther. Kresťan už nie je pod Mojžišom. Takže si myslím, že je to vec tvojho svedomia. Ale aj tak mi nedá položiť si básnickú otázku : mohol izraelita obísť zákon v 3. Mojžišovej 19:28 tak, že si dal vytetovať slová " Milujem ťa Pane, alebo slúžim iba pravému a živému Bohu?
none
38

37. Slušný človek 25.03.2017, 08:35

Luther. Kresťan už nie je pod Mojžišom. Takže si myslím, že je to vec tvojho svedomia. Ale aj tak mi nedá položiť si básnickú otázku : mohol izraelita obísť zákon v 3. Mojžišovej 19:28 tak, že si dal vytetovať slová " Milujem ťa Pane, alebo slúžim iba pravému a živému Bohu?

25.03.2017, 08:43
Izraelita nemohol obísť zákon. Mal to zakázané. Taktiež mal zakázané jesť nečisté mäso atď.
none
39

38. 25.03.2017, 08:43

Izraelita nemohol obísť zákon. Mal to zakázané. Taktiež mal zakázané jesť nečisté mäso atď.

25.03.2017, 08:45
Kam tým smeruješ?
none
40

39. 25.03.2017, 08:45

Kam tým smeruješ?

25.03.2017, 08:48
Nesmerujem nikam. Len som sa snažil odpovedať ti na 36 a 40. Chcel som povedať len to, že ja by som bol s tým tetovaním opatrný, ale samozrejme, je to tvoja vec a tvoje rozhodnutie.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 170 230 B vygenerované za : 0.192 s unikátne zobrazenia tém : 36 157 unikátne zobrazenia blogov : 538 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Poviem to na príklade svojom 😉 Keď píšem, že SOM bol v "pekle", tak sa tým nemyslí, že SOM vycestoval na planétu plnú ohňa, kde pobehovali čertovia s rohmi a "Satanom" ako ich šéfom ...

citát dňa :

Nadmerné upieranie sa o ideály brzdí vlastný intelektuálny rast!