1
|
V evanjeliách sú zachované poznámky a príbehy, ktoré podstatne menia pohľad na ženu. Pre ľudí Ježišovej doby boli Kristove postoje k ženám šokujúce. Nám, ktorí sa na texty dívame modernými očami, ich odvážnosť uniká. Do popredia naopak vystupuje patriarchálny tón, zafarbený dobovými zvykovými a jazykovými konvenciami. Tak sa nám natíska skôr literárny než duchovný zmysel týchto výpovedí. „Litera“ tak zatieňuje „ducha“.
Autori evanjelií, píšuci dobovým štýlom, dávajú v popise udalostí ženy do zátvorky. Keď sa hovorí o počte zástupu (napríklad pri zázračnom nasýtení), ženy a deti ani nie sú započítané. Napriek tejto zvyklosti nám Lukáš zanechal informáciu o ženách, ktoré sprevádzali Ježiša. Do kruhu Ježišových učeníkov nepatrili iba muži, patrili tam i ženy. To bolo na vtedajšie pomery neslýchané.
Matúš zachytáva spor medzi Máriou a Martou. Marta je pobúrená. Mária odmietla tradičnú rolu posluhujúcej ženy, sadla si medzi mužov k nohám učiteľa. Vybrala si postavenie tej, ktorá sa učí. Toto postavenie však bolo tradične vyhradené iba mužom. Marta sa usiluje o nápravu poriadku, apeluje na Ježiša, Ježiš však Máriinu voľbu na všeobecné prekvapenie schvaľuje.
Učeníci sú šokovaní, keď svojho majstra pristihnú osamote pri duchovnom rozhovore so samaritánskou ženou. Ježiš svojím bytím ruší svet patriarchálnych vzťahov. Ženu zrovnoprávňuje.
Jeho nové pochopenie človeka vyplýva z novej perspektívy. Na človeka sa díva pod zorným uhlom večnosti. Individualizuje ho, vidí v ňom večné Božie dieťa. Každý je pred ním v prvom rade sám za seba, nie ako predstaviteľ identity skupinovej, národnej, sociálnej, náboženskej či rodovej, ale ako večné, Bohom milované vykúpené Ja.
Pavol zhrnul Ježišove radikálne zrovnoprávnenie všetkých ľudských vzťahov v revolučnom prehlásení: Nie je už ani Žid, ani Grék, ani otrok, ani slobodný, ani muž, ani žena, lebo všetci ste jedno v Kristovi.
Západná civilizácia (vo svojich dejinách výrazne inšpirovaná evanjeliom) je jedinou civilizáciou, v ktorej sa postupne uplatnilo zrovnoprávnenie všetkých ľudských skupín. Rovnoprávnosť vstúpila i do vzťahov mužov a žien. Cirkev v evanjeliu síce túto radikálnu myšlienku uchovávala, no žiaľ často stála v emancipačnom vývoji na opačnej strane barikády. Litera v nej prevládala nad Duchom.
(úryvok z knihy D. Pastirčáka)
|
|
|
76
|
|
1. rastos 02.07.2011, 10:37
V evanjeliách sú zachované poznámky a príbehy, ktoré podstatne menia pohľad na ženu. Pre ľudí Ježišovej doby boli Kristove postoje k ženám šokujúce. Nám, ktorí sa na texty dívame modernými očami, ich odvážnosť uniká. Do popredia naopak vystupuje patriarchálny tón, zafarbený dobovými zvykovými a jazykovými konvenciami. Tak sa nám natíska skôr literárny než duchovný zmysel týchto výpovedí. „Litera“ tak zatieňuje „ducha“.
Autori evanjelií, píšuci dobovým štýlom, dávajú v popise udalostí ...
▲
02.07.2011, 14:43
|
To je mysogynnosť. Čosi som kdesi čítal o akýchsi annunnaki, ktorí to tu ževraj ovládajú, a ževraj zničili kult bohyne a nastolili kult boha. Dá sa teda odvodiť, že všade, kde vládne boh (v mužskom rode), vládne vlastne Zlo či ako by ste vy povedali, satan; a kde bohyňa, tam dobro. Vôbec sa mi tento anit-ženský prístup nepáči. Vôbec nikde. Napr. aj taký feminizmus je vlastne anit-ženská ideológia.
|
|
|
105
|
|
76. 02.07.2011, 14:43
To je mysogynnosť. Čosi som kdesi čítal o akýchsi annunnaki, ktorí to tu ževraj ovládajú, a ževraj zničili kult bohyne a nastolili kult boha. Dá sa teda odvodiť, že všade, kde vládne boh (v mužskom rode), vládne vlastne Zlo či ako by ste vy povedali, satan; a kde bohyňa, tam dobro. Vôbec sa mi tento anit-ženský prístup nepáči. Vôbec nikde. Napr. aj taký feminizmus je vlastne anit-ženská ideológia.
▲
02.07.2011, 20:59
|
Tak toto si nepametám že by som sa s tým stretla.
|
|
|
106
|
|
1. rastos 02.07.2011, 10:37
V evanjeliách sú zachované poznámky a príbehy, ktoré podstatne menia pohľad na ženu. Pre ľudí Ježišovej doby boli Kristove postoje k ženám šokujúce. Nám, ktorí sa na texty dívame modernými očami, ich odvážnosť uniká. Do popredia naopak vystupuje patriarchálny tón, zafarbený dobovými zvykovými a jazykovými konvenciami. Tak sa nám natíska skôr literárny než duchovný zmysel týchto výpovedí. „Litera“ tak zatieňuje „ducha“.
Autori evanjelií, píšuci dobovým štýlom, dávajú v popise udalostí ...
▲
03.07.2011, 05:26
|
načo tu vypisuješ tie Pastirčákove bludy a klamstvá,pozri do histórie,akú cenu mala žena pre kresťanov,žiadnu...
|
|
|
2
|
Keď Ježiš oslobodzuje ženu, prečo a kto ju väznil? Inými slovami kto rozhodol v tých dávnych dobách, že ženy budú druhoradé bytosti? A zrazu aké veľké gesto, ženy dostali právo, pokiaľ viem, tak za éry Ježiša ženy právo nemali a napr. volebné právo vydobili len nedávno cca 100 rokov dozadu nenavidené feministky a sufražetky. Možno sa cirkev aj p. Pastirčák zľakol a uvedomil si, že keby ženy opustili rady cirkvi, tak by cirkev padla na kolená. Inak je na zamyslenie, či treba ženu zrovnoprávniť, či majú ženy pracovať a podobne. Je vôbec práca žien mimo domácnosť potrebná a nevedia túto prácu urobiť vonku (na pracoviskách) muži?
|
|
|
3
|
|
2. 02.07.2011, 10:53
Keď Ježiš oslobodzuje ženu, prečo a kto ju väznil? Inými slovami kto rozhodol v tých dávnych dobách, že ženy budú druhoradé bytosti? A zrazu aké veľké gesto, ženy dostali právo, pokiaľ viem, tak za éry Ježiša ženy právo nemali a napr. volebné právo vydobili len nedávno cca 100 rokov dozadu nenavidené feministky a sufražetky. Možno sa cirkev aj p. Pastirčák zľakol a uvedomil si, že keby ženy opustili rady cirkvi, tak by cirkev padla na kolená. Inak je na zamyslenie, či treba ženu zrovnoprávniť, č...
▲
02.07.2011, 11:06
|
|
5
|
|
3. rastos 02.07.2011, 11:06
Niektorí si myslia, že žena bola od začiatku rovnoprávna. Iní sú presvedčení, že rola akejsi poddanosti mužovi jej prislúcha podľa jej prirodzenej konštelácie. Názory môžu byť rôzne.
▲
02.07.2011, 11:31
|
Niektorí ľudia sú toho názoru, že žena sa má podriadiť mužovi. A prečo by aj nie? Lenže to by potom muži mali väčšiu zodpovednosť a museli by sa viac snažiť a makať. Sú niektoré ženy, ktorým by to vyhovovalo. Napr. by to vyhovovalo aj jednej nemenovanej žene, o ktorej viem.
|
|
|
72
|
|
3. rastos 02.07.2011, 11:06
Niektorí si myslia, že žena bola od začiatku rovnoprávna. Iní sú presvedčení, že rola akejsi poddanosti mužovi jej prislúcha podľa jej prirodzenej konštelácie. Názory môžu byť rôzne.
▲
02.07.2011, 14:36
|
|
87
|
|
72. ruwolf 02.07.2011, 14:36
Čo je na tom smiešne?
▲
02.07.2011, 15:21
|
nic, akurat ze to nie je realny prispevok, ale odpoved Alexandrovi jeho vlastnym stylom, ktory v predoslom prispevku zrejme nedopatrenim opomenul 🙂
|
|
|
94
|
|
87. rastos 02.07.2011, 15:21
nic, akurat ze to nie je realny prispevok, ale odpoved Alexandrovi jeho vlastnym stylom, ktory v predoslom prispevku zrejme nedopatrenim opomenul 🙂
▲
02.07.2011, 15:37
|
Takže je to nereálny príspevok?
Jeho štýlom, ktorý opomenul?
Ako vieš, čo Alexander v nejakom svojom príspevku zrejme nedopatrením opomenul?
|
|
|
97
|
|
94. ruwolf 02.07.2011, 15:37
Takže je to nereálny príspevok?
Jeho štýlom, ktorý opomenul?
Ako vieš, čo Alexander v nejakom svojom príspevku zrejme nedopatrením opomenul?
▲
02.07.2011, 16:17
|
pozri si jeho prispevky z poslednych dni a budes v obraze
|
|
|
98
|
|
97. rastos 02.07.2011, 16:17
pozri si jeho prispevky z poslednych dni a budes v obraze
▲
02.07.2011, 16:19
|
Aké príspevky? A čo je v nich zlé?
|
|
|
107
|
|
98. 02.07.2011, 16:19
Aké príspevky? A čo je v nich zlé?
▲
03.07.2011, 13:41
|
Vobec nic
Len sa nazdavam, ze ta tema ta musela poriadne vytocit, ked si zabudol aj na formu
|
|
|
108
|
|
107. rastos 03.07.2011, 13:41
Vobec nic
Len sa nazdavam, ze ta tema ta musela poriadne vytocit, ked si zabudol aj na formu
▲
03.07.2011, 13:55
|
Je to nedorozumenie. Ja v týchto veciach mám jasno, mám to už v sebe spracované, kľudne by som mohla povedať, že je mi to jedno. Za ostatných to v ich hlavách nespracujem a nevyrovnám sa za nich - musí to urobiť každý za seba. Ja som tiež k poznaniu neprišli ihneď, ľahko a zadarmo.
|
|
|
10
|
|
2. 02.07.2011, 10:53
Keď Ježiš oslobodzuje ženu, prečo a kto ju väznil? Inými slovami kto rozhodol v tých dávnych dobách, že ženy budú druhoradé bytosti? A zrazu aké veľké gesto, ženy dostali právo, pokiaľ viem, tak za éry Ježiša ženy právo nemali a napr. volebné právo vydobili len nedávno cca 100 rokov dozadu nenavidené feministky a sufražetky. Možno sa cirkev aj p. Pastirčák zľakol a uvedomil si, že keby ženy opustili rady cirkvi, tak by cirkev padla na kolená. Inak je na zamyslenie, či treba ženu zrovnoprávniť, č...
▲
02.07.2011, 11:43
|
Žena nemusí byť rovnoprávna a može byť spokojná, niekedy je príjemnejšie byť sluhom, ako pánom.
|
|
|
16
|
|
10. 02.07.2011, 11:43
Žena nemusí byť rovnoprávna a može byť spokojná, niekedy je príjemnejšie byť sluhom, ako pánom.
▲
02.07.2011, 11:52
|
Sú názory, že je ozaj lepšie byť sluhom, napr. ak je o sluhu dobre postarané, žije v relatívnom dostatku a je k nemu pekný prístup zo strany pána. Ten sluha má menej zodpovednosti, lebo starať sa musí pán, ale zase ten sluha musí viac pracovať a ten pán vybavovať a tiež sa tam očakáva akási podriadenosť a poslušnosť tomu pánovi, čo sa dá v celku dobre zvládnuť a naučiť. A, keď je sluha šikovný môže nenapádne svoje priania podsúvať pánovi ako nápady a on ich zrealizuje a myslí si aký je múdry, a pritom má z toho prospech aj ten sluha. Nemožno vylúčiť, že existujú také ženy čo by im to vyhovovalo, prípadne tak niektoré žijú a sú spokojné.
|
|
|
22
|
|
16. 02.07.2011, 11:52
Sú názory, že je ozaj lepšie byť sluhom, napr. ak je o sluhu dobre postarané, žije v relatívnom dostatku a je k nemu pekný prístup zo strany pána. Ten sluha má menej zodpovednosti, lebo starať sa musí pán, ale zase ten sluha musí viac pracovať a ten pán vybavovať a tiež sa tam očakáva akási podriadenosť a poslušnosť tomu pánovi, čo sa dá v celku dobre zvládnuť a naučiť. A, keď je sluha šikovný môže nenapádne svoje priania podsúvať pánovi ako nápady a on ich zrealizuje a myslí si aký je múdry, ...
▲
02.07.2011, 12:02
|
Jasné, že sú. Ak je ten Pán hoden úcty a predčí Ťa múdrosťou, či schopnosťami je dosť logické, aby panoval On a nie ty.
Rovnoprávnosť urobila z hlúpych ľudí Pánov tým múdrym- až pričasto a nejde vobec o to, či je ktosi mužom, alebo ženou.
|
|
|
26
|
|
22. 02.07.2011, 12:02
Jasné, že sú. Ak je ten Pán hoden úcty a predčí Ťa múdrosťou, či schopnosťami je dosť logické, aby panoval On a nie ty.
Rovnoprávnosť urobila z hlúpych ľudí Pánov tým múdrym- až pričasto a nejde vobec o to, či je ktosi mužom, alebo ženou.
▲
02.07.2011, 12:10
|
Sú ľudia čo s tým nemajú problém. Vedia čo je pre nich výhodnejšie a radšej sa podriadia a sú spokojní, že majú múdreho resp. schopného pána, (pod ktorým si môžu ľudia predstaviť napr. manžela, manželku, nadriadeného, nadriadenú, kamaráta, kamarátku a podobne).
|
|
|
31
|
|
26. 02.07.2011, 12:10
Sú ľudia čo s tým nemajú problém. Vedia čo je pre nich výhodnejšie a radšej sa podriadia a sú spokojní, že majú múdreho resp. schopného pána, (pod ktorým si môžu ľudia predstaviť napr. manžela, manželku, nadriadeného, nadriadenú, kamaráta, kamarátku a podobne).
▲
02.07.2011, 12:18
|
Ak to tí ľudia berú z hľadiska, čo je pre nich výhodnejšie, tak je to podľa môjho názoru vypočítavosť. Nechať všetko na toho druhého a ťažiť z jeho schopností a šikovnosti.
|
|
|
34
|
|
31. 02.07.2011, 12:18
Ak to tí ľudia berú z hľadiska, čo je pre nich výhodnejšie, tak je to podľa môjho názoru vypočítavosť. Nechať všetko na toho druhého a ťažiť z jeho schopností a šikovnosti.
▲
02.07.2011, 12:21
|
Niektorí ľudia by mohli povedať, že je to opačne. Ten, čo má potrebu riadiť, dirigovať a všetko plánovať ovládne slabšieho alebo submisívnejšieho človeka, aby sa ten čo ľúbi mať všetko pod palcom a rozkazovať mohol realizovať, a že ten plánovač vlastne zneužíva ochotu, poslušnosť a podriadenosť toho iného. Ale iste sú aj iné názory.
|
|
|
104
|
|
2. 02.07.2011, 10:53
Keď Ježiš oslobodzuje ženu, prečo a kto ju väznil? Inými slovami kto rozhodol v tých dávnych dobách, že ženy budú druhoradé bytosti? A zrazu aké veľké gesto, ženy dostali právo, pokiaľ viem, tak za éry Ježiša ženy právo nemali a napr. volebné právo vydobili len nedávno cca 100 rokov dozadu nenavidené feministky a sufražetky. Možno sa cirkev aj p. Pastirčák zľakol a uvedomil si, že keby ženy opustili rady cirkvi, tak by cirkev padla na kolená. Inak je na zamyslenie, či treba ženu zrovnoprávniť, č...
▲
02.07.2011, 20:58
|
Myslím že to môžu obe pohlavia za to.
|
|
|
4
|
Katolická cirkev však ženu nikdy nezrovnoprávnila - kňazom môže byť iba muž. To je prvou známkou toho, že čo sa jej nehodí, v tom Krista nenasleduje 🙂
|
|
|
6
|
|
4. Nadja 02.07.2011, 11:19
Katolická cirkev však ženu nikdy nezrovnoprávnila - kňazom môže byť iba muž. To je prvou známkou toho, že čo sa jej nehodí, v tom Krista nenasleduje 🙂
▲
02.07.2011, 11:34
|
Niektorí ľudia tvrdia, že cirkev je vždy len organizácia ako každá iná a je tvorená ľuďmi, teda nejakú spravodlivosť alebo rovnoprávnosť alebo nedajbože pravdu niečo podobné nemožno očakávať, pretože nič také v ľudských spoločenstvách neexistuje - sú to len frázy a témy pre filozofov. Tak si myslia niektorí ľudia.
|
|
|
14
|
|
6. 02.07.2011, 11:34
Niektorí ľudia tvrdia, že cirkev je vždy len organizácia ako každá iná a je tvorená ľuďmi, teda nejakú spravodlivosť alebo rovnoprávnosť alebo nedajbože pravdu niečo podobné nemožno očakávať, pretože nič také v ľudských spoločenstvách neexistuje - sú to len frázy a témy pre filozofov. Tak si myslia niektorí ľudia.
▲
02.07.2011, 11:46
|
Alexka, a niekto aj tvrdí, že cirkev nie je tvorená ľuďmi? 🙂))
Ja si myslím, že spravodlivosť JE možné očakávať, ale to nestačí, treba sa na nej aj spolupodielať. 🙂
|
|
|
17
|
|
14. Nadja 02.07.2011, 11:46
Alexka, a niekto aj tvrdí, že cirkev nie je tvorená ľuďmi? 🙂))
Ja si myslím, že spravodlivosť JE možné očakávať, ale to nestačí, treba sa na nej aj spolupodielať. 🙂
▲
02.07.2011, 11:54
|
Sú ľudia, ktorí majú ten názor, že spravodlivosť, pravda, právo v ľudskom živote neexistujú, že je to ozaj len zbožné prianie ľudí, resp. sú to témy pre politikov, kňazov a filozofov rôzneho druhu.
|
|
|
12
|
|
4. Nadja 02.07.2011, 11:19
Katolická cirkev však ženu nikdy nezrovnoprávnila - kňazom môže byť iba muž. To je prvou známkou toho, že čo sa jej nehodí, v tom Krista nenasleduje 🙂
▲
02.07.2011, 11:45
|
Ani ja by som ženu nezrovnoprávnila.
Ženy nech si založia svoju vlastnú organizaciu🙂)))) ..napr. kňažky diabla
|
|
|
15
|
|
12. 02.07.2011, 11:45
Ani ja by som ženu nezrovnoprávnila.
Ženy nech si založia svoju vlastnú organizaciu🙂)))) ..napr. kňažky diabla
▲
02.07.2011, 11:48
|
Mne by sa viac páčili kňažky lásky, no neznie to krajšie ? (možno to však vyjadruje to isté)...
|
|
|
7
|
hm jezis oslobodzuje zenu..tu v nazoroch cloveka na cloveka VLADNE psychopatizmus !
|
|
|
8
|
Možno by niektorých ľudí zaujímalo, prečo Ježiš neoslobodzuje osobitne aj muža? Prečo osobitne oslobodzuje ženu?
|
|
|
21
|
|
8. 02.07.2011, 11:37
Možno by niektorých ľudí zaujímalo, prečo Ježiš neoslobodzuje osobitne aj muža? Prečo osobitne oslobodzuje ženu?
▲
02.07.2011, 12:02
|
hm... spod coho by si ho chcela oslobodit?
|
|
|
24
|
|
21. rastos 02.07.2011, 12:02
hm... spod coho by si ho chcela oslobodit?
▲
02.07.2011, 12:07
|
Ja? Nie som Ježiš. Teda tvrdíš, že muža niet spod čoho oslobodiť? A ženu je spod čoho oslobodiť?
|
|
|
32
|
|
24. 02.07.2011, 12:07
Ja? Nie som Ježiš. Teda tvrdíš, že muža niet spod čoho oslobodiť? A ženu je spod čoho oslobodiť?
▲
02.07.2011, 12:18
|
Netvrdim, pytal som sa na tvoj nazor, ci mas na mysli nieco konkretne.
Ano, bolo ju treba oslobodit v tom zmysle, ako je to v clanku. Teda ze zena nie je urcena len na rolu, ktoru jej dala tradicia a prirodzenost (a z ktorej vyplyvalo mnozstvo predsudkov voci nej zo strany muzov), ale ma pravo na rovnocenne postavenie, zaobchadzanie, duchovne vzdelavanie a hladanie...
|
|
|
44
|
|
32. rastos 02.07.2011, 12:18
Netvrdim, pytal som sa na tvoj nazor, ci mas na mysli nieco konkretne.
Ano, bolo ju treba oslobodit v tom zmysle, ako je to v clanku. Teda ze zena nie je urcena len na rolu, ktoru jej dala tradicia a prirodzenost (a z ktorej vyplyvalo mnozstvo predsudkov voci nej zo strany muzov), ale ma pravo na rovnocenne postavenie, zaobchadzanie, duchovne vzdelavanie a hladanie...
▲
02.07.2011, 12:43
|
Rastoš a je ozaj rovnocennosť a emancipácia pre ženu dobre? Ozaj pre koho je to dobré? A kto z toho má osoch?
|
|
|
80
|
|
32. rastos 02.07.2011, 12:18
Netvrdim, pytal som sa na tvoj nazor, ci mas na mysli nieco konkretne.
Ano, bolo ju treba oslobodit v tom zmysle, ako je to v clanku. Teda ze zena nie je urcena len na rolu, ktoru jej dala tradicia a prirodzenost (a z ktorej vyplyvalo mnozstvo predsudkov voci nej zo strany muzov), ale ma pravo na rovnocenne postavenie, zaobchadzanie, duchovne vzdelavanie a hladanie...
▲
02.07.2011, 14:48
|
|
89
|
|
80. ruwolf 02.07.2011, 14:48
Čo je to prirodzenosť?
▲
02.07.2011, 15:30
|
fyzicka i psychicka konstelacia
|
|
|
92
|
|
89. rastos 02.07.2011, 15:30
fyzicka i psychicka konstelacia
▲
02.07.2011, 15:33
|
WTF konštelácia?
Čiže nejestvuje neprirodzená fyzická či psychická konštelácia?
|
|
|
99
|
|
92. ruwolf 02.07.2011, 15:33
WTF konštelácia?
Čiže nejestvuje neprirodzená fyzická či psychická konštelácia?
▲
02.07.2011, 16:21
|
prirodzena konstelacia je napriklad, ze muz ma vacsiu fyzicku silu, zena sa zase lepsie stara o deti
|
|
|
101
|
|
99. rastos 02.07.2011, 16:21
prirodzena konstelacia je napriklad, ze muz ma vacsiu fyzicku silu, zena sa zase lepsie stara o deti
▲
02.07.2011, 16:48
|
Ale čo rozhoduje o prirodzenosti?
|
|
|
9
|
Matriarchát predchádzal patriarchátu, takže žena bola na piedestále, predtým a mala viacej práv než muž.
Ježiš nevymyslel nič iné, len dal svetu zmenu, ktorá logicky plynula z dvoch predchádzajúcich etáp , matriarchátu a patriarchátu.
Je ťažšie byť rovnoprávnym, než sluhom, či pánom.
|
|
|
11
|
matriarchat,patriarchat..to je jedno,vseobecne zhliadam uz na cloveka ako na bytost total na urovni psycho..
odclenit sa od tohto hmotneho tela a uz sa sem viac nevratit..omyl programu je existencia clovecenstva..
|
|
|
13
|
Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš🙂
|
|
|
18
|
|
13. 02.07.2011, 11:45
Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš🙂
▲
02.07.2011, 11:56
|
Niektorých ľudí by zaujímalo, komu si smerovala príspevok číslo 13.
|
|
|
19
|
|
18. 02.07.2011, 11:56
Niektorých ľudí by zaujímalo, komu si smerovala príspevok číslo 13.
▲
02.07.2011, 11:59
|
Salbea: omyl programu je existencia clovecenstva..
Maroposa: Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš
|
|
|
20
|
|
19. Nadja 02.07.2011, 11:59
Salbea: omyl programu je existencia clovecenstva..
Maroposa: Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš
▲
02.07.2011, 12:01
|
Ďakujem za dovysvetlenie.
|
|
|
25
|
|
19. Nadja 02.07.2011, 11:59
Salbea: omyl programu je existencia clovecenstva..
Maroposa: Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš
▲
02.07.2011, 12:08
|
Niektorých ľudí by zaujímalo, prečo niektorí ľudia odpovedajú na otázky, ktoré sú smerované iným
|
|
|
27
|
|
25. 02.07.2011, 12:08
Niektorých ľudí by zaujímalo, prečo niektorí ľudia odpovedajú na otázky, ktoré sú smerované iným
▲
02.07.2011, 12:11
|
Pretože majú čas a dostatok dovtipu, aby to zvládli.
|
|
|
29
|
|
27. 02.07.2011, 12:11
Pretože majú čas a dostatok dovtipu, aby to zvládli.
▲
02.07.2011, 12:14
|
Aha, zase som to asi nesprávne nasmerovala moja chyba, mala som byť konkrétna a neodvolávať sa na niektorých ľudí, ale na osobu, ktorá odpovedala, zase odpovedala tá, ktorej to nebolo adresované
|
|
|
33
|
|
29. 02.07.2011, 12:14
Aha, zase som to asi nesprávne nasmerovala moja chyba, mala som byť konkrétna a neodvolávať sa na niektorých ľudí, ale na osobu, ktorá odpovedala, zase odpovedala tá, ktorej to nebolo adresované
▲
02.07.2011, 12:19
|
...a urobila som to schváľne, presne v tom duchu, ktorý ťa prinútil položiť tú otázku vyššie, aby som videla, načo sa teraz spýtaš opať.
|
|
|
43
|
|
29. 02.07.2011, 12:14
Aha, zase som to asi nesprávne nasmerovala moja chyba, mala som byť konkrétna a neodvolávať sa na niektorých ľudí, ale na osobu, ktorá odpovedala, zase odpovedala tá, ktorej to nebolo adresované
▲
02.07.2011, 12:42
|
Ľubka, len som upozornila Alexku na to, čo zjavne prehliadla 🙂))
|
|
|
46
|
|
43. Nadja 02.07.2011, 12:42
Ľubka, len som upozornila Alexku na to, čo zjavne prehliadla 🙂))
▲
02.07.2011, 12:47
|
veď ja viem Nadja, to bolo len tak na odľahčenie.
|
|
|
36
|
|
13. 02.07.2011, 11:45
Omylom sú tie úvahy, ktoré predvádzaš🙂
▲
02.07.2011, 12:27
|
hm pozri mariposa,scientologia ma v niecom pravdu a v tom,ze vsetkym ludom treba vygumovat mozgy tak,aby sa z nich stali poslusny blbeckovia skor,nez svojimi drbnutymi mozgami vsetko znici a aj sameho seba !
|
|
|
38
|
|
36. 02.07.2011, 12:27
hm pozri mariposa,scientologia ma v niecom pravdu a v tom,ze vsetkym ludom treba vygumovat mozgy tak,aby sa z nich stali poslusny blbeckovia skor,nez svojimi drbnutymi mozgami vsetko znici a aj sameho seba !
▲
02.07.2011, 12:30
|
jezis a ani ine tipky uz nedokazu zmenit slovami degenerativne sklony cloveka k Zemi a atd.treba program do hlavy a zmeni sa aj politika..vlastne najprv by mali zmenit mozgy politikom a vodcom debilnym
|
|
|
39
|
|
38. 02.07.2011, 12:30
jezis a ani ine tipky uz nedokazu zmenit slovami degenerativne sklony cloveka k Zemi a atd.treba program do hlavy a zmeni sa aj politika..vlastne najprv by mali zmenit mozgy politikom a vodcom debilnym
▲
02.07.2011, 12:30
|
Boris prirodzene spravanie u cloveka je uz zial na hranici psycho ..
|
|
|
40
|
|
36. 02.07.2011, 12:27
hm pozri mariposa,scientologia ma v niecom pravdu a v tom,ze vsetkym ludom treba vygumovat mozgy tak,aby sa z nich stali poslusny blbeckovia skor,nez svojimi drbnutymi mozgami vsetko znici a aj sameho seba !
▲
02.07.2011, 12:37
|
Clovek bez psychickej pohody reaguje ináč než keď ju má.
Najsprávnejšou vecou, o ktorú by sa každý jeden z nás mal usilovať je najskor získanie pohody nezávislej na vonkajších faktoroch. Teda byť sám v sebe spokojný a šťastný, aj keď sa svet práve rúca, aj keď ťa bičujú.
Ak to dosiahneš, zmeníš svet.
Svet nemožu meniť nespokojní, lebo to zasa urobia k obrazu svojmu.
To je všetko na dnešný škaredší deň.
|
|
|
23
|
Inak ešte k téme. Iste existujú ľudia, ktorým je vlastne je jedno čo je so ženou teraz, v budúcnosti alebo čo bolo v minulosti. Je to jedno. Každý si isté skutočnosti, ktoré má naštudované alebo hoci aj videl na vlastné oči vysvetľuje ináč. Takže je to jedno, resp. je možných kopu názorov. Niektorí ľudia, by povedali, že reči či názory sú viac menej tendečné za účelom niečo pre niekoho dosiahnúť, resp. vlastne väčšinou pre seba samého nejaký prospech či osoch. I tak je najdôležitejšie ako človek žije s kým žije a ako to má zariadené doma, na pracovisku a aký okruh priateľov má.
|
|
|
28
|
Kde konkrétne sa to stalo?
|
|
|
|