hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Eucharistia(oplátka, hostia, sv.príjmanie) nepripúšťa redukcie a manipulácie.

príspevkov
10
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 18.6.2017 11:41
posledná zmena 19.6.2017 01:46
1
18.06.2017, 11:41
Reálna prítomnosť Ježiša Krista v Eucharistii je stredobodom života Cirkvi. Eucharistia buduje Cirkev, je vrcholom všetkých sviatostí, je základným dôvodom existencie sviatosti kňazstva. Slávnosť Najsvätejšieho Tela a Krvi predstavuje všetky tieto pravdy.
Stolovanie ako ponuka Božej spásy

V mentalite východného človeka je stolovanie viac než len prijatie pokrmu. Je znakom pokoja, dôvery, priateľstva medzi spolustolujúcimi. Evanjeliá predstavujú Ježiša ako spolustoluje s hriešnikmi a ľuďmi, ktorými spoločnosť pohŕdala. Skutočnosť, že Ježiš s nimi sadá za jeden stôl, je znamením, že aj im je ponúknutá Božia spása, Božie požehnanie a odpustenie. Posledná večera je však výnimočná. Na rozdiel od iných stolovaní Ježiš sadá za stôl iba v úzkom kruhu svojich učeníkov. Táto večera tvorí hlbokú jednotu s jeho obetou na kríži. Iba uprostred tohto stolovania berie na seba úlohu sluhu: „Ježiš vo vedomí, že mu Otec dal do rúk všetko a že od Boha vyšiel a k Bohu odchádza, vstal od stola, zobliekol si odev, vzal plátennú zásteru a prepásal sa. Potom nalial vody do umývadla a začal umývať učeníkom nohy a utierať zásterou, ktorou bol prepásaný“ (Jn 13,3-5). Posledná večera je výnimočná predovšetkým založením jedinečnej Kristovej prítomnosti pod spôsobmi chleba a vína.
👍: meaculpa
none
2
18.06.2017, 11:41
Naplnenie Veľkej Noci

Ježiš ustanovil Eucharistiu v atmosfére Veľkej Noci židovského národa. Slávila sa jedinú noc v roku a predstavovala vrchol celého roka. Židovská večera v sebe zahŕňa dva rozmery. 1. Je ohliadnutím sa do minulosti. Izraelský národ si pripomínal, ako ich príbytky označené krvou baránka boli kedysi zachránené Božím zásahom pred záhubou a ako ich Boh zázračne vyviedol z otroctva na slobodu. 2. Je pohľadom do budúcnosti. Vyslobodenie z egyptského otroctva je predobrazom definitívnej slobody. Je očakávaním definitívneho vykúpenia. Počas noci slávenia veľkonočnej večere príde Mesiáš. Tieto dva rozmery nachádzajú svoje naplnenie v Ježišovej Poslednej večeri. Jeho osoba je totiž naplnením proroctiev, prisľúbení a očakávaní. Je naplnením definitívneho vykúpenia. Na druhej strane evanjelisti podčiarkujú eschatologický rozmer ustanovenia Eucharistie: „Veľmi som túžil jesť s vami tohoto veľkonočného baránka skôr, ako budem trpieť. Lebo hovorím vám: Už ho nebudem jesť, kým sa nenaplní v Božom kráľovstve. Vzal kalich, vzdával vďaky a povedal: "Vezmite ho a rozdeľte si ho medzi sebou. Lebo hovorím vám: Odteraz už nebudem piť z plodu viniča, kým nepríde Božie kráľovstvo“ (Lk 22,15-18).

Účasť na Ježišovom osude

Podľa starobylej židovskej mentality jedenie počas stolovania zjednocuje spolusediacich navzájom medzi sebou. Vytvorenie jednoty počas stolovanie je naznačené lámaním chleba. Keď otec rodiny počas jedla prednášal požehnanie nad chlebom, všetci stolujúci sa s ním zjednocujú odpoveďou „amen.“ Potom láme chlieb a dáva každému prítomnému. Význam tohoto úkonu je jasný. Každý, kto je z tohoto chleba, prijíma aj požehnanie vyslovené nad chlebom. Spoločné jedenie zjednocuje stolujúcich medzi sebou. Podobne to platí pre slová požehnania nad kalichom, ktorý sa následne dával všetkým prítomným. Každý, kto pije z tohoto kalicha, prijíma požehnanie vyslovené nad kalichom. Keď teda Ježiš vyslovil slová nad chlebom a nad vínom, ktoré sú jeho telom a krvou, ktorá sa obetuje za všetkých, tým odovzdáva učeníkom podiel na svojom vlastnom osude. Dáva nám podiel na vlastnej vykupiteľskej smrti. Eucharistia nás uschopňuje mať podiel na Ježišovej vykupiteľskej smrti. Eucharistia nás zjednocuje navzájom medzi sebou.

Reálna prítomnosť

V kresťanskej zbožnosti sa prítomnosť Ježiša Krista v Oltárnej sviatosti pripomína osobitným sviatkom Najsvätejšieho Tela Krvi Ježiša Krista. Nemecký kňaz a významný teológ Karl Rahner (1904-1984) uvádza, že uctievanie Najsvätejšej sviatosti aj mimo obetu svätej omše je uskutočnením kresťanskej podstaty viery. Dôvodom klaňania sa Najsvätejšej sviatosti v bohostánku nie je len Kristova reálna prítomnosť pod spôsobom chleba a vína. V tejto sviatosti sa nám Ježiš dáva za pokrm pre večný život podľa jeho vlastných slov: „Vezmite a jedzte, vezmite a pite.“ To znamená, že je prítomný, lebo sa nám chce dať, aby sme ho prijímali. Adorácia pred Sviatosťou oltárnou je pokračovaním svätej omše a začiatkom nášho najbližšieho svätého prijímania. Je vyjadrením našej túžby po definitívnej realizácii jednoty s Kristom. „Eucharistické tajomstvo – obeta, prítomnosť, hostina – nepripúšťa redukcie a manipulácie.“ (Ján Pavol II., Ecclesia de Eucharistia, 61)

odkaz
none
3
18.06.2017, 12:25
Prečo sa pohoršili mnohí čo to počuli, keď im Ježiš hovorí o jedení tela a pitie krvi? Pretože nie sú z jeho oviec a Otec na nebesiach im nezjavil duchovný zmysel Ježišových slov a tak telesný človek si vždy predstavuje telesne pojedanie tela a pitie krvi a je mu to odporné .

Luk 8:10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Tým, ktorým to nie je dané, tak sa budú pohoršovať a nebudú rozumieť. Preto sa im hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Ján6 51Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba. Keby niekto jedol z tohoto chleba, bude žiť na veky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo, ktoré ja dám za život sveta. 52Vtedy sa dohadovali Židia medzi sebou a hovorili: Jako nám tento môže dať jesť telo?

A KC to zneužila a vymyslela okultný spôsob jedenia tela a pitia krvi.

A Ježiš im povedal : Ján6 53 Ameň, ameň vám hovorím, že ak nebudete jesť tela Syna človeka a piť jeho krvi, nemáte v sebe života. Ján6 54Kto jie moje telo a pije moju krv, má večný život, a ja ho vzkriesim v posledný deň.

Mnohí jedia oplátky a nemajú života v Kristu – prečo? Pretože v oplátke nie je život a zmysel Ježišových slov je iný! Ak neprijali to, čo je nositeľom života – Slovo života – Krista – pokrm srdca, tak nemajú večného života aj keď jedia oplátky a pijú víno, ktoré sa vraj mocou kňaza premenilo na skutočné telo a krv Kristovu a domnievajú sa, že tým prijímajú telo Kristove a pijú jeho krv! Predsa Ježiš hneď na to odpovedá ako to myslí a čo je to večný život: Ján6 63Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.

To Ježiš je to Otcove Slovo, čo sa stalo telom. A to je pokrm srdca a nie brucha.

Tu je celý zmysel! Tie slová prijímame vierou! Tak teda Ježišove Slová sú duch a sú život a kto prijíma tieto slova vierou, tak v duchovnom zmysle požíva jeho telo a pije jeho Krv zmluvy, ktorá sa vylieva na odpustenie hriechov. To je to, že sa sýti pokrmom srdca a nie brucha. Jedenie chleba a pitie vína je na pamiatku toho dokonalého diela milosti a je hodné iba vtedy, ak sa to činí vo viere v toho, ktorého si týmto pripomíname – Ježiša Krista.

Ján6 54Kto jie moje telo a pije moju krv, má večný život, a ja ho vzkriesim v posledný deň. 55Lebo moje telo je pravdivý pokrm a moja krv pravdivý nápoj.

Kristove telo ako pravdivý pokrm a Kristova krv ako pravdivý nápoj , tak to všetko je obsiahnuté v Pravde Slova evanjelia, ktorým sa sýtime a je to pokrm srdca a to je pravdivý pokrm a nápoj. To je vo zmysle jesť jeho telo a piť jeho krv a v tom je aj zmysel pripomínania si tohto dokonalého diela milosti, ktoré Boh učinil raz a navždy. No a tu je aj odpoveď, čo je dôležité – aký pokrm – pokrm srdca. Rim 14:17 Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.

Ján6 56Ten, kto jie moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom.

Ako sa to deje, že zostáva vo mne a ja v ňom? Tak jedine vo zmysle: Ján 14:23 Ježiš odpovedal a riekol mu: Keď ma niekto miluje, ten bude ostríhať moje slovo, a môj Otec ho bude milovať, a prijdeme k nemu a urobíme si u neho príbytok. Ján14 20Toho dňa vy poznáte, že ja som vo svojom Otcovi a vy vo mne a ja vo vás.

Ak je Kristus prítomný svojím Duchom – Slovom, tak je jasné, že nie je prítomný svojím telom, pretože v oslávenom tele ešte len príde a uvidí ho každé oko. No u katolíkov je vždy sprítomnený telom, keď je oplátku, čo je absurdné!

Ján6 57Ako mňa poslal ten živý Otec, a jako ja žijem skrze Otca, tak i ten, kto mňa jie, bude žiť skrze mňa. 58To je ten chlieb, ktorý sostúpil z neba, nie ako čo vaši otcovia jedli mannu a pomreli. Ten, kto jie tento chlieb, bude žiť na veky.

Na čom sa pohoršovali jeho učeníci? Predstavovali to telesne, že jedia jeho telo a pijú jeho krv.

Použijem paralelu k tomuto z iného verša, kde sa taktiež pohoršovali pri Ježišovej reči, aby som zdôraznil duchovný rozmer Ježišových slov a ako sa majú chápať.

Mat15 11Nie to, čo vchádza do úst, poškvrňuje človeka, ale to, čo vychádza z úst, to poškvrňuje človeka. 12Vtedy pristúpili jeho učeníci a povedali mu: Či vieš, že farizeovia počujúc to slovo pohoršili sa?

Aha predstavili si to ako vývratok. Podobne sa pohoršili keď Ježiš hovorí o jedení jeho tela a pitia jeho krvi. No tu máme aj vyložené samotným Ježišom ako aj pri jedení jeho tela a pitia jeho krvi a vidíme že v obidvoch prípadoch to myslí duchovne.

15A Peter odpovedal a riekol mu: Vylož nám to podobenstvo! 16A Ježiš povedal: Či ste ešte aj vy až doteraz bez rozumu?

A kde je rozum katolíkov, keď veria v telesnom zmysle KC, že oplátka sa skutočne premenila mocou kňaza na telo Kristove a víno na jeho krv a neustále sa sprítomňuje krvavá obeť a to ešte nekrvavým spôsobom? Ježiš myslí na pripomienku duchovného významu jeho dokonalej obeti na kríži, ktorá sa stala raz a navždy a nemusí sa už opakovať ani sprítomňovať a byť teda neustálou obeťou, lebo je dokonalou obeťou.

17Či nerozumiete, že všetko to, čo vchádza do úst, ide do brucha a vyhadzuje sa von do stoky? 18Ale to, čo vychádza z úst, ide zo srdca, a to poškvrňuje človeka. 19Lebo zo srdca vychádzajú zlé myšlienky, vraždy, cudzoložstvá, smilstvá, krádeže, falošné svedoctvá, rúhania; 20to je to, čo poškvrňuje človeka. Ale jesť neumytými rukami nepoškvrňuje človeka.

Tak podobne nič z toho čo vchádza do úst, ide do brucha a do stoky nemôže posväcovať človeka, ale to čo ide do jeho srdca – Slovo života – chlieb srdca.

Ja tomu rozumiem, že všetko to, čo vchádza do úst, ide do brucha a vyhadzuje sa von do stoky nemôže ani poškvrňovať ani posväcovať človeka. Teda aj oplátka aj víno. Je tak? Je! Teda ide tu o niečo oveľa viac ako to čo ide do brucha a von do stoky. Ide tu o to, čo ide do srdca – Slovo života – chlieb srdca. No a z takého srdca vychádzajú skutky viery a ovocie Ducha Svätého a to posväcuje človeka.

Ján6 59To povedal v synagóge učiac v Kafarnaume. 60Vtedy mnohí z jeho učeníkov počujúc to povedali: To je tvrdá reč; kto ju môže počúvať?!

A ako im to Ježiš vysvetli o čom to rozprával, je jasné Ján6 63Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.

Akým spôsobom je Ježiš prítomný keď toto povedal: Mat 18:20 Lebo kde sú dvaja alebo traja shromaždení v mojom mene, tam som i ja v ich strede.

Nič iné sa nedá povedať, len to, že je prítomný svojím Duchom – Slovom. Akým spôsobom je Ježiš prítomný ak sa stretnú veriaci v jeho mene a sa je chlieb a pije víno na pamiatku dokonalého diela milosti, ktoré vykonal na kríži. Nič iné sa nedá povedať len to, že je prítomný svojím Duchom – Slovom. Potom ako môže niekto tvrdiť, že je sprítomnený ešte aj telom v oplátke? Akým spôsobom bude Ježiš prítomný keď príde vo svojej sláve a moci pri skonaniu sveta a uvidí ho každé oko. Predsa príde vo svojom oslávenom tele. Luk 22:19 A vezmúc chlieb poďakoval a lámal a dával im a povedal: Toto je moje telo, ktoré sa za vás dáva, to čiňte na moju pamiatku.
To, že katolík chce za slovom – to čiňte na moju pamiatku, vidieť niečo ako je sprítomňovanie obete, jeho tela a jeho krvi, je len kvôli tomu, aby sa zdôraznila úloha kňaza, ktorý tento “zázrak“ učiní a tak katolík je plne závislý na úkone kňaza.

Akým spôsobom je Ježiš prítomný v ponímaní KC pri eucharistii. KC tvrdí, že je sprítomnenou obetou a teda je prítomné jeho telo a krv mocou kňaza.

Akým spôsobom je prítomný Kristus v ponímaní Písma ak sú veriaci v Pravde zhromaždení v jeho mene? Predsa svojím, Slovom – Duchom.

Takéto slovíčka vynájdené KC ako prepodstatnenie, sprítomnenie, slúžia na vyjadrenie a zakrytie absurdnosti katolíckeho učenia.
👍: milky945
none
10

3. RealitaABC 18.06.2017, 12:25

Prečo sa pohoršili mnohí čo to počuli, keď im Ježiš hovorí o jedení tela a pitie krvi? Pretože nie sú z jeho oviec a Otec na nebesiach im nezjavil duchovný zmysel Ježišových slov a tak telesný človek si vždy predstavuje telesne pojedanie tela a pitie krvi a je mu to odporné .

Luk 8:10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Tým, ktorým to nie je dané, tak sa budú pohoršovať ...

19.06.2017, 01:46
Nehovoriac o tom, ze to beru ako obetu Krista a obetu cloveka, ktory k eucharistii pristupuje (clovek sa vselicomu poduci, ked cita linky ktore hadze lea )
none
4
18.06.2017, 17:17
Lea pacilo by sa ti keby moslimsky fanatik sem drbal kapitoly z koranu???? 🙂)))
none
5
18.06.2017, 17:49
Este dobre ze slovencina ma asi 40tisic slov!hahhaha Co este ***okozcovi kristovi nepripisete?????hahahaha
none
6

5. 18.06.2017, 17:49

Este dobre ze slovencina ma asi 40tisic slov!hahhaha Co este ***okozcovi kristovi nepripisete?????hahahaha

18.06.2017, 17:57
neruhaj sa
none
7

6. meaculpa 18.06.2017, 17:57

neruhaj sa

18.06.2017, 18:39
6/ Moj dedko si vytrpel sto krat viac ako ten kozo***ec kristus na krizi tak drz laskavo ****!!!! 🙂)))
none
8

7. 18.06.2017, 18:39

6/ Moj dedko si vytrpel sto krat viac ako ten kozo***ec kristus na krizi tak drz laskavo ****!!!! 🙂)))

18.06.2017, 18:43
neruhaj sa
none
9
18.06.2017, 19:18
Lea ku ktoremu svatemu sa prave modlis??? Vies ze duse mrtvych sa maju nechat na pokoji??? 🙂))
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 111 114 B vygenerované za : 0.119 s unikátne zobrazenia tém : 36 489 unikátne zobrazenia blogov : 545 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Navždy dokonalý skrze Ježišovo dokonalé dielo Ale tento priniesol obeť za hriechy a navždy sa posadil po pravici Boha. ...Lebo jednou obetou navždy zdokonalil tých, čo sú posväcovaní. Hebrejom 10:12,14 Boli ste niekedy ako kresťan sužovaní myšlienk...

citát dňa :

Život je obchod. Obchod je súťaž.
A v súťaži vyhráva ten, kto sa viac snaží.