hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Hriech proti Duchu svätému a Svätá trojica.

príspevkov
13
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 13.10.2014 11:21 elemír
posledná zmena 3.4.2015 23:04
1
13.10.2014, 11:21
Hriech proti Duchu svätému je podľa evanjelia: .... povedali, že je posadnutý.
To znamená, že povedal niečo, čo nemôže vedieť a mohol tým človeka závažne poškodiť. Napríklad nemôže povedať o niekom, že je posadnutý, lebo toto nemôže obyčajný človek okrem Boha vedieť. Sú výnimky, napríklad exorcisti a možno aj psychlógovia a psychiatri a iní psy, ktorý môžu vidieť tiež iba do určitej hĺbky duše, ale ak sa napríklad niekto háda s niekým a bez rozváženia ho posúdi ako posadnutého, alebo inak duševne neschopného a nie je o v skutku pravda, to si ja myslím, že by mal byť hriech proti Duchu svätému, ale hlavne sa to týka posadnutosti zlými duchmi.
Ten mechanizmus okolo toho pozná len Boh, ale nám by malo stačiť evanjelium a vyvarovať sa vyjadrovať o niekom, že je posadnutý a podobne.
Pán napríklad zakázal sluhom vstúpiť do pšenice, aby vytrhali kúkoľ. Sluhovia si mysleli, že tým urobia dobre, ale pán si tak váži každého klasu teda veriaceho, že nedovolí zničenie, ani jedného a ten kúkoľ by sa bez zničenia mnohých nedal vytrhať.
Radšej nechá rásť v horších podmienkach, ale nedovolí zničiť ani jeden a pri hriechu proti Duchu svätému je podobný mechanizmus, alebo nevieme, čo sa robí s démonmi , ak označia niekoho bez posadnutia, že je posadnutý.
To je vec Boha a nám by malo stačiť, čo je v evanjeliu a ostatné nechať na neho.
Na hriechu proti Duchu svätému je najnebezpečnejšie to, že ho nemôže odpustiť ani Ježiš, ale ani jeho otec a že nemôže byť odpustený ani v tomto veku a ani v budúcom
Toto je zároveň aj trochu definícia Svätej trojice a postavenie otca syna a ducha svätého. Syn, je prvý kontakt veriaceho, jeho duše, ak duša uverila, pochopila a chce byť spasená. Ježiš robí prvú premenu duše, aby mohla predstúpiť pred jeho Otca.
Ježiš je ako vínny kmeň, jeho korene vyhľadávajú v temnote hmoty dobré duše a ako vinič ich premieňa na plody, teda hrozno. jeho Otec je záhradník, ktorý tento vinič ošetruje a robí druhú premenu z plodov viniča urobí víno a toto vynáša z vinice. Otec žije v priestore Ducha svätého a prináša mu svoju úrodu z jeho stvorensta.
Teda prvotina stvorenstva Boha je jeho syn a jemu stvoril tento svet, túto hmotu, aby syn z mínusových rozmerov tejto hmoty priniesol úrodu jeho stvorenstva a on ju dáva Duchu svätému.
Ježiš hovorí: ani v tomto a ani v budúcom veku, to je rozdielny pojem času v priestore hmoty a pojem času vo svete Ducha svätého.
Je to ako hmota predmety okolo nás atómy a elektróny a pre nás mínusový rozmer, ale nebo je v plusovom rozmere má iný pojem času podľa konštanty k. približne.
Ježiš to potvrdzuje, pred tým, než bol tento svet, já som bol.
Otec zasadil do hmoty svojho syna aby vzklíčil a vyrástol na vinič a potom koreňmi vyhľadával v hmote, čo je dobré a premieňal na úrodu, ktorú spracuje jeho otec a vynesie z vinice.
takže vinica, to sme my v tomto našom vesmíre veľkom niekoľko sto miliárd svetelných rokov, Ježišove korene sú jeho cirkev, ktorú ru zanechal pre tých, čo sú dobrí a spravodlivý a tí sa cez jeho koreň dostanú k jeho otcovi ako plod jeho kmeňa, teda hrozno.
A keďže Ježiš po smrti na kríži zostúpil do podsvetia a každý, kto bol dobrý a spravodlivý, počul jeho hlas, teda zachránil tým pre nebo aj ľudí starého zákona, potom je Ježiš a jeho korene jediným mechanizmom, ktorým sa dobré a spravodlivé môže dostať do jeho kmeňa a jeho kmeň ho premení na plody, ktoré jeho otec spracuje na víno a to prednáša Duchu svätému ako plod svojho stvorenstva.
Teda vlastne to je hlavná príčina, prečo stvoril svojmu synovi tento náš vesmírik, ktorý je len jednou mizernou súčasťou obrovského kolosu priestoru Ducha svätého, a ak Ježiš hovorí, že má aj ovce z iného ovčinca potom má jeho otec takýchto vesmírikov habadej.
Takže zabudnite na nepochopiteľne tajomstvo a snažte sa to chápať aspoň takto a nie že povieme, je to nepochopiteľné a odložíme to ad acta, ale snažme sa hľadať cesty, snažme sa viacej rozumieť tomu, ako sa dostať z tohto priestoru, ktorým patrí kniežaťu tohto sveta.
Samotný satan ponúkol toto všetko Ježišovi, ak sa mu bude klaňať, ak sa mu podriadi a tým potvrdil že, tu žijeme v ríši satana, ale nie v pekle, pretože peklo je božie a je pre tých, čo nesplnia zmluvu, ktorú on má uzavretú s každým živým tvorom a s každou bylinou a teda aj s každým z nás.
A z hľadiska fyziky na osi štvrtého rozmeru nie je možné nakukovať do susedných rozmerov, teda nie je možné vidieť atóm, ako napríklad slnečnú sústavu a teda nemôže prechádzať ani svetlo, lebo má odlišné parametre primerane k svojmu časopriestoru, v ktorom sa nachádza, ale systém prirovnaný ako podobenstvo v evanjeliu o vínnom kmeni, jediný umožňuje komunikáciu medzi jednotlivými rozmermi na osi štvrtého rozmeru. A tento systém bude pre vedu ešte dlho nepochopiteľné tajomstvo, ale nám Ježiš v evanjeliu jasne vysvetlil, čo máme robiť a veriť, aby nás tento mechanizmus vyniesol do neba. Hriech je nedodržať niečo čo je stanovené niekým, alebo aj mnou samotným. Napríklad: stanovím si že schudnem a budem jesť každý deň len chleba, ale ak zjem niečo iné, tak že som neodolal, dopustil som sa hriechu voči tomu, čo som si stanovil.
A teda aj v evanjeliu je stanovené pre tých, čo sa chcú dostať z tohto satanovho kniežatstva, čo majú robiť a ak to neurobia, prehrešia sa proti tomu. A preto prišiel Ježiš, aby bližšie vysvetlil tento mechanizmus spasenia a odpustením a podstatne uľahčil spasenie pre viacerých.
Ale výnimočné postavenie medzi hriechmi podľa evanjelia je Hriech proti Duchu svätému, lebo tento, nemôže odpusti ani syn ani Otec a nemôže byť odpustený ani v tomto a ani v budúcom veku.
V evanjeliu máme jeho definíciu len jednou skromnou vetou: ... povedali, že je posadnutý .
To znamená, že povedal niečo, čo nemôže vedieť a mohol tým človeka závažne poškodiť. Napríklad nemôže povedať o niekom, že je posadnutý, lebo toto nemôže obyčajný človek okrem Boha vedieť. Sú výnimky, napríklad exorcisti a možno aj psychlógovia a psychiatri a iní psy, ktorí môžu vidieť tiež iba do určitej hĺbky duše, ale ak sa napríklad niekto háda s niekým a bez rozvaženia ho posúdi ako posadnutého, alebo inak duševne neschopného a nie je to v skutku pravda, to si ja myslím, že by mal byť hriech proti Duchu svätému, ale hlavne sa to týka posadnutosti zlými duchmi.
Ten mechanizmus okolo toho pozná len Boh, ale nám by malo stačiť evanjelium a vyvarovať sa vyjadrovať o niekom, že je posadnutý a podobne.
Pán napríklad zakázal sluhom vstúpiť do pšenice, aby vytrhali kúkoľ. Sluhovia si mysleli, že tým urobia dobre, ale pán si tak váži každého klasu teda veriaceho, že nedovolí zničenie, ani jedného a ten kúkoľ by sa bez zničenia niekoľkých klasov nedal vytrhať.
Radšej nechá rásť v horších podmienkach, ale nedovolí zničiť ani jeden a pri hriechu proti Duchu svätému je podobný mechanizmus, lebo nevieme, čo sa robí s démonmi , ak označí niekto niekoho bez posadnutia, že je posadnutý.
To je vec Boha a nám by malo stačiť, čo je v evanjeliu a ostatné nechať na neho.
Na hriechu proti Duchu svätému je najnebezpečnejšie to, že ho nemôže odpustiť ani Ježiš, ale ani jeho otec a že nemôže byť odpustený ani v tomto veku a ani v budúcom
Toto je zároveň aj trochu definícia Svätej trojice a postavenie otca syna a ducha svätého. Syn, je prvý kontakt veriaceho, jeho duše, ak duša uverila, pochopila a chce byť spasená. Ježiš robí prvú premenu duše, aby mohla predstúpiť pred jeho Otca.
Ježiš je ako vínny kmeň, jeho korene vyhľadávajú v temnote hmoty dobré duše a ako vinič ich premieňa na plody, teda hrozno. Jeho Otec je záhradník, ktorý tento vinič ošetruje a robí druhú premenu z plodov viniča urobí víno a toto vynáša z vinice. Otec žije v priestore Ducha svätého a prináša mu svoju úrodu z jeho stvorenstva. Avšak aj Duch svätý dáva viniču vlahu a svetlo a bez toho by sme tiež nemohli byť spasení. Teda J Duch svätý vytvára pre vynič podmienky rastu.
Teda prvotina stvorenstva Boha je jeho syn a jemu stvoril tento svet, túto hmotu, aby syn z mínusových rozmerov tejto hmoty priniesol úrodu jeho stvorenstva a on ju dáva Duchu svätému.
Ježiš hovorí: ...ani v tomto a ani v budúcom veku... , to je rozdielny pojem času v priestore hmoty a pojem času vo svete Ducha svätého.
Je to ako hmota predmety okolo nás atómy a elektróny a pre nás mínusový rozmer, ale nebo je v plusovom rozmere má iný pojem času podľa konštanty k. približne.
Ježiš to potvrdzuje: ... pred tým, než bol tento svet, ja som bol.
Otec zasadil do hmoty svojho syna aby vzklíčil a vyrástol na vinič a potom koreňmi vyhľadával v hmote, čo je dobré a premieňal na úrodu, ktorú spracuje jeho otec a vynesie z vinice.
Takže vinica, to sme my v tomto našom vesmíre veľkom niekoľko sto miliárd svetelných rokov, Ježišove korene sú jeho cirkev, ktorú tu zanechal pre tých, čo sú dobrí a spravodlivý a tí sa cez jeho koreň dostanú k jeho otcovi ako plod jeho kmeňa, teda hrozno.
A keďže Ježiš po smrti na kríži zostúpil do podsvetia a každý, kto bol dobrý a spravodlivý, počul jeho hlas, teda zachránil tým pre nebo aj ľudí starého zákona, potom je Ježiš a jeho korene jediným mechanizmom, ktorým sa dobré a spravodlivé môže dostať do jeho kmeňa a jeho kmeň ho premení na plody, ktoré jeho otec spracuje na víno a to prednáša Duchu svätému ako plod svojho stvorenstva.
Teda vlastne to je hlavná príčina, prečo stvoril svojmu synovi tento náš vesmírik, ktorý je len jednou mizernou súčasťou obrovského kolosu priestoru Ducha svätého, a ak Ježiš hovorí, že má aj ovce z iného ovčinca potom má jeho otec takýchto vesmírikov habadej.
Takže zabudnite na nepochopiteľne tajomstvo a snažte sa to chápať aspoň takto a nie že povieme, je to nepochopiteľné a odložíme to ad acta, ale snažme sa hľadať cesty, snažme sa viacej rozumieť tomu, ako sa dostať z tohto priestoru, ktorým patrí kniežaťu tohto sveta.
Samotný satan ponúkol toto všetko Ježišovi, ak sa mu bude klaňať, ak sa mu podriadi a tým potvrdil že, tu žijeme v ríši satana, ale nie v pekle, pretože peklo je božie a je pre tých, čo nesplnia zmluvu, ktorú on má uzavretú s každým živým tvorom a s každou bylinou a teda aj s každým z nás.
A z hľadiska fyziky na osi štvrtého rozmeru nie je možné nakukovať do susedných rozmerov, teda nie je možné vidieť atóm, ako napríklad slnečnú sústavu a teda nemôže prechádzať ani svetlo, lebo má odlišné parametre primerane k svojmu časopriestoru, v ktorom sa nachádza, ale systém prirovnaný ako podobenstvo v evanjeliu o vínnom kmeni, jediný umožňuje komunikáciu medzi jednotlivými rozmermi na osi štvrtého rozmeru. A tento systém bude pre vedu ešte dlho nepochopiteľné tajomstvo, ale nám Ježiš v evanjeliu jasne vysvetlil, čo máme robiť a veriť, aby nás tento mechanizmus vyniesol do neba.
Je to na každom z nás, čo uverí a či bude mať šťastie, že uveril to správne, že uveril tomu správnemu.
none
2
13.10.2014, 13:47
elemir, nie je hriech proti Duchu Svatemu, ani ze nazvali Jezisa posadnutym (to je hriech proti nemu)
a ty mas smolu, ze si neuveril spravnemu
ale Boh to tak nedeli, vo vselicom pravdu mas, snad vselikomu pomozes, takze nie su najpodstatnejsie tieto tvoje nezmysly

a opat: cela cirkev, vsetci svatci sa tisice rokov mylia, len ty si odrazu na vsetko prisiel, inak sa vsetci mylili
👍: elemír
none
4

2. 13.10.2014, 13:47

elemir, nie je hriech proti Duchu Svatemu, ani ze nazvali Jezisa posadnutym (to je hriech proti nemu)
a ty mas smolu, ze si neuveril spravnemu
ale Boh to tak nedeli, vo vselicom pravdu mas, snad vselikomu pomozes, takze nie su najpodstatnejsie tieto tvoje nezmysly

a opat: cela cirkev, vsetci svatci sa tisice rokov mylia, len ty si odrazu na vsetko prisiel, inak sa vsetci mylili

14.10.2014, 00:32
takže dvetisíc rokov opakovaná lož je pravda ???
Trochu si m precenil, ak si myslíš, že na tieto veci som prišiel ja. Každá z týchto vecí keď prišla na svet bola odsúdená vtedajšími ľuďmi, čo sa robilo v stredoveku príjmaním dogiem, ktoré vyvolávali posmech celého sveta, aby toto nanútili aspoň katolíkom pofrozili každému prekliatím, exkomunikáciou, veˇd o tridentskom koncile.
Aký som ja mudrc, keď kô§li dogmám sa v stredoveku štiepili cirkve. Keď sa na tridentskom koncilei takmer bili a nie vadili o hovadine nakoniec.keď to prešlo hlasovaním o jeden hlas, povedali, že to je bohom dané a stanovené, čo si títo ľudia, alebo svätci mysleli o Bohu, alebo za koho mali Boha ?? Je dostatok literatúry zohnať si reakcie na tieto veci aj v stredoveku.
Mne vyčítaš aký som ja mudrc, ale kde je tvoja múdrosť a inteligencia, že toto veríš ???? Kedy si čítal naposledy evanjelium okrem toho čo počuješ na omši ????
Tebe je jedno, že ježiš povedal, otec, nech je len jeden, ale v cirkvi je otec každý, učiteľ nech je len jeden, ale katolícka cirkev má učiteľské ústavy. Čo je to katechizmus ? Ak máme evanjelium. Rozvíja a doplňuje evanjelium a načo ? Je napísané, kto by len čiarku doplnil, alebo vypustil, aké hrozné tresty ho čakajú, čo to boli vlastne za ľudia, že sa týchto trestov nielenže neboja, ale im ani neveria ? Nenazývaj nezmyslom, čomu nerozumieš a rozmýšľaj sám, boh chce samostatné ľudské osobnosti v nebi a nie ľudí, ktorých u tam niekto dohnal pod zbraňou, kliatbou a inými hrozbami. Načo mu tam takí ľudia vôbec budú, ako sa môže na týchto ľudí spoľahnúť a poveriť ich zodpovednými úkolami v boji dobra proti zlu.
ano my sme ovce, ale jediný pastier je Ježiš. Jediný učiteľ je ježiš a jediný otec je jeho otec. Veď predsa hriechy to nie je len Mojžišových desatoro a cirkevných pätoro, hriešník je každý, kto nedodržuje to, čo Ježiš stanovil v evanjeliu pre tých, čo ho chcú nasledovať, čo chcú byť spasení.
Ak nám niekto z cirkvi niečo naridí, tak to dodržíme, ale zodpovednosť pred Bohom je po veky na tom, kto to nariadil,
ak nám cirkev mnariadíé chodiť do kostola, chodíme, ak nám nariadí sa spovedať, tak sa spovedáme, ale čo ak nám boh bude počítať iba to, čo sme urobili pre neho sami zo svojej vôle, z lásky k nemu a nie z nariadenia cirkvi, či inej moci.
Ja nie som rebelom katolíckej cirkvi, lebo som prišiel na to, že napriek tomu, že je tu veľa vecí, z ktorými nesúhlasím, niet z katolíckej cirkvi úniku, hlavne kôli omšiam a spovedi. Slová premenenia každý deň a spoveď takmer tak isto, to nenájdete nikde inde, al to je aj najväčšia sila proti satanovi a ten tak isto hľadá cesty na svoje potreby, jemu tak isto ako nám ide o žiot, ale nie tento telesný, tu ide o život, ktorý stratili Adam s Evou, lebo nepočuli Boha a jeho príkazy.
A nám hrozí to isté od boha.
none
3
13.10.2014, 16:49
takéto bludy sa ani neoplatí čítať....
none
6
14.10.2014, 20:23
Univerzum,
ja osobne si myslím, že práve farizeji sa dopustili hriechu proti duchu svätému, keď mu povedali, že je posadnutý, samozrejme to je iba môj názor, Boh to má dávno rozhodnuté. Tieto veci my nemôžeme vedieť.
A ešte ti chcem universum niečo napísať, keď som sa dozvedel, že Ježiš nie je boh, dva týždne som chodil zaslzený. Takto som zaplatil za túto pravdu ja a mám taký dojem, že niečo podobné bude musieť zaplatiť každý, kto to tiež uverí.
Možno práve toto bude pokánie za to.
none
8

6. elemír 14.10.2014, 20:23

Univerzum,
ja osobne si myslím, že práve farizeji sa dopustili hriechu proti duchu svätému, keď mu povedali, že je posadnutý, samozrejme to je iba môj názor, Boh to má dávno rozhodnuté. Tieto veci my nemôžeme vedieť.
A ešte ti chcem universum niečo napísať, keď som sa dozvedel, že Ježiš nie je boh, dva týždne som chodil zaslzený. Takto som zaplatil za túto pravdu ja a mám taký dojem, že niečo podobné bude musieť zaplatiť každý, kto to tiež uverí.
Možno práve toto bude pokánie za to.

17.10.2014, 14:58
no elemir, ale ty si nato neprisiel. len si si cosi akosi vysvetlil

elemir, vazne si myslis, ze ty jediny za dvetisic rokov evanelium spravne chapes a vysvetlujes ?
none
9

8. 17.10.2014, 14:58

no elemir, ale ty si nato neprisiel. len si si cosi akosi vysvetlil

elemir, vazne si myslis, ze ty jediny za dvetisic rokov evanelium spravne chapes a vysvetlujes ?

17.10.2014, 19:49
odpoveď je vyššie v 5.
none
10

9. elemír 17.10.2014, 19:49

odpoveď je vyššie v 5.

17.10.2014, 21:06
to nie je odpoved - si jediny s podobnymi nazormi.

vazne si myslis, ze ty jediny chapes evanjelium? 🙂 nikto iny neveri v take veci ako ty, mal by si sa zamysliet, ci sa vsetci okrem teba mylia, alebo najdi inych, ktory trebars veria, ze Katolicka virkev ma spasu (vo sviatostiach), ale myli sa v dogmach
Jezis nebol Boh, Duch Svaty je vyssie ako Otec. Nikto neveri takymto veciam ako ty.

Ty si snad jediny slobodny? 🙂 Nezda sa ti, ze skor ty si malo slobodny? A svatci cirkvi boli ovela slobodnejsi?
none
11

10. 17.10.2014, 21:06

to nie je odpoved - si jediny s podobnymi nazormi.

vazne si myslis, ze ty jediny chapes evanjelium? 🙂 nikto iny neveri v take veci ako ty, mal by si sa zamysliet, ci sa vsetci okrem teba mylia, alebo najdi inych, ktory trebars veria, ze Katolicka virkev ma spasu (vo sviatostiach), ale myli sa v dogmach
Jezis nebol Boh, Duch Svaty je vyssie ako Otec. Nikto neveri takymto veciam ako ty.

Ty si snad jediny slobodny? 🙂 Nezda sa ti, ze skor ty si malo slobodny? A svatci cirkvi ...

17.10.2014, 21:12
ja citam evanjelium hocikedy mimo sv. omse
ked porovnam vysvetlovanie tvoje a ucenie svatcov..... je uplne zjavne, ze oni vedia nekonecne viac 🙂
none
7
15.10.2014, 06:34
enaxnaj
To je u 85% ľudí normálne, toto je diskusia veriacich.
none
12
21.11.2014, 16:42
Ahoj elemír, už som sa to pýtal inde, no dovoľ mi spýtať sa znova aj tu. Konkrétne na toto:

:::A keďže Ježiš po smrti na kríži zostúpil do podsvetia a každý, kto bol dobrý a spravodlivý, počul jeho hlas, ... :::

Môžeš to potvrdiť Písmom / evanjeliom? Je to tam niekde napísané?
none
13
03.04.2015, 23:04
"Sk.2:30-31....:a vidiac to vopred hovoril o zmŕtvychvstaní Kristovom, že ani nebola zanechaná jeho duša v ríši smrti, ani jeho telo že nevidelo porušenia."
Ako vidno zo Skutkov 2:30, 31, Ježiš išiel po smrti do hádesu. (Do pekla,podsvetia.Keď tu apoštol Peter cituje Žalm 16:10, používa slovo hádes ako ekvivalent slova šeol.) No Biblia nikde neuvádza, že by šeol čiže hádes, alebo nejaká ich časť, bola peklom,miestom múk . Naopak, Kazateľ 9:5, 10 hovorí o tých, ktorí sú v hádese, ako o takých, ktorí si „neuvedomujú vôbec nič“.
V Roháčkovom preklade je grécke slovo hádes, ktoré sa nachádza v Kresťanských gréckych Písmach na desiatich miestach, sedem ráz preložené ako „peklo“ a tri razy ako „ríša smrti“. Tak čo to vlastne je? Peklo alebo ríša smrti? Jednoznačne miesto kam idú všetci mŕtvi. Dobrí aj zlí. Preto aj Ježiš ked zomrel mučeníckou smrťou bol v "hádese"/pekle/,...inak povedané ,bol mŕtvy,...a určite nebol na nejakom mieste kde zlí ludia trpia. Teda,opäť- Ježiš bol v /hádese-pekle/, v hrobe, ale nebol tam zanechaný, pretože bol vzkriesený. Slovo Hádes/Gr./ a šeol/Hebr./ určite neznamenajú miesto múk,ale všeobecný hrob ľudstva. Slovo "táfos" znamená -jednotlivý hrob/pokiaľ ide o jednotlivca/ Teda,ak poznáme dané výrazy,a vnímame celkový kontext Písma,nikdy nemôžme uveriť v peklo ako miesto múk.
👍: milky945
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 120 051 B vygenerované za : 0.069 s unikátne zobrazenia tém : 36 202 unikátne zobrazenia blogov : 538 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Ďakujem ti náš Stvoriteľ, chcem byť s Tebou večný priateľ, ty's život si nám podaroval, potom si sa kdesi schoval. Milujem Ťa milý Bože, nechcem s Tebou byť na nože. Moja vôľa snáď pom...

citát dňa :

Je smutné, keď je sobáš vlastne iba premenou partnerského vzťahu na obchodný.